|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Świece zapłonowe
dasiem - Wto Mar 24, 2009 10:07 Temat postu: [R45] Świece zapłonowe pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia?
buja4 - Wto Mar 24, 2009 10:23 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg Nie muszą być NGK ,ja mam Championa i wszystko ładnie chodzi. Odnośnie drugiego pytania zużyte świece mogą powodować szarpanie silnika (efekt nasila się zwłaszcza przy zasilaniu LPG). Na twoim miejscu wymienił bym świece i przewody zapłonowe jak stare oraz przejrzał elementy ukł. zapłonowego (kopułkę rozdzielczą oraz palec) i ewentualnie przeczyścił.
dasiem - Wto Mar 24, 2009 10:30 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg dzięki wielkie - mógłbyś mi podać symbol świec. Czy na pewno nadają się do lpg? Jaką mają szczelinę?
buja4 napisał/a: | Nie muszą być NGK ,ja mam Championa i wszystko ładnie chodzi. Odnośnie drugiego pytania zużyte świece mogą powodować szarpanie silnika (efekt nasila się zwłaszcza przy zasilaniu LPG). Na twoim miejscu wymienił bym świece i przewody zapłonowe jak stare oraz przejrzał elementy ukł. zapłonowego (kopułkę rozdzielczą oraz palec) i ewentualnie przeczyścił. |
BoloSr - Wto Mar 24, 2009 10:33 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg
dasiem napisał/a: | pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia? |
skad ty masz takie ceny ?
a po drugie nie mam czegos takiego jak świece do LPG to tylko chwyt marekingowy
a jak masz swiece zuzyte to niesttey szybciej to si objawi na LPG niz na Pb czyli w takim wypadku szarpaniem auta
szoso - Wto Mar 24, 2009 10:39
BoloSr napisał/a: | a po drugie nie mam czegos takiego jak świece do LPG to tylko chwyt marekingowy |
tak samo i olej silnikowy do LPG
BoloSr - Wto Mar 24, 2009 10:41
szosownik napisał/a: | BoloSr napisał/a: | a po drugie nie mam czegos takiego jak świece do LPG to tylko chwyt marekingowy |
tak samo i olej silnikowy do LPG |
no dokladnie wiec jak widze ze ktos szuka oleju i swiec oraz kabli do LPG to mnie skreca
PTE - Wto Mar 24, 2009 10:47
dasiem , możesz kupić np. platynowe Briski. Cena ok. 20zł/szt. Do R45 modelu będzie to DR15YPP-1.
Wymiana świec (platynowych) to wydatek raz na 90-100 tys. km. Ja mam zwykłe Iskry po 36zł za komplet i też nie narzekam.
buja4 - Wto Mar 24, 2009 11:12 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg
dasiem napisał/a: | dzięki wielkie - mógłbyś mi podać symbol świec. Czy na pewno nadają się do lpg? Jaką mają szczelinę?
buja4 napisał/a: | Nie muszą być NGK ,ja mam Championa i wszystko ładnie chodzi. Odnośnie drugiego pytania zużyte świece mogą powodować szarpanie silnika (efekt nasila się zwłaszcza przy zasilaniu LPG). Na twoim miejscu wymienił bym świece i przewody zapłonowe jak stare oraz przejrzał elementy ukł. zapłonowego (kopułkę rozdzielczą oraz palec) i ewentualnie przeczyścił. |
|
ja mam championa RC9YCC kupiłem w focie i jak narazie nie narzekam
dasiem - Wto Mar 24, 2009 11:17 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg
BoloSr napisał/a: | dasiem napisał/a: | pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia? |
skad ty masz takie ceny ?
a po drugie nie mam czegos takiego jak świece do LPG to tylko chwyt marekingowy
a jak masz swiece zuzyte to niesttey szybciej to si objawi na LPG niz na Pb czyli w takim wypadku szarpaniem auta |
ceny z internetu - najtaniej 55 zł/szt. jak macie linki do tańszych to podajcie proszę. właśnie na lpg bardziej mi szarpie niż na pb.....
magneto - Wto Mar 24, 2009 11:19
dasiem napisał/a: | Przeraża mnie wydatek 240 zł. |
ceny z kosmosu. ja za żarowe dałem 160 zeta ,a wracając do tematu zrób jak piszą panowie powyżej- zmień świece i powinno być ok.
