Zobacz temat - [R 200] Polerowanie przednich lamp
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R 200] Polerowanie przednich lamp

themartino - Sro Lut 18, 2009 19:41
Temat postu: [R 200] Polerowanie przednich lamp
Gdy kupiłem swojego R to na przednich światłach były brewki, strasznie mi się nie podobają i postanowiłem że je ściągnę, i przy okazji wypoleruje klosze, tylko nie wiem jakiej pasty do tego użyć ??
bizkid - Pon Lut 23, 2009 22:46

a moze tu cos znajdziesz http://forum.roverki.eu/v...?t=1100&start=0
krychu_nt - Pią Lut 27, 2009 15:59

ja użyłem zwykłej pasty tempo lekko ściernej i efekt naprawdę super
faecd - Wto Mar 03, 2009 20:08

u mnie samo tempo nie pomoglo. Uzylem papierkow wodnych 1500, 2000, 2500 oraz na sam koniec tempo i jest luksus;)
Korczus - Czw Mar 05, 2009 18:40

Szkoda że jak kupiłem auto, nie wiedziałem jeszcze o możliwości polerowania lamp :) Folia odchodziła i kiepsko wyglądały, kupiłem nowe a stare oddałem za grosze, a może dało by się je uratować i trochę zaoszczędzić :|
bizkid - Czw Mar 05, 2009 20:40

Rozumiem ze przepis na polerowanie wyglada tak:
1. Wyjąć lampy
2. Rozkleić je
3. Polerować "sreberka" w środku
4. wymyć klosze od środka
5. skleic lampy.
Dobrze to rozumiem czy cos pomyliłem

themartino - Czw Mar 05, 2009 21:05

nie poleruj tego "sreberka" w środku bo Ci farba zejdzie!!!!!!!
Mówimy tu raczej o polerowaniu kloszy od zewnątrz, bo od środka są chropowate i nie za wiele zdziałasz.

bizkid - Czw Mar 05, 2009 21:38

wlasnie mi sie to dziwne wydawało. A mył ktoś je w środku, ja mma zaleciale jakies takie zółte w środku jak to usunąc ?
jasiu87 - Czw Mar 05, 2009 22:36

bizkid napisał/a:
jakies takie zółte w środku jak to usunąc ?

hmmm obawiam się że to po prostu jest podpalone przez żarówki :( i nie da się usunąć...

PS. taki OT strasznie mnie denerwuje ten avatar rrrr jest okrpny :P

xROnx - Pią Mar 06, 2009 11:07

czy ewentualnie moglby ktoś wrzucić fotke tych wypolerowanych lamp?
u mnie zaczela odchodzić już ta folia z kloszy a wygląda to mało ciekawie. chciałbym zobaczyć jak to wygląda to operacji... :)

Korczus - Pią Mar 06, 2009 14:23

xROnx napisał/a:
u mnie zaczela odchodzić już ta folia z kloszy a wygląda to mało ciekawie. chciałbym zobaczyć jak to wygląda to operacji... :)


Na pewno o wiele lepiej :) Na Twoim miejscu nie zastanawiał bym się, tylko od razu się brał za to. Zeszlifuj tą folię do równego, potem papier wodny 1000-1500-2000 i na końcu polerka pastą.

Jak zrobisz wszystko dobrze to na pewno nie pogorszysz wyglądu swoich lamp :)

xROnx - Pią Mar 06, 2009 14:26

Korczus napisał/a:
Zeszlifuj tą folię do równego

tylko jak(czym) to zrobić. paluchem strasznie ciężko schodzi. żeby ją zedrzeć trzeba poświęcić cały 1dzień/lampe...

Korczus - Pią Mar 06, 2009 14:52

Myślę, że jakimś grubszym papierem ściernym długo by to nie trwało :)
xROnx - Pią Mar 06, 2009 15:32

tylko z kolei grubszy papier to mogą powstać zarysowania na kloszu, oto nie łatwo...
Korczus - Pią Mar 06, 2009 15:48

Po to później jedziesz drobniejszymi papierami i pastą by te zarysowania usunąć...
mathew - Pon Lut 07, 2011 21:54

