Zobacz temat - [R25 2.0 TD '02]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 TD '02]

Steff - Czw Mar 26, 2009 20:08
Temat postu: [R25 2.0 TD '02]
Witam wszystkich po bardzo długim czasie kiedy mnie nie było na forum, który to czas liczę już w latach. Moja rodzina "R" powiększyła się. Do mojego roverka 111 tydzień temu dołączył 25 TD :smile:
I już na dzień dobry mam dużo pytań do użytkowników tego modelu i wątpliwości.

1. wskaźnik temperatury cały czas "leży" i wogóle się nie podnosi nawt w czasie jazdy i postoju w korkach, czy to normalne? jeśli nie to pytanie co jest uszkodzone termostat, czujnik czy wskaźnik na tablicy?

2. czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? bo pod nimi znalazłem kabelki, które mogą świadczyć o ich podgrzewaniu, jednocześnie stwierdziłem że przycisk ten nie działa i ogrzewania nie ma i nie wiem czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymieniać?

3. przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina?

4. jakich zamienników użyć dla filtrów oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego i co ile kilometrów powinno się wymieniać olej?

5. to moje pierwsze auto z klimatyzacją, czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych?

6. na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało?

Z góry dziękuję za wszystkie cenne uwagi.

Tomhet - Czw Mar 26, 2009 20:21
Temat postu: Re: [R25 2.0 TD '02]
Spróbuję na część pytań odpowiedzieć:

Cytat:
1. wskaźnik temperatury cały czas "leży" i w ogóle się nie podnosi nawet w czasie jazdy i postoju w korkach, czy to normalne? jeśli nie to pytanie co jest uszkodzone termostat, czujnik czy wskaźnik na tablicy?

Gdyby to był termostat to długo byś nie pojeździł, zagotowałbyś silnik i po zabawie
Czujnik? j.w.
Najprawdopodobniej to właśnie wskaźnik, sprawdź czy tam linka nie jest poluzowana lub zerwana.
Jeżeli włącza się chłodnica to jest tzw. mniejsze zło :D

Cytat:

2. czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? bo pod nimi znalazłem kabelki, które mogą świadczyć o ich podgrzewaniu, jednocześnie stwierdziłem że przycisk ten nie działa i ogrzewania nie ma i nie wiem czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymieniać?

Też chciałbym to wiedzieć :D jeszcze nie miałem okazji korzystać z ogrzewania lusterek, więc pozostaje mi tylko domyślanie się, że ten przycisk ogrzewa szybę i lusterka

Cytat:
3. przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina?

U mnie najefektywniej działa między 2 a 3 tys/min

Cytat:
4. jakich zamienników użyć dla filtrów oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego i co ile kilometrów powinno się wymieniać olej?

Według mnie, niewarto używać zamienników w silnikach diesla, jak będziesz dbał o niego, to do warsztatu zajeżdżać będziesz tylko na wymianę olejów i opon. A wymiana oleju chyba co 80tys. ale mogę się mylić

Cytat:
5. to moje pierwsze auto z klimatyzacją, czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych?

Wymiana filtra przeciwpyłkowego, powietrza (chyba, że to to to samo to ;) )

Cytat:
6. na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało?

Przede wszystkim dobre oleje ;)

Pozdrawiam Tomhet

PS. Wszelkie uwagi do mojego postu mile widziane ;)

