|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Prawo i ubezpieczenia - [Inne] Problem z reklamacja
Remigiusz - Sro Lut 18, 2009 12:23 Temat postu: [Inne] Problem z reklamacja Witam,
ma takie pytanie bo kupiłem 2 miesiące temu świece żarowe w sklepie "SZIK" działały dokładnie dwa miesiące i mi padły obie na raz. Wiec się kurzyłem, wykręciłem (zbadałem jeszcze raz i nie grzeją ani jedna) i pojechałem do nich wymienić bo jakim cudem mogą się obie świece na raz zepsuć w tym samym czasie. kosztowały 72zl
I słyszę taki coś ze nie da rady wymienić bo musi pan wszystkie 4 świece wymienić i to normalne ze panu pala się świece i reklamacji nie uwzględnia. Kit jak co wciskają, i mowie jeszcze ze mam tylko 3 to już całkiem mi powiedział ze to nie prawda. Debile, i moje pytanie co mam teraz zrobić żeby jakos dostać nowy towar lub kasę
Paul - Sro Lut 18, 2009 12:41
Remi55 napisał/a: | Debile, i moje pytanie co mam teraz zrobić żeby jakos dostać nowy towar lub kasę | Zawracanie gitary i spychologia Niech pokażą podstawę prawną do wymiany wszystkich świec
Składasz reklamację i sklep MUSI ją przyjąć. Inna historia, czy gwarant (importer/producent) ją uzna. Jak nie chcą przyjąć w sklepie, to żądaj odmowy na piśmie (z komentarzem "dla rzecznika konsumentów" ) na 99% podziała
piter34 - Sro Lut 18, 2009 16:44
Remi55, jeżeli masz dowód zakupu, to reklamuj towar na podstawie zapisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianach KC. To jest chyba artykuł 8 o ile dobrze pamiętam. Oczywiście na piśmie.
michone - Sro Lut 18, 2009 16:56
aczkolwiek moze byc tak jak w przypadku reklamacji amortyzatorow, trzeba zawsze wymieniac parami i musi byc podbita przez zaklad ktory je zakladal.
maciej - Sro Lut 18, 2009 17:16
Cytat: | aczkolwiek moze byc tak jak w przypadku reklamacji amortyzatorow, trzeba zawsze wymieniac parami i musi byc podbita przez zaklad ktory je zakladal. |
O ile zwykle w instrukcji do amorków/na opakowaniu to jest napisane, to nie sądzę, żeby na pudełku od świecy było napisane, że trzeba wymienić wszystkie cztery.
Remigiusz - Czw Lut 19, 2009 11:12
No paragon jest bo specjalnie trzymań takie rzeczy w radzie wypadku. Jeszcze bym rozumiał jak by się tylko jedna spaliła a to dwie naraz to podejrzane. I t w tym samym czasie, a autko moje od tego czasu było mało jeżdżone bo stało prawie cały styczeń pod blokiem.
No z tym pismem to trochę gorzej u mnie będzie Bo polska pisowniana to mi nie leży, po niemiecku bym napisał.
Pójdę tam jutro jeszcze raz i im powiem ze muszą przyjąć reklamacje na podstawie piter34 napisał/a: | Remi55, jeżeli masz dowód zakupu, to reklamuj towar na podstawie zapisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianach KC. To jest chyba artykuł 8 o ile dobrze pamiętam. Oczywiście na piśmie. |
A jak nie to pogrożę ze pójdę do rzecznika konsumentów
piter34 - Czw Lut 19, 2009 14:52
michone napisał/a: | aczkolwiek moze byc tak jak w przypadku reklamacji amortyzatorow, trzeba zawsze wymieniac parami i musi byc podbita przez zaklad ktory je zakladal. |
To raczej dotyczy reklamacji z tytułu gwaranacji. W przypadku ustawy, o której pisałem, obowiązują jedynie obostrzenia zapisane w ustawie.
