|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 TD '02]
Steff - Czw Mar 26, 2009 20:08 Temat postu: [R25 2.0 TD '02] Witam wszystkich po bardzo długim czasie kiedy mnie nie było na forum, który to czas liczę już w latach. Moja rodzina "R" powiększyła się. Do mojego roverka 111 tydzień temu dołączył 25 TD
I już na dzień dobry mam dużo pytań do użytkowników tego modelu i wątpliwości.
1. wskaźnik temperatury cały czas "leży" i wogóle się nie podnosi nawt w czasie jazdy i postoju w korkach, czy to normalne? jeśli nie to pytanie co jest uszkodzone termostat, czujnik czy wskaźnik na tablicy?
2. czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? bo pod nimi znalazłem kabelki, które mogą świadczyć o ich podgrzewaniu, jednocześnie stwierdziłem że przycisk ten nie działa i ogrzewania nie ma i nie wiem czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymieniać?
3. przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina?
4. jakich zamienników użyć dla filtrów oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego i co ile kilometrów powinno się wymieniać olej?
5. to moje pierwsze auto z klimatyzacją, czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych?
6. na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało?
Z góry dziękuję za wszystkie cenne uwagi.
Tomhet - Czw Mar 26, 2009 20:21 Temat postu: Re: [R25 2.0 TD '02] Spróbuję na część pytań odpowiedzieć:
Cytat: | 1. wskaźnik temperatury cały czas "leży" i w ogóle się nie podnosi nawet w czasie jazdy i postoju w korkach, czy to normalne? jeśli nie to pytanie co jest uszkodzone termostat, czujnik czy wskaźnik na tablicy? |
Gdyby to był termostat to długo byś nie pojeździł, zagotowałbyś silnik i po zabawie
Czujnik? j.w.
Najprawdopodobniej to właśnie wskaźnik, sprawdź czy tam linka nie jest poluzowana lub zerwana.
Jeżeli włącza się chłodnica to jest tzw. mniejsze zło
Cytat: |
2. czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? bo pod nimi znalazłem kabelki, które mogą świadczyć o ich podgrzewaniu, jednocześnie stwierdziłem że przycisk ten nie działa i ogrzewania nie ma i nie wiem czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymieniać? |
Też chciałbym to wiedzieć jeszcze nie miałem okazji korzystać z ogrzewania lusterek, więc pozostaje mi tylko domyślanie się, że ten przycisk ogrzewa szybę i lusterka
Cytat: | 3. przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina? |
U mnie najefektywniej działa między 2 a 3 tys/min
Cytat: | 4. jakich zamienników użyć dla filtrów oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego i co ile kilometrów powinno się wymieniać olej? |
Według mnie, niewarto używać zamienników w silnikach diesla, jak będziesz dbał o niego, to do warsztatu zajeżdżać będziesz tylko na wymianę olejów i opon. A wymiana oleju chyba co 80tys. ale mogę się mylić
Cytat: | 5. to moje pierwsze auto z klimatyzacją, czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych? |
Wymiana filtra przeciwpyłkowego, powietrza (chyba, że to to to samo to )
Cytat: | 6. na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało? |
Przede wszystkim dobre oleje
Pozdrawiam Tomhet
PS. Wszelkie uwagi do mojego postu mile widziane
Paul - Czw Mar 26, 2009 20:24
Steff napisał/a: | temu dołączył 25 TD | Raczej R 25 iDT TD są ludowozy
Steff napisał/a: | wskaźnik temperatury cały czas "leży" | Do sprawdzenia czujnik, przewody a na końcu wskaźnik na desce. Zaobserwuj, czy rury od chłodnicy nagrzewają się jednocześnie w miarę rozgrzewania silnika, jeżeli tak - termostat Szczegóły na forum, użyj szukajki
Steff napisał/a: | czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? | NIE Lusterka grzeją cały czas (jak się mylę, niech ktoś sprostuje) a kabelki pod fotelami są od napinaczy pasów. Gdyby były grzane fotele, to byłyby osobne włączniki
Steff napisał/a: | jakich zamienników użyć dla filtrów oleju | MAN, Filtron - wszystko masz na Forum
Steff napisał/a: | co ile kilometrów powinno się wymieniać olej? | Ja zmieniam co 10 kkm albo co pół roku.
Steff napisał/a: | przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina | Kręci się CAŁY czas, tylko efektywne pompowanie zaczyna się ok 2-2,5 tys. obr.
