Zobacz temat - [R200] Klimatyzacja \ kupno
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Klimatyzacja \ kupno

Biernik20 - Czw Mar 05, 2009 16:39
Temat postu: [R200] Klimatyzacja \ kupno
Koledzy i koleżanki proszę was pokierujcie mnie gdzie mogę znaleźć klimatyzacje do 200 czy może ktoś z was posiada takie coś chodzi mi o wszystko całą kompletną klimatyzacje wszystko co jest potrzebne czekam na odpowiedź

pozdrawiam

Biernik

des - Czw Mar 05, 2009 16:42

Najlepiej to chyba znaleźć jakiegoś rozbitka na allegro i odkupić całą kompletną klimatyzację. Cena będzie wahać się w granicach 1200zł.
Biernik20 - Czw Mar 05, 2009 16:48

aiwer napisał/a:
Najlepiej to chyba znaleźć jakiegoś rozbitka na allegro i odkupić całą kompletną klimatyzację. Cena będzie wahać się w granicach 1200zł.


no tak masz racje ale jaką ja mam pewność ze ona chodzi :/ wiadomo jacy są ludzie:/


znalazłem coś takiego
http://moto.allegro.pl/it..._rover_200.html

thef - Czw Mar 05, 2009 16:53

Proszę poprawić temat zgodnie z zasadami kącika.
kadzaf - Czw Mar 05, 2009 17:19

klima dobra rzecz ale tez trzeba o nia dbac :wink:
des - Czw Mar 05, 2009 17:33

Biernik20 napisał/a:
no tak masz racje ale jaką ja mam pewność ze ona chodzi :/ wiadomo jacy są ludzie:/
No to trzeba się odpowiednio zabezpieczyć. Pogadaj ze sprzedawcą jak z normalnym człowiekiem, poproś o paragon czy fakturkę i wystarczy. Skoro sprzedaje sprawne części to nie będzie problemu żeby w razie czego zwrócić.
Paul - Czw Mar 05, 2009 21:21

Popraw temat !!

W swoim nie masz klimy wcale? Jeżeli nie, to będzie problem z montażem takiej fabrycznej, chyba, że dorwiesz gdzieś taką dokładaną przez dealerów (chyba Diavia, albo jakoś tak) :(

Biernik20 - Pią Mar 06, 2009 00:38

właśnie o to chodzi ze nie mam bo był to Rover wypuszczany na rynek niemiecki prawdopodobnie dlatego nie ma w nim klimy a tak poza tym to jest wszystko...

dlaczego mówicie ze może być problem ?? jak gadałem z mechanikiem to powiedział tylko tyle "żeby posiadała wszystko co potrzebne czyli wiązki kabli przewody sprawny kompresor klimatyzacji itp. i oczywiście żeby była sprawna :/ "

i proszę nie krzyczeć jeden post mi wystarczy z wieścią o poprawienie tematu jeśli tylko będę online to to zrobię ;)

PTE - Pią Mar 06, 2009 08:27

Tutaj masz kompletną klimatyzację do R200. Kiedyś widziałem też nowiutką Diavię - sprzedawał ją chyba były dealer Rovera w Częstochowie (Mazpol?).
Skiba - Pią Mar 06, 2009 08:36

Wg mnie za dużo roboty :| Musisz wszystko montować, parownik, rurki, chłodnice, kompresor, poszukaj tez listy cześci które się różnią w aucie z klimą i bez ... a btw to gdzie znajdziesz kompletną klimę od europejczyka ? ;) (angielska NIE podejdzie !)
matlacz - Pią Mar 06, 2009 11:54

Szczerze mówiąc też o tym myślałem ale zniechęciła mnie ilość rzeczy do zrobienia. Poza tym przymierzam się do wymiany silnika jeśli to wypali to zobaczymy co potem :mrgreen:
namiko - Pią Mar 06, 2009 12:00

Cytat:
Szczerze mówiąc też o tym myślałem ale zniechęciła mnie ilość rzeczy do zrobienia.

A nie prościej zamontować nieoryginalną? Nowiutka, na gwarancji. Czy założenie niefabrycznej klimatyzacji to problem w Roverach? Różnica w cenie nie jest duża - jeśli oryginalną można odstać za 1,5 tys. plus koszt montażu to chyba lepiej założyć nową za 2-2,5 tys. komplet z robocizną?

R-200 - Pią Mar 06, 2009 16:23

Nowej to w tej cenie chyba nie dostaniesz. :cool:
Biernik20 - Sob Mar 07, 2009 01:36

matlacz napisał/a:
Szczerze mówiąc też o tym myślałem ale zniechęciła mnie ilość rzeczy do zrobienia. Poza tym przymierzam się do wymiany silnika jeśli to wypali to zobaczymy co potem :mrgreen:



właśnie ja wymieniłem silnik na 1.8 VVC 145KM i już sie zastanawiam co zrobić żeby mu tak koników troszeczkę podnieść tak o 25 do 30 Km i troszeczkę wiecej Nm jak sądzicie ?? ;> a mam w środku czarną skórę i troszeczkę w lecie jest nie fajnie :/

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 01:38 ]
PTE napisał/a:
Tutaj masz kompletną klimatyzację do R200. Kiedyś widziałem też nowiutką Diavię - sprzedawał ją chyba były dealer Rovera w Częstochowie (Mazpol?).



PTE ale ja już ten link sam dawałem w poprzednim poście widzę że troszeczkę nie dokładnie przeczytałeś moje posty aczkolwiek dziękuję za reakcję :D ;)

pozdrawiam

matlacz - Sob Mar 07, 2009 10:45

Biernik20,
A jaki miałeś slinik poprzednio?

Biernik20 napisał/a:
właśnie ja wymieniłem silnik na 1.8 VVC 145KM


Co to za silnik ? Z jakiego modelu?

tetryk - Sob Mar 07, 2009 11:07

namiko napisał/a:
plus koszt montażu to chyba lepiej założyć nową za 2-2,5 tys. komplet z robocizną?
-gdzie za tyle można założyć NOWĄ klimatyzację kpl ? :roll:
Biernik20 - Sob Mar 07, 2009 15:24

matlacz napisał/a:
Biernik20,
A jaki miałeś slinik poprzednio?

Biernik20 napisał/a:
właśnie ja wymieniłem silnik na 1.8 VVC 145KM


Co to za silnik ? Z jakiego modelu?



poprzednio miałem 1.4 Si 103 KM ale z nim to strasznie długa historia
jak to co to za silnik z 200 Vi 1.8 VVC ;>

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 15:25 ]
tetryk napisał/a:
namiko napisał/a:
plus koszt montażu to chyba lepiej założyć nową za 2-2,5 tys. komplet z robocizną?
-gdzie za tyle można założyć NOWĄ klimatyzację kpl ? :roll:



popierwsze to nowa klimatyzacja do 200 kosztuje 2.500 zł i to jeszcze nie wiem czy kompletna bo oni sami tego nie wiedza :/

storm - Sro Mar 11, 2009 10:16

Skiba napisał/a:
Wg mnie za dużo roboty :| Musisz wszystko montować, parownik, rurki, chłodnice, kompresor, poszukaj tez listy cześci które się różnią w aucie z klimą i bez ... a btw to gdzie znajdziesz kompletną klimę od europejczyka ? ;) (angielska NIE podejdzie !)


