Zobacz temat - [R75] Kluczyk, pilot
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kluczyk, pilot

roverjg - Nie Lut 22, 2009 18:25
Temat postu: [R75] Kluczyk, pilot
Witam,

Kupiłem R75 tylko z jednym kluczykiem. Mam też dorobiony drugi kluczyk (sam grot).
Znalazłem ofertę sprzedaży kompletnego kluczyka do R75.
Ma taki sam symbol Valeo 0165 jak mój.
Czy jeżeli kupię ten kluczyk będzie można przełożyc grot i przeprogramować go żeby działał jak mój oryginalny? Ile to może kosztować?

pozdrawiam

tomczyk32 - Nie Lut 22, 2009 18:30

a gdzie znalazles tą oferte ja tez zakupilem auto z jednym kluczem i by sie drugi klucz przydal
PHJOWI - Nie Lut 22, 2009 19:21

używanych kluczy bez kodu się nie zakoduje.
kacper - Nie Sty 17, 2010 20:05

PHJOWI,
Cytat:
majac jeden kluczyk oryginalny a drugi dorobiony z imo ale bez pilota da sie dopasowac (doprograniwa) jakiegoś pilota ?

PS. Ile u ciebie taki kluczyk z kodek ? oczywiście jak posiadasz (taki z pilotem) ?

Zukowaty - Nie Sty 17, 2010 21:36

kacper napisał/a:
majac jeden kluczyk oryginalny a drugi dorobiony z imo ale bez pilota da sie dopasowac (doprograniwa) jakiegoś pilota ?

Jak to kluczyk z immo ale bez pilota? Przecież pilot jest w kluczyku?
Nie dopiszesz do auta używanego kluczyka nie mając BARCODE do niego. Każdy kluczyk ma inny kod.

kacper - Nie Sty 17, 2010 21:48

Zukowaty, a no tak kluczyk jest z pilotem orginalny, ja dorobilem kluczyk ale bez pilota z wkodowanym imobilajzerem, na obu moge jechac odtwierac wszystkie zamki ... poprostu jeden ma w sobie odrazu pilota to otwierania i zamykania centralnego....

zdjęcie w załączniku...

PS. Mój model to 2.0 CDT z 2000r

... no więc jak to jest że ty masz inaczej ?? więc może jest możliwość dopisania samego pilota go komputera...

pajda - Nie Sty 17, 2010 21:51

kacper napisał/a:
ja dorobilem kluczyk ale bez pilota z wkodowanym imobilajzerem, na obu moge jechac odtwierac wszystkie zamki
mozna wiedziec gdzie dorobiles ? ile kosztuje taka przyjemnosc ?
sknerko - Nie Sty 17, 2010 21:53

Bo immo deaktywuje taka osobna kosteczka niezależna od pilota do centralnego ale pewny tego nie jestem, wydaje mi sie że kiedyś na forum ktoś fotki tego czegoś załączył, miał złamany klucz i szukał grotu
kacper - Nie Sty 17, 2010 22:10

pajda, jasne , dorabiałem u CHRUST w lublinie koło ul.Witosa przy cerfuże :)

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 22:10 ]
sknerko, no i tu masz rację tzw pestka... ale to też trzeba dopisać do komputera :)

sknerko - Nie Sty 17, 2010 22:30

kacper napisał/a:
ale to też trzeba dopisać do komputera
no ale jak masz ze starego pasującego klucza to tylko obudowa z pilotem potrzebna
Zukowaty - Nie Sty 17, 2010 22:33

kacper napisał/a:
sknerko, no i tu masz rację tzw pestka... ale to też trzeba dopisać do komputera :)

Nie trzeba. Można zaprogramować drugi transponder ściągając dane z pierwszego już podpisanego. Robi się kopie. Gorzej z alarmem.