Odkopuje
Panowie. Temat i mnie dotyczy.
Z tego co się dowiedziałem najlepiej zacząć od papieru :
600-800 później 1500 a na koniec 2000-2500
Po szlifowaniu papierem trzebaby zrobić jakąś polerke. Większość twierdz, że zwykła TEMPO jest ok, ja natomiast pytam czy tempo, czy jakąś inną pastą z przeznaczeniem do plastiku, plexi itp ??
Następna sprawa. Dużo ludzi pisze, że efekt gładkich lamp nie trwa długo zatem warto zastanowić się czym zabezpieczyć klosze? Może podkład zwiększający przyczepność + lakier bezbarwny z dodatkiem plastyfikatora ? Jakies alternatywne rozwiązania?

rovek - Pon Lut 07, 2011 22:32

Uważam, że do lamp lepiej nie stosować papierów poniżej 1000, lepiej poświęcić troche więcej czasu i zacząć od 1000, potem 1500 i 2000, a na koniec pastą Tempo albo G3.
Ja nie bawił bym sie w palowanie, po prostu zawoskował bym je na ciepło tak jak i cały samochód i nic nie powinno się stać.

bonus89 - Pon Lut 07, 2011 22:52

Nie lepiej nowe lampy kupić i pare lat spokoju mieć?
mathew - Czw Lut 10, 2011 20:58

Najlepiej nowe lampy, ale koszt zamienników to jakieś 300zł za parę i nie wiadomo jaka będzie żywotność owego plastiku no i pod znakiem zapytania stoi efekt świecenia. Niby piszą, że niczym się nie różni od oryginału, ale ja w 100% nie wierze.
kzrr - Sro Cze 08, 2011 12:58

Jak wygląda u was mycie lamp w środku ? Płyn do mycia naczyń ciepła woda i płukanko ? Zastanawiam się właśnie nad poprawieniem stanu lamp i średnio wiem jak co zrobić.
tuners - Sro Cze 08, 2011 20:09

ja przy okazji montowania soczewek przetarłem odbłyśnik i efektem trochę zostało na szmacie ;o kupiłem dupli color chrome efekt , efekt jakby stary zaśniedziały ocynk nie odbije się od tego nawet słońce więc kto wie czym można to przemalować żeby było lusterko jak w odbłyśniku być powinno ;/ ?

tak ps uważajcie na tą ruchomy wkład w lampach (r25 ,zr) nie jest z plastiku nie pospawacie go w razie pęknięcia gdyż jest z żywicy

karolj - Sro Cze 08, 2011 22:45

Odbłyśnika nie wolno w ogóle niczym dotykac, bo nic mu to nie pomoze. Jeśli płukać to też z rozwagą, bo jak jest zakurzony to wszystko co na nim jest ładnie się rozprowadzi po calej powierzchni. Można dmuchnąć sprężonym powietrzem i tyle. A jak już koniecznie trzeba coś z nim robić - to wysłać trzeba do regeneracji. Koszt to około 60zł za jeden odbłyśnik, a efekt nieporównywalny do jakiegokolwiek czyszczenia.
Perez - Nie Cze 19, 2011 18:41

Możesz podać przykład takiego miejsca, gdzie regeneruja?
karolj - Nie Cze 19, 2011 18:58

http://www.regeneracja-hc.com/

Sam jeszcze nie korzystałem, ale bardzo dużo czytałem na ich temat, same pozytywne opinie i pewnie niebawem się zdecyduję na regenerację lamp do R600 (pytałem ich mailowo - cena jak napisałem post wyżej - 60zł za sztuke). Oczywiście to przy wysyłce samych odbłyśników, wysyłając całe lampy rosną koszty o montaż/demontaż, plus paczka droższa, bo i cięższa.
Mają też swoje aukcje na allegro.

Artu - Pon Cze 27, 2011 16:21

W aucie posiadam 2 różne reflektory, i u mnie różnica jest widoczna na 1 rzut oka. Kilka razy podchodziłem do tematu, mam nadzieję, że będzie to dla kogoś przydatne:

- 1 próba:

Polerowanie z wykorzystaniem pasty polerskiej do regeneracji, usuwania rys z wyświetlaczy LCD, telefonów komórkowych, etc. Efeków brak...

- 2 próba:

Pasta polerska typu Tempo. Tutaj już różnicę widać i to dużą, lampa przestała być "żółta" i matowa, chociaż fakt, że 2 reflektory są inne ciągle widać. Większe chropowatości nie zostały usunięte, niemniej jest dużo lepiej

- 3 próba:

Papier ścierny wodny 1000, następnie 1500, potem polerka pastą Tempo. Najlepsze rezultaty, powierzchnia reflektora stała się w końcu gładka, różnica pomiędzy reflektorami niezauważalna.

