|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Śrubyw piaście.
Raver - Czw Mar 19, 2009 21:51 Temat postu: [R400] Śrubyw piaście. Witam,
Pierwsze co to sorry za tak banalne pytanie ale nie znam na nie odpowiedzi więc chciałbym się Was poradzić.
Mam u siebie w Roverku w piaście wkręcone szpilki i na to idą nakrętki. Zmieniam felgi z oryginalnych Rovera z ET 45 na inne z ET 37 i potrzebuje kupić dłuższe szpilki lecz chce już całościowe a nie (szpilka + nakrętka). Czy te szpilki można normalnie wykręcić z piasty kluczem francuskim ? Wiadomo, że wtedy już nie będą się nadawały do ponownego użytku bo będą miały zjechany gwint. Czy może robi się to jakoś w inny sposób ? Wie ktoś może jeszcze jakie długości szpilki oryginalnie są w Roverku 400 ? Bo nie wiem jakieś długości mam kupić śruby M12x1,5x?.
Pozdrawiam
arczi83 - Czw Mar 19, 2009 22:01
a co ma et felgi wspólnego z wymianą szpilek? ja mam et 35 i jakoś da się je normalnie przykręcić.
Raver - Czw Mar 19, 2009 22:07
Wydaje mi się że przy ET 37 felga będzie o te 8mm dalej odstawać od piasty czyli te szpilki będą za krótkie czy się mylę Teraz przy ET 45 szpilka wchodzi tylko do połowy nakrętki.
arczi83 - Czw Mar 19, 2009 22:24
Raver napisał/a: | czyli te szpilki będą za krótkie |
nie powinny być za krótkie bo są przewidziane pod różne et, ja zakładałem już felgi z et 25, 35, 37, 48 i nie było problemu z ich przykręceniem. ET jest zmienne ale osadzenie felgi na piaście masz takie samo, przynajmniej tak mi się wydaje. Najpierw załóż felgi na auto, a jak nie będą pasować to wtedy kombinuj
Raver - Czw Mar 19, 2009 22:36
arczi83 napisał/a: | Najpierw załóż felgi na auto, a jak nie będą pasować to wtedy kombinuj |
No najlepiej będzie jak tak zrobię, może faktycznie pomyliłem pojęcia.
sTERYD - Czw Mar 19, 2009 22:53
To, czy szpilki będą za krótkie nie zależy od odsadzenia felgi (ET) tylko od grubości jej mocowania (nie wiem jak to lepiej określić).
Jeśli chodzi o wymianę szpilek na zwykłe śruby to odpowiedź brzmi nie.
Szpilki nie są wkręcone w piastę, tylko są wciśnięte z drugiej strony i trzymają się na specjalnym radełkowanym kołnierzu. Jak tam zajrzysz to zobaczysz łebki szpilek
oczywiście da się wymienić szpilki na dluższe jeśli już zajdzie taka potrzeba
Raver - Pią Mar 20, 2009 22:11
sTERYD napisał/a: | oczywiście da się wymienić szpilki na dluższe jeśli już zajdzie taka potrzeba |
Jeśli zajdzie taka potrzeba to można to zrobić samemu czy trzeba jechac do warsztatu
sTERYD - Sob Mar 21, 2009 15:17
jak się ma choćby blade pojęcie o samochodach to można spokojnie samemu
acz roboty przy tym jest troszku
BoloSr - Sob Mar 21, 2009 15:35
arczi83 napisał/a: | a co ma et felgi wspólnego z wymianą szpilek? ja mam et 35 i jakoś da się je normalnie przykręcić. |
no ma jak felga jest szeroka i ma nieodpowiednie ET-a i trza wsadzic dystans w tym momencie trza miec dluzsze szpilki ale w R to raczej jest problem
[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 15:36 ]
sTERYD napisał/a: | To, czy szpilki będą za krótkie nie zależy od odsadzenia felgi (ET) tylko od grubości jej mocowania (nie wiem jak to lepiej określić).
Jeśli chodzi o wymianę szpilek na zwykłe śruby to odpowiedź brzmi nie.
Szpilki nie są wkręcone w piastę, tylko są wciśnięte z drugiej strony i trzymają się na specjalnym radełkowanym kołnierzu. Jak tam zajrzysz to zobaczysz łebki szpilek
oczywiście da się wymienić szpilki na dluższe jeśli już zajdzie taka potrzeba |
jest jeszce inne wyjscie
mozna zapodac dystans do tych szpilek a w dystansie zrobic otwory giwintowane pod sruby
|
|