Zobacz temat - Czy Veyron jest szybki?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Czy Veyron jest szybki?

Mayson - Nie Mar 15, 2009 21:54
Temat postu: Czy Veyron jest szybki?
http://www.youtube.com/watch?v=resgMeXCe8o
:lol:

boss.007 - Nie Mar 15, 2009 23:23

Hmmmm troszeczkę dziwne porównanie,tak jak by mocą porównali golfa3- 1,4 z VR6(a i tak to nie to samo).
Mayson - Nie Mar 15, 2009 23:24

A co się da porównać z Veyronem? ;] (coś co ludzie znają;) )
boss.007 - Nie Mar 15, 2009 23:53

Jak ludzie będą z Polski :razz: to może...supra :wink:
sTERYD - Nie Mar 15, 2009 23:57

jest samochód, który zabrał veyronowi rekord szybkości aut cywilnych, ale nie pamiętam jak się nazywa :/

[ Dodano: Pon Mar 16, 2009 00:00 ]
o znalazłem :mrgreen:
http://pl.wikipedia.org/wiki/SSC_Aero

Mayson - Pon Mar 16, 2009 00:22

Veyron jest autem produkowanym seryjnie. Pomijając wszelkie ZA i PRZECIW, proponuję obejrzeć od początku do końca ten filmik, jak Veyron objeżdża Mercedesa mimo jego niekwestionowanej wielkości ;] To daje do myślenia nt. potęgi silników :lol:
Były przecież np. Nissany Skyline GTR z mocą ponad 1000KM (Nismo), da sięje porównać...

[ Dodano: Pon Mar 16, 2009 00:23 ]
boss.007 napisał/a:
golfa3- 1,4 z VR6(a i tak to nie to samo).

Gdybyś chciał, to możesz porównać Golfa VI 1,4 (200KM) z III VR6 - może coś z tego porównania wyjdzie :wink:

http://www.youtube.com/wa...feature=related
AudiR8 vs Veyron

sTERYD - Pon Mar 16, 2009 00:28

w sumie podobnie seryjnie-na zamówienie jak shelby ;)
a biorąc pod uwagę to, że amerykanie uzyskali takie wyniki zaledwie przy 6,3l i dwóch srpężarkach (veyron ma 8l i 4 sprężarki) jednak daje do myślenia...
ale faktycznie odejśćie posiada :mrgreen:

[ Dodano: Pon Mar 16, 2009 00:30 ]
Mayson napisał/a:
Gdybyś chciał, to możesz porównać Golfa VI 1,4 (200KM) z III VR6 - może coś z tego porównania wyjdzie ;)

aj tam.. polski stjuningowany golf nie takiego veyrona objedzie :rotfl:

Mayson - Pon Mar 16, 2009 00:33

http://www.youtube.com/wa...feature=related
Veyron vs BMW M3
sTERYD napisał/a:
ale faktycznie odejśćie posiada

Młody Bóg, normalnie :lol: :wink:

boss.007 - Pon Mar 16, 2009 00:39

Mayson napisał/a:
Gdybyś chciał, to możesz porównać Golfa VI 1,4 (200KM) z III VR6 - może coś z tego porównania wyjdzie :wink:

Jakie to porównanie...skoro VR6 nawet 190km nie ma,no chyba że to 2.9...
Veyron-a widziałem i słyszałem na żywo :razz: poezja i ogólny wytrzeszcz gałek :shock:
Kolor:electric orange & black,właściciel-Lakshmi Mittal.