Steff napisał/a: | czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych? |
Raz na 2 - 3 tyg. włączać na 15-20 min., żeby się nie zastała
Jeżeli nowe (dla Ciebie) auto, to podjedź do warsztatu od klimy wiosną, niech sprawdzą (wymiana oleju, czynnika) - koszt 120-150 PLN a spokój bezcenny
Steff napisał/a: | na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało | Pilnować Oleju i innych płynów, filtrów. Niepokojące objawy dignozować i usuwać
Poczytaj FAQ na stronie, postudiuj Forum - dowiesz się wieeeelu pożytecznych rzeczy
[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 20:26 ]
Tomhet napisał/a: | A wymiana oleju chyba co 80tys. ale mogę się mylić | Na pewno się mylisz Takie rzeczy to tylko w E....e
[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 20:27 ]
Tomhet napisał/a: | przeciwpyłkowego, powietrza | To NIE to samo. Filtr p-pyłkowy (kabinowy) filtruje powietrze do kabiny. F. powietrza - powietrze dla silnika
Filtr niekoniecznie ma wpływ na działanie instalacji klimy, bardziej na komfort jazdy
azer - Czw Mar 26, 2009 20:28
Paul napisał/a: | Steff napisał/a: | czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? | NIE Lusterka grzeją cały czas (jak się mylę, niech ktoś sprostuje) a kabelki pod fotelami są od napinaczy pasów. Gdyby były grzane fotele, to byłyby osobne włączniki |
przecież w 25 nie było takich bajerów
Bidi - Czw Mar 26, 2009 20:28
co do kwesti lusterek to powiem ze w 200 jest tak jak masz elektryczne oczyiwscie to sa grzane ale wl sie tylko wtedy grzanie ich jak sie wlaczy ogrzewanie tylnej szyby:) w 25 powino byc tak samo ale 100% pewnosci nie mam jesli masz elektryczne to powinny grzac
Paul - Czw Mar 26, 2009 20:30
azer napisał/a: | przecież w 25 nie było takich bajerów | Których? Grzanych foteli?
azer - Czw Mar 26, 2009 20:31
Bidi, hmm naprawdę? musze przetestować czy to prawda
[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 20:32 ]
Paul, obu bajerów, ale chyba jestem w błędzie
praktis - Czw Mar 26, 2009 20:32 Temat postu: Re: [R25 2.0 TD '02] 1. wskaźnik temperatury cały czas "leży" i wogóle się nie podnosi nawt w czasie jazdy i postoju w korkach, czy to normalne? jeśli nie to pytanie co jest uszkodzone termostat, czujnik czy wskaźnik na tablicy?
No napewno nie jest to normalne, termostat raczej jest w porządku jeśli silnik się nie "gotuje", może kabelek od czujnika przetarł się lub jest odłączony.
2. czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? bo pod nimi znalazłem kabelki, które mogą świadczyć o ich podgrzewaniu, jednocześnie stwierdziłem że przycisk ten nie działa i ogrzewania nie ma i nie wiem czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymieniać?
Na początek sprawdź bezpieczniki.
3. przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina?
Turbina jest napędzana spalinami i jako taka pracuje przez cały czas, odczuwalna jest od 1750-2000 obr./min
4. jakich zamienników użyć dla filtrów oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego i co ile kilometrów powinno się wymieniać olej?
Olej + filtr wymieniać co 10 tys. km albo raz w roku, filtr paliwa ja wymieniam raz w roku. Co do filtrów zajrzyj na Tomateam.
5. to moje pierwsze auto z klimatyzacją, czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych?
Odgrzybić i sprawdzić napełnienie raz w roku.
6. na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało?
Dbać to się autko odwdzięczy
Tomhet - Czw Mar 26, 2009 20:32
hmm na lusterkach mam symbol ogrzewania
Paul - Czw Mar 26, 2009 20:37
Nie ma co wydziwiać - SĄ grzane lustra (te elektrycznie sterowane). Co do foteli to głowy nie dam
Bidi - Czw Mar 26, 2009 20:39
azer, to sprawdz no chyba ze masz przepalone ( nie wiem jak to fachowo nazywa sie) ja to nazywam maty grzewcze ale skoro jest elektryka to i ogrzewanie powinno byc
azer - Czw Mar 26, 2009 20:41
Bidi, Paul, ok muszę sprawdzić Tylko jak w sumie? Ale bez rozbierania...elektryczne mam, ale żadnego znaczka nie kojarzę, chociaż nie miałem okazji się im przyglądać
czego to człowiek na forum się nie dowie
Krzysi3k - Czw Mar 26, 2009 22:02
Ogrzewane lusterka?
Musze to sprawdzić
A filtry oleju pasują od Hondy Civic
Tomhet, jeśli Ty zmieniasz olej co 80 tys. km to nie zazdroszczę Twojemu silnikowi
Brt - Czw Mar 26, 2009 22:08
Dodam tylko w temacie turbiny, że ciśnienie rośnie po dodaniu gazu i nie zależy tylko od obrotów silnika ale też od obciążenia silnika, wciśnięcia gazu itp. Pełne ciśnienie doładowania uzyskuje w okolicy 2500 obr, przy max. gazie. Najwyższy moment (240Nm wg wykresu silnika) uzyskuje w okolicy 2000obr. Co do lusterek, to grzeją po przekręceniu stacyjki na okrągło, czy zima czy lato Resztę napisał Paul
Tomhet - Czw Mar 26, 2009 22:35
Cytat: | Tomhet, jeśli Ty zmieniasz olej co 80 tys. km to nie zazdroszczę Twojemu silnikowi |
taaa, pomerdalo mi sie z wymiana rozrządu xD
Steff - Pią Kwi 03, 2009 13:47
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Jestem już znacznie mądrzejszy.