Jaka jest różnica w montażu w wersji angielskiej i europejskiej ?
Które elementy nie podejdą ?

Brt - Sro Mar 11, 2009 10:22

rurki nie pasują, bo parownik u anglika masz "z drugiej strony". Osprzęt silnika bedzie taki sam zapewne, podobnie i skraplacz (chłodnica). NIe wiem co z samym parownikiem ... trzeba by było w EPC porównać numery. Pozatym pewnie kanały powietrza się różnią, no i włożenie parownika moze się wiązać z demontażem deski rozdzielczej (może ale nei musi).
storm - Sro Mar 11, 2009 12:40

Móglby ktoś ewentualnie wstawić schemat klimy i układu z RAVE ?
Potrzebuję wykaz części i układ.

Dzięki z góry :)

Biernik20 - Czw Mar 12, 2009 11:12

czy demontaż deski to tak nie dokońca trochę trzeba bedzie ja rozkręcić ale jaśli chodzi o klime z anglika to troszeczkę własnie moze być kłopotów bo wszystko jest po innej stronie :/
R-200 - Czw Mar 12, 2009 12:51

Nie zapominajcie że przy montażu klimy dochodzi jeszcze jeden wentylator oraz przychodzi inna chłodnica do silnika. :roll:
Biernik20 - Czw Mar 12, 2009 16:37

jeśli mogę nie jest inna chłodnica tylko dodatkowa chłodnica do klimatyzacji tak samo jak masz tez inetrcooler a wentylator tak owszem dochodzi przed przedni zderzak dokładnie :) wiec jest dwa wentylatory i dwie chłodnice
Brt - Czw Mar 12, 2009 21:10

hm o ile pamiętam z forum, to w benzyniakach jest inna chłodnica silnika w wersji z i bez klimy :roll: ... biernik ... ściągnij sobie rave i EPC i będziesz miał komplet informacji zarówno o częściach jak i montażu/demontażu :ok:
Biernik20 - Pią Mar 13, 2009 05:34

moze i tak ale mowie jak ja niedawno widziałem klimatyzacje tylko nie na sprzedaż do przełożenia to były dwie chłodnice i dwa wentylatory
storm - Pon Mar 30, 2009 14:52

Czy nagrzewnica różni się w wersji r200si z klimą i bez klimy ?
ash - Pon Mar 30, 2009 21:27

czy ktos odpowie na to pytanie??
Brt - Pon Mar 30, 2009 21:31

Na 95% nie, ale to w EPC trzeba by było potwierdzić, żeby mieć pewność. Niestety chwilowo nie mam dojścia i nie sprawdzę. Na stronie jest link można se ściągnąć i sprawdzić :ok: ;)
ash - Pon Mar 30, 2009 21:55

cholercia, co to jest EPC??:) Zapewne cos takiego jak ETKA:) a jeszcze jedno pytanie - czy kolo pasowe na wal jest inne? Napedza alternator, pompe wspomagania i trzecie miejsce na sprezarke? czy jak jest sprezarka napedzana? Wlasnie jestem na etapie kompletowania klimy.
Brt - Pon Mar 30, 2009 21:57

Cytat:
cholercia, co to jest EPC??:)

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#72
ash napisał/a:
a jeszcze jedno pytanie - czy kolo pasowe na wal jest inne? Napedza alternator, pompe wspomagania i trzecie miejsce na sprezarke? czy jak jest sprezarka napedzana?
jest inny pasek ;) http://www.roverki.pl/mod...es=Technika#104


szukać, szukać szukać ...

storm - Wto Mar 31, 2009 13:24

ash napisał/a:
cholercia, co to jest EPC??:) Zapewne cos takiego jak ETKA:) a jeszcze jedno pytanie - czy kolo pasowe na wal jest inne? Napedza alternator, pompe wspomagania i trzecie miejsce na sprezarke? czy jak jest sprezarka napedzana? Wlasnie jestem na etapie kompletowania klimy.


To ty mi podkupiłeś klime tą nową z allegro ?! :beczy:
Też się przymierzałem do jej kupna, ale chciałem uzyskać od gościa więcej informacji co tam dokładnie w niej jest. Wiem, że nie miał wiązki elektrycznej, osuszacza, chłodnicy wody, sprężarki i sterowania.

Za ile ją kupiłeś ?:-)

ash - Wto Mar 31, 2009 21:51

:cool:
Czy ja wiem czy podkupilem? Poprostu zamowilem jako pierwszy.
Jak dojdzie i bedzie wszystko ok to dam znac :smile:

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 09:01 ]
I jeszcze jedno - wg EPC wszystkie czesci klimatyzacji pasują od R25 do R200 (nawet rury), jakby ktos mogł to potwierdzic byloby extra.

Biernik20 - Sro Kwi 01, 2009 17:28

zapewno pasuje wszystko ja mam już nagraną klimę za 1000 zł :D kompletną :cool:
ash - Czw Kwi 02, 2009 00:08

a co z nagrzewnicą w koncu? trzeba zmieniac czy jak? co z alternatorem? i czy wiazka elektryczna z anglika podejdzie? Ilu sie pytam tyle opini :sad:
PTE - Czw Kwi 02, 2009 06:58

Biernik20 napisał/a:
zapewno pasuje wszystko ja mam już nagraną klimę za 1000 zł :D kompletną :cool:


Fabryczną czy Diavia? Mnie w przypadku montażu klimy przeraża konieczność zdejmowania deski rozdzielczej...

ash napisał/a:
a co z nagrzewnicą w koncu? trzeba zmieniac czy jak? co z alternatorem? i czy wiazka elektryczna z anglika podejdzie? Ilu sie pytam tyle opini :sad:


Jak dokładasz fabryczną, to musisz zmieniać alternator.

Biernik20 - Pią Kwi 03, 2009 02:24

oryginalną od rovera 200 jeśli chodzi o zmianę alternatora to jest bzdura bo alternator jest ten sam tylko w momencie gdy dochodzi popa klimatyzacji to zmienia sie łapa ktora trzyma razem i alternator i pompę klimatyzacji... obecnie w autach bez klimatyzacji na dole jest alternator prawda ?? dostajesz nową łapę (mocowanie do silnika) i na dole przykręca sie pompę klimatyzacji a na górze alternator
storm - Pią Kwi 03, 2009 08:05

Ile cię będzie kosztowało założenie tej klimy ?
xtek - Pią Kwi 03, 2009 08:14

storm napisał/a:
To ty mi podkupiłeś klime tą nową z allegro ?!


a byla taka? daj prosze linka.

a czy caly zestaw klimatyzacji od benzyniaka bedzie pasowal do diesla?

ash - Pią Kwi 03, 2009 08:32

to nie byl komplet tylko nowa chlodnica klimy z wiatrakiem i 4 rury. Teraz poszukuje reszty.
Tak mi sie wydawalo, ze alternator bedzie pasowal tylko nie wiem czy uciagnie bo troszke wieksze bedzie mial obciązenie.

A co z nagrzewnicą?? Biernik wymieniasz nagrzewnice??