Mayson - Pon Mar 16, 2009 00:45

boss.007 napisał/a:
Veyron-a widziałem i słyszałem na żywo

Jeśli nie mieszkasz w Arabii Saudyjskiej, to spotkał Cię zaszczyt :ok: :smile:

boss.007 - Pon Mar 16, 2009 00:48

Mayson napisał/a:
Jeśli nie mieszkasz w Arabii Saudyjskiej, to spotkał Cię zaszczyt :ok: :smile:

Londyn też ma swoje uroki :wink:

maniaq - Pon Mar 16, 2009 01:07

veyrona widzialem rowniez w berlinie :ok: ;)
boss.007 - Pon Mar 16, 2009 01:08

maniaq napisał/a:
veyrona widzialem rowniez w berlinie :ok: ;)

Był widziany i w Wrocławiu(youtube) :razz:

azer - Pon Mar 16, 2009 07:02

boss.007 napisał/a:
maniaq napisał/a:
veyrona widzialem rowniez w berlinie :ok: ;)

Był widziany i w Wrocławiu(youtube) :razz:
ano zgadza się, we Wrocku jeden się buja. Gdzieś kiedyś wyczytałem kogo to jest, ale już nie pamiętam ;p
pietro - Pon Mar 16, 2009 08:37

boss.007 napisał/a:
Był widziany i w Wrocławiu

Dokładnie, mi sie udało zobaczyć to auto we Wrocławiu, jak skręcał ze Ślężnej w Dyrekcyjną po torach tramwajowych - zawieszenie nie na to miasto :)

A co do samego silnika to miałem okazję być w Fabryce VW w Wolfsburgu i tam obejrzeć ten silnik z bliska. Niestety aparaty pozabierali jeszcze w przed wejściem.

Brt - Pon Mar 16, 2009 09:12

azer napisał/a:
Gdzieś kiedyś wyczytałem kogo to jest, ale już nie pamiętam

Szefa/właściciela getin banku o ile dobrze pamiętam ;)

emes - Pon Mar 16, 2009 10:25

Brt napisał/a:
Szefa/właściciela getin banku o ile dobrze pamiętam ;)


Męża szefowej getin banku :) A właściciel to p. Czarnecki :)

(jego żona znana jest z telewizji :))

Mayson - Pon Mar 16, 2009 11:02

Ja chciałbym zobaczyć go choćby tylko w jednym miejscu. W swoim garażu :lol:
kzrr - Pon Mar 16, 2009 11:06

Ostatnio był dosyć fajny artykuł na onecie, więc nudząc się w pracy :P przeczytałem go. Porsche chyba 917 obchodziło 40 lecie powstania, jakiś skrajny model mial ok 1500 koni więc Vevron się raczej chowa :) Fakt faktem że to było auto zbudowane na jakieś tam wyścigi a nie seryjnie produkowane.
michone - Pon Mar 16, 2009 12:44

widzialem verona w Legnicy, na zeszlych wakacjach, byl na rejstracjach I czyli wloskich, nikt mi nie wierzyl pozniej :( . Pozniej kumpel strzelil filmik z A4 z veronem :) z pozniej okazalo sie ze juz na DW rejstracjach jest.
kpt - Wto Mar 17, 2009 07:09

http://www.youtube.com/watch?v=EYX2NnlSFgA
slon w skladzie porcelany ;)

Mayson - Wto Mar 17, 2009 10:22

No właśnie, w zakrętach traci z powodu masy. Jest coś na ten temat w najnowszym magazynie "TopGear" :wink:
Wojtek88 - Wto Mar 17, 2009 17:07

Trzeba pamiętać, też o tym, że to ekskluzywne auto które budowano b. długo, przesuwano premiery itd. Z tego co pamiętam mieli dużo problemów, najważniejszym było chłodzenie jednostki W16 :P
boss.007 - Wto Mar 17, 2009 18:35

Cytat:
najważniejszym było chłodzenie jednostki W16 :P
_________________

Nie tylko...Autem nie szło sterować przy ruszaniu z kopyta,no i jeszcze jedno...Hamulce się rozlatywały a raczej rozpływały :razz: I pewnie jeszcze wiele wiele innych...

Wojtek88 - Wto Mar 17, 2009 23:07

boss.007 napisał/a:
Cytat:
najważniejszym było chłodzenie jednostki W16 :P
_________________

Nie tylko...Autem nie szło sterować przy ruszaniu z kopyta,no i jeszcze jedno...Hamulce się rozlatywały a raczej rozpływały :razz: I pewnie jeszcze wiele wiele innych...