kacper - Nie Sty 17, 2010 22:44

Zukowaty, co z alarmem ? kosta imo jest w kluczyku , a mi chodzi o to by nie szlajać się z orginalnym kluczykiem tylko łazić w podróbą ale też by nie otwierać centralnego kluczykiem tylko pilotem , poco męczyć w zimie zamrożone zamki :) wiesz lenistwo
pajda - Nie Sty 17, 2010 22:44

to majac klucz oryginalny Valeo i dorabiajac ten klucz bede w stanie normalnie otwierac i odpalac ? ale czy deaktywuje sie alarm ? nie bardzo rozumiem
kacper - Nie Sty 17, 2010 22:47

pajda, normalnie wkładam kluczyk otwierają sie drzwi wszytkie , wkladam w stacyjke rozbraja się alarm i imo , (prestaje migać czerwona kontrolka w cyferblacie) , przekręcam i jadę :) ...

Mi tylko chodzi o dorobienie pilota od kluczyka. Kluczyk dorobiłem na szybko bo kupiłem z jednym a było by mi przykro gdybym zgubił jedyny :)
PS. dorobienie kluczyka kosztowało mnie 400pln i 50minut czekania.

pajda - Nie Sty 17, 2010 22:51

kacper, no i dziękuje za wyczerpująca odpowiedz. Będę przejeżdżał przez Lublin pod koniec tygodnia i z pewnością sie wybiorą jezeli czas na to pozwoli.
Zukowaty - Nie Sty 17, 2010 22:54

Nie zrobisz tak żeby działały zamki z pilota. Ktoś muział by Ci zgrać kod jaki nadaje oryginalny pilot. Jak znajdziesz speca to daj znać na forum.
piwonski12 - Nie Sty 17, 2010 23:31

http://translate.google.p...NA_enGB238GB238
Spróbuj tutaj , mi podawali kod do radia i było ok .

roverjg - Wto Kwi 20, 2010 12:00

Reasumujac, aby zrobic kopie kluczyka trzeba:

kluczyk z barcode - 200-300 zl ?
grot - najprostsze, kilkadziesiat zl
pilot - dopisanie kluczyka (barcode!) do auta, koszt ok 100zl
immobiliser - przekodowanie, kto i za ile?

Taki kluczyk powinien dzialac bez problemow?

Razem dalej wychodzi mniej niz ok 1000zl z uzyciem VIN.

Bardzo prosze o uwagi jezeli cos przekrecilem?

apples - Wto Kwi 20, 2010 13:08

Z dokumentacji Rovera 75 wynika że kluczyk i programowanie można wykonać w BMW Dingolfing w Niemczech i można zrobić to przez serwis BMW w Polsce na podstawie numeru VIN. Mimo tego że robiły to serwisy Rovera to i tak wysyłały do BMW bo EWS-ECU jest od BMW. Tak wynika z dokumentacji. Może to będzie tańsze rozwiązanie.
witgut - Wto Kwi 20, 2010 19:23

roverjg napisał/a:
Bardzo prosze o uwagi jezeli cos przekrecilem?

Trochę pokręciłeś :mrgreen:
Więc sprawa wygląda tak:
kluczyk z barcode - 200-300 zl ?- ( w tym momencie mam 3 nowe piloty z barcodem, w tym dwa na sprzedaż po ok 300zł- lecz będę sprzedawał dopiero jak uporam się z dołożeniem kluczyka do swojego auta, a prawdopodobnie mam coś pokręcone z kabelkami komp/immo, trochę to potrwa.
grot - najprostsze, kilkadziesiat zl :ok:
pilot - dopisanie do auta, pilot i immobiliser (barcode!), - to łączna usługa, koszt ok 100zl

nnneeeooo - Sro Kwi 21, 2010 17:13

W rover/bmw salonie(dorobienie po numerze VIN) wołają jakoś niecałe 1500 PLN, troche boli...
Ogólnie widać że do 75 dorobienie wychodzi drogo... ja mam jeden kluczyk oryginał a drugi taki sam valeo(tylko bez napisu rover) i nie pasuje, gdzieś się podmieniły komuś
:( i żyje na jednym i czekam aż ktoś zaoferuje cenę promocyjną na drugi kluczyk;)

roverjg - Sro Kwi 21, 2010 18:10

witgut dzięki za info, czytając jednak różne wątki na forum nie jestem pewien, że wystarczy dopisac pilota i immobiliser do auta i to wystarczy

Czy ktoś mógłby potwierdzić, że nie trzeba zadnego przeprogramowania jak sie ma kluczyk z barcode?