Brt - Pią Kwi 03, 2009 08:49

Cytat:
Tak mi sie wydawalo, ze alternator bedzie pasowal tylko nie wiem czy uciagnie bo troszke wieksze bedzie mial obciązenie.

O ile kojarzę to w wersjach z klimą montowane były wydajniejsze alternatory :roll: Chociaz i zwykły powinien spokojnie "uciągnać" dodatkowe obciażenie. Klima obciąża układ elektryczny, sprzęgłem elektromagnetycznym, wiatrakami chłodnicy i odrobinę dodatkowym sterowaniem ... wentylator wewnątrz auta działa tak czy tak .... najbardziej niekorzystna sytuacja, to gdy ktoś w jesienny deszczowy poranek chce odparować szyby, więc włącza klimę i ogrzewanie szyby + oczywiscie światłą, wycieraczki, radio i mocny nadmuch ;) .... To tak bez wdawania się w szczegóły.

ash - Pią Kwi 03, 2009 08:55

ok, to sprawa alternatora zarzegnana:) Teraz pozostaje sprawa nagrzewnicy. Jak to w koncu z nią jest?
Biernik20 - Pią Kwi 03, 2009 12:46

tzn powiem ci nie zastanawiałem sie nad nią jeszcze jedni mówią ze pasuje inni ze nie bardzo a mi te klimatyzacje założy zapewne mój mechanik choć sam powiedział ze jest to dziecinne proste i nawet sam bym sobie z tym poradził ale nie bardzo mi sie chce z tym grzebać i bawić a pozatym jestem trochę lewy jeśli chodzi o elektronikę no moze nie do końca taki lewy ale jeśli chodzi o elektrykę to wolę zeby to zrobił ktoś kto sie na tym zna ewentualnie ktoś kto ją wyciągał wiem ze na 100 % mam pompę rurki odpowiednio gięte całe okablowanie łapę alternatora (podstawę) mmm i co tam jeszcze jakiś taki pierdolniczek za przeproszeniem ktory też jest pod maską nieopodal zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania to chyba jest coś w rodzaju skraplacza tak mi sie wydaje o nagrzewnicę zapytam jak bede do niego dzwonił i nie zapomnę ale chyba raczej zostaje ta sama... Mechanik mi powiedział kompletna do włożenia z europejczyka od motoru 1.8VVC taki jak ja mam w obecnej chwili a co oznacza u niego kompletna to nie wiem zacząłem go wypytywać o te rózne pierdółki itp to mi powiedział cytuję "wszystko wszystko wszystko "

A tak poza tym BRT to kto na raz zaraz po odpaleniu silnika włącza tyle odbiorników ;> szczotki alternatora i wirnik to sie tam gotują :P ja jak rano odpalam silnik to czekam aż sie ssani wyłączy wentylator wystarczy na 2 jak zacznie dmuchać ciepłe powietrze to para zaraz sama będzie znikać itp itd

ash - Pią Kwi 03, 2009 14:31

Cytat:
jeszcze jakiś taki *#%#$*

Zapewne chodzi ci o osuszacz.

Jakby nagrzewnica z alternatorem została to zabrakłoby mi jeszcze sprężarki z łapą, tego osuszacza i wiązek elektrycznych silnika i spod konsoli. To wszystko jest do zdobycia tylko martwi mnie sprawa z czujnikami, zaworkami itp. Takie duperele są bardzo drogie :???:

Brt - Pią Kwi 03, 2009 14:50

Biernik20 napisał/a:
A tak poza tym BRT to kto na raz zaraz po odpaleniu silnika włącza tyle odbiorników

Oj ... gdybym nie widział to sam bym nie uwierzył ;) Zwykle robią tak osoby nieuświadomione technicznie ;) Skoro jest guzik, to trzeba go włączyć :D

Biernik20 - Sob Kwi 04, 2009 14:31

raczej duperele są drogie ale pod deską trzeba jeszcze zamontować chłodnicę powiem to prosto zimna bo jak jest i ciepła to musi być w klimatyzacji jeszcze zimna :/ i tak to wszystko trochę trzeba rozkręcić acz kolwiek deski rozdzielczej nie trzeba ściągać

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 15:37 ]
a jeśli chodzi o włączanie odbiorników to dobrze mieć np czujnik komfortu w ręcznym np i podczas spuszczenia go jeśli czujnik komfortu wyczuje że akumulator nie jest odpowiednio doładowany lub też inny odbiornik chwilowo potrzebuje wiecej prądu nie zapali nam sam świateł np podczas gdy wszystko jest ok po spuszczeniu recznego 2-3 sekundy i światła same sie nam zapalają piszę tutaj o światłach bo to podczas ich włączenia jest największy skok napięcia prądu (oczywiście świateł nie włączamy przełacznikiem przełącznik jest na wyłaczonych światłach a nam sie światła świecą można to założyć wszędzie):D ;)

ash - Sob Kwi 04, 2009 15:16

biernik dziekuje za info ale mam mała prośbe jeszcze - jakbys mogł uzywac przecinkow i kropek to byloby cudnie, poniewaz kompletnie nie moge zrozumiec co piszesz. :smile:
xtek - Sob Kwi 04, 2009 20:21

ash napisał/a:
nie moge zrozumiec co piszesz. :smile:


nie tylko ty.

Biernik20 - Sob Kwi 04, 2009 22:23

przepraszam ale sie śpieszyłem i jakoś tak wyszło, na przyszłość postaram sie poprawić :D
Ale chyba już rozumiecie po trudnościach z odczytaniem o co mi chodzi ??

PTE - Wto Kwi 14, 2009 11:50

Biernik20 napisał/a:
raczej duperele są drogie ale pod deską trzeba jeszcze zamontować chłodnicę powiem to prosto zimna bo jak jest i ciepła to musi być w klimatyzacji jeszcze zimna :/ i tak to wszystko trochę trzeba rozkręcić acz kolwiek deski rozdzielczej nie trzeba ściągać


Robiłeś/robisz może jakieś zdjęcia dla potomnych z tej operacji?

ash - Wto Kwi 14, 2009 21:34

Ja nepwno zrobie fotki jak bede montowal. Poki co dalej kompletuje czesci. Brakuje mi tylko wiazki elektrycznej i chlodniczki :smile:
Biernik20 - Sro Kwi 15, 2009 09:49

Narazie nic nie robie bo za bardzo nie mam czasu w D.... sie podrapać a co dopiero mowa o dłubaniu przy autku :)
PTE - Sro Kwi 15, 2009 12:49

A czy koło pasowe na wale trzeba zmieniać? Gdzieś na forum widziałem już takie pytanie, ale nie mogę go znaleźć. Wg mnie nie ma takiej potrzeby, ale nie wiem czy mam rację.


EDIT: wysłałem zapytanie odnośnie możliwości zakupu klimatyzacji do przedstawiciela Diavia-Delphi na Polskę. Ciekawe, co odpiszą :mrgreen:

EDIT 2: A oto i odpowiedź:
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie, informuję, że Diavia nie oferuje
klimatyzacji do samochodów Rover 25 wyposażonych w silnik benzynowy o
pojemności 1.4l. Informacja ta jest potwierdzona przez techników z firmy
Webasto Petemar Sp. z o.o głównego przedstawiciela firmy Diavia na Polskę
.

ash - Sro Kwi 15, 2009 15:22

Z tego co sie orientowalem to nie trzeba. Wystarczy kupic sprezarke z lapą i zmienic pasek
PTE - Pon Kwi 20, 2009 09:39

Poczytałem sobie wczoraj trochę Rave i pooglądałem obrazki z EPC. Z tej lektury wynika, że do montażu parownika nie trzeba zdejmować deski rozdzielczej – wystarczy wymontować schowek. Ponadto dowiedziałem się, że pracą przekaźników wentylatorów chłodnicy silnika i klimatyzacji oraz sprzęgłem sprężarki steruje komputer. Poza tym wentylator chłodnicy silnika jest dwubiegowy, w przeciwieństwie do aut z wersją bez klimatyzacji. I tu rodzą się kolejne pytania:

1) Czy komputer auta w wersji bez seryjnej klimatyzacji jest na tyle uniwersalny, że posiada zaimplementowane funkcje pozwalające na jej obsługę?
2) Czy do skrzynek bezpieczników trzeba ciągnąć dodatkowe wiązki elektryczne, czy są one już położone (jak np. w przypadku świateł przeciwmgłowych w mym aucie; ponadto na naszym forum wyczytałem - było nawet zdjęcie - że w aucie bez klimatyzacji pod deską jest pociągnięta wiązka do włącznika klimy)?

R-200 - Pon Kwi 20, 2009 20:11

W 200 nie może być wiązki na wyłącznik klimy bo on jest w wiązce klimatyzacji, przechodzi razem z przewodami parownika. Jest natomiast wtyk łączący wiązkę wewnętrzną z wiązką klimatyzacji. W przedziale silnika wiązka jest zupełnie osobna. :idea:
ash - Pon Kwi 20, 2009 21:19

do montazu parownika nie trzeba deski sciagac. A jak sie sciagnie schowek to widac wiazke do klimy.
PTE - Wto Kwi 21, 2009 06:50

R-200 napisał/a:
W 200 nie może być wiązki na wyłącznik klimy bo on jest w wiązce klimatyzacji, przechodzi razem z przewodami parownika. Jest natomiast wtyk łączący wiązkę wewnętrzną z wiązką klimatyzacji.


O ten wtyk właśnie mi chodziło :wink: A do skrzynki bezpieczników (tej pod maską i tej w kabinie) nie trzeba ciągnąć jakiś dodatkowych przewodów? Chodzi mi o to, czy jest to jedynie kwestia wpięcia w istniejącą instalację (w wolne kostki) wiązki klimy, czy może trzeba coś rzeźbić?

ash, a chłodnicę będziesz wymieniać? Ta w wersji bez klimatyzacji ma w innych miejscach usytuowane dwa wejścia... Nie wiem czy w czymś to przeszkadza?

storm - Wto Kwi 21, 2009 13:10

Godzinę temu dotarła do mnie kompletna klimatyzacja (przekładka) do mojego rovera. Dostarczona została na palecie, trochę się przeraziłem jak zobaczyłem ile tego wszystkiego jest. Nie sądziłem, że tyle okablowania będzie. Koło na wał również znalazło się w zestawie .. Dzisiaj albo jutro oddane roverka i klime do mechanika niech to powoli składa. Mam nadzieję, że nie będzie żadnych problemów i złożą to wszystko jak należy :)

Gdzie mogę znaleźć dokładne schematy montażu klimatyzacji. Mam kilka stron z RAVE ale to jest bardzo ogólny schemat w dodatku z wersji UK. Potrzebuje bardziej konkretne schematy, elektryki itd ? W EPC to znajdę czy gdzieś "głebiej" w RAVE ?

Dzięki :)

PTE - Wto Kwi 21, 2009 13:42

storm, kupiłeś ten zestaw od "robcar 2004" z Gliwic?

Co do schematów to w Rave znajdują się w 2 m-cach: przy opisie działania i przy opisie naprawy/wymiany poszczególnych podzespołów. Jest też dostępny schemat elektryczny. EPC Ci za dużo nie pomoże, chyba tylko tyle, że sprawdzisz czy masz wszystkie części.

storm - Wto Kwi 21, 2009 14:11

Tak, dokładnie ten zestaw. Wszystko na pierwszy rzut oka wygląda ok. Dali gwarancję rozruchową. Wszystko ładnie zapakowane. W zestawie jest :

Chłodnica wody, chłodnica klimy, wentylator, wszystkie wiązki elektryczne, przewody do klimy (rurki), Pompa, łapa alternatora i łapa pompy, nagrzewnica z obudową, wentylator nawiewu, całe sterowanie klimą, oczywiście guzik do kabiny i mase drobiazgów :)

Musze w takim razie jeszcze raz to rave przeglądnąć, mam tylko z działu Air Condition

Tomek1212 - Wto Kwi 21, 2009 21:31

Storm, to ty dzisiaj pytałeś sie w firmie Expert-Roczniak o montaż tej klimy do rovera 214 ?

Przyznawać się bez bicia kto to był ...

Przy okazji zapraszam cię do lektury tematu http://forum.roverki.eu/v...35955&start=180

storm - Sro Kwi 22, 2009 11:08

Zgadza się, to byłem ja :)
Tomek1212 - Sro Kwi 22, 2009 19:22

No to kolego jutro będe ci montował te klime, bo ja tam pracuje jako elektromechanik ...
Trzeba sie troche doszkolić na forum.

Brt - Sro Kwi 22, 2009 20:28

w rave jest kompletny schemat i dokładniejszego nigdzie indziej raczej nie znajdziesz. (Electrical Circuit Diagrams --> AirConditioning and colling fans) Są też pokazane wszystkie kostki i połaczenia (Electrical library) ;) Odnajdujesz numer złacza na schemacie a później zagladasz do "library" i tam jest lokalizacja danego złacza. Kwestia teraz tylko odnalezienia się w tym galimatiasie ;)
storm - Sro Kwi 22, 2009 22:24

Tomek1212 napisał/a:
No to kolego jutro będe ci montował te klime, bo ja tam pracuje jako elektromechanik ...
Trzeba sie troche doszkolić na forum.


To mnie teraz zaskoczyłeś :)
Schematy wydrukowałem z Rave. Nie są opisane szczegółowo, tylko ogólny schemat. Jedynie schemat elektryczny jest dokładny, trochę zamotany ale co to dla dobrego elektromechanika :) . Jeśli chodzi o wiązki elektryczne to dali mi chyba całe kompletne okablowanie do tego Rovera.

Jutro pewnie koło 9 podrzuce samochód ..

Tomek1212 - Sro Kwi 22, 2009 22:44

No widzisz, życie jest pełne niespodzianek.

Jak masz wiązki to bardzo dobrze, myślałem że nie masz i już w sumie obmyślałem to z braciakiem (też jest elektromechanikiem w tej firmie, pracuje tam już kilka lat, a ja w sumie dopiero 3 dni, jednak uzgodniliśmy, ze ja będe robić to autko) ) jak to zrobić i wymyśliliśmy dorobić włącznik A/C załączający kompresor, który dodatkowo będzie włączać wiatraki na chłodnicy, a sam kompresor będzie sterowany włącznikiem ciśnieniowym w układzie (wszystko będzie zależne od włącznika ciśnieniowego). Jak masz oryginalne wiązki to może sie uda je wykorzystać w co jednak wątpie.

