|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 IDT]Czy to może być przegub ?
CrazyFish - Pon Mar 30, 2009 22:58 Temat postu: [R25 2.0 IDT]Czy to może być przegub ? Witam
W moim Roverku R25 2.0 IDT od zakupu mam następujący problem i nie wiem czy to może być przegub czy coś innego. Problem pojawia się tylko gdy skręcam w lewo i słyszę takie tyrkotanie bardzo dobrze to słychać na rondzie. Co dziwne nie słychać tego jak wrzucę luz czy jadę na 1. Może ktoś doradzi ?
KOSSA - Pon Mar 30, 2009 23:07
Dołączam się do pytania.
U mnie ten dźwięk przypomina jak by jakaś metalowa część uderzała o spód auta (oczywiście gdy ostro skręcam w lewo i wystarczy ze lekko dodam gazu)
oczywiście stukanie słychać z okolicy prawego koła
Czy to przegub ? W moim poprzednim autku ( tico ) gdy mi poszedł przegub schłychać było bardziej jakby rzegotanie a nie stukanie.
Pozdrawiam
[R25 1,4 2000r.]
maniaq - Pon Mar 30, 2009 23:18
moze byc przegub, sworzen, moga byc luzy gdzie indziej , trzeba zajrzec i bedzie wiadomo
a tak BTW - jestes z w-ce ? mozesz rozwinac, bo jakos mi sie dosc dziwnie kojarzy
CrazyFish - Pon Mar 30, 2009 23:22
z Wadowic
maniaq - Pon Mar 30, 2009 23:24
tak pomyslalem, ze jeszcze drazek reakcyjny. mozesz zawsze podjechac na stacje diagnostyczna i ci zobacza na szarpakach, jakies 15-20 pln i bedziesz wiedzial co i jak
wadowice na pewno sie zmieszcza w podpisie
pozdro.
CrazyFish - Pon Mar 30, 2009 23:29
A można to jakoś samemu sprawdzić W Wadowicach to pewnie by mi kazali z pół zawieszenia wymienić
sTERYD - Wto Mar 31, 2009 08:31
skoro na luzie nie słychać to na 99% przegub
wymiana nie jest zbyt skomplikowana, ale część trochę kosztuje
sprawdź najpierw, czy ta harmonijkowa guma przy kole nie jest porwana i smar nie wyfrunął, jeśli wyfrunął, ale niezbyt dawno temu, to można wyczyścić i nalożyć świeżego, i założyć nową gumę, może przegub jeszcze będzie żył
Brt - Wto Mar 31, 2009 08:50
sTERYD napisał/a: | skoro na luzie nie słychać to na 99% przegub |
Też tak obstawiam
CrazyFish - Wto Mar 31, 2009 09:50 Temat postu: ... Dziękuje za podpowiedzi dzisiaj postaram się przyglądnąć tej gumie.
A jeśli chodzi o przegub to może być coś takiego ?
Link
sTERYD - Wto Mar 31, 2009 12:03
tak, to to
CrazyFish - Wto Mar 31, 2009 19:54 Temat postu: ... Popatrzyłem dzisiaj na te gumy i są wporządku tzn całe. I mam pytanie czy się je jakoś odróżnia prawy i lewy ? czy pasuje jeden do lewego i prawego koła ? I czy może strzelać ten wewnętrzny ?
sTERYD - Wto Mar 31, 2009 21:22
lewy od prawego się nie różni, a wewnętrzny nie wygina się na zakrętach więc stukałby zawsze, a nie tylko pzy skręcie
Krzysi3k - Wto Mar 31, 2009 21:26
Ja u siebie zaobserwowałem, że jak do oporu skręcam kierownicę i daje gazu to mi coś w kole hałasuje... Przy zawracaniu dziś zauważyłem. W prawym kole na pewno, a czy w lewym nie jestem pewien. Też mam gumki sprawdzać?
CrazyFish - Sob Kwi 04, 2009 17:04
Witam
Wymienili mi dzisiaj przegub i problem jest w dalszym ciągu ciągle coś strzela już nie mam pomysłu co to może być.
Radziol17 - Czw Kwi 09, 2009 08:03 Temat postu: Rover 400 2.0D 1998r. Witam! U mnie jest chyba podobny problem. Mianowicie przy skrecie kierownicy (dosyc mocnym) czasem zaczyna cos mocno jakby szarpac, tak jakbym w cos uderzyl.
Czy to przegub. Jaki koszt robocizny za takie cos sie nalezy, chcialem to robic we wroclawiu na chalupniczej bo zajmuja sie roverami ale opinie na tej stronie nie sa przychylne lekko mowiac. Z gory dzieki za odpowiedz.