Czyli kluczyk z barcode (200-300zl) + grot (kilkadziesiat zl) + dopisanie (100 zl).
Razem ok 400-450 zl za w pelni funkcjonaly kluczyk. Dużo mniej niż 1500zł.

Sivy17 - Pon Maj 10, 2010 20:20

A ja mam jeden pilot z niedziałającą elektroniką od otwierania/zamykania.. Może znacie kogoś kto by podjął się naprawy?? Jeszcze obudowa nowa by się przydała.. Imo działa.
rado - Wto Maj 11, 2010 09:08

Witam, mam uszkodzony kluczyk do Rovera 75 kluczyk działa tyle tylko że zużyły się te gumowe elementy (przyciski) orientuje się ktoś gdzie można naprawić te elementy?
Chce zaznaczyć że kluczyk normalnie działa (zamyka i otwiera) tyle tylko że wyleciała i zużyły się przyciski jak na zdjęciu???


:arrow: http://i44.tinypic.com/2uh31y0.jpg

VMatas - Wto Maj 11, 2010 10:04

Kupić używany I wymienić sam korpus przekładając grot. Pokrywkę z chip’em immo zostawić starą i będzie jak nowy :)
Sivy17 - Wto Maj 11, 2010 10:29

Mam nie sprawny kluczyk(otwieranie/zamykanie) od swojego auta i zamówiłem sprawny od innej 75ki. Może ktoś mi powiedzieć która to część zawiera ten kod?? Może bym dał rade prze lutować z nie sprawnego do sprawnego i by coś z tego wyszło. Pozdro
VMatas - Wto Maj 11, 2010 11:23

Na płytce jest tylko jeden układ scalony – myślę, że to on odpowiada za zamykanie – otwieranie samochodu. Przelutować powinno się dać bez problemów – ale nie fakt że zadziała, jak sam chip jest uszkodzony, czego też nie można wykluczyć. Kostka, która jest w pokrywce( tej bez przycisków) odpowiada za kod immo.
Mariusz418 - Wto Maj 11, 2010 12:32

WITAM

POSIADAM NOWY KLUCZYK DO ZAPROGAMOWANIA

POZDRAWIAM

rado - Wto Maj 11, 2010 17:57

VMatas napisał/a:
Kupić używany I wymienić sam korpus przekładając grot. Pokrywkę z chip’em immo zostawić starą i będzie jak nowy :)


No dobrze ale jak wymienie grot to co z tym korpusem tam są jakieś układy elektryczne itp. czy to nie jest razem scalone z grotem? czy istnieje firma która się tym zajmuje taką wymianę ??

VMatas - Wto Maj 11, 2010 18:15

Grot po prostu się wyciąga ruszając go w boki i dol/gorę - jest po prostu na zatrzaskach wmontowany. Może być czasami przyklejony kropelką przez poprzedniego właściciela - wtedy zabawy więcej. Płytka z układami od kupionego ze szrotu kluczyka wyciąga się, kładzie się na półkę na pamięć i zamiast niej wstawia się swoją ze starego zniszczonego kluczyka - bardzo proste, każdy sobie poradzi. Korpus zamykamy SWOJĄ POKRYWKĄ - bo tylko ta kostka która w niej jest pasuje do naszego immo. W skrajnym przypadku kostkę też możemy przestawić - ale nie wiem jak, bo nie przerabiałem tego, i nie wygląda że będzie prosto ją wyciągnąć. I to tyle - powodzenia! Co prawda, nie każdy właściciel szrotu będzie chciał oddzielnie kluczyk sprzedać - troszkę z tym nabiegałem się u siebie w Wilnie :)
rado - Wto Maj 11, 2010 18:44

Normalnie Pan złota rączka z Ciebie :-) szkoda że ja taki zdolny nie jestem :wink: ;-)
VMatas - Wto Maj 11, 2010 19:10

Instrukcja już jest - teraz tylko powtórzyć. Najbardziej skomplikowana sprawa to wyciągnąć grot pierwszy raz. Wszystko inne to pół minuty :)
kacper - Pią Sie 20, 2010 13:17

Po co grot ?? jak zużyła się tylko guma to ona jest ściągalna bez męczenia się z grotem, ja kupiłem kluczyk ze srawnymi gumami wyciągnąłem tą nakładkę i włożyłem w mój key :) i już (czas pracy 1 minut)
haszczyc - Pią Kwi 08, 2011 16:03

nie bede zakladac nowego tematu wiec zapytam tutaj mam rovera 75 i mam tylko jeden kluczyk czy ktos sie orientuje ile kosztuje calkowite wyrobienie zapasowego kluczyka ? caly surowy grot wraz obudowa rovera zamierzam kupic na aukcji ok 100zl ale trzeba tez zaprogramowac badz dopasowac immobiliser :) z tego co tu czytam to marne szanse sa by mozna bylo przez zapasowy kluczyk otwierac i zamykac auto poprzez przycisk tak? ale immobiliser to juz dopasuja mi do zapasowego kluczyka z oryginalnego tak? pozdrawiam
apples - Pią Kwi 08, 2011 18:08

haszczyc, Czytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732 Kluczyki, Immobilizer, centralny zamek, kontrolki otwarcia
kacper - Pią Maj 27, 2011 14:12

Hey,

Poszukuje mało zużytej obudowy plastikowej klucza tej z uchem. (Rover75 2000r)
Bezczelnie mi się wzięło i pod naciskiem 50kg ucho wyłamało :(

Niema ktoś może na loozie ? bo jakimś starym kluczyku ??

henryk - Czw Cze 02, 2011 14:22

Zukowaty napisał/a:
Ktoś muział by Ci zgrać kod jaki nadaje oryginalny pilot.
Temat dorabiania kluczyków powraca, więc na wszelki wypadek informuję, że R75 ma zmienne kody. Jest to powtarzająca się sekwencja chyba 250 ustalonych indywidualnie dla auta kodów. Synchronizacja - wcześniej przypisanego do auta! - klucza polega na wzajemnym zgraniu się kolejnych sygnałów. Rozsynchronizowanie pilota w kluczyku może nastąpić na przykład po wielokrotnym naciskaniu przycisków pilota w oddaleniu od samochodu. Do ponownej poprawnej pracy pilota wystarczy go wtedy ponownie zsynchronizować. Skojarzenie sekwencji indywidualnych kodów (software) + na przykład numer kości ROM lub podobnej (hardware) w pilocie powoduje, że:
PHJOWI napisał/a:
używanych kluczy bez kodu się nie zakoduje.

marius47wp - Czw Cze 16, 2011 22:51

Witam,zakupiłem R75 niestety bez kluczyków.Stwierdziłem,że taniej będzie zakupić komplet z anglika.Kupiłem więc stacyjkę z kluczykiem, sterownik silnika oraz puszkę z immo-wszystko z jednego auta które wcześniej normalnie odpalało.Problem polega na tym że przy próbie odpalenia rozrusznik nie kręci i wyświetla się napis engine disabled czyli immo zablokowało sterownik.Dodam,że pilot nie otwiera ani zamyka drzwi nawet przy próbie synchronizacji.Dlaczego tak się dzieje? Czy można na stałe usunąć immo np. mostkując piny w kostce od puszki immo?Pozdr.
kacper - Sro Sie 10, 2011 09:43

Na pewno masz wszystko ??

