|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliwa
tomson123 - Sob Mar 21, 2009 12:56 Temat postu: [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliwa Witam,
Planuje założyć instalacje LPG w moim samochodzie (Freelander 1.8 , rok 2002)
Już byłem zdecydowany na instalacje 4G (sekwencyjny wtrysk gazu).
W serwisie LPG powiedziano mi że w tym samochodzie jest najprawdopodobniej wielopunktowy wtrysk paliwa, bez sekwencji – a więc powinno się założyć i instalacje 3G czyli wielopunktowy wtrysk gazu.
Co o tym sadzicie?
Czy faktycznie w freelanderze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa?
Jak to jest z tymi co założyli do swoich landów instalacje 4G (sekwencje)- jak to u nich działa skoro 4G bierze czasy wtrysków LPG od sekwencji wtrysku paliwa (a tam tego nie ma)?
Pozdrawiam
BoloSr - Sob Mar 21, 2009 13:33 Temat postu: Re: [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliw
tomson123 napisał/a: | Witam,
Planuje założyć instalacje LPG w moim samochodzie (Freelander 1.8 , rok 2002)
Już byłem zdecydowany na instalacje 4G (sekwencyjny wtrysk gazu).
W serwisie LPG powiedziano mi że w tym samochodzie jest najprawdopodobniej wielopunktowy wtrysk paliwa, bez sekwencji – a więc powinno się założyć i instalacje 3G czyli wielopunktowy wtrysk gazu.
Co o tym sadzicie?
Czy faktycznie w freelanderze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa?
Jak to jest z tymi co założyli do swoich landów instalacje 4G (sekwencje)- jak to u nich działa skoro 4G bierze czasy wtrysków LPG od sekwencji wtrysku paliwa (a tam tego nie ma)?
Pozdrawiam |
nie bardzo rozumiem
ale 4G zakladasz a tylko sterowanie jest albo ful albo pol sekwencja no chyba ze tobie chodiz o LPG i CNG (ktore chciales zapodac ale to nie am znaczenie ajkie jest sterowanie wtryskami),
bo 3G to nikt raczej nie zaklada
tomson123 - Sob Mar 21, 2009 13:45
Przy instalacjach LPG czwartej generacji sterownik pełni role konwertera czasów wtrysku paliwa na czas wtrysku Gazu. (duże uproszczenie)
Skro w Freeladerze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa to po co zakładać droższą instalacje 4G.
PS. Rozumiem że w freeladesze jest pół sekwencja (mowa o wtryskiwaczach paliwa 95)?
BoloSr - Sob Mar 21, 2009 13:48
tomson123 napisał/a: | Przy instalacjach LPG czwartej generacji sterownik pełni role konwertera czasów wtrysku paliwa na czas wtrysku Gazu. (duże uproszczenie)
Skro w Freeladerze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa to po co zakładać droższą instalacje 4G.
PS. Rozumiem że w freeladesze jest pół sekwencja (mowa o wtryskiwaczach paliwa 95)? |
wydaje mi sie ze jest pol sekwencja i 4 generacja bedzie odpowiednia
a iel to niby ma kosztowac 3G i 4G bo ja zakladam w srode 4G i place za to 2500 (zbiornik w kolo i ukryty wlew a instalka OMVL
SyntaX - Sob Mar 21, 2009 16:08
W modelach z tym silnikiem nalezy stosowac instalację 4 generacji.
warunkowo mozna zastosowac instalacje 3 generacji, ale wiąże się to z przeprogramowaniem komputera i dołożeniem sterownika firmy Pathora.
Skąd to wiem.
www.nagaz.pl - Jedna z największych firm zakładających instalacje gazowe w Polsce.
Znam tam szefa, jeden telefon i wszystko jasne
Koszt instalacji ze zbiornikiem 80l - Bo to optimum na to auto to kwota 3280zł.
Na takim zbiorniku powinno się przy dobrze ustawionej instalacji zrobić jakies 650-700 km
tomson123 - Sob Mar 21, 2009 18:43
SyntaX napisał/a: |
Skąd to wiem.
www.nagaz.pl - Jedna z największych firm zakładających instalacje gazowe w Polsce.
Znam tam szefa, jeden telefon i wszystko jasne
Koszt instalacji ze zbiornikiem 80l - Bo to optimum na to auto to kwota 3280zł.
|
hahahahah
to właśnie w tej firmie podczas rozmowy telefonicznej powiedziano mi że do freelandera 1.8 powinno się stosować gaz 3G. I to właśnie ta rozmowa była bezpośrednią przyczyną zamieszczenia tego postu.
Tak więc morał z tego taki że: „Najlepiej na tym wyjdziemy jak sami trochę poczytamy”
Najprawdopodobniej założę instalacje LPG czwartej generacji. Zastosuje sterownik STAG 300 – współpracuje on prawie każdym układem wtryskowym (sekwencja, półsekwencja, group, ..)
do tego dodam listwę wtryskową Valtek i reduktor Tomasetto.
Butla o pojemności 40L ułożona wzdłuż (za mniejszym oparciem) –będę mógł złożyć sobie większą część oparcia tylnego i przewieść coś większego.
Koszt takiej instalacji bez robocizny to około: 1300 PLN (z butlą)
W Nagazie liczą za powyższą instalacje 3000 PLN (jak dla mnie 1700 za robocizne to stanowczo za dużo)
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za wypowiedzi.
Gdyby ktoś miał inny pomysł na elementy (firmy poszczególnych elementów instalacji LPG) to proszę pisać, -może jeszcze zmienię zdanie.
Serownik-
Reduktor-
Wielozawór-
Wtryskiwacze-
BoloSr - Sob Mar 21, 2009 18:55
wiesz koszt gratow zawsze jest niski ale za instalacje sie buli a sam tego sobie nie zrobisz niestety
Bari - Nie Mar 22, 2009 12:30
Kiedyś miałem V6 i tam "gazownicy" chcieli 3500 za instalacje z robocizną...3200 do silnika 1.8 to stanowczo z dużo
|
|