Zobacz temat - [MGF] Diagnostyka mocy silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] Diagnostyka mocy silnika

domeryk - Pon Mar 09, 2009 17:17
Temat postu: [MGF] Diagnostyka mocy silnika
[ Posiadam MGF 1.8i VVC jak rozpoznać silnik 150 konny oraz jak sprawdzić jego osiągi czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm czy tylko to możliwe w mocniejszym silniku 150 konnym proszę o jakieś szczegóły jak można to rozpoznać podnosząc tylnią klapę ? ]
oprawca_1978 - Pon Mar 09, 2009 17:25

A mam pytanie z całkiem innej beczki, choć tożsamej nieco - po ile chodzą te silniki - 1.8 bez VVC i z VVC (zmienne fazy rozrządu) na Wyspach? Chodzi mi o silnik z np. wydmuchniętą uszczelką pod głowicą. Z tego, co słyszałem, bardzo mało ludzi je naprawia w UK i skazuje na złom albo szrocik. Prawda li to jest, czy plotken?
sTERYD - Pon Mar 09, 2009 17:31

domeryk napisał/a:
czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm

tak, max. obroty są takie same
ale wygląda na to, że 120KM nie miały VVC :cool:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=281

BoloSr - Pon Mar 09, 2009 17:36

sTERYD napisał/a:
domeryk napisał/a:
czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm

tak, max. obroty są takie same
ale wygląda na to, że 120KM nie miały VVC :cool:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=281


a MG ZS 120 to ile mam w koncu KM bo jakos znalesc nigdzie tego nie moge ale sadze ze pewnie bedzie 117 standardowe no chyba ze tam cos MG zrobil zeby bylo 120 :bezradny:

Tomi - Pon Mar 09, 2009 17:46
Temat postu: Re: [ MGF 1.8] Diagnostyka mocy silnika
domeryk napisał/a:
o jakieś szczegóły jak można to rozpoznać podnosząc tylnią klapę ? ]


plastikowy kolektor dolotowy - wersja bez VVC,
metalowa puszka (może być pomalowana na czarno), na kolektorze dokolotowym (i sam kolektor metalowy) - wersja VVC.

domeryk - Pon Mar 09, 2009 19:28

Tak mój ma pod maską napisane na tablice srebnego koloru MGF 1.8i VVC a kolektor dolotowy mam plastikowy i właśnie nie widziałem jak mam to rozpoznać onieważ brak Loga VVC na silniku lecz kręcił mi się na obrotach przed remontem silnika do 7500rpm.
trollbee - Czw Kwi 23, 2009 17:04

domeryk napisał/a:
... lecz kręcił mi się na obrotach przed remontem silnika do 7500rpm.

To znaczy że co?? Po remoncie odcinał przy 6000rpm??

Ciufa - Czw Kwi 23, 2009 17:28

BoloSr napisał/a:
pewnie bedzie 117 standardowe no chyba ze tam cos MG zrobil zeby bylo 120

różnicy trzech koni mechanicznych nie odczujesz ;]
MG ZS 120 ma 117 km, MG ZS 180 ma 177 km
cyferki służą do identyfikacji z jaką wersją mamy do czynienia

domeryk - Sro Kwi 29, 2009 20:16

Odebrałem samochód po remoncie faktycznie chodzi teraz dobrze kręci sie do 7600rpm , pytanie mam następujące czy jest gdzieś włącznik lub wyłącznik SRS i czy to normalne że od 4000rpm dopiero czuć moc tego samochodu , mam do zakupienia możliwość VVC czy to podniesie mi dużo moc samochodu i czy bez problemu idzie to zmienić ?
Ciufa - Sro Kwi 29, 2009 20:41

domeryk napisał/a:
Posiadam MGF 1.8i VVC
domeryk napisał/a:
mam do zakupienia możliwość VVC

to jaki masz silnik, z VVC czy bez ? bo nie rozumiem
domeryk napisał/a:
czy to normalne że od 4000rpm dopiero czuć moc tego samochodu

jak masz bez VVC to normalne ;)

domeryk - Czw Kwi 30, 2009 00:21

Tak mam VVC lecz silnik został zmieniony i obecnie nie posiadam VVC a to normalne dziwi mnie to, że nie ma auto takiego porządnego kopa powinno wgniatać w siedzenie a tu takiego rezultatu niema dopiero czuć wartość przyspieszenia od 4000rpm co może być przyczyną tego np. ? obecna jednostka którą mam ma podajże 125 koni , wcześniej posiadałem kilka lat do tylu Kadeta GSI i miał 125 koni i bez porównania.
Ciufa - Czw Kwi 30, 2009 20:45

domeryk napisał/a:
cześniej posiadałem kilka lat do tylu Kadeta GSI i miał 125 koni i bez porównania.

kadeta GSI objechałem moim Roverem ;) (minimalnie ale jednak) nie możesz porównywać tak aut bo w każdym uczucie prędkości jest inne
domeryk napisał/a:
czuć wartość przyspieszenia od 4000rpm co może być przyczyną tego

to jest normalne, po prostu musisz kręcić ten silnik do nieba ;P
domeryk napisał/a:
Tak mam VVC lecz silnik został zmieniony i obecnie nie posiadam VVC

a to tak sie da dokupić VVC i włożyć do silnika? u mnie dało by rade?

domeryk - Sro Maj 06, 2009 16:29

Rozumie czyli głowice wymieniam na VVC a co daje VVC to Turbina ? sory za pytania lecz ogólnie nić nie wiem na temat tego wozu, jeśli polepszy to przyspieszenie to zakupie sobie. , Zastanawia mnie czy spalanie o dużo się zwiększa obecnie na całym baku robie 450mil wiec ile zrobię zmieniając na VVC dużo większe spalanie
sTERYD - Sro Maj 06, 2009 17:32

VVC-Variable valve control - zmienna kontrola zaworów- zmienne fazy rozrządu. Torbo nie ma nic do tego ;)
domeryk - Pon Maj 11, 2009 14:26

[MGF 1.8i 99'] problem z odpaleniem w samochodzie zostały zmienione następujące elementy splanowana głowica , wymiana uszczelki pod głowica, pompa wody , po przejechaniu 2000mił mechanik wymienił mi olej na nowo lekki wyciek miałem na chłodnicy od starości lecz kontrolowałem płyn i 2 dni temu pojechałem do Hipermarketu oddalonego 30km robiąc zakupy wróciłem do samochodu po upływie 3 godz samochód odpaliłem lecz popatrzyłem na obrotomierz i zawsze trzymał na 1000rpm dodałem mu gazu podniosła się wskazówka do 2500 i opadła do 800rpm po 10 sek zgasł , odpaliłem poraz kolejny tak 10 razy i mogole nie mogłem gazu dodać były odczuwalne cząsy silnika po upływie od oddalenia 10 sek silnik gasł. Nic innego nie pozostało go holować ponieważ w tym momencie nie odpala silnik kręci i nie może zaskoczyć co to może być cewka za plonowa jakiś moduł poleciał umówiłem się na 21 maja do Serwisu Bosch aby prze skanowali go na skanerze i stwierdzili co się stało mechanik mój Angielski jest bezradny.