Paul - Czw Mar 26, 2009 20:24

Steff napisał/a:
temu dołączył 25 TD
Raczej R 25 iDT ;) TD są ludowozy :P
Steff napisał/a:
wskaźnik temperatury cały czas "leży"
Do sprawdzenia czujnik, przewody a na końcu wskaźnik na desce. Zaobserwuj, czy rury od chłodnicy nagrzewają się jednocześnie w miarę rozgrzewania silnika, jeżeli tak - termostat :( Szczegóły na forum, użyj szukajki :D
Steff napisał/a:
czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli?
NIE Lusterka grzeją cały czas (jak się mylę, niech ktoś sprostuje) a kabelki pod fotelami są od napinaczy pasów. Gdyby były grzane fotele, to byłyby osobne włączniki :D
Steff napisał/a:
jakich zamienników użyć dla filtrów oleju
MAN, Filtron - wszystko masz na Forum :)
Steff napisał/a:
co ile kilometrów powinno się wymieniać olej?
Ja zmieniam co 10 kkm albo co pół roku.
Steff napisał/a:
przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina
Kręci się CAŁY czas, tylko efektywne pompowanie zaczyna się ok 2-2,5 tys. obr. :D
Steff napisał/a:
czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych?

Raz na 2 - 3 tyg. włączać na 15-20 min., żeby się nie zastała ;p
Jeżeli nowe (dla Ciebie) auto, to podjedź do warsztatu od klimy wiosną, niech sprawdzą (wymiana oleju, czynnika) - koszt 120-150 PLN a spokój bezcenny :)
Steff napisał/a:
na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało
Pilnować Oleju i innych płynów, filtrów. Niepokojące objawy dignozować i usuwać :D

Poczytaj FAQ na stronie, postudiuj Forum - dowiesz się wieeeelu pożytecznych rzeczy :D

[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 20:26 ]
Tomhet napisał/a:
A wymiana oleju chyba co 80tys. ale mogę się mylić
Na pewno się mylisz :P Takie rzeczy to tylko w E....e ;p

[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 20:27 ]
Tomhet napisał/a:
przeciwpyłkowego, powietrza
To NIE to samo. Filtr p-pyłkowy (kabinowy) filtruje powietrze do kabiny. F. powietrza - powietrze dla silnika :P
Filtr niekoniecznie ma wpływ na działanie instalacji klimy, bardziej na komfort jazdy :D

azer - Czw Mar 26, 2009 20:28

Paul napisał/a:
Steff napisał/a:
czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli?
NIE Lusterka grzeją cały czas (jak się mylę, niech ktoś sprostuje) a kabelki pod fotelami są od napinaczy pasów. Gdyby były grzane fotele, to byłyby osobne włączniki :D


przecież w 25 nie było takich bajerów

Bidi - Czw Mar 26, 2009 20:28

co do kwesti lusterek to powiem ze w 200 jest tak jak masz elektryczne oczyiwscie to sa grzane ale wl sie tylko wtedy grzanie ich jak sie wlaczy ogrzewanie tylnej szyby:) w 25 powino byc tak samo ale 100% pewnosci nie mam :) jesli masz elektryczne to powinny grzac :)
Paul - Czw Mar 26, 2009 20:30

azer napisał/a:
przecież w 25 nie było takich bajerów
Których? Grzanych foteli?
azer - Czw Mar 26, 2009 20:31

Bidi, hmm naprawdę? musze przetestować czy to prawda :)

[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 20:32 ]
Paul, obu bajerów, ale chyba jestem w błędzie

praktis - Czw Mar 26, 2009 20:32
Temat postu: Re: [R25 2.0 TD '02]
1. wskaźnik temperatury cały czas "leży" i wogóle się nie podnosi nawt w czasie jazdy i postoju w korkach, czy to normalne? jeśli nie to pytanie co jest uszkodzone termostat, czujnik czy wskaźnik na tablicy?

No napewno nie jest to normalne, termostat raczej jest w porządku jeśli silnik się nie "gotuje", może kabelek od czujnika przetarł się lub jest odłączony.

2. czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? bo pod nimi znalazłem kabelki, które mogą świadczyć o ich podgrzewaniu, jednocześnie stwierdziłem że przycisk ten nie działa i ogrzewania nie ma i nie wiem czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymieniać?

Na początek sprawdź bezpieczniki.

3. przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina?

Turbina jest napędzana spalinami i jako taka pracuje przez cały czas, odczuwalna jest od 1750-2000 obr./min

4. jakich zamienników użyć dla filtrów oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego i co ile kilometrów powinno się wymieniać olej?

