|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Elektryka - rozładowuje nowy akumulator
pysior17 - Pią Mar 06, 2009 14:42 Temat postu: [R420] Elektryka - rozładowuje nowy akumulator Pewnego dnia w moim roverku padł bez żadnych wcześniejszych objaw padł stary juz akumulator wiec wymienilem go na nówkę taki jak w zaleceniach 75 ah.Sprzedajacy zmierzyl ladowanie z alternatora i stwierdzil ze wszystko gra.Po kilku dniach padł mi nowy akumulator ale pomyslalem ze moze nie byc jeszcze rozruszany i podladowalem go, po tem roverek palil jak dziecko. Dzis wysiadlem z samochodu odszedlem na kilka metrow zamknalem pilotem samochod i po chwili wlaczyl sie alarm otworzylem samochod i chcialem go uruchomic jednak po przekreceniu kluczyka zaswiecily sie wszystkie kontrolki i nawet rozrusznika nie bylo slychac, odpalilem wóz dopiero na innym akumulatorze w tej chwili laduje po raz 2 nowy akumulator. Co moze byc przyczyna rozladowywania?? dodam jeszcze ze uzwojenia w alternatorze maja dziwnie srebrno-czarny kolor tak jak by sie przegrzewały ale na pomiarze ladowania bylo ponad 14V wiec niby wszystko Ok.... .
Brt - Pią Mar 06, 2009 14:57
Przy tak szybkim rozładowywaniu stawiam, na obwód świec żarowych a dokładniej przekaźnik w tym obwodzie. Elektryk sprawdził napięcie ładowania, ale szkoda, ze nie sprawdził jaki masz pobór prądu na postoju przy zamknietym samochodzie (powinien być poniżej 0,1A - zazwyczaj to okolice 0,03 - 0,05A) ... to dość ważna informacja o tym czy nei masz czasem jakiegoś złodzieja prądu w aucie
pysior17 - Pią Mar 06, 2009 15:11
Znaczy ze przekaznik swiec moze pobierac prad przez caly czas?( i przy tym grzac swiece? czy tez nie?)/ wlasnie zmierzony pobor na postoju i miesci sie w granicach przez Ciebie wymienionych.Dopiero przy grzaniu swiec bierze 5A.
Brt - Pią Mar 06, 2009 15:19
hmm nie tyle przekaźnik bedzie brał prąd, co może się "sklejać" i podaje na okrągło prąd na świece. Co do poboru prądu w wysokości 5A przy grzaniu świec .... to duużo za mało powinno być ok. 12A na jedną świecę. ... nie wiem co jeszcze może być ...
pysior17 - Pią Mar 06, 2009 15:24
Ok dzięki. posprawdzam wszystko dokładnie ale w gre wchodzi jeszcze tzw "nowy ale zastany akumulator"...
blue827 - Pią Mar 06, 2009 19:12
pysior17 napisał/a: | tzw "nowy ale zastany akumulator"... |
Jakiej firmy kupiłeś akumulator? i w jakims sklepie, supermarket, stacja benzynowa , sklep motoryzacyjny?
Niekoniecznie Twój akumulator musi być 'zastany', ja kupowałem nową Vartę od dystrybutora, w ogromnym magazynie mają same suche akumulatory, i nabieżąco je napełniają elektrolitem, więc niby mam wpełni świeży 'niezastany' a jednak się rozładowuje, nie mam złodzieja prądu, i prąd ładowania też jest odpowiedni.
Z tego co miałem do czynienia z akumulatorami to im mniejszej pojemności tym lepiej się spisywał, może te 75Ah to zadużo?
Brt - Pią Mar 06, 2009 19:22
blue827 napisał/a: | może te 75Ah to zadużo? | będzie ok
henryk - Pią Mar 06, 2009 19:31
niedawno na forum OBD spotkałem wątek o radiach samochodowych - głównie chińskich, pobierających na podtrzymanie pamięci 0,2A. Coś również pisali o zmianach połączeń pozwalających włączyć radio bez kluczyka w poz. 1, co również może spowodować rozładowywanie się aku.
SeniorA - Pią Mar 06, 2009 20:36
blue827 napisał/a: | Z tego co miałem do czynienia z akumulatorami to im mniejszej pojemności tym lepiej się spisywał, | Do auta jest dedykowany aku o odpowiedniej pojemności i prądzie rozruchowym.Pojemność nie może być mniejsza , ani większa od dedykowanej w instrukcji niż 5 Ah , bo aku nie będzie doładowany i szybciej się zasiarczy. Im wyższy prąd rozruchowy , to aku gorzej znosi całkowite rozładowanie . Z dwóch aku o tych samych parametrach , lepszy i trwalszy będzie akumulator cięższy.
[ Dodano: Pią Mar 06, 2009 20:41 ]
pysior17 napisał/a: | wiec wymienilem go na nówkę taki jak w zaleceniach 75 a | a prąd rozruchowy b.ważny w dieslach.
|
|