Taaak, jeszcze specjalne opony (>406 km/h vmax) etc.

jasiu87 - Czw Mar 19, 2009 10:51

pffff Veyron to pikuś przy "Pagani Zonda R" Silnik 12 cylindrów w układzie V mimo że "tylko" 750 Kucy to masą nadrabia 1070 kg 3 sekundy do setki :D
Mayson - Czw Mar 19, 2009 10:58

jasiu87 napisał/a:
750 Kucy to masą nadrabia 1070 kg

No Veyruś na torze dostanie bęcki :wink:

jasiu87 - Czw Mar 19, 2009 11:03

http://www.youtube.com/wa...feature=related

;) polecam

Valander_wwa - Czw Mar 19, 2009 13:41

veron 2,5 do 100km/h. ale na toze gorszy czas o 1 sekunde przez mase.

http://www.youtube.com/watch?v=-UMxUAV1aq4

kzrr - Czw Mar 19, 2009 13:53

Ciekawa jaka jest granica, wszak głównie siła idzie na opór powietrza...
Mayson - Czw Mar 19, 2009 15:14

Valander_wwa napisał/a:
veron 2,5 do 100km/h. ale na toze gorszy czas o 1 sekunde przez mase.
http://www.youtube.com/watch?v=-UMxUAV1aq4

O właśnie o tym mówiłem. To jest w obecnym wydaniu TopGear w kioskach.
kzrr napisał/a:
Ciekawa jaka jest granica, wszak głównie siła idzie na opór powietrza...

Piszą tam mniej więcej tak:
Stosunek moc/masa to 528KM/t i 529KM/t. Ale opór powietrza rośnie do kwadratu prędkości = im szybciej jedziesz tym większy jego wpływ. Bugatti jest majstersztykiem w opływie powietrza. Opróćz tego im szybciej auto jedzie, tym bardziej spada jego zdolność przyspieszania. I tutaj liczy się moc bezwzględna, bez przeliczeń. I dlatego przy 200km/h Zondy, Veyron odchodzi od niej jak "ekspres od drezyny" i Vmax do 407km/h, a nie 345km/h. A w zakrętach już ta masa przeszkadza i moc można przeliczać. :wink: Poza tym ponoć Veyron powstałw ramach najszerzej zakrojonego programu rozwojowego na świecie.

kzrr - Czw Mar 19, 2009 22:22

No mniej więcej na tym to się opiera ale istnieje jakaś granica przy której nie przeskoczysz oporów i tyle tym bardziej przy wyższych prędkościach gdzie opór jest jeszcze większy. Jedynie chyba co to auta na poduszkach magnetycznych czy coś w tyms tylu bedą nastepnym krokiem.
general_p - Pią Mar 20, 2009 18:03

Kiedyś była taka marka z Liechtensteinu JEHLE. Jehle Super Saphier z 1990 roku pryz 1.000 km mocy osiągał 440 km/h. Podobno podwozie wzorowane było na Volkswagenie Garbusie albo Busie.
Ale generalnie był brzydki

boss.007 - Sob Kwi 18, 2009 22:43

http://www.youtube.com/wa...M-exp_fresh+div

Nowości :mrgreen:

Zukowaty - Sob Kwi 18, 2009 23:02

I czym Wy się zachwycacie?? Gówno ze stajni VW stworzone tylko dla reklamy. Auto od samego początku było manifestem technicznym VW. Raczej nie jest wyczynem wyciągnięcie 1000KM przy 16 cylindrach i 10 chłodnicach. Do tego auto produkowane seryjnie. Ciekawe jak ten model będzie szanowany za kilkanaście-kilkadziesiąt lat (szczerze wątpię). Mistrzostwem dla mnie jest np. taki Maybach Exelero. Zbudowali aż 1 (słownie: jedną) sztukę i sprzedali za 8 mln dol. Silnik V12 pod maską i wygląd jedyny w swoim rodzaju. Auto ma zachwycać a nie robić za reklamowóz.

