Zobacz temat - [R200 1.4Si 99r] prędkość a obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 99r] prędkość a obroty

mifek - Czw Kwi 02, 2009 20:48
Temat postu: [R200 1.4Si 99r] prędkość a obroty
Witam wszystkich bardzo serdecznie to chyba mój pierwszy post więć zaczne od zwklego witajcie... ale do rzeczy. mam pytanie: jestem posiadaczem rovera 200, '99, 1,4Si, 103KM. chcialbym abyście się wypowedzieli na temat piątego biegu oraz prędkości jaka osiągacie. Nie chodzi mi tu o prędkośc max ale o typową prędkość na prostej drodze, bez wiatru, na piątym biegu przy 3000obr/min. wydaje mi sie ze u mnie jest troche za malo (ok 90km/h) ale moge sie mysli. byc moze te roverki tak maja... jesli wy macie inaczej to co moze powodowac taki efekt oraz jak to usunac?


z gory dzięki...

azor77 - Pią Kwi 03, 2009 20:22

witamy

3000 obr/min to ja mam 100 km/h na 5 biegu, na oponach 185/55/15.

Jakie masz oponki :?:

namiko - Pią Kwi 03, 2009 21:04

mifek, ja na 3000 obtotów mam dobrze ponad 100km/h. Prawie 110. 90-tkę autko osiąga jadąc spokojnie piątką i nie przekraczając 2500 obrotów. Ale przyznam, że nie jeżdżę szybciej niż 110, więc jutro spróbuję - może da się jeszcze szybciej nie przekraczając tej wartości obrotów. Mam takie same opony jak azor77 - 185/55/15. mifek może to kwestia komputera? Może jakieś błędy trzeba skasować?
oprawca_1978 - Sob Kwi 04, 2009 08:32

Przy 2500 obr/min mam niecałe, leciutko mniej, jak 80 km/h - o ile można wierzyć wskaźnikowi prędkości w trzynastoletnim polonezie z drgającą wskazówką prędkościomierza z racji niewspółosiowości rzemieślniczej linki, którą wymieniłem prawie dwa lata temu, jak stara się rozpołowiła na dwie części i wypadła sobie na ulicę radośnie gdzieś.
Wbrew panującym opiniom, silnik w tym samochodzie jest zestrojony raczej bliżej ciągnika niż samochodu z mocną jednostką.
Do tego, oczywiście, dochodzi okoliczność właściwego zasilania tego silnika w paliwo, ale na 100% silnik jest zawsze "na głodzie" jakoże jeżdżę już tylko na gazie (układ benzynowy definitywnie padł już w zeszłym roku) a samą gazownię przykręciłem i to mocno.

Po wczorajszym wyczyszczeniu filtra gazu (po ponad roku i ponad 20 kkm przebiegu nieczyszczenia) i wysypaniu z niego wprost zadziwiająco dużej ilości nagromadzonych opiłków i innego syfu (zero mazi, glutów i nagaru) silnik odzyskał moc na wyższych obrotach. Bardzo przyjemnie kładzie w fotel przy kręceniu powyżej 3500 rpm, nawet na czwórce.

Wbrew pozorom, czystość i przepustowość filtra gazu czy benzyny oraz sama sprawność układu zasilania silnika w paliwo jest bardzo ważna, jeśli chodzi o moc, osiągi i dynamiczność silnika.

daniel8102 - Sob Kwi 04, 2009 20:36

azor77 napisał/a:
3000 obr/min to ja mam 100 km/h na 5 biegu, na oponach 185/55/15.


Ja mam dokładnie tak samo przy tych samych oponach.

Rain - Sob Kwi 04, 2009 23:14

daniel8102 napisał/a:
azor77 napisał/a:
3000 obr/min to ja mam 100 km/h na 5 biegu, na oponach 185/55/15.


Ja mam dokładnie tak samo przy tych samych oponach.


Mam i Ja dokladnie tak samo

ywis - Sob Kwi 04, 2009 23:43

namiko napisał/a:
mifek, ja na 3000 obtotów mam dobrze ponad 100km/h.


To masz za dużo.

Rain napisał/a:
daniel8102 napisał/a:
azor77 napisał/a:
3000 obr/min to ja mam 100 km/h na 5 biegu, na oponach 185/55/15.


Ja mam dokładnie tak samo przy tych samych oponach.



Mam i Ja dokladnie tak samo


Ja również :)

kzrr - Nie Kwi 05, 2009 16:18

Sprawdzone 10 min temu :P przy 3000k obrotów mam równo 105km/h na godzine :) 1,4 8V.
namiko - Nie Kwi 05, 2009 16:36

kzrr, według tego co napisał ywis nasze Roverki są za szybkie. :wink: :lol:
kzrr - Nie Kwi 05, 2009 16:48

Cholera to nie dobrze :( ;p Załamany jestem, tylko jaka jest przyczyna tego że mamy za szybkie R ?:D:D:D
Brt - Nie Kwi 05, 2009 18:38

Jesli ktoś zmieniał skrzynię biegów lub impulsator prędkościomierza, to takie rzeczy mogą się dziać. Dobrze by było jeszcze sprawdzić jaka jest prędkosć rzeczywista (najłatwiej GPS) .... bo może rzeczywista jest ok, tyko predkościomierz przekłamuje.

Żeby miały sens jakieś porównania to wypadałoby wpisać: model auta, predkość licznikową przy 3000obr. na 5 biegu, opony i predkość rzeczywistą GPS i mozna by było wysnuć jakieś rozsądne wnioski ;)

Takie politechniczne zboczenie :P

xtek - Nie Kwi 05, 2009 18:47

u mnie w dieslu tez jest cos nie tak ze stosunkiem obroty/predkosc. Podczas gdy ludzie z forum maja 90km/h przy 2000RPM to ja mam je przy 2400RPM
pietro - Nie Kwi 05, 2009 19:11

kzrr napisał/a:
przy 3000k obrotów mam równo 105km/h na godzine :) 1,4 8V.


Przy 3k obr mam również coś koło tej wartości, bardziej 103 - tyle ile koni :D

namiko - Nie Kwi 05, 2009 20:21

Brt napisał/a:
Takie politechniczne zboczenie :P

Uffff.... Dzięki za ten dopisek.
A swoją drogą to ja zmieniałam skrzynię biegów. :razz:

coldmanns - Pon Kwi 06, 2009 03:29

mifek, ja jak miałem sprawne sprzęgło ( :cry: ), to przy 3000 miałem w zasadzie 102km/h, a GPS pokazywał 99-101km/h.
Wydaje mi się że taka prędkość jest poprawna przy takich obrotach.

A tak jak klasuje się prędkość na biegach:

1 - 7000obr - 58km/h
2 - 7000obr - 100km/h
3 - 7000 - 145km/h (chyba)
4 - 6000 - 165-170km/h
5 - najszybciej jechałem jakieś 208km/h pod berlinem i brakło mi pasa startwego :mrgreen: