Zobacz temat - [R220SDi 97r] Filtr oleju DENCDENCKERMANN
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SDi 97r] Filtr oleju DENCDENCKERMANN

DPosk - Sro Mar 18, 2009 15:29
Temat postu: [R220SDi 97r] Filtr oleju DENCDENCKERMANN
Witam, czy opłaca się kupic taki filtr jak w aukcji? http://www.allegro.pl/ite...ver_diesel.html
Czy zainwestowac w lepszy?

szoso - Sro Mar 18, 2009 15:31

DPosk napisał/a:
Czy zainwestowac w lepszy?

lepiej kup Knecht-a lub Mann-a :smile:

DPosk - Czw Mar 19, 2009 18:34

Dzięki za odpowiedz, a FILTRON?
Bidi - Czw Mar 19, 2009 18:42

DPosk napisał/a:
Dzięki za odpowiedz, a FILTRON?


mysle ze tez bedzie oki ;) zawsze zmieniam na Filtrona i jakos nic sie nie dzieje, bo chodza sluchy ze Filtron jest kiepski :)

szoso - Czw Mar 19, 2009 18:49

Bidi napisał/a:
mysle ze tez bedzie oki ;) zawsze zmieniam na Filtrona i jakos nic sie nie dzieje, bo chodza sluchy ze Filtron jest kiepski :)

na Filtronie w autach VW potrafi zapalać się kontrolka oleju :wink:

BoloSr - Czw Mar 19, 2009 18:50
Temat postu: Re: [R220SDi 97r] Filtr oleju DENCDENCKERMANN
DPosk napisał/a:
Witam, czy opłaca się kupic taki filtr jak w aukcji? http://www.allegro.pl/ite...ver_diesel.html
Czy zainwestowac w lepszy?


jak masz mozliwosc to zapodaj Mann-a

Brt - Czw Mar 19, 2009 19:22

przerobiłem chyba większość dostępnych filtrów i nie czuję żadnej różnicy ;)
szoso - Czw Mar 19, 2009 19:34

Brt napisał/a:
przerobiłem chyba większość dostępnych filtrów i nie czuję żadnej różnicy ;)

widocznie nie jeździłeś VW bo byś wiedział że jednak różnica jest :wink:

Brt - Czw Mar 19, 2009 19:38

oczywiscie pisałem o R ;)
Bidi - Czw Mar 19, 2009 20:36

szosownik napisał/a:
Bidi napisał/a:
mysle ze tez bedzie oki ;) zawsze zmieniam na Filtrona i jakos nic sie nie dzieje, bo chodza sluchy ze Filtron jest kiepski :)

na Filtronie w autach VW potrafi zapalać się kontrolka oleju :wink:


dlatego wlasnie jezdze Roverkami :)

filo - Czw Mar 19, 2009 21:02

Jak kupowałem ostatnio olej i filtr to dali mi filtrona 580/2.
Trochę się zdziwiłem bo był krótszy prawie o połowę od poprzednich.
Ale założyłem i spełnia jak narazie swoją powinność..

szoso - Czw Mar 19, 2009 21:37

Bidi napisał/a:
dlatego wlasnie jezdze Roverkami :)

dla przykładu takie coś jak HGF w Volkswagenie nie istnieje :wink:
a Filtron nie jest liderem wśród filtrów :wink:
Volkswagena nie dyskwalifikuje Filtron pod względem bezawaryjności w rankingu który znajduję się w czołówce przed japońcami :smile:
ps.lubię jeździć Roverem ale zniechęca mnie np. to że nie mogę u siebie w mieście znaleźć nikogo kto ma Test Booka pod którego podłączenie jest 3 razy droższe niż podpięcie Vaga pod VW :/
50zł a 150zł jest różnica prawda?
no ale co tam chciało się pojeździć Roverem to się teraz ma :neutral:
byle głupia kontrolka SRS powoli mnie wykańcza bo jestem bezradny w tej sytuacji i poduchy nie działają :sad:

