|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Jakie "największe" opony na lato?
JeRRy3D - Sro Kwi 08, 2009 13:33 Temat postu: [R400] Jakie "największe" opony na lato? Witam,
Jakie "najwyższe" opony można założyć do R400?
W moim mieście mam masakrycznie paskudne drogi.
Dziura na dziurze. Wolałbym mieć jak największą przestrzeń guma/felga.
Jaki max wymiar jest bezpieczny?
fearless - Sro Kwi 08, 2009 13:41
Osobiście uważam, że na nasze drogi bezpieczny będzie standardzik dla R 400 czyli klik
Choć ja akurat zakładam 195/50/R15
szoso - Sro Kwi 08, 2009 13:41
może byś podał rozmiar felgi
stalówka?
JeRRy3D - Sro Kwi 08, 2009 14:33
A jaki rozmiar powinienem brać żeby było "miękko" na dziurach?
Nie mam wcale, więc trzeba coś kupić do gum.
Myślę, że stalówka, choć i alus by przypasił jakiś.
Brt - Sro Kwi 08, 2009 14:52
Jeśli przede wszystki "miętko" ma być, to ja bym wziął felgi 14 i do tego opony np. 185/65/14 .... zależy jakie felgi dostaniesz .... na felgach 15 bedzie troche twardziej.
szoso - Sro Kwi 08, 2009 15:07
Brt napisał/a: | ja bym wziął felgi 14 i do tego opony np. 185/65/14 |
zgadzam się że w tym rozmiarze jest miękki
Brt napisał/a: | na felgach 15 bedzie troche twardziej |
ale na pewno lepiej niż ja mam na 16
sTERYD - Sro Kwi 08, 2009 21:02
zważywszy na to, ze zawieszenie (przynajmniej standardowe) w Roverkach jest z tych komfortowych to opony 195/55/15 jeszcze daja radę profil 50 juz daje odczyć dziury
ale jeśli nie chcesz słyszeć o dziurach to tak jak koledzy proponują 185/65r14 jest super
JeRRy3D - Czw Kwi 09, 2009 05:51
Wielkie dzięki chłopaki.
Stacho - Czw Kwi 09, 2009 07:26 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] Witam,
Radzę rozważyć rozmiar 195/60R15, bedą nieco większe od zalecanych (~3%, tj.19mm na średnicy - dopuszczalna różnica to niby 2%), tym samym bardziej wypełnią nadkole, a i komfort będzie wiekszy. Fakt, że o 9,5mm zwiększy się przeswit pod autem, ale coś za coś. Zależy jeszcze jakie masz felgi - wymagane 6J 15".
Ja jednak, gdy na przyszły sezon bedę kupował nówki do swojego, to w takim rozmiarze jak proponuję, są nawet nieco tańsze niż w rozm.195/55R15 na których obecnie jeżdżę pozdr.....
JeRRy3D - Czw Kwi 09, 2009 08:36
Właśnie błąkam się po allegro i nie chciałbym dać ciałka.
Chcąc kupić felgi pod kapcie muszę jeszcze znać rozstaw śrub.
O co biega z tym rozstawem? Gdzie wyczytam, co mam u mnie?
Nie chciałbym kupić felg i kapci z różnych parafii, żeby mnie oponiarz nie pogonił do domu
I jeszcze jedno.
Alu 14 pod 185/65/14, to chyba wywalenie kasy, bo efekt i tak będzie pokraczny (???)
- Rozumiem, że im mniejsza felga i wyższa opona - tym przyjemniej na dziurach.
- Im niższa i szersza opona (i większa felga) - tym przyjemniej dla oka, ale jazda po dziurach to samobój?
Brt - Czw Kwi 09, 2009 08:48
Cytat: | O co biega z tym rozstawem? Gdzie wyczytam, co mam u mnie? |
http://www.roverki.pl/article.php?sid=86
JeRRy3D napisał/a: | Alu 14 pod 185/65/14, to chyba wywalenie kasy, bo efekt i tak będzie pokraczny (???) |
moim zdaniem nie ... będziesz miał po prostu ładne felgi, tyle, że odrobine mniejsze. popatrz na R400 kasjopei i wolarza np. (fotki znajdziesz w spotach - poznań, włocławek, toruń lub w galerii klubowej)
srbenda - Czw Kwi 09, 2009 08:48
rozstaw 4x100
otwór centralny 56,1
ET - nie jestem pewien, niech się wypowiedzą właściciele R400 (obstawiam 35-45)
Brt - Czw Kwi 09, 2009 08:49
Cytat: | - Rozumiem, że im mniejsza felga i wyższa opona - tym przyjemniej na dziurach.