Licz się z tym, ze cała ta operacja może potrwać kilka dni.

storm - Czw Kwi 23, 2009 10:45

Nie ukrywam ciesze się, że forumowicz i właściciel rovera będzie się tym zajmował :)
Tam jest cała kompletna przekładka, nic nie trzeba dorabiać, ani przerabiać.
Wiązki są wszystkie łącznie nawet ze skrzynką od bezpieczników. Guzik od klimy jest na spodzie pudełka jakby co ..
Przypuszczam, że chwile to potrwa. Wolę poczekac dłużej i mieć porządnie zrobione :)

A apropo rozwiązania, o którym napisałeś. Żeby dorobić włącznik od wentylatorów. Chyba nie będzie on sterował też wentylatorem od chłodniyc wody ? bo z tego co wiem to nim steruje komputer i czujnik temperatury ? Mam nadzieje, że nie będe miał problemów później znowu z układem chłodzenia silnika :P Chłodnice wymieniałem nie tak dawno na nową, robiłem uszczelkę głowicy i nie chciałbym jeszcze raz przez to przechodzić ..

Chyba, że się myle odnośnie tego sterowania ?

Tomek1212 - Czw Kwi 23, 2009 17:57

Nie wiem jak tam jest zrobione zasilanie wentylatorów, napewno steruje nim czujnik temperatury, jednak nie wiem jeszcze czy po włączeniu klimy włacza sie jeden wentylator czy oba na raz i czy pracuje(ują) w trybie wolnym czy szybkim.

Nie wiem czy zostawiłeś już dzisiaj to auto czy nie, kierownik mi nic nie wspominał o żadnym roverze.

storm - Czw Kwi 23, 2009 18:25

Tak, zostawiłem.
Aha, czyli robota jeszcze nawet nie zaczęta :(
Odstawiłem go przed godziną 10, stanąłem na parkingu przed samym wejściem ..
Szkoda, bo akurat dzisiaj jeszcze by mi się auto przydało, a tak to niepotrzebnie stało tam.

Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć odnośnie tego sterowania wentylatorami ?
Czy załanczają się dwa czy jest inaczej ?

Dzięki z góry

R-200 - Czw Kwi 23, 2009 18:50

Załączają się dwa w szereg. :lol:
Tomek1212 - Czw Kwi 23, 2009 21:05

Storm, to normalne. W tej firmie jest taka idiotyczna organizacja, że nie ma sie co dziwić. Tam pracuje wiecej kierowników dyrektorów i innych osób co nic nie robia niż normalnych pracowników.

Co do tych wiatraków to nie wiecie czy pracują w trybie wolnym czy szybkim ?

Brt - Czw Kwi 23, 2009 21:23

u siebie nie zauważyłem trybu wolny szybki i analizując schemat i połaczenia przewodów to nie ma takiej opcji. W klimie właczają się oba naraz po prostu :ok:
storm - Czw Kwi 23, 2009 21:31

Z tego co patrzyłem to chłodnica wody, którą mi przysłali jest taka sama jak moja. Z tym, że moja jest niedawno kupiona i dobrze by było ją zostawić :)

Mam nadzieję, że jutro już coś ruszy ;-)

des - Pią Kwi 24, 2009 11:11

storm napisał/a:
Z tego co patrzyłem to chłodnica wody, którą mi przysłali jest taka sama jak moja.
A nie powinna być większa? W normalnej nie ma miejsca na 2 wiatraki przynajmniej w R400 więc podejrzewam, że w R200 jest podobnie.
PTE - Pią Kwi 24, 2009 13:28

Tomek1212 napisał/a:
Co do tych wiatraków to nie wiecie czy pracują w trybie wolnym czy szybkim ?


Pracują w trybie szybkim i wolnym. Zajrzyj do Rave. Tam jest przejrzyście opisana cała zasada działania tej klimy.

aiwer napisał/a:
]A nie powinna być większa? W normalnej nie ma miejsca na 2 wiatraki przynajmniej w R400 więc podejrzewam, że w R200 jest podobnie.


Ale na chłodnicę silnika w wersji z klimatyzacją nie dochodzi zdaje się drugi wiatrak - przynajmniej w R200/25... :?: Na pewno zaś chłodnica ma inaczej poprowadzone wyprowadzenia.

storm - Pią Kwi 24, 2009 13:56

aiwer napisał/a:
storm napisał/a:
Z tego co patrzyłem to chłodnica wody, którą mi przysłali jest taka sama jak moja.
A nie powinna być większa? W normalnej nie ma miejsca na 2 wiatraki przynajmniej w R400 więc podejrzewam, że w R200 jest podobnie.


Jesli chodzi o rozmiary to są one takie same, obawiam się właśnie o te wyprowadzenia, które mogą się różnić. Mam nadzieję, że da się to jakoś ominąć. Szkoda mi pozbywaś się nowej chłodnicy i wkładać nie wiadomo co.

Tak szukam teraz chłodnicy do wersji z klimatyzacją i nie mogę znaleźć nigdzie .. na tomateam chłodnica jest jedna do wersji bez klimy i taka sama do wersji z klimą tylko, że nie oryginalną. Na allegro nie znalazłem hmm.

Tomek1212 - Pią Kwi 24, 2009 18:28

No więc nagrzewnica, chłodnice i kompresor już przełożone. Nie ja to przekładałem tylko mechanik, ja zajmę sie zapewne jutro elektryką. Z tego co patrzyłem (obiegowo) na te wiązki to nic z tego raczej nie będzie, one są poucinane. Jutro się przyjrzę temu na spokojnie.
storm - Pią Kwi 24, 2009 18:57

Dzięki za info :)
Chłodnica wody (na tą starą) też jest wymieniona? nie wiesz może ?

Tomek1212 - Pią Kwi 24, 2009 19:00

Nie wiem.
storm - Sob Kwi 25, 2009 08:56

Znalazłem jeszcze schemat elektryki klimy w Autodacie.
Może się przyda ..

AC_Rover_200_1,4_16V_(95-99).rar

PTE - Nie Maj 10, 2009 17:04

storm, i jak tam - klimatyzacja już działa?
storm - Nie Maj 10, 2009 20:25

Odebrałem auto parę dni temu :wink:
Odpukać na razie wszystko działa jak należy :grin:
Co prawda nie ma jeszcze upalnych dni żeby dobrze ją przetestować, ale
czuć że ładnie chłodzi .. przydała się już żeby odparować szyby.