NEOSSS - Czw Kwi 09, 2009 09:12
Przegub zewnetrzny albo lozysko..
dawidd - Czw Kwi 09, 2009 16:24
ja tez takie cos miąłem - przy skręcie cos ocierało - wizualnie wszystko wyglądało ok, odgiąłem trochę osłonę tarczy i wszystko jest juz ok - a przy zdjętym kole nic nie wskazywało na to żeby to ona ocierała a tak było
Szymek123456 - Czw Kwi 09, 2009 19:26
Wiatm,
to na pewno przegub, mialem podobna sytuacje, rusz dynamiczniej na zakrecie jezeli bedzie strzelac to przegub
CrazyFish - Czw Kwi 09, 2009 22:03
U Mnie problem nadal nie rozwiązany pomimo wymiany przegubu dalej coś strzela przy skręcaniu.
Szymek123456 - Czw Kwi 09, 2009 22:53
to moze lozysko, sprawdz czy sa luzy na kole energicznie szarpiac do wewnatrz i zewnatrz
ACE - Czw Kwi 16, 2009 08:54
Tak szperam po forum i zauważyłem że mam podobny problem oraz taki że podczas jazdy słyszę jełczenie z przodu jakby coś ocierało (czy na luzie czy na biegu to tak samo - proporcjonalne tylko od prędkości)
P>S> Stukanie doszło stosunkowo niedawno do tego jakby gdzieś obcierania/jełczenia czy czego tam.
Byłem wczoraj u diagnosty na wyginaniu i na stuki stawiał tak jak koledzy że to może być przegub (ale tego bez rozbierania na 100% nie potwierdzi), natomiast na pewno w pierwszej kolejności mam do robienia sworznie wahaczy, bo to ewidentnie widać. Wiem że muszę zająć się całymi wahaczami.... wymieniać? regenerować?
P>S>2 Jak by Brt też coś rzekł to by było super. (Coś w podobnej sprawie też pisał)
Ciufa - Czw Kwi 16, 2009 08:58
przegub strzela na zapiętym biegu, na luzie nie powinno być żadnych stuków
Krzysi3k - Czw Kwi 16, 2009 09:14
ACE, może masz koło słabo dokręcone?
ACE - Czw Kwi 16, 2009 09:34
koło? to samochody mają koła?
Krzysi3k - Czw Kwi 16, 2009 10:32
No dobra możemy zdradzić w końcu tajemnice, że srebrne R200/25 w rzeczywistości lewitują parę cm nad ziemią
ACE - Czw Kwi 16, 2009 16:24
Wracając do tematu....
Zrobiłem dziś sworznie wahaczów. (Jestem lżejszy o 340zł - regeneracja + montaż)
Na pewno pozostają drążki i grom wie co jełczące i czasem stukające przy ruszaniu na zakręcie...... Może tytułowy przegub? Narazie mechaniory i diagności nabierają parę w usta bo ręki sobie nie odetną a tego bladztwa poprostu gołym okiem nie uświadczysz.
P.S. Czekam więc aż albo zacznie WYĆ albo stanie, innej rady nie mam (w końcu nie będe wymieniał wszystkiego aż po skrzynię biegów).
Krzychu jak ktoś ma duże alusy i małe profile to może i lewituje
Krzysi3k - Czw Kwi 16, 2009 16:30
Haha Lewituje chyba sam kierowca w czasie jazdy po dziurach gubiąc po drodze plomby
slate - Nie Cze 20, 2010 08:25
U mnie problem podobny, zresztą w tym samym modelu. Na poczatku dało się odczuć takie "churgotanie" podczas jazdy z okolicy kół, a najbardziej podczas skręcania. Od razu zauważyłem zerwaną gumę osłaniającą jeden z przegubów. Gumę wymieniłem dałem nowy smar, ale nie pomogło odgłos został. Po kilku miesiącach to samo stało się z drugą guma. Również wymieniłem. A rada mechanika była taka: nie wymieniać przegubów dopóki nie będą dawać się ostro we znaki. Po następnych kilku m-cach dało się już słyszeć stuki podczas silnych skrętów. A obecnie po dwóch latach dziś rano zauważyłem, że podczas głębokiego skrętu na parkingu wystepuje opór na kierownicy. Poradźcie czy to już jest "ostre dawanie się we znaki" i czas wymieniać oba przeguby? A może to jednak co innego. Nadmieniam, że w ciągu 3 lat użytkowania miałem badania na szarpakach i wymieniłem większość zużytych elementów: regeneracja wachaczy, drążek kierowniczy, stabilizator drążka, część już nie pamiętam. Ostatnio na badaniu technicznym diagnosta nie miał żadnych zatrzeżeń.
azor77 - Nie Cze 20, 2010 08:40
slate, tak przyszedł właśnie czas na wymianę
Ja również, mam w lewym stuki na skręcie ale jeszcze czekam, aż będę miał wenę i chęć na wzięcie sprawy w swoje ręce.
slate napisał/a: | Ostatnio na badaniu technicznym diagnosta nie miał żadnych zatrzeżeń. |
Diagnosta nie miał zastrzeżeń,bo nie jest wstanie ocenić przegubów na takim badaniu na stacji.
|
|