|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 8v 99r] Bicia w kierownicy między 100 - 130 km/h
szulien - Sro Lut 25, 2009 11:54 Temat postu: [R200 1.4 8v 99r] Bicia w kierownicy między 100 - 130 km/h Witam!
Mam problem z biciami w kierownicy przy prędkości około 110 km/h, przy 140 bicie zanika. Dodam że ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe i robili mi zaciski ponieważ nie odbijały i tarcze się mocno grzały. Nie jestem pewien ze z zaciskami jest już wszystko w porządku, w sumie to trochę się jeszcze grzeją ale granica tarcia jakaś zawsze występuję, na moje oko jednak chyba była za duża gdyż podnosząc auto na lewarku lewe przednie koło obkręcało się ciężej niż prawe, dopiero później jak by się coś poluzowało. Z zawieszeniem raczej wszystko w porządku. Chciałbym to zrobić bo zima się kończy i powyżej 100 będzie się jeździć częściej a zachowanie auta nie jest odpowiednie. Dodam że felgi podmieniałem i bicia też występowały ale już od 80 km/h tylko że opony na nich były już zjechane do granic możliwości.
Firq - Sro Lut 25, 2009 12:17
Powiem ci Kolego ze Miałem wcześniej Opelka Astrę I miałem taki sam problem i podmieniałem koła wymieniłem łączniki drążka stabilizatora i nic i dopiero na koncu profilaktycznie (bo wyglądały ze sa ok) wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i jak ręką odjąć
Ps a tarcze hamulcowe masz proste?
marcze83 - Sro Lut 25, 2009 12:45
proponuję zacząć od dobrego wyważenia kół pewnie robiłeś to przed założeniem zimówek ale ja miałem tak samo, założyłem zimówki i po 3 miechach musiałem ponownie wyważać bo pojawiły się drgania między 100 - 120 km/h. Jak nie pomoże to sprawdzenie zawieszenia to koszt ok 30 zł na stacji diagnostycznej
[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 12:56 ]
sorki coś źle odpisałem i poszło jako nowy temat
Zukowaty - Sro Lut 25, 2009 13:22
Podjedz najpierw do gumiarza i niech Ci koła wyważy. Nie ma co gdybać jak nie sprawdzisz kół a bicie przy określonej prędkości mi wygląda na koła.
szulien - Sro Lut 25, 2009 15:17
Koła wyważałem dwa razy ale spróbuję jeszcze raz, myślałem o tych tarczach bo jak zaciski nie odbijały do końca to możliwe, ze jak się tarcza nagrzewała to może się zdeformowała. Tylko wtedy to by kierownica drgała cały czas a tak nie jest. Przy hamowaniu z większej prędkości powyżej 120 trochę czuć bicia na kierownicy a bardziej takie lekkie huczenie tarcz.
rudy250 - Sro Lut 25, 2009 18:25
W moim roverku tez mam podobny problem,tylko ze u mnie nie jest regułą przy jakich prędkosciach zaczyna drżeć,zazwyczaj tak sie dzieje gdy jade ponad 120, A podczas hamowania z wyższych prędkości zaczyna strasznie tłuc całym samochodem.
Najpierw podejrzewałem że winny moze byc przegub wewnętrzny, pojechałem na stację diagnostyczną i klient stwierdził ze są luzy na maglownicy,ale powiedział ze nie są duże i moge z tym jezdzic.
Wiec wydaje mi się że moj problem jest spowodowany tymi luzami,proponuje podjechać i sprawdzic,może i u Ciebie jest to powodem.
Pozdrawiam
boros - Sro Lut 25, 2009 20:10
ja bym jednak najpierw sprawdzil tarcze bo one maja to do siebie ze jak sie przegrzeja to bija w przedziale gdzies okolo 80-130 zwlaszcza jak czujesz tez drgania przy chamowaniu
szulien - Sro Lut 25, 2009 23:22
Zrobiłem mały test tarcz ale nie wiem czy to był dobry pomysł na ich sprawdzenie.
Podniosłem auto na lewarku i kręciłem kołem. W trakcie jednego obrotu koło nie kreci się z jednakowym oporem tzn. raz tarcie jest mniejsze a raz troszkę większe.
|
|