Tomek1212 odwalił kawał dobrej roboty ! :ok:

Elektryka była zrobiona od podstaw. Tak się tylko zastanawiam .. bo mam teraz założony tylko jeden wentylator na obie chłodnice. Założony jest tak jak w wersji bez klimy czyli na chłodnicy wody. Załącza się na duże obroty po włączeniu klimatyzacji. Wydaję mi się, że innych 200-setkach Si zauwayżłem, że są dwa wentylatory. Mam akurat drugi wentylator, który się marnuje. Czy jest sens zakładać ten drugi wentylator od przodu na chłodnicę klimy, czy wystarczy jak będzie tylko jeden wentylator ? Druga sprawa to muszę jeszcze założyć izolację termiczną na rurkę od klimy bo idzie blisko kolektora wydechowego tylko nie wiem gdzie taką dostać ?

SMOKMERC - Pon Cze 08, 2009 10:17

[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 11:19 ]
czyli z tego co tu piszecie taką kompletną klime ciężko kupić... Diavia nie posiada klimy do R214

PTE napisał/a:
EDIT 2: A oto i odpowiedź:
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie, informuję, że Diavia nie oferuje
klimatyzacji do samochodów Rover 25 wyposażonych w silnik benzynowy o
pojemności 1.4l. Informacja ta jest potwierdzona przez techników z firmy
Webasto Petemar Sp. z o.o głównego przedstawiciela firmy Diavia na Polskę
.


....a skompletowanie klimy wymaga trochę cierpliwości.. Szukaliście części tylko na allegro czy macie może jakieć konkretne sklepy??

Czyli sumując do złożenia klimatyzacji potrzebuje:

- wiązki kabli do klimatyzacji
- kompresor (pompa) klimatyzacji
- łapa alternatora i pompy
- parownik
- osuszacz
- "rurki"
- chłodnica klimatyzacji
- wentylator
- włącznik klimatyzacji...

nagrzewnica zostaje, alternator również czy cos jeszcze pominąłem?

PTE - Pon Cze 08, 2009 11:05

SMOKMERC napisał/a:
[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 11:19 ]
czyli z tego co tu piszecie taką kompletną klime ciężko kupić... Diavia nie posiada klimy do R214

PTE napisał/a:
EDIT 2: A oto i odpowiedź:
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie, informuję, że Diavia nie oferuje
klimatyzacji do samochodów Rover 25 wyposażonych w silnik benzynowy o
pojemności 1.4l. Informacja ta jest potwierdzona przez techników z firmy
Webasto Petemar Sp. z o.o głównego przedstawiciela firmy Diavia na Polskę
.


....a skompletowanie klimy wymaga trochę cierpliwości.. Szukaliście części tylko na allegro czy macie może jakieć konkretne sklepy??

Czyli sumując do złożenia klimatyzacji potrzebuje:

- wiązki kabli do klimatyzacji
- kompresor (pompa) klimatyzacji
- łapa alternatora i pompy
- parownik
- osuszacz
- "rurki"
- chłodnica klimatyzacji
- wentylator
- włącznik klimatyzacji...

nagrzewnica zostaje, alternator również czy cos jeszcze pominąłem?


Ja dostałem tylko informację, ze nie posiadają zestawu do R25, nie było mowy o R200. Zresztą szczerze powiedziawszy wątpię w rzetelność tej informacji, gdyż na stronie Diavii w zakładce z częściami zamiennymi są numery katalogowe poszczególnych elementów klimy do R25.

Szukaj na Allegro, ewentualnie po szrotach. Kiedyś była aukcja na której klima wraz z instalacją do R25 kosztowała 2000zł. Widziałem też kompletny nowiutki zestaw Diavii do R200 (diesel) również za 2000zł.

storm - Pon Cze 08, 2009 11:08

Zadzwoń do tej firmy :
Kontakt z ROBCAR_2004

tel. (32)3014350
(32)3014351

kom. +48-600-557-243
+48-602-323-094
+48-512-130-121

Kupiłem u nich kompletną klimę. Oni często sprowadzają roverki i z tego co mi mówili mogą mieć jeszcze zestawy klimy. Bardzo dobra i słowna firma.
Moim zdaniem nie ma sensu pakować się w kompletowanie części bo to masakra, jedynie komplet wchodzi w gre ..

SMOKMERC - Pon Cze 08, 2009 15:29

Super, dzięki za kontakt!! zaraz zadzwonie. To fakt wizja kompletowania tego zestawu nie napawała mnie optymizmem hehe

.... niestety.. nie maja :cry:

A tak jeszcze w nawiązaniu to tematu mam w brifie wpisane Rover (GB) czyli wyprodukowany w Anglii. Czy w związku z tym są jakieś różnice? czy muszę tą informacje uwzględnić przy zakupie takowej klimy?

PTE - Wto Cze 09, 2009 07:02

SMOKMERC napisał/a:

A tak jeszcze w nawiązaniu to tematu mam w brifie wpisane Rover (GB) czyli wyprodukowany w Anglii. Czy w związku z tym są jakieś różnice? czy muszę tą informacje uwzględnić przy zakupie takowej klimy?


Wszystkie Rovery (chyba poza niesławnym CityRoverem oraz epizodem z kontynuacją produkcji SD1 w Indiach) były produkowane w Wielkiej Brytanii. Jedyne, na co musisz zwrócić uwagę przy zakupie to fakt, czy części (rurki) pochodzą od wersji LHD (tj. przeznaczonej do ruchu prawostronnego).

xtek - Wto Lip 28, 2009 22:41

Cytat:
- wiązki kabli do klimatyzacji
- kompresor (pompa) klimatyzacji
- łapa alternatora i pompy
- parownik
- osuszacz
- "rurki"
- chłodnica klimatyzacji
- wentylator
- włącznik klimatyzacji...


czy to wszystkie potrzebne czesci? mam na oku rovera diesla identycznego jak mojego na czesci i bym wyciagnal te od klimatyzacji i sprezentowal sobie troche chlodu ;) Ile czasu moze zajac demontaz tego z auta?

R-200 - Sro Lip 29, 2009 15:37

Jeszcze czujnik temperatury oleju. :lol: :lol:
PTE - Czw Lip 30, 2009 20:58

xtek napisał/a:
Ile czasu moze zajac demontaz tego z auta?


Na pewno o wiele mniej niż montaż :wink: Zakładając że montaż dokładanej klimy zajął mi 35 roboczogodzin, na wyciągnięcie używki z innego, przeznaczonego na części auta, z którym nie trzeba się za bardzo cackać, zarezerwował bym z 5. Ale pewnie są i tacy, którzy zrobiliby to szybciej.

tomo63 - Wto Cze 08, 2010 23:05

Chciałbym odświeżyć temat, bo mam zamiar w najbliższym czasie instalować klimatyzację (fabryczną) do mojego roverka.

Czy mógłbym prosić o jakieś schematy elektryki rovera 214 Si?
Ze strony nie da się nic pobrać, a RAVE jak widzę przydałoby się.

Aha i jak jest w końcu z tymi wentylatorami chłodnicy wody? Szukać takiego od samochodu z klimą, czy ten który mam sobie poradzi?

des - Pon Cze 28, 2010 23:37

Witam, w przyszłym tygodniu zamierzam zamontować fabryczną klimatyzację do swojego roverka. Pytanie mam odnośnie chłodnicy silnika. Przeglądałem na allegro R416 które mają klimę i spora większość (nie wszystkie co ciekawe) posiada większą chłodnicę, grubszą i dłuższą. Ja mam tą cienką i krótką i nie wiem czy wymieniać na ta większą czy może zostać ta mała? Co mi da, że założę większą?