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 00:03 ]
Polecam http://www.metacafe.com/watch/297549/exelero/

kzrr - Sob Kwi 18, 2009 23:09

Dlatego własnie za pare, parenaście lat :) My Roverkowicze będziemy się zasadniczo wyrozniac z tłumu coraz to nowszych betek merolów czy innych wieśwagonów :)
boss.007 - Sob Kwi 18, 2009 23:42

Zukowaty napisał/a:
Mistrzostwem dla mnie jest np. taki Maybach Exelero.

Który wygląda jak kopia auta Batmana :lol: Straszny kicz ten jego wygląd :razz:
Zukowaty napisał/a:
Auto ma zachwycać a nie robić za reklamowóz.

To auto(batmanomobil) tego chyba nie robi...bleeee
Zukowaty napisał/a:
I czym Wy się zachwycacie?? Gówno ze stajni VW stworzone tylko dla reklamy.

A o tym można by było dłuuuuuugo dyskutować :wink:
Zukowaty napisał/a:
Raczej nie jest wyczynem wyciągnięcie 1000KM przy 16 cylindrach i 10 chłodnicach.

To może nie,ale wyczynem jest to,że auto to trzyma się drogi(co naprawdę widać)i jest produkowane "seryjnie".
Zukowaty napisał/a:
Ciekawe jak ten model będzie szanowany za kilkanaście-kilkadziesiąt lat

Myślę że prawie w "szanowaniu"tego auta nic się nie zmieni...a i żeby cena z używkę nie była wyższa,niż teraz za nówkę.

Zukowaty - Sob Kwi 18, 2009 23:50

Cytat:
To auto tego chyba nie robi...bleeee

A mi się łezka w oku zakręciła jak na końcu jednego z filmów było napisane:
They build only one. You will never drive this car.
boss.007 napisał/a:

Który wygląda jak kopia auta Batmana :lol: Straszny kicz ten jego wygląd :razz:

O gustach się nie dyskutuje podobno ale niektórzy twierdzą podobnie o R75.
boss.007 napisał/a:
To może nie,ale wyczynem jest to,że auto to trzyma się drogi(co naprawdę widać)i jest produkowane "seryjnie".

Przy 400km/h nic nie trzyma się drogi...chyba że jedzie na wprost to nawet maluch z odpowiednimi spojjjjjjlerami by się trzymał.
boss.007 napisał/a:
Myślę że prawie w "szanowaniu"tego auta nic się nie zmieni...a i żeby cena z używkę nie była wyższa,niż teraz za nówkę.

Na milion % będzie droższy niż teraz ale to z racji ilości egzemplarzy, którym uda się przetrwać. Nie mam jakoś szacunku dla wyrobów VW po drugiej połowie lat 90. Kupa gnoju na kołach. Może Veyron jest lepiej wykonany ale mnie to nie przekonuje. Są marki, które również tworzą spektakularne pojazdy nie mając takiego zaplecza technicznego i finansowego i w środowisku są o półkę wyżej cenione.
Np. Koenigsegg lub Saleen

boss.007 - Nie Kwi 19, 2009 00:04

Zukowaty napisał/a:
Przy 400km/h nic nie trzyma się drogi...chyba że jedzie na wprost to nawet maluch z odpowiednimi spojjjjjjlerami by się trzymał.

Bardziej chodziło mi o przeniesienie tej mocy...nie sztuka zrobić "draga"któremu przy ruszaniu odrywa się przód od ziemi :wink:
Zukowaty napisał/a:
O gustach się nie dyskutuje podobno ale niektórzy twierdzą podobnie o R75.

Racja...ale Przyznaj Ze tak właśnie wygląda...bleeee
Zukowaty napisał/a:
Nie mam jakoś szacunku dla wyrobów VW po drugiej połowie lat 90. Kupa gnoju na kołach. Może Veyron jest lepiej wykonany ale mnie to nie przekonuje. Są marki, które również tworzą spektakularne pojazdy nie mając takiego zaplecza technicznego i finansowego i w środowisku są o półkę wyżej cenione.
Np. Koenigsegg lub Saleen

Ja myślę że w "środowisku"jest on postrzegany jako B.Veyron,nie jako VW :wink:

Zukowaty - Nie Kwi 19, 2009 00:14

boss.007 napisał/a:
Ja myślę że w "środowisku"jest on postrzegany jako B.Veyron,nie jako VW :wink:

I tu się mylisz.
Cytat:
Racja...ale Przyznaj Ze tak właśnie wygląda...bleeee

Dla mnie to mistrzostwo.Tobie z kolei się nie podoba...no cóż...życie
boss.007 napisał/a:
Bardziej chodziło mi o przeniesienie tej mocy...nie sztuka zrobić "draga"któremu przy ruszaniu odrywa się przód od ziemi :wink:

Sądzisz że jak depniesz tym potworem to nie będziesz tańczył? Rzuca nim tak samo jak byś miał 500KM w Polonezie.
http://www.youtube.com/watch?v=aaEe__CmCZY

boss.007 - Nie Kwi 19, 2009 00:43

Zukowaty napisał/a:
I tu się mylisz.

Czy ja wiem...może jakis przykład,ja nie dał bym za VW 1.000.000 ojroków :lol:
Zukowaty napisał/a:
Dla mnie to mistrzostwo.Tobie z kolei się nie podoba...no cóż...życie

Dla mnie RR Phantom to jest coś(choć nie wystepuje w jednym egzęplarzu)A jeszcze w wyłączności ten po tuningu "bawarskim"> http://www.youtube.com/wa...rom=PL&index=39
Zukowaty napisał/a:
Sądzisz że jak depniesz tym potworem to nie będziesz tańczył? Rzuca nim tak samo jak byś miał 500KM w Polonezie.

Tańczyłem nawet jak miałem escorta cosworth-a,ale nie o to chodzi.
Daj mi auto z tą mocą co zachowuję się jak Veyron...długo by oglądać przyszło jak ładnie Veyronik sie zbiera w umiejętnych łapkach :razz:

Zukowaty - Nie Kwi 19, 2009 00:55

boss.007 napisał/a:
http://www.youtube.com/wa...rom=PL&index=39

Błagam Cię. Widzę że jesteś zafascynowany nowoczesną motoryzacją...nie dojdziemy więc do konsensusu bo ja z kolei jestem przekonania że samochody przestały istnieć kilkanaście lat temu.
Cytat:
Czy ja wiem...może jakis przykład,ja nie dał bym za VW 1.000.000 ojroków :lol:

A jaki przykłąd mam Ci niby dać? Czego oczekujesz? Siedzę głeboko w zabytkowych autkach (głownie motoryzacja włoska) i nie znam zbyt dużo osób, które by się zachwycały B. Owszem każdy zachwyca sie osiągami ale nie autem jako całością. Maybach to zupełnie inna liga a co dopiero taki Mustang GT 500...auto nie jeździ w ogóle po zakrętach,nie ma hamulców a jest kultowe.Veyronowi brakuje tego czegoś, jest po prostu cudem techniki na kołach a technika nie staje się legendą.

boss.007 - Nie Kwi 19, 2009 01:26

Zukowaty napisał/a:
Błagam Cię. Widzę że jesteś zafascynowany nowoczesną motoryzacją..

O nie i tu się Mylisz...zafascynowany motoryzacją tak (nie koniecznie nowoczesną)
Zukowaty napisał/a:
A jaki przykłąd mam Ci niby dać? Czego oczekujesz?

Jak by nie było mamy 21 wiek :wink:
Zukowaty napisał/a:
Siedzę głeboko w zabytkowych autkach (głownie motoryzacja włoska) i nie znam zbyt dużo osób, które by się zachwycały B.

Może dlatego nie Znasz zbyt dużo osób :?: :roll:
Zukowaty napisał/a:
Maybach to zupełnie inna liga

Zależy jak na to spojrzeć...
Zukowaty napisał/a:
a co dopiero taki Mustang GT 500...