DPosk - Czw Mar 19, 2009 22:28

Myśle że środkem w dyskusji i najlepszym wyborem będzie filtron, tego jutro kupię:) A olej valvoline będzie też dobrym wyborem?
Brt - Czw Mar 19, 2009 22:30

DPosk napisał/a:
A olej valvoline będzie też dobrym wyborem?

tak :) :ok: MaxLife 10W-40 daje radę :)

thef - Czw Mar 19, 2009 23:40

szosownik napisał/a:
dla przykładu takie coś jak HGF w Volkswagenie nie istnieje :wink:
Oj, skąd taki kolejny mit o tych autach? Padają uszczeleczki i to nawet w dieselkach ;) Polecam lekturę na forum.vwgolf.pl, zresztą chyba znasz to forum ;)
szosownik napisał/a:
byle głupia kontrolka SRS powoli mnie wykańcza bo jestem bezradny w tej sytuacji i poduchy nie działają :sad:
Jeszcze nie zmieniłeś taśmy a już Cię to wykańcza? Co ma z tym wspólnego marka rover, że nie możesz się doczekać na przesyłkę? Trochę nie rozumiem tego biadolenia ;)
szoso - Pią Mar 20, 2009 09:17

thef napisał/a:
Oj, skąd taki kolejny mit o tych autach? Padają uszczeleczki i to nawet w dieselkach ;)

mi chodziło o to że nie ma czegoś takiego jak HGF :wink:
a uszczelka może paść w każdym aucie i to zależy od eksploatacji
thef napisał/a:
Jeszcze nie zmieniłeś taśmy a już Cię to wykańcza? Co ma z tym wspólnego marka rover, że nie możesz się doczekać na przesyłkę?

nie to że nie mogę się doczekać tylko zrobili mnie najprawdopodobniej w jajo bo przesyłkę powinienem dostać już parę dni temu :neutral:
thef napisał/a:
Trochę nie rozumiem tego biadolenia ;)

zrozumiałbyś jeśli miałbyś tyle problemów co ja :sad:

thef - Pią Mar 20, 2009 09:37

szosownik napisał/a:
mi chodziło o to że nie ma czegoś takiego jak HGF :wink:
No tak, masz rację, nie ma HGF, jest pewnie KDF ;) (Kopfdichtung Fehler, a może nawet Kopfdichtungfehler ;) ).
szoso - Pią Mar 20, 2009 09:42

thef napisał/a:
No tak, masz rację, nie ma HGF, jest pewnie KDF ;) (Kopfdichtung Fehler, a może nawet Kopfdichtungfehler ;) ).

jak tam sobie uważasz :wink:

Yassu - Pią Mar 20, 2009 13:19

Weź nie kupuj tego filtra!! Co to za firma deckendecken coś tam... Ile oszczędzisz na tym filtrze? Moim zdaniem dopłacisz! 17zł + przesyłka a w sklepie za 21 kupisz filtrona albo sędziszów ;]
Ja kupuję jeden z w/w w zależności, który jest tańszy :)
Poza tym polecam chyba styczniowy, albo lutowy "Poradnik AŚ" w którym był test filtrów oleju :)

Kłótnie między VW a Roverem są dziecinne. Osobiście z VW nie lubię tylko golfkikowych cwaniaków ;] Passata mógłbym kupić, golfa nie trawie. Chociaż ostatnio i tak chodzi mi po głowie A4 lub Mazda 6 :) ale to odległa przyszłość...
W Roverze wkurza mnie tylko psujący się osprzęt, typu wycieraczki (silniczek), pęknięty wężyk spryskiwacza tylnej szyby, za słaba pompka spryskiwaczy, kontrolka SRS, brak miejsca pod maską żeby cokolwiek zrobić! Każde auto ma jakieś swoje wady, chcesz mieć spokój? Kup nowe auto ;]

Mix - Pią Mar 20, 2009 13:36

Ja do siebie planuję założyć oryginał, dostępny u Tomiego. Różnica w cenie niewielka, a i pewność, że banglać wzorowo będzie :mrgreen:

[ Dodano: Pią Mar 20, 2009 13:38 ]
Może przy okazji zapytam jaki olej polecacie - w dwóch słowach :wink: Obecnie zalany Castrol Magnatec 10W40 lub 15W40, dokładnie nie pamiętam.