Pod włącznikiem świateł jest taka skrzyneczka :) w którą są wprogramowane IMO jak się nie mylę przykręcona do ścianki.

longer86 - Sro Sie 10, 2011 23:31

dobrze że trafiłem na ten temat...

od kilku tygodni zmagam się z nie odpalającym autem, pytanie gdyby uszkodzeniu uległ ECU to chcąc go wymienić na taki z używanego auta, co dokładnie będzie potrzebne?

ECU(DDE 4.0)?
sterwnik immobilizera EWS (ten na słupku A przy nogach pasażera)?
i transpondery z kluczyka dawcy??

marius47wp napisał/a:
Dodam,że pilot nie otwiera ani zamyka drzwi nawet przy próbie synchronizacji.


z tego co się orientuję, otwieranie i zamykanie drzwi z pilota zależy od kluczyka Twój stary zapisany jest w BCU jeśli się nie mylę, dlatego należało by do Twojego starego kluczyka przełożyć tylko transponder z kluczyka dawcy, albo przełożyć też bcu z auta dawcy i zastosować cały nowy kluczyk, z tym że bcu może różnić się ustawieniami

Lander - Sro Lut 01, 2012 00:00

Witam


Sprzedaje kluczyki na Allegro do Rovera 75 wraz z kodami i programowaniem wstępnym dalsza robotę musi wykonać Pan PHJOWI albo ktoś kto posiada T4 bo raczej inny sprzęt tego nie ruszy

MaReK - Czw Sty 03, 2013 00:37

To chyba najbardziej traktujący o pilotach i kluczykach temat, więc się dopiszę :)

Moja przygoda się dopiero rozpoczyna, ale będę walczył dopóki starczy mi sił i środków ;)

Będąc zdala od domu, w świątecznym czasie tknęło mnie żeby wyciągnąć baterie z pilota i włożyć ją gdzie indziej, gdzie była akurat konieczna i potrzebna :) Robiąc to w pośpiechu najprawdopodobniej zwarłem bieguny i poszło...

Niby pilot działa, bo dioda się świeci i zachowuje prawidłowo, to jednak nie działa otwieranie/zamykanie z pilota. Trochę słaba akcja, jak się ma zamek agnielski w drzwiach kierowcy i nie można się dostać do auta, a odległość do zapasowego kluczyka to ok. 300 km ;)

Oczywiście próba synchronizacji nic nie daje. Zatem osoba o najmniejszych rozmiarach musi wykonać podróż do wnętrza auta, przez bagażnik i właz na narty ;) Udaje się uruchomić auto, bo immobilizer działa okej. W tym samym momencie BCU daje sygnał na sterowniki, że można otworzyć drzwi :) Wracam do domu...

Drugi pilot działa bez problemu. Zamyka/otwiera, immo działa. Podejmuje czynności naprawy zepsutego pilota. Żeby przyspieszyć, zakupiłem na allegro pilota od R75 100% sprawny z elektroniką za bagatela 40 zł ;) Przyszedł, z odlutowanym przyciskiem :P

Przelutowałem z mojego do nowego pilota układ scalony NEC 75076177, który jak już wspominali koledzy jest najprawdopodobniej odpowiedzialny za zbiór informacji o pilocie ;) Naprawiłem również mikroswitch od otwierania. Włożyłem bateryjkę i poleciałem sprawdzać.

Niestety... goła płytka nie chciała ani otwierać ani zamykać auta. Zatem jest duże prawd. że robiąc zwarcie uwaliłem scalaka. Chciałem coś się o ów scalaku dowiedzieć, ale niestety internet milczy ;) Postanowiłem napisać do przedstawiecili NEC'a i zapytać o dokumentację. W odpowiedzi dostałem mniej więcej to, co powiedział mi wcześniej kolega adi-mistrz, że jak kupię hurtową ilość scalaków to wtedy otrzymam doc. Inaczej kwestie bezpieczeństwa nie pozwalają im na dzielenie się informacjami.

