Zobacz temat - [R618] Spalanie gazu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Spalanie gazu

krzysiekmydlice - Sro Mar 04, 2009 17:16
Temat postu: [R618] Spalanie gazu
witam czy moglby mi ktos z was mniejwiecej powiedziec ile gazu by palił r 618 si po zamontowaniu instalacji i ile mniejwiecej by kosztowała taka instalacja
maciej - Sro Mar 04, 2009 17:31

Załóż IV gen. - cena około 2200-2400, zależy od zakładu.

Powinna palić 20-30% więcej niż na benzynie.

Na moje oko będzie Ci palić 10l LPG/100 km w trasie, 12-13 w mieście.

KRYS - Sro Mar 04, 2009 18:19

Witam
tu znajdziesz wszystko

http://forum.roverki.eu/search.php

Pozdrawiam

lesio86 - Sob Mar 07, 2009 23:32
Temat postu: Witam!
Sekwencja od 2200 wzwyż :smile: Spalanie 5% więcej od benzyny:]
maciej - Nie Mar 08, 2009 17:39

lesio86 napisał/a:
Spalanie 5% więcej od benzyny:]

To źle wyregulowana - powino być 20-30%.

lesio86 - Nie Mar 08, 2009 23:14

maciej napisał/a:
lesio86 napisał/a:
Spalanie 5% więcej od benzyny:]

To źle wyregulowana - powino być 20-30%.



Jak zle wyregulowana?! Wprowadzasz kolege w blad :mrgreen: Na IV heneracji tj. sekwencja spalanie jest + 5% spalania benzyny :twisted: Na II generacji jest ok 20% wiec....

maciej - Nie Mar 08, 2009 23:29

Moim zdaniem Ty wprowadzasz kolegę w błąd. ;)

Te 20-30% wynikają z właściwości fizycznych spalania mieszanki LPG (mniejsza prężność spalin w porównaniu ze spalaniem mieszanki benzyny) i nie zależą od typu instalacji.

Różnica między II, a IV generacją jest raczej w dokładności sterowania, która wpływa na bark strat mocy po zainstalowaniu LPG, co oczywiście też przekłada się na spalanie, ale nie w tak drastyczny sposób.

Dopiero instalacje V generacji zmieniają spalanie, bo tam ZTCP dochodzi jeszcze kwestia tego, że LPG dostarczane jest do cylindra w fazie ciekłej i następuje dodatkowa przemiana termodynamiczna, ale mogę się mylić, bo teorię do tego czyałem chyba ze 3, czy 4 lata temu.

oprawca_1978 - Pon Mar 09, 2009 22:29

lesio86 napisał/a:
maciej napisał/a:
lesio86 napisał/a:
Spalanie 5% więcej od benzyny:]

To źle wyregulowana - powino być 20-30%.



Jak zle wyregulowana?! Wprowadzasz kolege w blad :mrgreen: Na IV heneracji tj. sekwencja spalanie jest + 5% spalania benzyny :twisted: Na II generacji jest ok 20% wiec....


To ciekawe.. Mi poldeusz, gdy jeszcze odbijał wielozawór w butli, ciągnął powtarzalnie gazu na poziomie 7,5 LPG, a trasy codziennie N.D.M. - W wa i z powrotem. Jeśli miałby ciągnąć jakąś 1/4 gazu więcej to wachy wciągałby - wg wyliczeń - niewiele ponad 5 litrów na stówę?
To byłoby już za piękne. Z moich doświadczeń wynika, że przy sprytnie wyregulowanej instalacji II generacji, gdyż taką mam, taką uznaję i z taką umiem się zabawiać, o ile silnik jest w dobrym stanie i umie się spokojnie jeździć, to silnik będzie ciągnął gazu jeszcze mniej, niż wachy. Byle elektronika gazowni była dobrze założona a elementy jej dobrze dobrane.

des - Pon Mar 09, 2009 23:51

Mój silniczek 1,6 spala 8,5l gazu na 100km (przy dynamicznej jeździe w mieście). Miasto 30%, trasa 70%. Spokojna jazda, myślę że zejdzie do 7,5-8l i nie chce być inaczej. Jeżdżę co kilka miesięcy na regulację. Książkowe dane to 7,5l benzyny przy 120km/h. Ja jeżdżąc autostradą (głównie A4) poruszam się z prędkością 120-140km/h i spalanie wychodzi takie jak podałem. Czyli spala mniej więcej tyle samo co benzyny.