Zobacz temat - [Inne] Problem z reklamacja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - [Inne] Problem z reklamacja

Remigiusz - Sro Lut 18, 2009 12:23
Temat postu: [Inne] Problem z reklamacja
Witam,

ma takie pytanie bo kupiłem 2 miesiące temu świece żarowe w sklepie "SZIK" działały dokładnie dwa miesiące i mi padły obie na raz. Wiec się kurzyłem, wykręciłem (zbadałem jeszcze raz i nie grzeją ani jedna) i pojechałem do nich wymienić bo jakim cudem mogą się obie świece na raz zepsuć w tym samym czasie. kosztowały 72zl :evil:

I słyszę taki coś ze nie da rady wymienić bo musi pan wszystkie 4 świece wymienić i to normalne ze panu pala się świece i reklamacji nie uwzględnia. :???: Kit jak co wciskają, i mowie jeszcze ze mam tylko 3 to już całkiem mi powiedział ze to nie prawda. :!: Debile, i moje pytanie co mam teraz zrobić żeby jakos dostać nowy towar lub kasę :?:

Paul - Sro Lut 18, 2009 12:41

Remi55 napisał/a:
Debile, i moje pytanie co mam teraz zrobić żeby jakos dostać nowy towar lub kasę
Zawracanie gitary i spychologia :wnerw: Niech pokażą podstawę prawną do wymiany wszystkich świec :hahaha:

Składasz reklamację i sklep MUSI ją przyjąć. Inna historia, czy gwarant (importer/producent) ją uzna. Jak nie chcą przyjąć w sklepie, to żądaj odmowy na piśmie (z komentarzem "dla rzecznika konsumentów" ) na 99% podziała :D :twisted:

piter34 - Sro Lut 18, 2009 16:44

Remi55, jeżeli masz dowód zakupu, to reklamuj towar na podstawie zapisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianach KC. To jest chyba artykuł 8 o ile dobrze pamiętam. Oczywiście na piśmie.
michone - Sro Lut 18, 2009 16:56

aczkolwiek moze byc tak jak w przypadku reklamacji amortyzatorow, trzeba zawsze wymieniac parami i musi byc podbita przez zaklad ktory je zakladal.
maciej - Sro Lut 18, 2009 17:16

Cytat:
aczkolwiek moze byc tak jak w przypadku reklamacji amortyzatorow, trzeba zawsze wymieniac parami i musi byc podbita przez zaklad ktory je zakladal.

O ile zwykle w instrukcji do amorków/na opakowaniu to jest napisane, to nie sądzę, żeby na pudełku od świecy było napisane, że trzeba wymienić wszystkie cztery. ;)

Remigiusz - Czw Lut 19, 2009 11:12

No paragon jest bo specjalnie trzymań takie rzeczy w radzie wypadku. Jeszcze bym rozumiał jak by się tylko jedna spaliła a to dwie naraz to podejrzane. I t w tym samym czasie, a autko moje od tego czasu było mało jeżdżone bo stało prawie cały styczeń pod blokiem. :neutral:

No z tym pismem to trochę gorzej u mnie będzie :sad: Bo polska pisowniana to mi nie leży, po niemiecku bym napisał. :/ :mrgreen:

Pójdę tam jutro jeszcze raz i im powiem ze muszą przyjąć reklamacje na podstawie
piter34 napisał/a:
Remi55, jeżeli masz dowód zakupu, to reklamuj towar na podstawie zapisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianach KC. To jest chyba artykuł 8 o ile dobrze pamiętam. Oczywiście na piśmie.


A jak nie to pogrożę ze pójdę do rzecznika konsumentów

piter34 - Czw Lut 19, 2009 14:52

michone napisał/a:
aczkolwiek moze byc tak jak w przypadku reklamacji amortyzatorow, trzeba zawsze wymieniac parami i musi byc podbita przez zaklad ktory je zakladal.

To raczej dotyczy reklamacji z tytułu gwaranacji. W przypadku ustawy, o której pisałem, obowiązują jedynie obostrzenia zapisane w ustawie.

