|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Zasyfiony kolektor dolotowy
szoso - Wto Lut 17, 2009 15:00 Temat postu: [R420] Zasyfiony kolektor dolotowy Witam
Odkręciłem kolektor dolotowy by wymienić uszczelkę i zauważyłem że jest zasyfiony czarną zbitą mazią,była tego kilku milimetrowa warstwa.
Skąd to się wzięło,jaka przyczyna i co za tym idzie?
Tomi - Wto Lut 17, 2009 15:07
Zapytaj ekologów
Zawór EGR... zaślepić
szoso - Wto Lut 17, 2009 15:10
Tomi napisał/a: | Zawór EGR... zaślepić |
a gdzie on jest i jak go zaślepić i po co
sorry za mój brak wiedzy ale to mój pierwszy diesel i w dodatku Rover
danio667 - Wto Lut 17, 2009 16:37
Tutaj jest to świetnie opisane ! http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28304
szoso - Wto Lut 17, 2009 16:56
świetna lektura ale jak widzę jedni są za a drudzy przeciw
a więc muszę pewnie zadecydować sam czy zaślepić czy nie
Tomi - Wto Lut 17, 2009 17:12
szosownik napisał/a: |
świetna lektura ale jak widzę jedni są za a drudzy przeciw
a więc muszę pewnie zadecydować sam czy zaślepić czy nie |
Tu się nie ma co decydować. Innaczej po co by było zmieniać fitr powietrza, skoro syf dostanie bespośrednio do kolektora dolotowego.
Zaślepiać, tylko tak, aby komputer widział, że zawór jest sprawny i działa.
szoso - Wto Lut 17, 2009 17:32
Tomi napisał/a: | aby komputer widział, że zawór jest sprawny i działa |
Tomi co masz na myśli
chodzi ci o to żeby niczego nie odłączać przy tym zaworze
filo - Wto Lut 17, 2009 18:26
Pewnie chodzi koledze o to,że by go zaślepić podkładką widoczną na fotkach z linku do tematu mojego autorstwa który wkleił danio667, .
Ewentualnie taką podkładkę ktoś dorabiał z puszki po piwie...
szoso - Wto Lut 17, 2009 18:55
filo napisał/a: | Pewnie chodzi koledze o to,że by go zaślepić podkładką widoczną na fotkach z linku do tematu mojego autorstwa który wkleił danio667, .
Ewentualnie taką podkładkę ktoś dorabiał z puszki po piwie... |
ja zrobię z cienkiej blachy
filo - Wto Lut 17, 2009 19:32
szosownik napisał/a: | ja zrobię z cienkiej blachy |
Wymiary masz w linku kilka postów wyżej.Odrysuj sobie podstawę EGR na tej Blasze i wykaż się zdolnościami manualnymi...
szoso - Wto Lut 17, 2009 19:36
filo napisał/a: | Wymiary masz w linku kilka postów wyżej.Odrysuj sobie podstawę EGR na tej Blasze i wykaż się zdolnościami manualnymi... |
należy ci się punkt bo to twój temacik w tym linku
już dwa razy mi pomogłeś
zdolności manualne się ma
filo - Wto Lut 17, 2009 19:38
szosownik napisał/a: | należy ci się punkt bo to twój temacik w tym linku |
Napisałem wcześniej o tym
[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 19:40 ]
szosownik napisał/a: | już dwa razy mi pomogłeś |
Jest taki "przycisk" do odwdzięczania się "pomógł".
szoso - Wto Lut 17, 2009 19:42
filo napisał/a: | Jest taki "przycisk" do odwdzięczania się "pomógł". |
przecież wiem i dwa razy go wcisnąłem na twoje konto
filo - Wto Lut 17, 2009 19:47
szosownik napisał/a: | przecież wiem i dwa razy go wcisnąłem na twoje konto |
To taka mała sugestia była.Dzięki...Nie róbmy już OT.
Jak zrobisz tą podkładkę to pochwal się fotką na forum.
szoso - Sob Lut 21, 2009 17:53
a czy można zaślepić ten EGR przy kolektorze dolotowym
filo - Sob Lut 21, 2009 18:14
szosownik napisał/a: | a czy można zaślepić ten EGR przy kolektorze dolotowym |
Można.
Ale dlaczego chcesz to zrobić?
szoso - Sob Lut 21, 2009 18:18
filo napisał/a: | Ale dlaczego chcesz to zrobić? |
bo widziałem jak gość miał tak zrobione w VW i śmiga
filo - Sob Lut 21, 2009 18:22
Ja też mam zaślepiony i "śmiga".
A nie potrafię powiedzieć jak jest różnica w jeździe z zaślepionym i "odślepionym" EGR bo u mnie jest EGR albo jego sterownik nie sprawny.
Zdaje się Brt miał się poświęcić i zaślepić swój sprawny EGR na próbę.
szoso - Sob Lut 21, 2009 18:25
mi chodzi o to czy jest jakaś różnica pomiędzy zaślepieniem go przy kolektorze wydechowym a w kolektorze dolotowym
bo chciałbym zaślepić rurkę od EGR która jest przykręcona na górze w dolot
filo - Sob Lut 21, 2009 18:29
szosownik napisał/a: | mi chodzi o to czy jest jakaś różnica pomiędzy zaślepieniem go przy kolektorze wydechowym a w kolektorze dolotowym |
A tak to nie próbowałem go zaślepiać więc nie wiem.
szoso - Wto Lut 24, 2009 11:11
Moje wątpliwości zostały rozwiane i do dolotu się nie dotykam bo jest ryzyko że jak zaślepię EGR przy dolocie to auto przejdzie w stan awaryjny i będę miał problem tak więc jeśli zaślepiać to tylko przy wydechowym
Brt - Wto Lut 24, 2009 11:21
Brt się poświęcił w celu sprawdzenia czy sie szybciej nagrzewa z odślepionym EGR ... i wnioski są takie, że ..... trudno powiedzieć mam jednak wrazenie, że rzeczywiście szybciej, szczególnie w jeździe miejskiej gdy EGR często jest wykorzystywany (częste zmiany obrotów itp.) W samej jeździe nie ma prawa przy sprawnym EGR być róznicy i tak też to czuję, tzn auto tak samo przyspiesza z i bez EGR
szoso - Wto Lut 24, 2009 15:36
niestety nie mogę odkręcić śrub od EGR z kolektora wydechowego więc tylko przeczyściłem dolot i złożyłem z powrotem
|
|