Jeszcze jedno pytanie, czy te rurki można w jakimś stopniu powyginać? Bo już widzę, że będzie mały problem za filtrem powietrza :/

Tomek1212 - Pon Cze 28, 2010 23:51

Węże metalowe są tak wyprofilowane, że powinny pasować beż żadnych przeróbek. Raczej nie polecam ich giąć, chyba że w bardzo niewielkim stopniu i nie na zakrętach, bo sie zwyczajnie załamią.
tomo63 - Czw Lip 01, 2010 19:13

aiwer,

Lepiej nic nie gnij, tylko odkręć puszki z bezpiecznikami i spoko wejdą, sam dopiero co instalowałem i nie mam mowy żeby inaczej Ci pasowała, ajk nie założysz tak jak fabryka.

des - Pią Lip 02, 2010 23:03

No dobra a co z chłodnica wody? Może zostać mała?
tomo63 - Sob Lip 03, 2010 04:55

aiwer napisał/a:
No dobra a co z chłodnica wody? Może zostać mała?

Ja zostawiłem małą. Pożyjemy, zobaczymy. Jak na razie wydaje mi się że jest ok.

EDIT:

Coś jednak z tą chłodnicą nie tak, bo udało mi się trochę wodę zagotować.
Ale sama chłodnica to chyba nie wystarczy, bo prawdopodobnie wentylator jest inny jeszcze (dwubiegowy) i nie wiem, czy zwykły wentylator da radę pracować jako dwubiegowy (raczej nie, bo nie ma drugiego uzwojenia?).

Będę próbował wykombinować dwubiegowy wentylator na razie.

des - Nie Lip 25, 2010 15:41

Wiatrak chłodnicy wody ma 2 biegi.

W związku z tym, że nikt nie chce się podjąć montażu klimy w moim R ostatecznie zabrałem się dzisiaj za poprowadzenie instalacji. Mam jednak mały problem, a mianowicie, z modułu sterującego klimą (takie czarne coś) wychodzą między innymi kable które trzeba wpiąć w wiatraki chłodnicy wody i klimy. Pytanie co zrobić z tą starą kostką która jest obecnie wpięta w wiatrak chłodnicy wody? Odpiąć ją i zostawić żeby sobie wisiała? Ale wtedy raczej będzie coś nie halo?

sek099 - Sob Paź 30, 2010 13:59

to czyli w wersji bez klimatyzacji położona jest wiązka do bezpieczników itd? a jak mam cała kompletą klimatyzacje(mam drugiego rozbitka) to jak przełożę komputer no i odpowiednio powpinam kable w miejsca w które u mnie by nie było to będzie ok? dodam że razem z tym przekładam silnik od tego drugiego samochodu. Zastanawia mnie to czy jest tyle samo kabli do komputera w tamtym(16v) co i w moim (8v)? i jeszcze tak odbiegnę od tematu gdyż chciałbym przełożyć alarm od tamtego( tam mam sygnalizacje kierunkami) to jak powcinam się tak samo kablami jak tam było to będzie ok czy coś jeszcze trzeba zrobić? prosiłbym o pomoc bo chce to na dniach czynić a paru rzeczy jeszcze nie wiem...:(
xtek - Pią Kwi 29, 2011 15:57

Mam pytanie odnosnie dokladania klimy. Gdzie doklada sie parownik? Trzeba wymienic razem z cala dmuchawa? Trzeba cala deske do tego robierac?
Drugie pytanie. Zeby przelozyc alternator do gory i zamontowac sprezarke na dole trzeba duzo auta rozbebeszac?

Wiem, ze juz padaly te pytania, ale teraz sporo ludzi montowalo (tutaj prawie wszyscy do benzyniakow, a w dieslu jest inaczej troche) i moze ktos ma jakas swieza wiedze :)
A moze ktos dysponuje dokumentacja fotograficzna calego procesu (de)montazu?

Brt - Pią Kwi 29, 2011 21:12

parownik jest za wentylatorem i za filtrem kabinowym ... niestety nie wiem czy trzeba wymieniać elementy układu wentylacji ... ale napewno wygodniej by było cokolwiek tam robić ze zdjętą deską :ok:
Odnośnie alternatora itp, to myślę, że będzie to możliwe od dołu po zdjęciu belki dolnej zawieszenia (jest dokładnie pod sprężarką klimy) oraz niezbędne bedzie zdjecie zderzaka, ale to akurat pikuś ... napewno też rury od turbo itp, żeby można było ręce włożyć , ale to już nie powinno sprawiać kłopotu. Niestey to takie troche dywagowanie teoretyczne "z pamięci" ;)

tomo63 - Pią Kwi 29, 2011 22:29

Podesłałem już xtekowi fotki z przebiegu instalacji.
Rozbierania trochę było :)

xtek - Pią Kwi 29, 2011 22:56

W ogole dziwna sprawa, bo za schowkiem mam przygotowana 6-pinowa wtyczke (C34 w RAVE) wychodzaca z glownej wiazki. Jest ona dobrze poklejona do reszty (wyglada na to, ze fabrycznie). Wedlug RAVE jest to "Main Harness 2 to Air Conditioning Harness (Female)", zaraz obok jest przyklejone cos, co wyglada na 2-pinowa wtyczke (C39) a jest to "Diode Pack". Pod maska, w skrzynce z bezpiecznikami jest wsadzony bezpiecznik od "Air Conditioning". Czy w kazdym Roverze tak to jest przygotowane czy mam jakas dziwna wersje?
Z tego wyglada, ze potrzebuje niewielkiej czesci wiazki zwiazanej scisle z klimatyzacja, bo od skrzynek z bezpiecznikami kable juz mam - C34 zawiera kable od skrzynki bezpiecznikow nad pedalami, ze skrzynki pod maska, od dmuchawy, diody czyli slowem jest to wtyczka z calym zasilaniem do klimatyzacji.

tomo63 - Pią Kwi 29, 2011 23:00

z wiązki potrzeba tylko tyle co masz na zdjęciach ode mnie. Ja wyprułem z samochodu dawcy potrzebną część i wplotłem w swój.
xtek - Sob Kwi 30, 2011 21:19

Wlasnie widze, ze malo tych kabelkow Mozbaby nawet to samemu zrobic. W dieslu z kompem Boscha mam nawet jeszcze latwiej, bo do kompa ida tylko 2 kable.