BoloSr - Wto Mar 24, 2009 11:20 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg
dasiem napisał/a: | BoloSr napisał/a: | dasiem napisał/a: | pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia? |
skad ty masz takie ceny ?
a po drugie nie mam czegos takiego jak świece do LPG to tylko chwyt marekingowy
a jak masz swiece zuzyte to niesttey szybciej to si objawi na LPG niz na Pb czyli w takim wypadku szarpaniem auta |
ceny z internetu - najtaniej 55 zł/szt. jak macie linki do tańszych to podajcie proszę. właśnie na lpg bardziej mi szarpie niż na pb..... |
tu masz oryginaly http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=963 a jak chesz taniej to znajdziesz tak jak tu zostalo juz powiedziane a NGK wcale az tak nie sa rewelacyjne
dasiem - Wto Mar 24, 2009 11:21 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg
BoloSr napisał/a: | dasiem napisał/a: | pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia? |
skad ty masz takie ceny ?
a po drugie nie mam czegos takiego jak świece do LPG to tylko chwyt marekingowy
a jak masz swiece zuzyte to niesttey szybciej to si objawi na LPG niz na Pb czyli w takim wypadku szarpaniem auta |
dzięki. właśnie mi bardziej szarpie na lpg niż na pb. czy nie ma związku rozmiar szczeliny przy lpg? podajcie jak macie adresy sklepów z tańszymi NGK - ja nic nie znalazłem poniżej 55zł/szt
[ Dodano: Wto Mar 24, 2009 11:22 ]
BoloSr napisał/a: | szosownik napisał/a: | BoloSr napisał/a: | a po drugie nie mam czegos takiego jak świece do LPG to tylko chwyt marekingowy |
tak samo i olej silnikowy do LPG |
no dokladnie wiec jak widze ze ktos szuka oleju i swiec oraz kabli do LPG to mnie skreca |
chłopaki, nie niszczcie mnie.... słyszałem tylko że w lpg powinna być mniejsza szczelina
magneto - Wto Mar 24, 2009 11:28
dasiem napisał/a: | chłopaki, nie niszczcie mnie.... słyszałem tylko że w lpg powinna być mniejsza szczelina |
nikt Cię nie niszczy- Oni chcą Cię uświadomić że nie jest tak jak myślisz
BoloSr - Wto Mar 24, 2009 11:32 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg te leppsze swiece platynow potrafi niestety kosztowac w koncu je sie wymienia co 100 tys km a nie co 20-40 jak w innych wypadkach wiec za to sie placi i tyle moge ci powiedziec ze umnie Denso kosztuje 60 zeta sztuka ale producent podaje ze wymienia sie je co 120-150 tys
a jak juz musisz wymienic i niechesz duzo wydac zapodaj Briski i bedzie dobrze i tanio ale napewno nei kombinuj z ta przerwa bo to poc na wode
Stacho - Wto Mar 24, 2009 12:55 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] Witam,
Zalecane na forum do silników serii K to świece NGK, typ:
http://moto.allegro.pl/it...r_28_bkr6e.html
Ja mam w swoim aucie świece BERU, z takimi auto kupiłem. Obecnie mają przebieg ok. 25tys.km, wyglądają extra i sprawują się bdb:
http://www.eurocar-sklep....uxf79-p-40.html
Z zakupem świec, to przyznam, że nie widzę problemu. Mieszkam w małem mieście, poszedłem zapytać o powyższe świece do AutoCentrum; pierwsze mają od ręki, drugie mogą być na drugi dzień, w cenach podobnych jak wyżej, pozdr....
BoloSr - Wto Mar 24, 2009 13:14 Temat postu: Re: [R45 1,4 16V, 2001r]
Stacho napisał/a: | Witam,
Zalecane na forum do silników serii K to świece NGK, typ:
http://moto.allegro.pl/it...r_28_bkr6e.html
Ja mam w swoim aucie świece BERU, z takimi auto kupiłem. Obecnie mają przebieg ok. 25tys.km, wyglądają extra i sprawują się bdb:
http://www.eurocar-sklep....uxf79-p-40.html
Z zakupem świec, to przyznam, że nie widzę problemu. Mieszkam w małem mieście, poszedłem zapytać o powyższe świece do AutoCentrum; pierwsze mają od ręki, drugie mogą być na drugi dzień, w cenach podobnych jak wyżej, pozdr.... |
ale cos mi te swiece nie pasuja do K seri chyba ze to nie do wszystkich K seri
Lapa - Wto Mar 24, 2009 13:44
ja kupilem NGK za 42zl koles mowil ze sa do gazu i roznia sie od mojich poprzednich swiec tzn odstep jest mniejszy od zwyklych na benzyne
oprawca_1978 - Wto Mar 24, 2009 19:18
Lapa napisał/a: | ja kupilem NGK za 42zl koles mowil ze sa do gazu i roznia sie od mojich poprzednich swiec tzn odstep jest mniejszy od zwyklych na benzyne |
Ja mam w moim leciwym poldoroverze świeczki zwykłe NGK. Zmieniłem je we wrześniu 2005 roku i do dzisiaj przekulałem na nich 84 kkm. W zeszły weekend wykręciłem je z nudów i ciekawości. Nie było z czego czyścić, piękne, suchutkie, czyściutkie, nawet w studzience środkowej elektrody nie było niczego do wyskrobywania. Wkręciłem je ponownie, nawet nie zamieniałem miejscami. Do magicznych 100 kkm przelecą bezproblemowo, zostało im do tego święta zaledwie 16 kkm, czyli jeszcze w tym roku.
A z przerwą elektrody nie ma problemu - reguluje się ją bardzo prosto. Ja robię tak - wkładam między nie pilniczek do paznokci (ma dokładnie 1mm) i stukam świecą o coś twardego. I tak jest już po "regulacji". Nie ma się tu nad czym rozwodzić.
Silnik oczywiście ma gaz, na świecach i elementach komory spalania nie ma jakichkolwiek nalotu nagaru (węgiel). Olejek Lotos syntetyk 5W40. Silnik przebieg 160 kkm w tym na gazie od 68 kkm. Przewody zapłonowe najtańsze, Janmory, kopułka, palec, cewka stare, cewka oryginał, kopułka zmieniona na używaną dwa lata temu. Zapłon granitowy.
Stacho - Sro Mar 25, 2009 08:52 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] BoloSr napisał:
"ale cos mi te swiece nie pasuja do K seri chyba ze to nie do wszystkich K seri"
to użyj "Szukaj", a znajdziesz, że do rowerów jw. należy stosować świece NGK V-line 28 (BKR6E),
Jeżeli chcesz mieć świece extra do LPG, to możesz kupić ISKRY SFE-65 PRS Gaz
http://moto.allegro.pl/it...do_lpg_cng.html
takie zalecane są do PoldRovera (silnik 1.4)
Jeśli chodzi o BERU w moim aucie, to przyznam, że jeszcze dokładnie nie sprawdziłem czy są zamienne z w/w NGK (chodzi o ciepłotę świec), ale takie były, auto dobrze śmiga, więc na razie ich nie zmieniam pozdr...
BoloSr - Sro Mar 25, 2009 08:55 Temat postu: Re: [R45 1,4 16V, 2001r]
Stacho napisał/a: | BoloSr napisał:
"ale cos mi te swiece nie pasuja do K seri chyba ze to nie do wszystkich K seri"
to użyj "Szukaj", a znajdziesz, że do rowerów jw. należy stosować świece NGK V-line 28 (BKR6E),
Jeżeli chcesz mieć świece extra do LPG, to możesz kupić ISKRY SFE-65 PRS Gaz
http://moto.allegro.pl/it...do_lpg_cng.html
takie zalecane są do PoldRovera (silnik 1.4)
Jeśli chodzi o BERU w moim aucie, to przyznam, że jeszcze dokładnie nie sprawdziłem czy są zamienne z w/w NGK (chodzi o ciepłotę świec), ale takie były, auto dobrze śmiga, więc na razie ich nie zmieniam pozdr... |
z tymi nr to jakos dziwnie jest bo wedlug katalogu NGK Vline 28 wystepuje do starszych modeli a do nowszysch inne sa nie wiem czym sie one roznia i dlatego sie pytam moze sa one zamienne ?
Brt - Sro Mar 25, 2009 09:10
BoloSr napisał/a: | z tymi nr to jakos dziwnie jest bo wedlug katalogu NGK Vline 28 wystepuje do starszych modeli a do nowszysch inne sa nie wiem czym sie one roznia |
No w starszych są świece zwykłe, a w nowszych platynowe ot cała różnica
BoloSr - Sro Mar 25, 2009 09:15
Brt napisał/a: | BoloSr napisał/a: | z tymi nr to jakos dziwnie jest bo wedlug katalogu NGK Vline 28 wystepuje do starszych modeli a do nowszysch inne sa nie wiem czym sie one roznia |
No w starszych są świece zwykłe, a w nowszych platynowe ot cała różnica |
czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece
szoso - Sro Mar 25, 2009 09:26
BoloSr napisał/a: | czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece |
dokładnie
ja miałem 3 auta z LPG i zawsze kupowałem świece jakie wyszły z katalogu i autka latały
BoloSr - Sro Mar 25, 2009 09:27
szosownik napisał/a: | BoloSr napisał/a: | czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece |
dokładnie
ja miałem 3 auta z LPG i zawsze kupowałem świece jakie wyszły z katalogu i autka latały |
no ale w tym wypadku trzeba by platynowe swiece wkladac gdzie ich koszt jest w granicach 45-60 zeta sztuka a tak mozna zapodac zwykle w cenei 45 zeta
buja4 - Sro Mar 25, 2009 09:46
BoloSr napisał/a: | szosownik napisał/a: | BoloSr napisał/a: | czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece |
dokładnie
ja miałem 3 auta z LPG i zawsze kupowałem świece jakie wyszły z katalogu i autka latały |
no ale w tym wypadku trzeba by platynowe swiece wkladac gdzie ich koszt jest w granicach 45-60 zeta sztuka a tak mozna zapodac zwykle w cenei 45 zeta |
Ja wolę kupić normalne tanie świece i wymienić je raz na 20,30kkm niż kupić jakieś super co wytrzymują 100kkm, a później po 40kkm jak któraś jednak nie wytrzyma nie móc jej wykręcić bo się zapiekła.
Stacho - Sro Mar 25, 2009 09:58
Ja bym w życiu tyle kasy za świece nie dał, przecież one rakiety Ci z auta nie zrobią, najwyżej ich żywotność będzie nieco dłuższa, chyba że chcesz mieć lepszy komfort psychiczny.
Kup zwykłe, pojeździsz, zobaczysz - jak takie zalecają to chyba były one testowane i sprawują się dobrze (chodzi o NGK) ,pozdr....
buja4 - Sro Mar 25, 2009 10:06
Stacho napisał/a: | Ja bym w życiu tyle kasy za świece nie dał, przecież one rakiety Ci z auta nie zrobią, najwyżej ich żywotność będzie nieco dłuższa, chyba że chcesz mieć lepszy komfort psychiczny.
Kup zwykłe, pojeździsz, zobaczysz - jak takie zalecają to chyba były one testowane i sprawują się dobrze (chodzi o NGK) ,pozdr.... |
Z tymi NGK to róźnie bywa miałem dwa komplety jedne były ok, a na drugich silnik szarpał i się zraziłem do tych NGK.
orson - Sro Mar 25, 2009 11:08 Temat postu: Re: [r45] 2000 1,8 lpg [quote="dasiem"][quote="BoloSr"] dasiem napisał/a: | pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia? |
Jesli chcesz zajebiste platynowe:
http://motoplatforma.com/...wa-beru-uxf-79p
W przypadku innego wyboru posluchaj kolegow i kup swiece ktore pasuja do: R400 z silnikami 1.4 i 1.6 lub R45 z silnikami 1.4; 1.6; 1.8 i z tego co pamietam nawet 2.0L V6. Wazne zeby mialo to:
Tightening Torque [Nm] 25
Port Type SAE/M4
Thread Length [mm] 19
Thread Size M 14x1,25
Spanner Size 16 mm
Spark Plug 1 - Earthed Electrode -> patrzec na opis nizej
Electrode Gap [mm] 1,1 - tutaj akurat w zaleznosci od swiec i ich budowy bywa roznie i tym sie nie sugerowac w przypadku np.: swiec do ktorych link podalem wyzej
Pozrdrawiam
snake0908 - Sro Mar 25, 2009 20:00
dasiem napisał/a: | pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia? |
Witam
Ja u siebie wymienilem na platynowe brski i nie mam zadnego problemu, cena 20zl sztuka. pozdrawiam
blue827 - Sro Mar 25, 2009 20:11
Kupiłbym miedziane NGK v-line, albo zamiast platynowych wolałbym już dopłacić do irydowych bo do LPG się lepiej nadają. Elektrody irydowe są najbardziej odporne wysokie temperatury, mają najmniejszą rezystancję co przekłada się na lepszą i pewniejszą iskrę co jest ważne przy lpg. właśnie dlatego zaleca się zmniejszanie odstępu na miedzianych świecach jeśli układ zapłonowy jest słaby.
a odnośnie oleji do lpg to porównywałem kiedyś parametry i te dedykowane do lpg mają mniejszą liczbę zasadową, coś ok ~6 , czyli mniejsze właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania, bo lpg nie zasyfia tak silnika jak benzyna. Ale i tak wolałbym normalny używać bo przecież i tak silnik się rozgrzewa na benzynie.
marcinmarcin - Sro Mar 25, 2009 21:00
Hmmm a ja się zastanawiam czy platynowe nie mają innych parametrów (np. cieplnych, opór itd) od zwykłych. I czy zmiana świec na platynowe nie była również związana ze zmianą układów zapłonowych dla K-Series... Wydaje mi się że nie powinno się zmieniać zalecanego przez producenta typu na inny. Ja mam teraz NGK platynowe i złego słowa powiedzieć nie mogę, inna sprawa że na poprzednie stare też nic złego powiedzieć się nie dało a jako ciekawostka - na moich NGK jest zakaz regulacji szczeliny - grozi uszkodzeniem świecy.
|
|