Remigiusz - Sob Lut 21, 2009 19:10

Wiec tak, bylem u rzecznika konsumenta i dal mi takie pismo, wiec przyjęli w mi sklepie po długiej kłótni te świece ale powiedzieli ze i tak to nie przejdzie u nich bo ich przedstawiciel o reklamacji mówił ze musi być wymieniony komplet, czyli jak bym kupił 3szt. w tedy to by mi bez problemu wymienili a to to się nie da. A na opakowaniu świec jeszcze pisze dwa lata gwarancji i ja mowie ze niech mi pokażą to na piśmie ze pisze ze muszę wymienić wszystkie 3 świece żarowe, bo na opakowaniu nie ma.To mówili ze nie maja tego ale tak jest u nich z reklamacja. Wiec nie wiem co teraz dalej zrobić :?:

Aha, mówił ze maja jakieś odstąpienie od reklamacji w razie wymiany tylko dwóch świec.

Paul - Sob Lut 21, 2009 19:39

Remi55 napisał/a:
mówił ze maja jakieś odstąpienie od reklamacji w razie wymiany tylko dwóch świec.
BZDURA i wymysły. Nawet, jeżeli mają coś takiego w szczegółowych warunkach gwarancji (MUSI to być dostępne dla Ciebie), to podpada pod niedozwolone klauzule w umowach konsumenckich -> rzecznik konsumenta.

IMHO nie ma ŻADNEGO znaczenia dla ew. większej awaryjności świec to, co oni wygadują. Tzn. wymiana 1, 2, 3 czy 4 świec nie może mieć wpływu na ich trwałość.

piter34 - Pon Lut 23, 2009 14:58

Remi55, masz pokwitowanie przyjęcia towaru reklamowanego na mocy ustawy (nie gwarancji!!)? Jeżeli tak, to spokojnie czekasz ustawowy termin, po którym następuje odstąpienie od umowy (zwrot kasy) z Twojej strony lub wymiana towaru na wolny od wad ze strony sprzedawcy.
Nie mogą nie przyjąć "reklamacji", ponieważ towar jest niezgodny z umową, tzn. jest niesprawny i tego raczej nie podważą. Patrz tylko w ustawę, a nie na żadne zapisy gwarancyjne.

Remigiusz - Sob Lut 28, 2009 08:52

Witam,

nie miałem kurcze czasu żeby na forum wejść :cry: Wiec sprawa wyszła taka ze mi oddali kasę bo mi powiedzieli ze z grzeczności mi ja oddają a nie w ramach gwarancji. :shock: Chyba się im nie podobało ze się tyle z nimi kłóciłem i bylem u rzecznika konsumenta :razz:

Wielkie dzięki za wszelkie porady, przynajmniej teraz trochę więcej doświadczenia człowiek ma. :mrgreen:

tetryk - Sob Lut 28, 2009 09:43

mylicie niezgodność towaru z umową z gwarnacją,a to dwie różne rzeczy....
Paul - Sob Lut 28, 2009 21:01

Remi55 napisał/a:
z grzeczności mi ja oddają a nie w ramach gwarancji.
Taaaa, a świstak siedzi i zawija.......... :hahaha: Tobry bajer, to 90% sukcesu :hihi:
piter34 - Pon Mar 02, 2009 10:51

tetryk napisał/a:
mylicie niezgodność towaru z umową z gwarnacją,a to dwie różne rzeczy....

Kto myli? Tłumaczyłem różnice przecież w tym wątku.

tetryk - Wto Mar 03, 2009 17:54

piter34 napisał/a:
reklamuj towar na podstawie
to napisałeś parę postów wyżej-mówisz o reklamacji...
piter34 napisał/a:
Remi55, masz pokwitowanie przyjęcia towaru reklamowanego na mocy ustawy (nie gwarancji!!)? Jeżeli tak, to spokojnie czekasz ustawowy termin, po którym następuje odstąpienie od umowy (zwrot kasy) z Twojej strony lub wymiana towaru na wolny od wad ze strony sprzedawcy.
Nie mogą nie przyjąć "reklamacji", ponieważ towar jest niezgodny z umową, tzn. jest niesprawny i tego raczej nie podważą. Patrz tylko w ustawę, a nie na żadne zapisy gwarancyjne.
-a tu mówisz o niezgodności towaru z umową-oczywiście masz rację......
piter34 - Sro Mar 04, 2009 12:09

tetryk napisał/a:
to napisałeś parę postów wyżej-mówisz o reklamacji...

Pojęcie "reklamacja" odnosi się ogólnie do żądania klienta wobec sprzedawcy wynikającego z niezadowolenia z towaru/usługi, a w szczególności do przepisów KC. :roll:

SJP podaje:
reklamacja «zwrócenie się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, w rachunku, w wykonaniu usługi itp. z żądaniem naprawienia szkód»