Olej + filtr wymieniać co 10 tys. km albo raz w roku, filtr paliwa ja wymieniam raz w roku. Co do filtrów zajrzyj na Tomateam.

5. to moje pierwsze auto z klimatyzacją, czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych?

Odgrzybić i sprawdzić napełnienie raz w roku.

6. na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało?

Dbać to się autko odwdzięczy :grin:

Tomhet - Czw Mar 26, 2009 20:32

hmm na lusterkach mam symbol ogrzewania
Paul - Czw Mar 26, 2009 20:37

Nie ma co wydziwiać ;) - SĄ grzane lustra (te elektrycznie sterowane). Co do foteli to głowy nie dam :P
Bidi - Czw Mar 26, 2009 20:39

azer, to sprawdz :) no chyba ze masz przepalone ( nie wiem jak to fachowo nazywa sie) ja to nazywam maty grzewcze :mrgreen: ale skoro jest elektryka to i ogrzewanie powinno byc :)
azer - Czw Mar 26, 2009 20:41

Bidi, Paul, ok muszę sprawdzić :) Tylko jak w sumie? Ale bez rozbierania...elektryczne mam, ale żadnego znaczka nie kojarzę, chociaż nie miałem okazji się im przyglądać

czego to człowiek na forum się nie dowie :cool:

Krzysi3k - Czw Mar 26, 2009 22:02

Ogrzewane lusterka? :shock:
Musze to sprawdzić :grin:

A filtry oleju pasują od Hondy Civic ;)

Tomhet, jeśli Ty zmieniasz olej co 80 tys. km to nie zazdroszczę Twojemu silnikowi :P

Brt - Czw Mar 26, 2009 22:08

Dodam tylko w temacie turbiny, że ciśnienie rośnie po dodaniu gazu i nie zależy tylko od obrotów silnika ale też od obciążenia silnika, wciśnięcia gazu itp. Pełne ciśnienie doładowania uzyskuje w okolicy 2500 obr, przy max. gazie. Najwyższy moment (240Nm wg wykresu silnika) uzyskuje w okolicy 2000obr. :) Co do lusterek, to grzeją po przekręceniu stacyjki na okrągło, czy zima czy lato ;) :ok: Resztę napisał Paul :) :ok:
Tomhet - Czw Mar 26, 2009 22:35

Cytat:
Tomhet, jeśli Ty zmieniasz olej co 80 tys. km to nie zazdroszczę Twojemu silnikowi


taaa, pomerdalo mi sie z wymiana rozrządu xD

Steff - Pią Kwi 03, 2009 13:47

Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Jestem już znacznie mądrzejszy.
Olej i filtry już wymieniłem i tak jak w R111 wszystko spasowało z Filtrona. Niestety z tym czujnikiem temperatury nadal nic i zastanawiam się czy powinien do tego zajrzeć mechanik czy elektryk?
Natomiast wyszedł mi jeszcze jeden problem o którym wcześniej nie wspomniałem. Skrzynia biegów. Nie ważne przy jakich obrotach silnika po włączeniu 4 zaczyna się dość dziwne "wycie" które nasila się wraz z obrotami silnika. Na 5-tym biegu jest tak samo. Później już tego nie słychać bo .... szumy zewnętrzne są duże :grin: Niemniej moje zapytanie czy "te typy" tak mają, czy skrzynia biegów do naprawy?

Krzysi3k - Pią Kwi 03, 2009 19:03

U mnie czegoś takiego nie ma.
Ja od razu po kupnie bym wymienił też olej od skrzyni i u siebie też tak zrobiłem. Ze skrzynią nie mam problemów żadnych - czasem ciężko wchodzi wsteczny, ale to akurat norma w tych skrzyniach.

magneto - Pią Kwi 03, 2009 20:06

Steff napisał/a:
. Nie ważne przy jakich obrotach silnika po włączeniu 4 zaczyna się dość dziwne "wycie" które nasila się wraz z obrotami silnika. Na 5-tym biegu jest tak samo

ja też tak mam tyle że wyje mi na każdym biegu ale nie zawsze. najpierw myślalem że to łożysko w kole ale sprawdziłem i były ok. olej w skrzyni też mam tyle ile potrzeba. najpierw mnie to wkurzało ale z czasem się przyzwyczaiłem. puszczam głośniej radio i tego nie słucham

wacek - Sob Kwi 04, 2009 08:19
Temat postu: Re: [R25 2.0 TD '02]
Steff napisał/a:
Witam wszystkich po bardzo długim czasie kiedy mnie nie było na forum, który to czas liczę już w latach. Moja rodzina "R" powiększyła się. Do mojego roverka 111 tydzień temu dołączył 25 TD :smile:
I już na dzień dobry mam dużo pytań do użytkowników tego modelu i wątpliwości.

1. wskaźnik temperatury cały czas "leży" i wogóle się nie podnosi nawt w czasie jazdy i postoju w korkach, czy to normalne? jeśli nie to pytanie co jest uszkodzone termostat, czujnik czy wskaźnik na tablicy?

2. czy włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje jednocześnie włączenie podgrzewania lusterek i foteli? bo pod nimi znalazłem kabelki, które mogą świadczyć o ich podgrzewaniu, jednocześnie stwierdziłem że przycisk ten nie działa i ogrzewania nie ma i nie wiem czy da się to jakoś naprawić czy trzeba wymieniać?

3. przy jakiej prędkości obrotowej silnika włącza się turbina?

4. jakich zamienników użyć dla filtrów oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłkowego i co ile kilometrów powinno się wymieniać olej?

5. to moje pierwsze auto z klimatyzacją, czy coś należy z nią zrobić w celach serwisowych?

6. na jakie inne elementy muszę zwrócić uwagę by auto dobrze się sprawowało?

Z góry dziękuję za wszystkie cenne uwagi.


Steff odezwij sie na mail: wacek@adres.pl - mam taki sam samochód :)))

ale odpowiem krótko na Twoje pytania:
1. Musisz pamiętać, że iesel się długo grzeje, ale i tak powinna rusyć temperatura. Na pewno nie jest to termostat, bo gdyby nawet to tak ruszyła by w końcu wskazówka. Więc to zapewne jakiś kabel - może być prozaicznie - spadnięta wtyczka z czujnika.
2. Pod fotelami masz przewody do czujników napinania pasów - jest to powiązane z poduszkami powietrznymi.
3. Turbina wlącza się około 2500 - tak jest u mnie. Zresztą to wyraźnie czuć jak dostaje przyśpieszenia.
4. Nie wykombinujesz nic z zamiennikami filtrów, bo albo pasują do tego modelu, albo nie. A czy to ma być Filtron, czy Sedziszów czy jeszcze inny producent to nie ta to znaczenia.
Olej w silniku wymieniaj co 15 tys. Ja leję ELF półsyntetyk. Warto wymienić olej w skrzyni biegów - masz wtedy pewnośc że wogóle tam masz olej :) , no i biegi będą lepiej Ci wchodziły. Ale wsteczny to w tych skrzyniach to jest wogóle porażka.
5. Klimatyzacja - wymień filtr przeciwpyłkowy. I odżałuj 100 i pojeźdz aby Ci sprawdzili układ, ewentualnie uzupełnili płyn w nim. Bo tak to nic nei wykombinuesz i zawsze będziesz podejzewał, że słabo chłodzi. I dopytaj jak mają być poustawiane te suwaki- ja takze nie wiem tego .
6.Olej, płyn chłodniczy, koniecznie musisz naprawić to, aby wskazywalo Ci temperaturę.

A tak w ogóle to ile masz przejechane na tym autku???

Brt - Nie Kwi 05, 2009 13:03

3. Turbina działa na okragło, a zaczyna tłoczyć ciśnienie po dodaniu gazu (nawet przy małych obrotach). Pełne ciśnienie doładowania uzyskuje w okolicy 2500 obr. Max moment natomiast silnik już powinien uzyskiwać w okolicy 2000obr.
2. Lusterka grzeją po właczeniu stacyjki cały czas.