Zobacz temat - [R214 1.4Si 96r] ile ma konikow?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4Si 96r] ile ma konikow?

asgard88 - Czw Kwi 09, 2009 10:16
Temat postu: [R214 1.4Si 96r] ile ma konikow?
W dowodze mam wpisane 55KW co odpowiada 75KM jednak dzis z ciekawosci sprawdzilem numer VIN i wychodzi ze jest to wersja silnika 16-zaworowego czyli chyba ta mocniejsza. Moze laickie pytanie ale sam juz nie wiem:)
kzrr - Czw Kwi 09, 2009 10:23

Z tego co wiem to 16V miały 103km a 8V miały 75km więc pewnie masz wersje mocniejszą :)
Brt - Czw Kwi 09, 2009 10:23

8 zaworów = 75KM
16 zaworów = 103KM

Podnieś maskę i bedzie widać jaki masz silnik :) w galerii na stronie klubowej są w razie czego fotki do porównań :ok:

wild_weasel - Czw Kwi 09, 2009 10:24

asgard88, zajrzyj pod maskę ;)
kzrr - Czw Kwi 09, 2009 10:26

jak pod maską bedziesz miał napisane "16VALVE TWIM CAM" (tak to było czy jakos inaczej) to bedziesz mial wiadomo 103km
wild_weasel - Czw Kwi 09, 2009 10:27

TU masz link do zdjęć silników.
PTE - Czw Kwi 09, 2009 10:29

Podnieś maskę i zobacz, co pod nią siedzi. Wersja 16V ma szerszą pokrywę zaworów niż 8V - musi zmieścić dwa wałki rozrządu. Na pokrywie silnika 16-zaworowego jest napis 16 VALLVE TWIN CAM. Pokrywa wersji 8-zaworowej jest o wiele węższa i bez żadnych napisów.


wersja 16V:

asgard88 - Czw Kwi 09, 2009 10:57

Dzieki wielkie, dzis sprawdze bo bylem pewny ze mam 75 nawet na takiego sie wydawal :roll:

[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 11:58 ]
bylem wlasnie sprawdzic i jest wileki napis 16 VALLVE TWIN CAM :mrgreen: wiec prawdopodobnie w dowodzie jest !@!$#,

Kiedys dalej wujkowi sie przejechac i on tez stwierdzil ze to wersja 75 konna bo jezdzil ta mocniejsza kilka razy i ponoc byla widoczna roznica :roll: :roll:

kzrr - Czw Kwi 09, 2009 12:06

A jak stan techniczny samego silnika ? kwestia może wymiany kilku rzeczy, wyczyszczenia paru innych i będzie smigac jak trzeba :)
asgard88 - Czw Kwi 09, 2009 12:12

Szczerze jest to moje 1 auto i jeszcze az tak dobrze sie nie znam ale bede musial troszke poczytac sobie przez te wolne dni :mrgreen:

Jedynie mam problem ze skrzynia, mianowicie synchronizator 1 sie !@!$# i cos czuje ze 2 powoli tez wiec skrzynia do rozebrania :cry: Narazie tak smigam starajac sie bardziej tego nie pogorszyc ale trzeba bedzie pomyslec o naprawie. Musze przemyslec czy nie lepiej kupic uzywana skrzynie cala i wymienic :roll: :roll:

sTERYD - Czw Kwi 09, 2009 12:52

na początek sprawdź czy jest w środku olej ;)
lamer - Czw Kwi 09, 2009 18:36

sTERYD napisał/a:
na początek sprawdź czy jest w środku olej ;)

A jak nawet jest to zmień na MTFa...

asgard88 - Pon Kwi 13, 2009 12:58

W najblizyszm czasie raczej nie wezme sie za skrzynie to chyba warto zmienic olej w niej??

Autko ma 160na liczniku ale nie sadze zeby ktos wczesniej zmienial go.

Brt - Wto Kwi 14, 2009 11:04

Warto ;) Tu masz niezbędne dane (skrzynia R65):
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#35
Możesz też poczytać o silniku przy okazji (seria K) ;)

asgard88 - Czw Kwi 16, 2009 23:18

Niestety mialem dzis dzwona Roverkiem :cry: :cry:

Musze kupic przednia lampe, naprawic jakos zamek "maski" bo nie chce sie docisnac :cry: prawdopodobnie sie scisnal jakos podczas uderzenia:( i w najblizszym czasie zderzak

Jutro ide sprobowac cos z tym zrobic, mam juz zdjecie gdzie pokazane sa wszystkie sroby do demontazu blotnika, w jakie klucze sie zaopatrzyc zebym nie latal kilka razy, mam nadzieje ze da rade odkrecic wszystkie bez tunelu :cry:

Brt - Pią Kwi 17, 2009 10:01

asgard88 napisał/a:
da rade odkrecic wszystkie bez tunelu

da radę. Wkrętak krzyżak PH1 i PH2 + nasadowe 8 i 10 i powinno wystarczyć ... aaa pod tablica jest chyba na 13 ... ogólnie standardowe klucze do wszystkiego, które warto mieć w domu/piwnicy/garażu :ok:

asgard88 - Pią Kwi 17, 2009 11:26

Dzieki wielki,

jedyny plus w tym to to ze jak zdejmę zderzak to zrobię odrazu kierunki białe, tylko jeszcze trzeba zamówić 1lampe na allegro, ehhhh

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 12:15 ]
Blotnik udalo sie zdjac bez problemu, swiatla wyjete, prawdopodobnie bede musial kupic obie poniewaz plastkiki ktore trzymaja lampe na gorze sa urwane :cry: Na zamek od klapy zmarnowalem troche wd40 i nic, zdecydowalem sie zdjac s[prezyne i mysle ze to ojej wina poniewaz bez niej chodzi leciutko wiec tez do kupienia. Po zdjeciu blotnika okazalo sie ze jedna "strefa zgniotu" jesli dobrze mysle jest zgnieciona :cry: i taka rurka co idzie miedzy nimi. Niestety jej nie dalem jak narazie odkrecic bo sruby trzymaja niesamowicie(odkrecilem tylko 1)


:cry: :cry:

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 12:18 ]
Troche slabe fotki, ale slonce swiecilo a aparat do dupy :cry:

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 12:29 ]
Teraz musze pokombinowac jak zdobyc te czesci :cry:

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 12:57 ]
Belke znalazlem na allegro, nowa ok 120, uzywana 50(jeszcze nie wiem ktora brac) swiatla pewnie tak samo allegro a ta sprezynka :?:

kasjopea - Sob Kwi 18, 2009 12:59

:wink:
asgard88 - Sob Kwi 18, 2009 13:13

Z tym tez bedzie problem chyba.

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:47 ]
Udalo sie znalesc ta belke odrazu z odbojami, jedyny minus to cena 160zl ale chyba innegowyboru nie mam bo samych "odbojow" nie widze nigdzie na allegro.

Jutro ide na gielde, moze cos sie uda znalesc choc watpie, to nie honda :razz: