|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 Si] Odgłos ocierania przy ruszaniu (hamulce?)
yogi1 - Nie Mar 15, 2009 10:16 Temat postu: [Rover 214 Si] Odgłos ocierania przy ruszaniu (hamulce?) Witam.Mam prośbę drodzy forumowicze.Pomóżcie mi zdiagnozować pewną rzecz.W moim roverku podczas,najczęściej ruszania i jazdy na małym biegu słyszę takie jakby tarcie,szuranie i to bardzo słychać na zewnątrz.Co to może być?Klocki i tarcze były ostatnio wymieniane,więc na pewno nie.Więc co?
pozdrawiam
R-200 - Nie Mar 15, 2009 14:01
Może któreś jarzmo się nie przesuwa i klocek trze o tarczę?
leszek95b - Nie Mar 15, 2009 22:40
R-200 napisał/a: | Może któreś jarzmo się nie przesuwa i klocek trze o tarczę? |
no mam nadzieję, że żadne jarzmo koledze się nie przesuwa, bo by była tragedia
najlepiej podnieś po kolei każde z kół na lewarku i pokręć ręką za koło, a ustalisz z którego szumi. może masz wżery na końcu tłoczka w zacisku hamulcowym i jak masz założone nowe tarcze i klocki to tłoczek jest wciśnięty maksymalnie i właśnie przestał pracować i nie odbija.
jak byś kręcił kołami po kolei to zobacz, czy któreś nie kręci się z większym oporem.
BTW, nie zauważyłeś, że auto jest jakby słabsze, mniej dynamiczne, bardziej "ociężałe" ?
yogi1 - Pon Mar 16, 2009 09:36
leszek95b napisał/a: | R-200 napisał/a: | Może któreś jarzmo się nie przesuwa i klocek trze o tarczę? |
no mam nadzieję, że żadne jarzmo koledze się nie przesuwa, bo by była tragedia
najlepiej podnieś po kolei każde z kół na lewarku i pokręć ręką za koło, a ustalisz z którego szumi. może masz wżery na końcu tłoczka w zacisku hamulcowym i jak masz założone nowe tarcze i klocki to tłoczek jest wciśnięty maksymalnie i właśnie przestał pracować i nie odbija.
jak byś kręcił kołami po kolei to zobacz, czy któreś nie kręci się z większym oporem.
BTW, nie zauważyłeś, że auto jest jakby słabsze, mniej dynamiczne, bardziej "ociężałe"
? |
Jakoś nie specjalnie
Paul - Pon Mar 16, 2009 09:43
Poprawiłem temat, żeby było wiagomo, czego dotyczy
Ja też obstawiam ocierające klocki - dokładnie sprawdź, zanim zabijesz tarczę
R-200 - Pon Mar 16, 2009 23:04
Leszek95b jarzmo przesuwa się względem tarczy by niwelować różnice w zużyciu klocków i tarczy!
leszek95b - Pon Mar 16, 2009 23:18
R-200 napisał/a: | Leszek95b jarzmo przesuwa się względem tarczy by niwelować różnice w zużyciu klocków i tarczy! |
A to niby jakim cudem? Przecież jarzmo jest przykręcone do piasty za pomocą 2 śrub na stałe
R-200 - Pon Mar 16, 2009 23:32
Całość jest przykręcona i to jest zacisk hamulcowy, jarzmo to jedna z części. Rozbierz to zobaczysz.
leszek95b - Pon Mar 16, 2009 23:36
I tutaj się kolego mylisz. Jarzmo jest na stałe przykręcone, natomiast zacisk dzięki śrubom pływającym porusza się względem jarzma.
|
|