- Im niższa i szersza opona (i większa felga) - tym przyjemniej dla oka, ale jazda po dziurach to samobój? |
dokładnie tak ... musisz znaleźć kompromis pod swoje wymagania
fearless - Czw Kwi 09, 2009 09:06
srbenda napisał/a: |
ET - nie jestem pewien, niech się wypowiedzą właściciele R400 (obstawiam 35-45) |
ET 45
JeRRy3D - Czw Kwi 09, 2009 09:12
No to wiem wszystko.
Dziękuję Panowie.
Forum i aktywność forumowiczów są doprawdy nieocenione.
Niemal jak hot line
PS.
Żeby ktoś mi jeszcze podpowiedział, gdzie szukać instrukcji dla szympansa, opisującej sposób wyjęcia listew podokiennych z drzwi zanim je doszczętnie zdemoluję:). Biję się z nimi od jakiegoś czasu i zawsze chowam się do nory pokonany z tekstem... e... jutro to zrobię
krzysztof_ns - Pią Kwi 10, 2009 06:19
ja wlasnie zakupilem 195/60/15 do alu i uwazam ze zarowno cenowo (przede wszystkim uzywki), komfortowo (dziury na drogach) jak i "wizualnie" (195) jest to wybor najbardziej optymalny...
Stacho - Pią Kwi 10, 2009 07:11 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] JeRRy3D napisał:
"Właśnie błąkam się po allegro i nie chciałbym dać ciałka."
Szukaj orginalnych felg Rovera i nie bedziesz miał problemów (z rozstawem śrub, ET, otworem centrujacym, nakrętkami), np. takie:
http://moto.allegro.pl/it..._alumfelgi.html
Zwracaj uwagę na szerokość felgi: dla opony 195 - szer. felgi to 6J, dla opony 185 - 5,5J.... to po to, aby koło miało odpowiedni wygląd i nie tylko , pozdr....
kornik11 - Pią Kwi 10, 2009 08:20
Witam Panie i Panowie
Ja obecnie jeżdżę na 205/50/15 ale niestety oponki powoli się kończą, więc rozglądam się za czymś nowym. A ponieważ na tym profilu jest troszkę twardo to myślę o zmianie na 205/55. Czy takie oponki wejdą spokojnie i nic nie będzie obcierać przy założeniu że Silverstone jest ciut niższy?
truten23 - Pią Kwi 10, 2009 10:12
A ja mam takie pytanko:
Jeśli fabryczne felgi mają ET 45, to jest jakaś istotna różnica jeśli kupi się felgę z osadzeniem ET 35?
pozdr
faecd - Pią Kwi 10, 2009 10:18
felga tak jakby wyjdzie od 10mm na zewnatrz 45-35-10mm:)
truten23 - Pią Kwi 10, 2009 10:32
Aha, dzięki faecd
Heh, nie zwrócilem uwagi na numerek strony , dzięki koledzy
fearless - Pią Kwi 10, 2009 10:45
truten23 napisał/a: | A ja mam takie pytanko:
Jeśli fabryczne felgi mają ET 45, to jest jakaś istotna różnica jeśli kupi się felgę z osadzeniem ET 35?
pozdr |
W grę wchodzi chyba jeszcze głębokość felgi jaka założysz, ona też będzie miała wpływ na całkowite wysunięcie felgi poza obrys nadkola.
Brt - Pią Kwi 10, 2009 10:52
jeśli sie porówna identycznej szerokości felgi różniące się tylko ET to felga o ET 35 przesunie się na zewnątrz auta o 10mm w porównaniu do felgi z ET 45
xtek - Sob Kwi 11, 2009 11:23
kornik11 napisał/a: | Witam Panie i Panowie
Ja obecnie jeżdżę na 205/50/15 ale niestety oponki powoli się kończą, więc rozglądam się za czymś nowym. A ponieważ na tym profilu jest troszkę twardo to myślę o zmianie na 205/55. Czy takie oponki wejdą spokojnie i nic nie będzie obcierać przy założeniu że Silverstone jest ciut niższy? |
Ja mam 205/60R15 i jak wsiada mi 3 osoby z tylu, to na dziurach potrafi otrzec. Podobnie przy skrecaniu - przy maksymalnym skrecie kierownicy opona minimalnie obciera. Ale ja nie mam silverstone, tylko normalnego.
szoso - Sob Kwi 11, 2009 11:33
xtek napisał/a: | Ja mam 205/60R15 i jak wsiada mi 3 osoby z tylu, to na dziurach potrafi otrzec. Podobnie przy skrecaniu - przy maksymalnym skrecie kierownicy opona minimalnie obciera. Ale ja nie mam silverstone, tylko normalnego. |
a ja mam 205x45x16 i takiego problemu nie mam
może 60 to za duży balon
xtek - Sob Kwi 11, 2009 12:08
no zdecydowanie za duzy, jeszcze z oryginalnymi felgami 5,5J Ale takie dostalem, to na takich jezdze, nie bede narzekal
|
|