Olej i filtry już wymieniłem i tak jak w R111 wszystko spasowało z Filtrona. Niestety z tym czujnikiem temperatury nadal nic i zastanawiam się czy powinien do tego zajrzeć mechanik czy elektryk?
Natomiast wyszedł mi jeszcze jeden problem o którym wcześniej nie wspomniałem. Skrzynia biegów. Nie ważne przy jakich obrotach silnika po włączeniu 4 zaczyna się dość dziwne "wycie" które nasila się wraz z obrotami silnika. Na 5-tym biegu jest tak samo. Później już tego nie słychać bo .... szumy zewnętrzne są duże Niemniej moje zapytanie czy "te typy" tak mają, czy skrzynia biegów do naprawy?
Krzysi3k - Pią Kwi 03, 2009 19:03
U mnie czegoś takiego nie ma.
Ja od razu po kupnie bym wymienił też olej od skrzyni i u siebie też tak zrobiłem. Ze skrzynią nie mam problemów żadnych - czasem ciężko wchodzi wsteczny, ale to akurat norma w tych skrzyniach.
magneto - Pią Kwi 03, 2009 20:06
Steff napisał/a: | . Nie ważne przy jakich obrotach silnika po włączeniu 4 zaczyna się dość dziwne "wycie" które nasila się wraz z obrotami silnika. Na 5-tym biegu jest tak samo |
ja też tak mam tyle że wyje mi na każdym biegu ale nie zawsze. najpierw myślalem że to łożysko w kole ale sprawdziłem i były ok. olej w skrzyni też mam tyle ile potrzeba. najpierw mnie to wkurzało ale z czasem się przyzwyczaiłem. puszczam głośniej radio i tego nie słucham
wacek - Sob Kwi 04, 2009 08:19 Temat postu: Re: [R25 2.0 TD '02]
Steff napisał/a: | Witam wszystkich po bardzo długim czasie kiedy mnie nie było na forum, który to czas liczę już w latach. Moja rodzina "R" powiększyła się. Do mojego roverka 111 tydzień temu dołączył 25 TD
I już na dzień dobry mam dużo pytań do użytkowników tego modelu i wątpliwości.
1. wskaźnik temperatury cały czas "leży" i wogóle się nie podnosi nawt w czasie jazdy i postoju w korkach, czy to normalne? jeśli nie to pytanie co jest uszkodzone termostat, czujnik czy wskaźnik na tablicy?
2. czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? bo pod nimi znalazłem kabelki, które mogą świadczyć o ich podgrzewaniu, jednocześnie stwierdziłem że przycisk ten nie działa i ogrzewania nie ma i nie wiem czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymieniać?
3. przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina?
4. jakich zamienników użyć dla filtrów oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego i co ile kilometrów powinno się wymieniać olej?
5. to moje pierwsze auto z klimatyzacją, czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych?
6. na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało?
Z góry dziękuję za wszystkie cenne uwagi. |
Steff odezwij sie na mail: wacek@adres.pl - mam taki sam samochód
ale odpowiem krótko na Twoje pytania:
1. Musisz pamiętać, że iesel się długo grzeje, ale i tak powinna rusyć temperatura. Na pewno nie jest to termostat, bo gdyby nawet to tak ruszyła by w końcu wskazówka. Więc to zapewne jakiś kabel - może być prozaicznie - spadnięta wtyczka z czujnika.
2. Pod fotelami masz przewody do czujników napinania pasów - jest to powiązane z poduszkami powietrznymi.
3. Turbina wlącza się około 2500 - tak jest u mnie. Zresztą to wyraźnie czuć jak dostaje przyśpieszenia.
4. Nie wykombinujesz nic z zamiennikami filtrów, bo albo pasują do tego modelu, albo nie. A czy to ma być Filtron, czy Sedziszów czy jeszcze inny producent to nie ta to znaczenia.
Olej w silniku wymieniaj co 15 tys. Ja leję ELF półsyntetyk. Warto wymienić olej w skrzyni biegów - masz wtedy pewnośc że wogóle tam masz olej , no i biegi będą lepiej Ci wchodziły. Ale wsteczny to w tych skrzyniach to jest wogóle porażka.
5. Klimatyzacja - wymień filtr przeciwpyłkowy. I odżałuj 100 i pojeźdz aby Ci sprawdzili układ, ewentualnie uzupełnili płyn w nim. Bo tak to nic nei wykombinuesz i zawsze będziesz podejzewał, że słabo chłodzi. I dopytaj jak mają być poustawiane te suwaki- ja takze nie wiem tego .
6.Olej, płyn chłodniczy, koniecznie musisz naprawić to, aby wskazywalo Ci temperaturę.
A tak w ogóle to ile masz przejechane na tym autku???
Brt - Nie Kwi 05, 2009 13:03
3. Turbina działa na okragło, a zaczyna tłoczyć ciśnienie po dodaniu gazu (nawet przy małych obrotach). Pełne ciśnienie doładowania uzyskuje w okolicy 2500 obr. Max moment natomiast silnik już powinien uzyskiwać w okolicy 2000obr.
2. Lusterka grzeją po właczeniu stacyjki cały czas.
|
|