[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 22:17 ]


Ktos moze wie czy w wersji z klima i bez klimy w dieslu jest ten sam wentylator?
Wczesniej bylo pisane, ze w benzyniaku sa inne, bo nie sa dwubiegowe.
I to sie potwierdza tutaj: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001099 - sa inne wentylatory do wersji z klima i bez.
Za to w dieslu pokazuja, ze jest tylko jeden model wentylatora. Czy ktos moze potwierdzic, ze standardowy wentylator w dieslu jest juz dwubiegowy (mimo, ze ma tylko 2 kable)? W jaki sposob odbywa sie regulacja biegow? Wyzsze/nizsze napiecie?

tomo63 - Nie Maj 01, 2011 09:28

xtek, z tego co wiem wszystkie wentylatory są 2 biegowe. Ja wentylatora nie zmieniałem i jest 2 biegowy. Są jakieś różnice, bo niektóre wyglądają jakby miały większe silniki.
Brt - Nie Maj 01, 2011 20:38

u mnie wentylatory są jednobiegunowe ... po prostu działa albo nie działa ... dokąłdnie to zauważyłem, że po prostu wentylator się włącza (przy włączonej klimie) jak silnik jest na "wolnych obrotach" ... łatwo to sprawdzić na postoju, po prostu dodanie gazu powoduje wyłączenie wentylatora. Aaaa i oba wentylatory (od strony zderzaka i od strony silnika) działają wspólnie ... nie zauważyłem podziału na osobny od klimy i chłodzenia silnika.
xtek - Nie Maj 01, 2011 21:00

I jeszcze jeden problem odkrylem.
Rurka od pompy vacuum, ktora znajduje sie na alternatorze. Skoro alternator bedzie wyzej, to i owa pompa bedzie wyzej. A waz jest metalowy i przypiety. Bedzie trzeba pokombinowac, albo zalatwic rurke vacuum od wersji z klima... Czy po odlaczeniu tej rurki trzeba cos odpowietrzac? (pewnie nie, skoro ona wytwarza podcisnienie dla wszystkich ukladow :))
W ogole przydaloby mi sie bardzo zdjecie silnika diesla z przodu w wersji z klima...

Brt - Nie Maj 01, 2011 21:08

rurkę obetniesz i założysz gumową i bedzie ok ... to mały problem moim zdaniem a zdjęcia ... może coś znajdę.

Jedyne rozsądne jakie znalazłem:

xtek - Nie Maj 01, 2011 21:16

Byloby swietnie, gdybys cos znalazl :)
Brt, moze bedziesz wiedzial, czy lapa alternatora i sprezarki wyglada tak jak tutaj na zdjeciu?
http://img.photobucket.co...rk/DSC00134.jpg

[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 22:16 ]
Czy ktos w ogole dokladal klime do diesla czy tylko do benzyniakow? ;)
Remi dokladal, ale Diavie i tam sprezarka jest na gorze...

Brt - Nie Maj 01, 2011 21:18

niestety nei mam pojęcia ... czy to te elementy .....
tomo63 - Nie Maj 01, 2011 21:35

xtek, na zdjęciu łapa jest taka sama jak w benzyniaku. ale rurki to pojęcia nie mam.
Ta rurka z zaworkiem do ładowania czynnika wygląda jakby to miało być z lewej strony pod maską (odwrotnie niż w benzyniaku), a więc albo to jest od angielskiego benzyniaka albo diesle mają inaczej niż benzyniaki. W życiu diesla nie widziałem pod maską. Schematy instalacji są chyba w tych obrazach iso na do pobrania w dziale download (czy jakoś tak ;))

xtek - Nie Maj 01, 2011 21:44

Nie, nie, pytalem tylko o lape ;) Ale dopiero teraz ogarnalem, ze to zdjecie, ktore wrzucilem, jest z angielskiego 200 BRM, czyli z benzyniaka ;) W dieslu jest inna lapa - wciaz nie wiem jaka :D
tomo63 - Nie Maj 01, 2011 21:47

Nie polecam Ci kompletować części w ciemno. Lepiej znaleźć samochód dawcę i z niego wyjąć wszystko. Wyjdzie taniej i bez obawy, że o czym zapomnisz, czy będziesz musiał nie wiadomo ile czekać na części.
xtek - Nie Maj 01, 2011 21:56

To bedzie z jednego auta raczej wyjmowane i kupuje od goscia, ktory rozklada rovery od lat, wiec bedzie wiedzial ;) A ja szukam z czystej ciekawosci.
Teraz wydaje mi sie, ze w dieslu w ogole nie ma innej lapy, tylko po prostu alternator jest montowany przez przykrecenie do sprezarki i na gorze jeszcze troszke.

tomo63 - Nie Maj 01, 2011 21:58

xtek napisał/a:
Teraz wydaje mi sie, ze w dieslu w ogole nie ma innej lapy, tylko po prostu alternator jest montowany przez przykrecenie do sprezarki i na gorze jeszcze troszke.

Wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale byłoby miło, bo to oznacza mniej zabawy :)

xtek - Nie Maj 01, 2011 22:12

No i mam problem. Zupelnie inne mocowanie pompy wody i pompy wspomagania. I od tego zaczyna sie montaz sprezarki i alternatora, bo na tym mocowaniu sie to wszystko opiera.
Bez klimy jest tak:

a z klima tak:


Dzieki temu, a wlasciwie przez to, jest tez potrzebny dluzszy waz od pompy do termostatu. Juz powoli mi sie odechciewa ta przekladka ;)

Od VINu 471565 montowali na ten drugi sposob nawet do wersji bez klimy (tylko wtedy w miejscu sprezarki byla rolka dodatkowa).

Czyli jesli chce dolozyc klime, to musze wymienic cale to wielkie mocowanie, najlepiej od razu z pompa wody, wspomagania i napinaczem :/

niuton - Pią Kwi 13, 2012 08:41

Odświeże temat, by nowego nie zkaładć.
Znalazlem na allegro taką aukcję: http://allegro.pl/rover-2...2206370070.html
Co o tym sądzicie? Znacie sprzedawce? Kilku elementów brakuje ale to jeszcze dopytam ewentualnei skombinuje. Napsiałem też do psrzedawcy o foty. Parowniki widziałem że nówki czy tam po regeneracji (nie pamiętam bo kolega jakiś czas temu kupował do innego auta) można kupic w dobrej cenie i działa jak nówka. Jakie elementy dobrze by było mieć "odświeżone"? Tomo ja też cche zdjecia jak jeszcze tu zaglądasz.

P.S. Ogólnie przez rok dwa wiele w temacie się zmieniło widze że większa dostępność i niższa cena części do klimy.
P.S. Czy to wszsystkei rurki są:

Adrian - Pią Kwi 13, 2012 08:48

niuton napisał/a:
Znacie sprzedawce?
Znamy: http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2608
niuton - Pią Kwi 20, 2012 14:43

O prosze klubowicz. To chyba dobra rekomendacja? Muszę zabrać sie za swojego zapieprzacza, bo padąl decyzja: nic lepszego przez najbliższe 5 lat nie kupię więc chociarz chce jeździć jak Pan :)

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 15:43 ]
Hej mam pilne pytanie, moge łyknąć okazyjnie klime do kanciaka, jest sens się pchać czy się okaże ze więcej rzeźbienia bedzie: łapy, mocowania, śrubki? Bo własniej jej stan jest: nowy, ale troche się boje że nie podejdzie.

leszczu - Pią Kwi 20, 2012 15:21

niuton napisał/a:
Hej mam pilne pytanie, moge łyknąć okazyjnie klime do kanciaka, jest sens się pchać czy się okaże ze więcej rzeźbienia bedzie: łapy, mocowania, śrubki? Bo własniej jej stan jest: nowy, ale troche się boje że nie podejdzie.

Myślę, że plug&play to ona nie podejdzie. Ogólnie spore ryzyko. :neutral: