|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Ustawienie zbieżności/geometrii
des - Sro Mar 25, 2009 14:06 Temat postu: [R400] Ustawienie zbieżności/geometrii Witam, mam 2 małe problemy.
Nr 1:
Zauważyłem dopiero teraz gdy oglądałem letnie opony, że dużo szybciej ścierają mi się wewnętrzne strony opon na tylnych kołach.
Pytam więc czy można ustawić jakoś kąt tych kół, żeby było tak jak powinno być?
I problem nr 2:
Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu trzęsie całym samochodem. Drania ustępują wraz ze wzrostem temperatury silnika. Co to może być?
rtworek - Sro Mar 25, 2009 14:24
Sprawdz czy wszystkie połączenia metalowo-gumowe są cale.
des - Sro Mar 25, 2009 14:43
Nie wiem czy dobrze to nazwę:
dolna tuleja amortyzatora tylnego lewego jest do wymiany, ale opony ścierają się po obu stronach, więc to chyba nie to. Z prawej strony jest wszystko OK. Było sprawdzane kilka tygodni temu i to w kilku "warsztatach".
szoso - Sro Mar 25, 2009 14:48
aiwer napisał/a: | ale opony ścierają się po obu stronach |
ustaw geometrię
faecd - Sro Mar 25, 2009 15:04
PS tylko, ze jak pojedizesz na geometrie to najpierw skieruja Cie na diagnostyke zawieszenia i musisz miec w 100% sprawne. Nie wiem czy ta padnieta tulejka bedzie przeszkadzala w ustawianiu geometrii czy nie.
KuBaB - Sro Mar 25, 2009 16:52
Generalnie najpierw wymień tuleje, a potem zbieżność, którą i tak trzeba ustawić po wymianie "cukierków".
des - Sro Mar 25, 2009 21:32
No dobra, sprawa geometrii kół musi poczekać, a to że trzęsie samochodem na zimnym silniku to co to może być ?
sTERYD - Sro Mar 25, 2009 23:51
aiwer napisał/a: | a to że trzęsie samochodem na zimnym silniku to co to może być ? |
wszystko
przede wszystkim może silnik nierówno pracować na biegu jałowym zatem cała instalacja zapłonowa do kontroli (całkiem możliwe przebicie na przewodach a i zespół rozdzielacza pewno szaleje )
druga opcja to skrajnie zużyte poduszki silnika
mielony22 - Czw Mar 26, 2009 09:48
panowie a takie male pytanko.gdzie ustawia sie w roverkach ta cala zbieznosc/geometrie.bo jak po wymianie tulejek na tyle pojechalem na kontrol to klient powiedzial ze nic tu nie widzi czym mozna byloby wyregulowac help!!!
des - Czw Mar 26, 2009 11:17
sTERYD, generalnie to te drgania zauważyłem po tym jak odebrałem R od mechanika, który wymieniał górny sworzeń wraz z wahaczem (bo osobno się ponoć nie da) od strony kierowcy. Pewnie coś uszkodzili, barany .
Aha, są to równomierne drgania. Może komuś coś da ta informacja.
mielony22 napisał/a: | gdzie ustawia sie w roverkach ta cala zbieznosc/geometrie.bo jak po wymianie tulejek na tyle pojechalem na kontrol to klient powiedzial ze nic tu nie widzi czym mozna byloby wyregulowac |
Przyłączam się do pytania, bo też nie ma zielonego pojęcia gdzie jest ta regulacja.
Ciufa - Czw Mar 26, 2009 11:22
a da się tył regulować ?
truten23 - Czw Mar 26, 2009 11:39
też się dołączam. Czeka mnie wymiana prawego "cukierka", więc pasuje wiedzieć co ze zbieżnością
KuBaB - Czw Mar 26, 2009 12:01
truten23: od razu wymień z 2 stron.
Lechos - Czw Mar 26, 2009 12:01
truten23 napisał/a: | Czeka mnie wymiana prawego "cukierka", więc pasuje wiedzieć co ze zbieżnością | jak najbardziej zbieznosc sie z tylu ustawia. Co ciekawe aby dobrze ustawic tyl trzeba wpierw ustawic przod. U mnie za calosc wzieli 90 dych.
sTERYD - Czw Mar 26, 2009 14:15
dolne wahacze do karoserii są przykręcane na długich otworach i tam się przestawia geometrię. W moim przypadku Panowie na stacji kontroli nie mieli z tym problemów
des - Czw Mar 26, 2009 14:39
Mam rozumieć, że z tyłu ustawia się koła tylko w jednej płaszczyźnie (pochył kół) czy tak jak w przodzie (pochył + zbieżność)?
sTERYD - Czw Mar 26, 2009 14:43
nie wiem jak z pochyleniem, ale zbieżność na pewno się ustawia
truten23 - Czw Mar 26, 2009 19:21
Lewy "cukierek" jest jest ok. Prawy jest do wymiany.
|
|