Przed 3 próbą:



Po:


Wnioski:

Najlepiej oczywiście zrobić polerkę z wykorzystaniem papieru ściernego. Rozbieranie klosza lampy/ płukanie od wewnątrz raczej nie ma sensu. Tutaj jeszcze mała uwaga - z racji tego, że jak pisałem prawy reflektor był u mnie wymieniany, polerowany był tylko jeden (ten stary oczywiście :razz: ) . Niestety ale po pewnym czasie zaczyna z powrotem matowieć, i w trakcie eksploatacji (od mycia, do mycia) szybciej traci blask. No cóż - coś za coś.

FatMatic - Pon Wrz 15, 2014 18:33

Miałem dylemat właśnie czy kupować nowe lampy czy poddać je polerce i wybrałem 2 opcję :)
Ziomek u mnie w Mielcu poleruje już od dawna lampki ale od nie dawna nagłośnił sprawe :) co do efektu to zobaczcie sami na moim Rover 400 i jeszcze na Cherokiee
Więc najpierw polecam polerkę a dopiero później zakup nowych. Efekt niesamowity!

dokos9 - Wto Wrz 16, 2014 17:56

mówisz ze polerowanie Ci się opłaciło? a drogo brał Twój fachowiec? :) ja mam już troche zdewastowane lampy więc też zastanawiam się co z nimi zrobić i sam nie wie,m wolałbym oczywiście uniknąć wielkich kosztów ale co do cen polerki u mnie to się nie dowiadywałem :D
longer86 - Wto Wrz 16, 2014 19:59

polerke zrób sam. nic nie zepsujesz. polecam filmiki na YT i lecisz z robotą, praca uszlachetnia, wydasz z 10 zł na towar i robisz, albo skorzystaj z pasty do zębów ;)
Lysack - Sro Wrz 17, 2014 09:14

Ja do tej pory reflektory polerowałem tylko raz.

Miałem fiata barchettę, a moje reflektory wyglądały podobnie do tego:



Zmatowienie było naprawdę solidne - takie, że nocą już nie dało się normalnie jechać, bo światło się rozpraszało.

Procedura wyglądała następująco:
1. Dokładne umycie reflektora i okolic, żeby mieć pewność, że nie pozostaną żadne zabrudzenia, które podczas polerki mogą powodować nowe rysy.
2. Zabezpieczenie dookoła reflektora przy pomocy taśmy maskującej (malarskiej)
3. Usuwanie rys przy pomocy papieru wodnego 3200 i wody destylowanej (bo jest tania i na pewno nie ma żadnych zanieczyszczeń - w zwykłej obawiałem się, że może zostać jakiś paproszek z rur i trzeba będzie polerować od nowa). Po tym zabiegu cały reflektor pokrywała mgiełka, ale już było widać, że jest postęp - nie ma głębokich rys.
4. Polerowanie przy pomocy pasty tempo i miękkiej szmatki. Tylko to miałem pod ręką, ale podobno inne pasty radzą sobie jeszcze lepiej, choć nie wiem czy mogło być bardziej idealnie. Udało mi się usunąć wszystkie rysy, a reflektor wyglądał podobnie do tego ze zdjęcia powyżej.

Po polerce tym sposobem efekt był mniej więcej taki (niestety nie mam własnych zdjęć):


Koszt operacji to jakieś... 15zł (papier 4zł, woda 3zł, pasta 8zł, szmatka i kawałek taśmy z domu ;) )

FatMatic - Sro Wrz 17, 2014 10:28

dokos9, w zależności od stanu kloszy... u mnie nie było tak dużo darcia mimo że zeszło 2 godziny. Podjedz autkiem, oglądnie, wyceni i do roboty :D
capsoft - Sro Wrz 17, 2014 13:52

Może i moje klosze nie wymagały polerowania, ale je przepolerowałem lekko ręcznie :)

Np tył przed czyszczeniem wyglądał tak:


natomiast po czyszczeniu już tak:




może nie widać diametralnej różnicy ale lekka poprawa jest :)
Natomiast jeśli chodzi o przód to tak:

Przed:



PO:

FatMatic - Czw Wrz 18, 2014 12:48

Jest git ale na krótką metę :)
capsoft - Czw Wrz 18, 2014 23:35

może i na krótką ;) Polerke mam ale zwyczajnie robiłem to do "testów" :)