|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Skodover Octavian] Wymiana amortyzatorów
Viniu - Pon Kwi 06, 2009 11:02 Temat postu: [Skodover Octavian] Wymiana amortyzatorów No właśnie, czy 45% na tyle i 50% na przodzie sprawności amortyzatorów kwalifikuje je już do natychmiastowej wymiany
W pierwszej chwili tak pomyślałem, ale czy na pewno to "taka piekarnia" Może jeszcze polatać na nich i całkiem dobić Ale z drugiej strony czy nie spowoduje to efektu domina w usterkach zawieszenia
Dodam, że autem cos tam buja (mimo, że Octavia na seryjnym zawieszeniu i tak jeździ trochę jak okręt na morzu), coś tam stuknie kiedy wpadnę w naprawdę większą dziurę (o takie teraz nie trudno).
Ja wiem, że temat nie dotyczy Roverków, ale w sumie, to dość uniwersalne zagadnienia, więc liczę, że pomożecie No więc jak.. pomożecie
Ciufa - Pon Kwi 06, 2009 11:21
http://www.mototechnika.r...ortyzatory.html
Viniu - Pon Kwi 06, 2009 11:39
"41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia"
Wynika z tego, że nie jest jeszcze tak tragicznie... więc chyba mogą poczekać.. Dzięki Ciufcia
Ciufa - Pon Kwi 06, 2009 11:40
ważne żeby lewy i prawy amortyzator miał zbliżoną wartość
Viniu - Pon Kwi 06, 2009 12:29
Prawy i lewy ma zbliżoną wartość. Różnica 5% jest między tyłem i przodem
tetryk - Pon Kwi 06, 2009 14:42
te shock-testery to troszke taka lipa jest...niektóre firmy np.wogóle nie biorą pod uwage wyników z shock-testera przy uwzględnianiu reklamacji.....jeżeli autem buja,albo myszkuje po drodze przy zmianie kierunku jazdy,albo mocno nurkuje przód w czasie hamowania-to lepiej je zmień-nie ma pośpiechu,ale lepiej to zrobić przed następną zimą........ale pośpiechu raczej nie ma.....co do tego czy może to spowodowac jakieś inne uszkodzenia-to raczej nie.....przy wymianie amortyzatorów powinno się wymienić wszystkie osłony amortyzatorów i gumowe odbojniki-bo w vw to one wiele nie wytzrymują na naszych drogach...
Viniu - Wto Kwi 07, 2009 07:18
tetryk napisał/a: | te shock-testery to troszke taka lipa jest... | No właśnie... Czy zatem mocno sugerowac się ich wynikiem, czy raczej zdać się na subiektywne odczucia podczas jazdy Dodam, że w poprzednich autach nie miałem problemu zużytych "amorków", więc nie mam porównania. Innymi słowy nie mam zbytnio doświadczenia, czy to co czuję podczas jazdy Skodą to objaw zużytych amortyzatorów, czy takich a nie innych własności jezdnych mojego auta Hmm... musze poszukac właściciela Octy ze sprawnymi amortyzatorami i dać mu się przejechać dla porównania... tetryk napisał/a: | przy wymianie amortyzatorów powinno się wymienić wszystkie osłony amortyzatorów i gumowe odbojniki-bo w vw to one wiele nie wytzrymują na naszych drogach... | Tak tak.. to już wiem
tetryk - Wto Kwi 07, 2009 08:08
Viniu napisał/a: | czy raczej zdać się na subiektywne odczucia podczas jazdy Dodam, że w poprzednich autach nie miałem problemu zużytych "amorków", więc nie mam porównania. | -
".....jeżeli autem buja,albo myszkuje po drodze przy zmianie kierunku jazdy,albo mocno nurkuje przód w czasie hamowania-to lepiej je zmień-nie ma pośpiechu..."
AndrewS - Sro Kwi 08, 2009 22:25
u mnie w 125p amorki na sciezce maha pokazywaly cos kolo 54 %
wymienilem je na na nowe, delphi duocontrol,
efekt byl odczuwalny,
tam gdzie wczesniej przy hamowaniu i dojeżdżaniu do skrzyzowania na nierownosciach, kolo popiskiwalo (odrywalo sie od asfaltu), po zmianie tego nie bylo , a probowalem najeżdżać z wieksza predkoscia
Ciufa - Sro Kwi 08, 2009 22:38
AndrewS, kolega Viuniu jak zmieni amortyzatory to napewno też poczuje różnice, ale bez sensu zmieniać jeszcze dopre części w aucie
jak byś miał opony zużyte w 50% to też byś zmienił na nowe bo lepiej hamuja ?
AndrewS - Sro Kwi 08, 2009 22:51
Ciufcia napisał/a: | jak byś miał opony zużyte w 50% to też byś zmienił na nowe bo lepiej hamuja ? |
eee zużyty w 50% amorek, znacznie wiecej wydłuży droge hamowania, niz zużyta w 50% opona,
dowod na to jest tak,i ze zużytej w polowie opony, nie jestem w stanie wyczuc, a amorki jak opisalem wyzej wyczulem
|
|