Zobacz temat - [Rover 214 Si] Odgłos ocierania przy ruszaniu (hamulce?)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 Si] Odgłos ocierania przy ruszaniu (hamulce?)

yogi1 - Nie Mar 15, 2009 10:16
Temat postu: [Rover 214 Si] Odgłos ocierania przy ruszaniu (hamulce?)
Witam.Mam prośbę drodzy forumowicze.Pomóżcie mi zdiagnozować pewną rzecz.W moim roverku podczas,najczęściej ruszania i jazdy na małym biegu słyszę takie jakby tarcie,szuranie i to bardzo słychać na zewnątrz.Co to może być?Klocki i tarcze były ostatnio wymieniane,więc na pewno nie.Więc co?

pozdrawiam

R-200 - Nie Mar 15, 2009 14:01

Może któreś jarzmo się nie przesuwa i klocek trze o tarczę?
leszek95b - Nie Mar 15, 2009 22:40

R-200 napisał/a:
Może któreś jarzmo się nie przesuwa i klocek trze o tarczę?


no mam nadzieję, że żadne jarzmo koledze się nie przesuwa, bo by była tragedia :)

najlepiej podnieś po kolei każde z kół na lewarku i pokręć ręką za koło, a ustalisz z którego szumi. może masz wżery na końcu tłoczka w zacisku hamulcowym i jak masz założone nowe tarcze i klocki to tłoczek jest wciśnięty maksymalnie i właśnie przestał pracować i nie odbija.

jak byś kręcił kołami po kolei to zobacz, czy któreś nie kręci się z większym oporem.

BTW, nie zauważyłeś, że auto jest jakby słabsze, mniej dynamiczne, bardziej "ociężałe" ?

yogi1 - Pon Mar 16, 2009 09:36

leszek95b napisał/a:
R-200 napisał/a:
Może któreś jarzmo się nie przesuwa i klocek trze o tarczę?


no mam nadzieję, że żadne jarzmo koledze się nie przesuwa, bo by była tragedia :)

najlepiej podnieś po kolei każde z kół na lewarku i pokręć ręką za koło, a ustalisz z którego szumi. może masz wżery na końcu tłoczka w zacisku hamulcowym i jak masz założone nowe tarcze i klocki to tłoczek jest wciśnięty maksymalnie i właśnie przestał pracować i nie odbija.

jak byś kręcił kołami po kolei to zobacz, czy któreś nie kręci się z większym oporem.

BTW, nie zauważyłeś, że auto jest jakby słabsze, mniej dynamiczne, bardziej "ociężałe"
?


Jakoś nie specjalnie

Paul - Pon Mar 16, 2009 09:43

Poprawiłem temat, żeby było wiagomo, czego dotyczy :|

Ja też obstawiam ocierające klocki - dokładnie sprawdź, zanim zabijesz tarczę :P

R-200 - Pon Mar 16, 2009 23:04

Leszek95b jarzmo przesuwa się względem tarczy by niwelować różnice w zużyciu klocków i tarczy! :razz:
leszek95b - Pon Mar 16, 2009 23:18

R-200 napisał/a:
Leszek95b jarzmo przesuwa się względem tarczy by niwelować różnice w zużyciu klocków i tarczy! :razz:


A to niby jakim cudem? Przecież jarzmo jest przykręcone do piasty za pomocą 2 śrub na stałe :shock:

R-200 - Pon Mar 16, 2009 23:32

Całość jest przykręcona i to jest zacisk hamulcowy, jarzmo to jedna z części. Rozbierz to zobaczysz. :lol: :lol:
leszek95b - Pon Mar 16, 2009 23:36

I tutaj się kolego mylisz. Jarzmo jest na stałe przykręcone, natomiast zacisk dzięki śrubom pływającym porusza się względem jarzma.