Zobacz temat - [r214si 97'] Czy to sprzęgło? Nie chce przyśpieszać...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214si 97'] Czy to sprzęgło? Nie chce przyśpieszać...

coldmanns - Pon Mar 09, 2009 03:52
Temat postu: [r214si 97'] Czy to sprzęgło? Nie chce przyśpieszać...
Witam wszystkich.

Od pewnego czasu mam pewnien problem z moim "r".
Mianowicie, sprawa wygląda tak.
Ruszając na 1-wszym biegu, auto normalnie przyśpiesza, natomiast po wrzuceniu każdego wyżej, silnik nabiera obrotów do ponad 6000 (nie ma reguły, czasami do 7000 a czasami do 4000), i auto nie przyśpiesza (przyśpiesza, ale bardzo słabo), dojdzie do wysokich obrotów, po czym tak jakby zaskakuje, i przyśpiesza lepiej, ale to i tak nie jest tak jak ma być.
Jest jeszcze sprawa, która może nie mieć związku z w/w usterką, ale opiszę to bo ... a nuż.
Pedał sprzęgła, można wcisnąć palcem na głębokość ok 5 cm i dopiero potem napotyka się opór.

Proszę o pomoc, ponieważ bardzo dużo robię kilometrów dziennie i auto jest mi niezbędne do normalnego funkcjonowania.
Z góry dziękuje wszystkim za potencjalne odpowiedzi.
Pozdrawiam

drlubicz - Pon Mar 09, 2009 06:59

Prawdopodobnie sprzęgło ci się ślizga i musisz wymienić tarcze sprzęgła , co do luzu na pedale to musisz go wyregulować , na pedale sprzęgła jest taka śruba którą jak będziesz dokręcał to wyeliminujesz ten luz . To czy to sprzęgło, można sprawdzić w bardzo prosty sposób , ruszamy autem z 3 i 4 biegu , jeśli uda nam się płynnie ruszyć to w 99 procentach jest tarcza do wymiany.
Brt - Pon Mar 09, 2009 09:28

ja bym jeszcze sprawdził samoregulator na lince i czy łapa sprzęgła się nie zatarła (moze właśnie stąd ten 5cm luz na pedale sprzęgła) ... czy to dość nagle się zaczęło, czy tak stopniowo postępowało ??
coldmanns - Pon Mar 09, 2009 12:37

Ten luz na pedale sprzęgła był już jak kupiłem jojego "r". Mam tylko wrażenie, że teraz jest większy.
Za chwilę idę sprawdazić jak zachowa się auto wg. rady drlubicz, tylko zastanawiam się czy mam ruszać w taki sposób aby ruszyć (mocno gaz i powoli zwalniać sprzęgło, czy poprostu tak jak z 1-wszego biegu).
Postaram się również wyregulować za pmocą tego pokrętła.
Zobaczymy jakie będą efekty.
Jak narazie to jest tak jakbym w połowie przyśpieszania jechał na półsprzęgle.

gpredki - Pon Mar 09, 2009 13:35

Jak juz na 2ce masz takie efekty to to sprzeglo jest w masakrycznym stanie. Zmieniaj, bo Ci przypali kolo zamachowe i bedzie wielki problem. A tego sposobu ruszania z 3 lub 4 nie polecam innym. Zdrowe sprzeglo dostaje wtedy solidnie po d...
coldmanns - Pon Mar 09, 2009 15:37

Sprawdzilem.
Mogę bez problemu ruszyć na 3, 4 i 5-tym biegu. Wrzucam 4-kę i puszczam szybko sprzęgło, a auto przy lekkim dodaniu gazu normalnie rusza.
Nie wiem czy tel luz za przęgle nie ma z tym nic wspolnego. Bo wszystko wygląda tak jakbym ciągle jeździł na półsprzęgle, a właśnie to sprzęgło dostaje opór dopiero po ok. 1/3 drogi do podłogi.

Teraz pytanie dotyczące kosztów ewentualnej naprawy (wymiany) sprzęgła. Oriętuje się ktoś z Was jaki budżet muszę szykować na wymianę wraz z częściami?

zouza - Pon Mar 09, 2009 15:46

coldmanns, sprzęgło LUK kupisz za jakieś 300zł, a robocizna to pewnie sam wiesz najlepiej, bo mówiłeś, że masz swojego mechanika.
gpredki - Pon Mar 09, 2009 15:46

Komplet sprzegla to jakies 350zl, robota z 200-300. I niech sie przygladna kolu zamachowemu czy nie przegrzane.
coldmanns - Pon Mar 09, 2009 15:52

zouza, wielkie dzieki, ale ogladalem sprzegla na tomateam i kosztowaly po 1400zł, a z moim mechanikiem dawno sie nie widzialem i nie moge sie dodzwonic, dlatego pytam o cene wymiany :/
zouza - Pon Mar 09, 2009 16:11

coldmanns, http://allegro.pl/item565...5_400_nowe.html 308zł :P Wiem, bo kupowałam.