Yassu - Pią Mar 20, 2009 13:46

Oczywiście Castrol Magnatec Diesel 10W-40 ? 15W-40 to mineralny olej... Masz już przejechane aż tyle że trzeba mineralny stosować? Tylko jak masz 15W-40 zalany to nie lej przypadkiem 10W-40 ;]
Castrol, Valvoline, Mobil, Lotos - w zależności kto co lubi i bardziej mu pasuje.
Ja stosuje Castrola Magnatec Diesel 10W-40 :)

Mix - Pią Mar 20, 2009 14:03

Yassu, zalany mam raczej półsyntetyk. Przejechane mało, śmiesznie mało :wink: Muszę później spojrzeć na stickera pod maską bo dokładnie nie pamiętam. O kolejności stosowania różnych rodzajów i lepkości pamiętam :grin: Nie mam ochoty zrobić swemu bolidowi krzywdy :lol:
xtek - Pią Mar 20, 2009 22:42

Yassu napisał/a:
Tylko jak masz 15W-40 zalany to nie lej przypadkiem 10W-40


Poniewaz? Poprzedni wlasciciel mojego R zalewal mineralny, ale ciezej mi zapalal i zaraz po zakupie wymienilem na polsyntentyk 10W40, taki jak powinien byc. Od 2 lat nic sie nie dzieje i jest lepiej.

Yassu - Pon Mar 23, 2009 12:05

xtek napisał/a:
Poniewaz? Poprzedni wlasciciel mojego R zalewal mineralny, ale ciezej mi zapalal i zaraz po zakupie wymienilem na polsyntentyk 10W40, taki jak powinien byc. Od 2 lat nic sie nie dzieje i jest lepiej.


Ponieważ możesz rozszczelnić silnik, w zależności od jego stanu technicznego. Dlatego nie powinno się przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny czy też półsyntetyczny :)

maras83 - Czw Cze 11, 2009 12:15

Ja w tej chwili mam oryginalny, Roverowy. Płaciłem za niego chyba 35-38zł, więc nie było sensu kupować jakiś podrób. Poza tym, z moją problematyczną kontrolką ciśnienia chciałem wykluczyć filtr, jako winowajce

P.S. Co do VW i filtrona, pracuje w serwisie VW w Poznaniu, o dziwo niektóre filtry fabryczne do VW są produkowane właśnie przez filtrona :mrgreen:

praktis - Czw Cze 11, 2009 13:58

Yassu napisał/a:

Ponieważ możesz rozszczelnić silnik, w zależności od jego stanu technicznego. Dlatego nie powinno się przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny czy też półsyntetyczny :)


Półsytetykiem nie rozszczelnisz, chyba że silnik już ledwo zipie a wtedy to i na mineralnym to kwestia niedługiego czasu.
Ja bym spokojnie zmienił na półsyntetyk.

szoso - Czw Cze 11, 2009 19:52

zmiana oleju na lepszy czyli z mineralnego na półsyntetyk to loteria :wink:
u jednego nic się nie stanie a u drugiego klapa :/

praktis - Czw Cze 11, 2009 21:35

szosownik napisał/a:
zmiana oleju na lepszy czyli z mineralnego na półsyntetyk to loteria :wink:
u jednego nic się nie stanie a u drugiego klapa :/


