Zobacz temat - [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliwa

tomson123 - Sob Mar 21, 2009 12:56
Temat postu: [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliwa
Witam,
Planuje założyć instalacje LPG w moim samochodzie (Freelander 1.8 , rok 2002)
Już byłem zdecydowany na instalacje 4G (sekwencyjny wtrysk gazu).
W serwisie LPG powiedziano mi że w tym samochodzie jest najprawdopodobniej wielopunktowy wtrysk paliwa, bez sekwencji – a więc powinno się założyć i instalacje 3G czyli wielopunktowy wtrysk gazu.

Co o tym sadzicie?
Czy faktycznie w freelanderze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa?
Jak to jest z tymi co założyli do swoich landów instalacje 4G (sekwencje)- jak to u nich działa skoro 4G bierze czasy wtrysków LPG od sekwencji wtrysku paliwa (a tam tego nie ma)?

Pozdrawiam

BoloSr - Sob Mar 21, 2009 13:33
Temat postu: Re: [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliw
tomson123 napisał/a:
Witam,
Planuje założyć instalacje LPG w moim samochodzie (Freelander 1.8 , rok 2002)
Już byłem zdecydowany na instalacje 4G (sekwencyjny wtrysk gazu).
W serwisie LPG powiedziano mi że w tym samochodzie jest najprawdopodobniej wielopunktowy wtrysk paliwa, bez sekwencji – a więc powinno się założyć i instalacje 3G czyli wielopunktowy wtrysk gazu.

Co o tym sadzicie?
Czy faktycznie w freelanderze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa?
Jak to jest z tymi co założyli do swoich landów instalacje 4G (sekwencje)- jak to u nich działa skoro 4G bierze czasy wtrysków LPG od sekwencji wtrysku paliwa (a tam tego nie ma)?

Pozdrawiam


nie bardzo rozumiem :bezradny:
ale 4G zakladasz a tylko sterowanie jest albo ful albo pol sekwencja no chyba ze tobie chodiz o LPG i CNG (ktore chciales zapodac ale to nie am znaczenie ajkie jest sterowanie wtryskami),
bo 3G to nikt raczej nie zaklada :bezradny:

tomson123 - Sob Mar 21, 2009 13:45

Przy instalacjach LPG czwartej generacji sterownik pełni role konwertera czasów wtrysku paliwa na czas wtrysku Gazu. (duże uproszczenie)
Skro w Freeladerze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa to po co zakładać droższą instalacje 4G.

PS. Rozumiem że w freeladesze jest pół sekwencja (mowa o wtryskiwaczach paliwa 95)?

BoloSr - Sob Mar 21, 2009 13:48

tomson123 napisał/a:
Przy instalacjach LPG czwartej generacji sterownik pełni role konwertera czasów wtrysku paliwa na czas wtrysku Gazu. (duże uproszczenie)
Skro w Freeladerze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa to po co zakładać droższą instalacje 4G.

PS. Rozumiem że w freeladesze jest pół sekwencja (mowa o wtryskiwaczach paliwa 95)?


wydaje mi sie ze jest pol sekwencja i 4 generacja bedzie odpowiednia :)
a iel to niby ma kosztowac 3G i 4G bo ja zakladam w srode 4G i place za to 2500 (zbiornik w kolo i ukryty wlew :) a instalka OMVL :)

SyntaX - Sob Mar 21, 2009 16:08

W modelach z tym silnikiem nalezy stosowac instalację 4 generacji.
warunkowo mozna zastosowac instalacje 3 generacji, ale wiąże się to z przeprogramowaniem komputera i dołożeniem sterownika firmy Pathora.
Skąd to wiem.
www.nagaz.pl - Jedna z największych firm zakładających instalacje gazowe w Polsce.
Znam tam szefa, jeden telefon i wszystko jasne :)
Koszt instalacji ze zbiornikiem 80l - Bo to optimum na to auto to kwota 3280zł.
Na takim zbiorniku powinno się przy dobrze ustawionej instalacji zrobić jakies 650-700 km

tomson123 - Sob Mar 21, 2009 18:43

SyntaX napisał/a:

Skąd to wiem.
www.nagaz.pl - Jedna z największych firm zakładających instalacje gazowe w Polsce.
Znam tam szefa, jeden telefon i wszystko jasne :)
Koszt instalacji ze zbiornikiem 80l - Bo to optimum na to auto to kwota 3280zł.


hahahahah

to właśnie w tej firmie podczas rozmowy telefonicznej powiedziano mi że do freelandera 1.8 powinno się stosować gaz 3G. I to właśnie ta rozmowa była bezpośrednią przyczyną zamieszczenia tego postu.

Tak więc morał z tego taki że: „Najlepiej na tym wyjdziemy jak sami trochę poczytamy”

Najprawdopodobniej założę instalacje LPG czwartej generacji. Zastosuje sterownik STAG 300 – współpracuje on prawie każdym układem wtryskowym (sekwencja, półsekwencja, group, ..)
do tego dodam listwę wtryskową Valtek i reduktor Tomasetto.
Butla o pojemności 40L ułożona wzdłuż (za mniejszym oparciem) –będę mógł złożyć sobie większą część oparcia tylnego i przewieść coś większego.

Koszt takiej instalacji bez robocizny to około: 1300 PLN (z butlą)

W Nagazie liczą za powyższą instalacje 3000 PLN (jak dla mnie 1700 za robocizne to stanowczo za dużo)

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za wypowiedzi.
Gdyby ktoś miał inny pomysł na elementy (firmy poszczególnych elementów instalacji LPG) to proszę pisać, -może jeszcze zmienię zdanie.
Serownik-
Reduktor-
Wielozawór-
Wtryskiwacze-

BoloSr - Sob Mar 21, 2009 18:55

wiesz koszt gratow zawsze jest niski ale za instalacje sie buli a sam tego sobie nie zrobisz niestety :(
Bari - Nie Mar 22, 2009 12:30

Kiedyś miałem V6 i tam "gazownicy" chcieli 3500 za instalacje z robocizną...3200 do silnika 1.8 to stanowczo z dużo