Remigiusz - Sob Lut 21, 2009 19:10
Wiec tak, bylem u rzecznika konsumenta i dal mi takie pismo, wiec przyjęli w mi sklepie po długiej kłótni te świece ale powiedzieli ze i tak to nie przejdzie u nich bo ich przedstawiciel o reklamacji mówił ze musi być wymieniony komplet, czyli jak bym kupił 3szt. w tedy to by mi bez problemu wymienili a to to się nie da. A na opakowaniu świec jeszcze pisze dwa lata gwarancji i ja mowie ze niech mi pokażą to na piśmie ze pisze ze muszę wymienić wszystkie 3 świece żarowe, bo na opakowaniu nie ma.To mówili ze nie maja tego ale tak jest u nich z reklamacja. Wiec nie wiem co teraz dalej zrobić
Aha, mówił ze maja jakieś odstąpienie od reklamacji w razie wymiany tylko dwóch świec.
Paul - Sob Lut 21, 2009 19:39
Remi55 napisał/a: | mówił ze maja jakieś odstąpienie od reklamacji w razie wymiany tylko dwóch świec. | BZDURA i wymysły. Nawet, jeżeli mają coś takiego w szczegółowych warunkach gwarancji (MUSI to być dostępne dla Ciebie), to podpada pod niedozwolone klauzule w umowach konsumenckich -> rzecznik konsumenta.
IMHO nie ma ŻADNEGO znaczenia dla ew. większej awaryjności świec to, co oni wygadują. Tzn. wymiana 1, 2, 3 czy 4 świec nie może mieć wpływu na ich trwałość.
piter34 - Pon Lut 23, 2009 14:58
Remi55, masz pokwitowanie przyjęcia towaru reklamowanego na mocy ustawy (nie gwarancji!!)? Jeżeli tak, to spokojnie czekasz ustawowy termin, po którym następuje odstąpienie od umowy (zwrot kasy) z Twojej strony lub wymiana towaru na wolny od wad ze strony sprzedawcy.
Nie mogą nie przyjąć "reklamacji", ponieważ towar jest niezgodny z umową, tzn. jest niesprawny i tego raczej nie podważą. Patrz tylko w ustawę, a nie na żadne zapisy gwarancyjne.
Remigiusz - Sob Lut 28, 2009 08:52
Witam,
nie miałem kurcze czasu żeby na forum wejść Wiec sprawa wyszła taka ze mi oddali kasę bo mi powiedzieli ze z grzeczności mi ja oddają a nie w ramach gwarancji. Chyba się im nie podobało ze się tyle z nimi kłóciłem i bylem u rzecznika konsumenta
Wielkie dzięki za wszelkie porady, przynajmniej teraz trochę więcej doświadczenia człowiek ma.
tetryk - Sob Lut 28, 2009 09:43
mylicie niezgodność towaru z umową z gwarnacją,a to dwie różne rzeczy....
Paul - Sob Lut 28, 2009 21:01
Remi55 napisał/a: | z grzeczności mi ja oddają a nie w ramach gwarancji. | Taaaa, a świstak siedzi i zawija.......... Tobry bajer, to 90% sukcesu
piter34 - Pon Mar 02, 2009 10:51
tetryk napisał/a: | mylicie niezgodność towaru z umową z gwarnacją,a to dwie różne rzeczy.... |
Kto myli? Tłumaczyłem różnice przecież w tym wątku.
tetryk - Wto Mar 03, 2009 17:54
piter34 napisał/a: | reklamuj towar na podstawie | to napisałeś parę postów wyżej-mówisz o reklamacji...
piter34 napisał/a: | Remi55, masz pokwitowanie przyjęcia towaru reklamowanego na mocy ustawy (nie gwarancji!!)? Jeżeli tak, to spokojnie czekasz ustawowy termin, po którym następuje odstąpienie od umowy (zwrot kasy) z Twojej strony lub wymiana towaru na wolny od wad ze strony sprzedawcy.
Nie mogą nie przyjąć "reklamacji", ponieważ towar jest niezgodny z umową, tzn. jest niesprawny i tego raczej nie podważą. Patrz tylko w ustawę, a nie na żadne zapisy gwarancyjne. | -a tu mówisz o niezgodności towaru z umową-oczywiście masz rację......
piter34 - Sro Mar 04, 2009 12:09
tetryk napisał/a: | to napisałeś parę postów wyżej-mówisz o reklamacji... |
Pojęcie "reklamacja" odnosi się ogólnie do żądania klienta wobec sprzedawcy wynikającego z niezadowolenia z towaru/usługi, a w szczególności do przepisów KC.
SJP podaje:
reklamacja «zwrócenie się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, w rachunku, w wykonaniu usługi itp. z żądaniem naprawienia szkód»
|
|