Zobacz temat - [R620] Pytanie o wymianę rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Pytanie o wymianę rozrządu

encor - Wto Mar 03, 2009 20:14
Temat postu: [R620] Pytanie o wymianę rozrządu
Witam, mam pytanie co ile kilometrów (mniej, więcej) powinno się wymieniać rozrząd w Roverze 620 SDi,
oraz czy wystarczy wymiana samych pasków, czy lepiej wymienić kompletny rozrząd co w czasie kryzysu wiąże się z kosztami :(

szoso - Wto Mar 03, 2009 20:17
Temat postu: Re: [620 SDi]Pytanie o wymiane rozrządu
encor napisał/a:
Witam, mam pytanie co ile kilometrów (mniej, więcej) powinno się wymieniać rozrząd w Roverze 620 SDi,
oraz czy wystarczy wymiana samych pasków, czy lepiej wymienić kompletny rozrząd co w czasie kryzysu wiąże się z kosztami :(


rozrząd oczywiście kompletny zmienia się co 60.000 lub co 5 lat zależy co nastąpi pierwsze :smile:
na allegro są zestawy:paski Gates+rolki INA
INA dobra firma,robi popychacze dla VW na pierwszy montaż :smile:

herc - Wto Mar 03, 2009 20:37

szosownik napisał/a:
co 60.000


tak co 60 000 ale mil czyli co około 100 000 km

szoso - Wto Mar 03, 2009 20:39

herc napisał/a:
tak co 60 000 ale mil czyli co około 100 000 km


co 60.000km :smile:

phoenix123 - Wto Mar 03, 2009 20:44

U siebie wymieniłem kompletny( dzięki koledze mechanikowi nawet w czasie kryzysu wyszło całkiem tanio 460zł;) ale po zmianie zostały mi rolki i napinacze które są prawie nie zużyte i gdybym wcześniej nie zakupił części zmieniłbym tylko paski;) ale to tylko moja opinia, za którą jestem wręcz przekonany zostane "zganiony" przez reszte kolegów;)
herc - Wto Mar 03, 2009 20:44

I tu się będę kłócił :) ale ok starszy ma racje ;)

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 20:47 ]
phoenix123 napisał/a:
gdybym wcześniej nie zakupił części zmieniłbym tylko paski


To byś bardzo źle zrobił ;) bo mało która rolka wytrzyma dwa paski, wiem z doświadczenia bo już kilka takich przypadków trafiło do mnie do warsztatu, że panowie chcieli oszczędzać na rolkach napinaczy

phoenix123 - Wto Mar 03, 2009 20:57

Nie twierdze że mam racje, a starszy to już chyba napewno nie jestem :mrgreen: napisałem tylko to co mi powiedział, myśle że dobry mechanik :grin:
szoso - Wto Mar 03, 2009 21:02

rolka musi wytrzymać 60.000 a dłużej to już na własne ryzyko to samo z paskiem :smile:
jeśli założyły rozrząd na oryginalnych częściach ASO to do 120.000km możemy podjechać ale wtedy sam pasek kosztuje 200zł nie mowa o reszcie :smile:

Markzo - Wto Mar 03, 2009 21:59

joł, joł...
Rozrząd cały co 60tysięcy MIL czyli 100tyś. km :wink: co 60 to w twinsparku alfy się zmienia z tego co słyszałem :wink:

Brt - Wto Mar 03, 2009 23:28

Markzo, piszesz o dieslu ?? podaj podstawę :ok:
Markzo - Czw Mar 05, 2009 16:10

Szoswnik do mnie pw napisał żebym mowił skąd wiem :razz: wiem, że widziałem, że ma być co 100tys km szukam teraz gdzie to widziałem :mrgreen:
Brt - Czw Mar 05, 2009 16:57

czekam :P
kadzaf - Czw Mar 05, 2009 17:15

a czy da sie rolke zregenerowac (tzn łozysko wynienic) ? dosc drogawe one sa (chyba 2szt sa potrzebne o ile sie nie myle)
Mazak - Czw Mar 05, 2009 18:09

Też gdzieś wyczytałem że co 100tyś, ja osobiście wymieniam w okolicach 80-90 tyś km. (rolki Ruville i nie miałem żądnych problemów)i lepiej nie wymieniać samych pasków bo z tego co wiem to większość rozrządów zrywa się przez zużyte rolki a nie przez paski...
Brt - Czw Mar 05, 2009 18:16

kadzaf napisał/a:
a czy da sie rolke zregenerowac (tzn łozysko wynienic) ? dosc drogawe one sa (chyba 2szt sa potrzebne o ile sie nie myle)

rolka jest łożyskiem jednocześnie, więc nie da się zregenerować ;) komplet teraz z paskami na alledrogo to ok 400PLN - do przeżycia ;)

kadzaf - Czw Mar 05, 2009 18:17

ja rolki zmnienam co 2 paski (a paski po 50k) wole wczesniej niz mam potem wiecej wydawac niepotrzebnie kase :wink:
herc - Czw Mar 05, 2009 19:30