Jednak to nie wszystko. Bawiąc się ów płytką przy aucie, spowodowałem, że drugi (działający kluczyk) potrafił auto otworzyć/zamknąć, ale nie umiał uruchomić silnika... immo odcinało. Trochę się zmarszczyłem. Na szczęście mam słaby aku i na chwilę odcięło zasilanie. Kiedy wróciło, auto już odpalało normalnie. Nie wiem co się tak naprawdę stało. Nie wiem czy sama płytka bez obudowy i bez immo które w niej siedzi będzie działać najzwyczajniej w świecie?

To wszystko zmusza mnie do poszukania rozwiązania jak dopisać sobie do auta kluczyk.
Wydaje mi się, że znając EWS dawcy i mając jego kluczyk, jestem w stanie dopisać go za pomocą specjalnego interfejsu od BMW do mojego auta. Niestety, jeśli jednak nie zna się pochodzenia kluczyka, bez specjalnego klucza/hasła być może kodu BAR nie uda się to zrobić.

Gdzieś znalazłem jakiś tutek, który nie wiem czy można brać za pewnik, że kluczyk po naciśnięciu klawiszy otwórz/zamknij wysyła dane, na podstawie których można dopisać go do naszego EWS'a. Co jednak z immo? Jak słusznie pisali koledzy, ono siedzi też w DDE i CAS. A z tego co się orientuje CAS siedzi w układzie BCU?

Ktoś ma jakieś większe informacje w tej kwestii?

dziara01 - Sro Lip 31, 2013 18:55

Witam , wszystkich na forum. Mam prośbę , czy ktoś mógłby szerzej objaśnić jak wyciągnąć grot ze starego pilota rover75 i przy tej operacji go nie uszkodzić :cry:
Aragorn - Sro Lip 31, 2013 19:10

dziara01 napisał/a:
Witam , wszystkich na forum. Mam prośbę , czy ktoś mógłby szerzej objaśnić jak wyciągnąć grot ze starego pilota rover75 i przy tej operacji go nie uszkodzić :cry:


jeżeli jest oryginalny (z logiem rovera na przycisku) trzeba mocno pociągnąć ewentualnie lekko rozruszać na boki, to twardy solidny plastik ...gorzej z zamiennikami kiedyś kupiłem na allegro nowy zamiennik (niby valeo ale widać że to już nie to co oryginał) i wyjęcie grota ze starego klucza to pestka a z nowego tak się z nim mocowałem że połamałem i musiałem kupić kolejny

dziara01 - Czw Sie 01, 2013 17:21

Dzięki za szybką odpowiedz,jak tylko dotrze do mnie zamiennik kluczyka (bo w oryginale gumki na przyciskach padły) ,to opisze jak operacja wyjmowania grota przebiegła.Pozdro.
Aragorn - Czw Sie 01, 2013 19:20

dziara01 napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedz,jak tylko dotrze do mnie zamiennik kluczyka (bo w oryginale gumki na przyciskach padły) ,to opisze jak operacja wyjmowania grota przebiegła.Pozdro.


...optymalne rozwiązanie to nie wyjmowanie grota tylko oddanie do ślusarza i skopiowanie grota bez wyjmowania go z obudowy a przełożenie tylko elektroniki ze starego ...przy przekładaniu nie zapomnij o kostce od immo

dziara01 - Pon Sie 12, 2013 17:01

Wymieniłem obudowę kluczyka na nową (zamiennik z allegro),jakościowo plastik i przyciski gorsze od oryginału,ale wszystko działa.Grot kluczyka wkleiłem na kropelkę bo słabo się trzymał i ruszał we wszystkie strony,ogólnie jestem zadowolony i polecam, no chyba że znajdziecie coś lepszego niż ja.I jeszcze coś mój stary grot nie dał się tak łatwo wyciągnąć, bo ktoś go wcześniej też wkleił, wiec musiałem starą obudowę rozwalić.