Zobacz temat - [R416] Olej wspomagania układu kierowniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Olej wspomagania układu kierowniczego

Lapa - Sro Lut 25, 2009 15:26
Temat postu: [R416] Olej wspomagania układu kierowniczego
kupilam dzis olej do wspomagania byl ona czerwony i calkiem sie zapomnialem i wlalem jakies 100ml a w srodku mialem zolty.... moge miec przez to jakies problemy?? jak tak to co byscie radzili zeby to na prawic
kzrr - Sro Lut 25, 2009 15:33

Nie znam się za raczej za dobrze, ale tak pomyślalem że napisze a co :) Ja bym poprostu opróżnił do zera cały zbiorczykiem z płynem wraz z przewodami i dolał tego prawidłowego, ale myśle że nie powinno się nic stać. :)
Lapa - Sro Lut 25, 2009 15:51

a czy mozna tak jezdzic przez jakies 3 tygodnie okolo 2tys km??
marcze83 - Sro Lut 25, 2009 16:18

A jaki olej wlałeś??
kzrr - Sro Lut 25, 2009 19:50

Ale zaraz zaraz wlales ten "zły" olej i przejchales juz te 2tysiące km ?
Lapa - Sro Lut 25, 2009 20:54

wczesniej wlewalem zolty castrol. a teraz jakis niemarkowy olej ale czerwony sprzedawca mowil ze jest on do wspomagania ukladu kierowniczego no to go wziolem:/

kzrr wlalem ten zly i zrobilem jakies 15-20 km.. pytalem sie czy moge przejechac tak jakies 2 tys km hmm przesadzilem 1tys km bedzie bo do polski jade 11 marca a teraz tu niemam gdzie wymienic :/

kzrr - Sro Lut 25, 2009 21:10

No jak nie masz innego wyjścia to jedź, na moje oko nie powinno się nic stać. Ale lepiej niech się wypowiedzą fachowcy.
lysy229 - Sro Lut 25, 2009 21:48
Temat postu: Re: [R 416si 16v 97r LPG] Olej wspomagania ukladu kierownicz
Lapa napisał/a:
kupilam dzis olej do wspomagania byl ona czerwony i calkiem sie zapomnialem i wlalem jakies 100ml a w srodku mialem zolty.... moge miec przez to jakies problemy?? jak tak to co byscie radzili zeby to na prawic

Jeśli olej miał specyfikacje mieszalności z wszystkimi płynami to możesz się nie martwić tak by było w przypadku płynu STP jest to płyn uniwersalny i ma kolor czerwony a ja mam płyn bursztynowy wlałem może 30 ml. i jest ok. dodatkowo ma on właściwości uszczelniające.Co do twojego pytania czy coś się stanie to dziwi mnie fakt że dolałeś 100ml. a układ ma chyba pojemność niecałe 2l. to jaki miałeś wcześniej niedobór płynu,jak ty dałeś radę jeździć coś mi tu nie pasi chyba mniej dolałeś,tak mi sie wydaje.Moja rada zaobserwuj czy się to nie ścieło ze sobą w zbiorniczku i sprawdz opakowanie tamtego czerwonego płynu może można mieszać z innymi.pozdr.

Lapa - Sro Lut 25, 2009 22:22

hmm no wlasnie co jakies czas musze dolewec bo mi gdzies ucieka... na poczatku dokrecalem wszystkie opaski bo byly luzne i mokre od oleju pozniej jak robilem wymiane usczczelki pod glowica to kazalem mechanikowi to sprawdzic, mowil mi ze z pompy nic niewycieka podociskal opaski i to wszystko... ale teraz po 3 tygodniach znowu mi ubylo:/ i teraz niewiem co z tym fantem zrobic....
kzrr - Sro Lut 25, 2009 22:28

Może pompa od wspomagania ?
Lapa - Sro Lut 25, 2009 22:47

no chaby nie on mowil ze jest cala i niebylo widac przeciekow. tyle ze gdzies tam cos parowalo..... niby nic wielkiego tak powiedzial...
polakpolak29 - Czw Lut 26, 2009 11:22

Tutaj jest trochę na ten temat dotyczący koloru płynów itp
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=33259
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35251

Lapa - Czw Lut 26, 2009 13:01

polakpolak29, dzieki za linki teraz juz wiem ze kolor niema wielkiego znaczenia jesli jest DII taki wlasnie dolalem wiec powinno byc ok....

PS ale nadal mi gdzies ucieka i niewiem gdzie:/ latem byly plamy na chodniku ale teraz nic niewidze takiego..

polakpolak29 - Pią Lut 27, 2009 16:13

Może to coś pomoże w odnalezieniu przyczyn problemu.