Brt napisał/a:
rolka jest łożyskiem jednocześnie, więc nie da się zregenerować


Da się zregenerować ;) ale jest to nie zbyt pewne, regeneracja polega na kąpieli we wrzącym smarze, podczas wrzenia smar przyjmuje postać płynną i na nowo smaruje łożysko (rolka jest łożyskiem zamkniętym czyli posiada ochraniacze przeciw zabrudzeniowe, z biegiem czasu i przebiegu smar wysycha i łożysko się zaciera) pewniej jest wymienić całą rolkę :)

kadzaf - Czw Mar 05, 2009 20:20

herc napisał/a:
Brt napisał/a:
rolka jest łożyskiem jednocześnie, więc nie da się zregenerować


Da się zregenerować ;) ale jest to nie zbyt pewne, regeneracja polega na kąpieli we wrzącym smarze, podczas wrzenia smar przyjmuje postać płynną i na nowo smaruje łożysko (rolka jest łożyskiem zamkniętym czyli posiada ochraniacze przeciw zabrudzeniowe, z biegiem czasu i przebiegu smar wysycha i łożysko się zaciera) pewniej jest wymienić całą rolkę :)


chodziło mi o wymiane łozyska np zeby założyc nowe łyzosko kryte ( 2RS C3) w alternatorach sa i i wytrzymuja tyle , jesli dałoby sie w miare mozliwosci przełożyc

herc - Czw Mar 05, 2009 20:25

W teorii się da, mój kumpel też mechanik taki patent zrobił w citroenie xsara że wymienił samo łożysko od napinacza do paska klimy i alternatora nie wiem jak to długo wytrzymało ale z rozrządem nie radził bym tak eksperymentować no chyba żeby był bezkolizyjny
kadzaf - Czw Mar 05, 2009 20:30

w końcu 300 a 30zł różnica jest (bo tyle chyba kosztuje napinacz) jednak masz racje w końcu te 100tys nie robi sie w 1 rok wiec lepiej kupic i miec spokój
Tomi - Czw Mar 05, 2009 20:33

kadzaf napisał/a:
w końcu 300 a 30zł różnica jest (bo tyle chyba kosztuje napinacz) jednak masz racje w końcu te 100tys nie robi sie w 1 rok wiec lepiej kupic i miec spokój


300 zł nie kosztują nawet razem 2 napinacze.

kadzaf - Czw Mar 05, 2009 20:37

Tomi napisał/a:
300 zł nie kosztują nawet razem 2 napinacze.

no moze troche za duzo palnałem ale za 3szt (na rozrząd,pompe i ten płaski wieloklinowy) to gdzies wyjdzie z 400zl :cool:

Markzo - Czw Mar 05, 2009 20:37

Tomi a wg. Ciebie co ile się powinno rozrząd zmieniać w SDi? :wink:
szoso - Czw Mar 05, 2009 20:37

no dobra bo już mnie głowa boli :wink:
powiedzcie ile zrobię na pasku Gates + rolki INA w swoim dieslu bo ledwo co zmieniałem :smile:

herc - Czw Mar 05, 2009 20:44

według mnie 90 tyś. km i wymieniaj ;)
szoso - Czw Mar 05, 2009 21:25

herc napisał/a:
według mnie 90 tyś. km i wymieniaj ;)

Panowie z werwą :wink:
jakieś za i przeciw :smile:
ma ktoś inne propozycje?

Brt - Czw Mar 05, 2009 21:27

mr Haynes ma propozycje jak w Technicznym FAQ ;) ... RAVE trochę inaczej ale o tym w innym wątku juz jest pisane :ok:
Mazak - Pią Mar 06, 2009 02:04

Też uważam że w okolicy 90tyś spokojnie wytrzyma :> z resztą też mam założony taki sam zestawik (zmieniony w lutym Gates + rolki INA ) wiec szosownik jak padnie wcześniej niż za ok 90tyś to dam ci znac :grin:
szoso - Pią Mar 06, 2009 07:14

Blemen napisał/a:
(zmieniony w lutym Gates + rolki INA ) wiec szosownik jak padnie wcześniej niż za ok 90tyś to dam ci znac :grin:

tylko że ja też w lutym zmieniałem to jedziemy równo :smile:

herc - Pon Mar 09, 2009 00:16

http://forum.roverki.eu/v...875589d70c45205 To jest najlepszy przykład co się dzieje jak się wymienia sam pasek