|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Silnik wycieraczek
drooid - Pią Kwi 10, 2009 22:13 Temat postu: [R45] Silnik wycieraczek Ze schematu wyczytałem, silnik wycieraczek sterowany jest od strony masy. Czyli, że impuls masy na jedno z wyjść (szybko lub wolno) uruchamia wycieraczki.
I teraz pytanie: wycieraczki posiadają niezależny układ parkujący? Tzn. nawet po odłączeniu sygnału sterującego same wrócą do pozycji startowej? Dobrze myślę?
Kombinuję płynny regulator wycieraczek i zastanawiam się, czy wystarczy cykliczne, czasowe podanie krótkiego sygnału masy na jedno z wyjść w odstępach regulowanych.
Bordos - Nie Kwi 12, 2009 11:20
Nie do końca wiem, czy w 45 będzie tam samo jak w 200, ale w 200 jest tak, że praca przerywana odbywa się na zasadzie przełączenia przez ECU zasilania na odpowiednie styki po podaniu odpowiednio długiego impulsu z manetki.
Po takim impulsie, wycieraczki wykonają jeden ruch i zatrzymają się w pozycji dolnej.
I masz rację, że po odłączeniu tego impulsu, ECU podtrzymuje ruch wycieraczek aż do powrotu na dół.
Jest to bardzo ładnie i szczegółowo opisane w RAVE
|
|