Takie czasy(pewnie super czasy) :wink:
Zukowaty napisał/a:
.Veyronowi brakuje tego czegoś, jest po prostu cudem techniki na kołach a technika nie staje się legendą.

On już jest legendą...same zmagania konstruktorów o tym dowodzą :wink:

Zukowaty - Nie Kwi 19, 2009 11:19

boss.007 napisał/a:
Jak by nie było mamy 21 wiek :wink:

Pierwsze lepsze wyszperane na google http://www.autocentrum.pl/bugatti/veyron_16.4/
boss.007 napisał/a:
On już jest legendą...same zmagania konstruktorów o tym dowodzą :wink:

Z A klasą Merca też się zmagali a nie widzę w niej nic legendarnego...chyba że pierwszy przednionapędowy Merc...niestety

TomC - Nie Kwi 19, 2009 13:00

Nowa wersja Veyrona (Centenaire) jest jeszcze mocniejsza i szybsza. :cool: Ciągle jednak taka sama z wyglądu :roll:
boss.007 - Nie Kwi 19, 2009 18:18

Zukowaty napisał/a:
Pierwsze lepsze wyszperane na google http://www.autocentrum.pl/bugatti/veyron_16.4/

Ale tu nic nie wspomniano o tym że auto to,jest postrzegane jako VW :roll:
Piszą tu raczej o tym jakie to ufo jest itd.Ale Myślisz że jak kiedyś (dzisiaj"kultowe"auta) wyjechały na drogi to nie wzbudzały też emocji pozytywnych i negatywnych :?: :wink:
Zukowaty napisał/a:
Z A klasą Merca też się zmagali a nie widzę w niej nic legendarnego...chyba że pierwszy przednionapędowy Merc...niestety

Teraz to ja Ciebię proszę :razz: Z tym porównaniem to nie Trafiłeś :wink:

Ja z tego co widziałem,mogę powiedzieć jedno...jak pojawia gdzieś się Veyron,natychmiast robi się gorąco w otoczeniu,a karki przechodniów omało się nie łamną :lol: ,a to o czymś już świadczy :wink:

Zukowaty - Nie Kwi 19, 2009 20:10

boss.007 napisał/a:
,a to o czymś już świadczy :wink:

Świadczy o tym...mam tak samo z R75.
boss.007 napisał/a:
Ale tu nic nie wspomniano o tym że auto to,jest postrzegane jako VW :roll:

"Stare Bugatti są jak dzieła Gaudiego. Fenomenalne. A Veyron to jakaś fantasmagoria, kliniczny przykład supersamochodu ocierającego się o stylistyczną grafomanię. Jest efektowny jak diabli, szybki jak błyskawica, bardziej luksusowy niż Lux Veritatis. Ale gdy na niego patrzę, mocniej niż zwykle uświadamiam sobie, że wszystko jest marnością."

boss.007 - Nie Kwi 19, 2009 20:18

Zukowaty napisał/a:
Świadczy o tym...mam tak samo z R75.

Na mnie też się patrzą...tylko że myślą sobie tak-co za oszołom kupił sobie to auto :!: (niestety ale taka opinia jest W UK o R75 i Freelader-ku,te modele tutaj nie cieszą się pochlebną opinią :neutral: ) )
Zukowaty napisał/a:
Ale gdy na niego patrzę, mocniej niż zwykle uświadamiam sobie, że wszystko jest marnością."

Eeeee tam facet jest pewnie chory na umyśle :razz:

Zukowaty - Pon Kwi 20, 2009 01:02

Cytat:
Eeeee tam facet jest pewnie chory na umyśle :razz:

Wszyscy jesteśmy zachwycając się autami :razz:
boss.007 napisał/a:
niestety ale taka opinia jest W UK

W PL też ale tylko w śród tych, którzy znają Roverki: bo sąsiad miał takiego i mówił że mu się psuje. No i oczywiście dużo osób wyrobiło sobie również opinię przez to że w UK nie szanuje się marki.