Jazda na oleju gorszym niż zaleca producent jest większą loterią :wink:

krzysztof_ns - Pią Cze 12, 2009 06:32

nie chodzi o gorszy-lepszy - chodzi o gestosc oleju (moim zdaniem)...nie zaleca sie zmian z bardziej gestego na mniej gesty, a tak jest w przypadku zmiany z minerala na polsytnet - szczegolnie jesli poprzednik lap 15w40 to moze to oznaczac iz na oryginalnym zaczal lac i zmienil na "gorszy":)

PS. choc sa wyjatki - np. u mnie, przelalem z minerala na polsyntentyk i kompletnie nic sie nie dzieje - od wymiany do wymiany (czytaj 13000) dolalem ok 100ml...z tym ze "przelewke" poprzedzilem dokladnymi ogledzinami u dobrego mechanika i bylem w zasadzie pewien ze ze wzgledu na stan techniczny silnika, turbiny i ich prace nic zlego sie nie stanie...

tetryk - Pią Cze 12, 2009 06:36

DPosk napisał/a:
Witam, czy opłaca się kupic taki filtr jak w aukcji? http://www.allegro.pl/ite...ver_diesel.html
Czy zainwestowac w lepszy?
-bardzo się opłaca :mrgreen: ,znam już co najmniej dwa przypadki gdzie bibułę z tych filtrów wciągnęło do silnika.... :mrgreen: ....tanie chińskie filtry...... :mrgreen:
memo - Sro Lip 01, 2009 19:10

Może nie związane z tematem :) ale może ktoś mi pomoże który z tych filtrów paliwa warto kupić? :

http://moto.allegro.pl/it...over_kager.html

czy

http://moto.allegro.pl/it...420_45_600.html

I co ile wymienia się filtr paliwa i czy ma to wpływ na zużycie paliwa? Gdyż przy poprzednim przeglądzie, który był przy 139000, wymieniono tylko filtr powietrza i oleju. Teraz już jest prawie 150000 i chcę wymienić filtr paliwa a za jakieś 5000 oleju i powietrza.
Nie wspomnę o pyłkowym, teraz go wymieniam bo wygląda jak by nigdy nikt go jeszcze nie wymieniał, zasyfiały na maksa.

praktis - Sro Lip 01, 2009 19:31

Filtr paliwa wymieniam raz w roku tj. co około 15 000 km

I wymień też olej+filtr oraz filtr powietrza skoro zrobiłeś na tamtych już ponad 10 000km (albo chociaż filtr powietrza).

szoso - Sro Lip 01, 2009 19:38

praktis napisał/a:
Filtr paliwa wymieniam raz w roku tj. co około 15 000 km

i ja tak samo :smile:
a tu też jeden kolega się pytał:
http://forum.roverki.eu/v...a+filtra+paliwa
jeśli chodzi o te marki filtrów które wymieniłeś to każda będzie dobra i na tym też pojeździsz

keczu - Sro Lip 01, 2009 20:03

Yassu napisał/a:
Ponieważ możesz rozszczelnić silnik, w zależności od jego stanu technicznego. Dlatego nie powinno się przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny czy też półsyntetyczny
BZDURA :!: .Jak nie cieknie to nie bedzie ciekl,jasne ze do starego zloma z mokrym silnikiem to mineral bo kasy szkoda,ale jak jest sucho to najlepszy syntetyk.Od biedy polsyntetyk lub hydrocrak.Ja zmienilem z 10w40(zaraz po kupnie) na 5w40 i bylo oki teraz druga wymiane mam zalany 0w40 i tez nic mi sie nie rozszczelnilo :!: Moj kolega zmienil z 10w40 na 0w40 w Mazdzie takiej jak moja przy przebiegu 150tys.km i jedyne co sie stalo to przestal puszczac dymka z rana.Pozdr.
memo - Sro Lip 01, 2009 21:37

Wielkie dzięki za pomoc, jutro zamówię filtry oraz olej i wymienię sobie :)