|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] MOJ ROVEREK ZA DUZO SPALA
chris1979 - Czw Mar 12, 2009 22:17 Temat postu: [R620] MOJ ROVEREK ZA DUZO SPALA Witajcie
Jak juz napisalem autko pali mi za duzo, tj. 10-11 litrow na 100 km, to chyba nie normalne prawda ? Byłem już w zakładzie mechaniki pojazdowej i sprawdzali mi wtryski, podobno sa ok.
Ustawiali mi też zapłon i od tego czasu auto zaczeło więcej palić. Wcześniej kopcił na czarno, a po ustawieniu zapłonu już nie, jednak wzrosło spalanie. Do tego czasu spalał do 7 litrow w mieście a teraz 11 Mam wymienione filtry powietrza i paliwa, a mechanik twierdzi że wszystko jest dobrze ustawione i że szukam dziury w całym. O co więc chodzi
Pomóżcie prosze
Firq - Czw Mar 12, 2009 22:26
a nie jest czasem bardziej mułowaty??
chudson - Czw Mar 12, 2009 22:35
Nie znam mechanika ,który by sie przyznał ,ze coś spieprzył. Skoro wcześniej kopcił a po ustawieniu wtrysku przestał to znaczy ,ze musieli ,źle ustawić .
Jedną z możliwości (troszke naciąganych ale sprawdzić warto) jest ,że EGR masz walnięty i dlatego kopcił a oni zlikwidowali kopcenie grzebaniem przy wtrysku.
I potwierdzam 11 litrów to DUŻO za dużo i nie jest to szukanie dziury w calym.
NEOSSS - Pią Mar 13, 2009 00:11
Sprawdz przyspieszenie najpierw...
thef - Pią Mar 13, 2009 01:01
chudson napisał/a: | Jedną z możliwości (troszke naciąganych ale sprawdzić warto) jest ,że EGR masz walnięty i dlatego kopcił a oni zlikwidowali kopcenie grzebaniem przy wtrysku. | Czy możesz coś konkretniej? Co można pogrzebać przy wtrysku?
mcteusz - Pią Mar 13, 2009 07:36
chris1979 napisał/a: | Ustawiali mi też zapłon i od tego czasu auto zaczeło więcej palić. |
Jeśli dobrze rozumiem to ustawiali Ci kąt wtrysku, a nie zapłon. Dobrze by było wiedzieć, czy robili to na słuch, czy sprawdzali "komputerem" jaki jest kąt. Właściwie to poinformowali Cię jaki był wcześniej i jaki jest teraz?
rtoip24 - Pią Mar 13, 2009 09:29
Sprawdź kody błędów. Może wyskoczy Ci np: błąd czujnika temperatury paliwa?
Coś mi się zdaje że eksperymentowali z z czymś więcej niż kąt wtrysku.
Bathory - Pią Mar 13, 2009 13:46
rtoip24 napisał/a: | Sprawdź kody błędów. Może wyskoczy Ci np: błąd czujnika temperatury paliwa?
Coś mi się zdaje że eksperymentowali z z czymś więcej niż kąt wtrysku. |
Gdzieś ta ropa nadmiarowa musi uciekać albo w moc albo w dym Mi się w 620 SDI max jaki udało uzyskać to 8 L na 100 i nie kopcił ani grama mimo przejechanych 240.000 km !
chris1979 - Sob Mar 14, 2009 10:28
Jak juz wczesniej wsponialem ustawiali mi zapłon, a zrobili to podobno przy pomocy komputera, nie bylem przy tym wiec nie wiem, a mechanika nie sprawdze, jednak mialem do niego zawsze zaufanie, bo mial dobra opinie w okolicy. Wtryski tez sprawdzal, za co wzial 200 zl, jednak tez nie mam pewnosci bo przy tym nie bylem , wyjmowal je sam Podobno bylo okolo 200 bar nazdym. A co do mocy to faktycznie wydaje mi sie ze jest mułowaty i to od czasu ustawiania zapłonu. A juz sie zdazylem przyzwyczaic do tego.
Poszlo mi juz troszke pieniazkow na naprawy, co do ktorych nie mam pewnosci, no i na paliwo, a jezdze tak juz 7 miesiecy i mam tego dosyc, bo paliwo drogie.
Pisze temat na forum bo licze sie z waszymi opiniami i wiem ze ktos moze pomoc i dlatego mi na tym zalezy.
Prosze was o konkretne uzasadnienia, co radzicie. Mam zaprowadzic auto do innego mechanika, sprawdzic zaplon na komputerze? kat wtrysku? czy co? no i do kogo zaprowadzic samochod najlepiej.Czy mam wtryski wymontowac i zaniesc do regeneracji? Sam juz nie wiem.
mcteusz - Sob Mar 14, 2009 22:54
chris1979 napisał/a: | Jak juz wczesniej wsponialem ustawiali mi zapłon, a zrobili to podobno przy pomocy komputera |
W diesel-u nie ustawia się zapłonu tylko kąt wtrysku. Moim zdaniem powinieneś zapytać mechaniki jaki kąt Ci ustawił...
chris1979 - Nie Mar 15, 2009 00:02
heh to bylo pol roku temu ... nie bedzie pamietal, jednak nie dlugo wybieram sie do warsztatu to sprawdze kont wtrysku. Wie ktos moze co jescze mechanik powinien sprawdzic ?
|
|