Zobacz temat - [R25 1.4 2001 niedługo 116kM] skrzynai PG1 i poboczne sprawy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4 2001 niedługo 116kM] skrzynai PG1 i poboczne sprawy

niuton - Pią Kwi 10, 2009 23:22
Temat postu: [R25 1.4 2001 niedługo 116kM] skrzynai PG1 i poboczne sprawy
Witam. Przymierzam sie do zmiany silnika na 1.8 choc kilku rzeczy nioe wiem jeszcze i sie tu nei dowiedziałem ale to juz wyjdzie w praniu. Pytałem w innym temacie przy okazji ale zgineło to w rozkminie nt komputera w eRkach, wiec osobny temat zakąłdam na temat skrzyni biegów PG1. Otóz znalazłem an ebay-u takie cos:
http://cgi.ebay.co.uk/MG-...A1%7C240%3A1318
I chciałbym sie dowiedziec cos wiecej na temat tej skrzyni, czy to oryginał, czy tylko zamiennik a jak tak czy rzeczywiscie TYLKO czy naprawde dobry. Pisze cos o stronie xparts ale nie bardzo cos z niej wyczytałem (znajomosc angielskiego) ktos słyszał o takich wynalazkach? Cena wydaje mi sie w porzadku- nowa skrzynia 220 funa... Co do niej by mi było trzeba?
Mysle o shortshifterze:
http://www.moto-build.com/mainsite/fastlever.html
Jeden uzytkownik napisał z ciezko sie wbija biegi? JAk bardzo ciezko? Dla chłopa bedzie to problem? :) Czy fajna/oplłacalna rzecz?

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 00:24 ]
P.S. W kwestii wytłumaczenia, pytam teraz bo i tak nie mam kasy na raz zrobic tej inwestycji a mam znajomego co bedzie wracac z Anglii i chyba opłącałobby mi sie gdyby sobie tam zamowił te czesci i zwiozlby mi je tutaj ze swoimi klamotami.
P.S. 2 Ile moze kosztowac wysyłka silnika do Polski? :)

peter200 - Sob Kwi 11, 2009 11:38

Tak w wielkim skrócie.
Skrzynia PG1 to nie jest zamiennik, tylko fabryczna skrzynia.
Ponieważ może przenosić większe obciążenie była montowana przy silnikach 1.8 i dieslach.
Przy zamianie ze skrzyni R65 może być trochę roboty bo jest inne sterowanie ale przy okazji przeróbki można zamontować shortshifter.

niuton - Sob Kwi 11, 2009 12:43

peter200 napisał/a:
Tak w wielkim skrócie.
Skrzynia PG1 to nie jest zamiennik, tylko fabryczna skrzynia.

To znaczy masz na mysli te skrzynie nówke z linku ktory dałem? Bo wiem ze PG1 to jedna ze skrzyn Roverowskich ale nie jasno napisałes. Jak na nowke wydaje mi sie to abrdzo tanio jeszcze oryinał. Dla porownania do Mazdy 4 klocki skrzynia nowa.
peter200 napisał/a:
Ponieważ może przenosić większe obciążenie była montowana przy silnikach 1.8 i dieslach.
Przy zamianie ze skrzyni R65 może być trochę roboty bo jest inne sterowanie ale przy okazji przeróbki można zamontować shortshifter.

R65- rozmie że to skrzynia ktora mam tak? Nie wiedziałem. Troche roboty? Ale dobry mechanik sobie z tym poradzi bez problemów? W sumie w swojego to nie wątpie bo nie takie auta robił, tylko że czesci musze mu sam dostarczac...
Shortshifter sam w sobie jest krotszym drazkiem od oryginalnego? Chodzi mi o to ze jezeli nie to bym go minimalnie skrocił (2-3cm) a to najlepiej by mi było zrobic przed montazem na warsztacie pspawac zeby gwint zachowac.


Dzieki.

szoso - Sob Kwi 11, 2009 12:55

niuton napisał/a:
To znaczy masz na mysli te skrzynie nówke z linku ktory dałem?

na to wychodzi że to nówka PG1 którą mam u siebie w dieslu :smile:

peter200 - Sob Kwi 11, 2009 19:34

niuton napisał/a:

To znaczy masz na mysli te skrzynie nówke z linku ktory dałem?

Z opisu aukcji wynika, że jest to nowa, oryginalna i nie regenerowana skrzynia i tak też wygląda.
niuton napisał/a:

R65- rozmie że to skrzynia ktora mam tak? Nie wiedziałem. Troche roboty? Ale dobry mechanik sobie z tym poradzi bez problemów?

R65 była montowana do silników 1.1 1.4 1.6 ale wiem, że niektórzy zostawiali ją przy wymianie silnika na 1.8 i nawet startowali w wyścigach.
Dobry mechanik oczywiście sobie poradzi z przekładką ale niestety będzie miał trochę cięcia i spawania.
Poza tym skrzynia z tej aukcji jest dedykowana do modeli R 45/MG ZS a tam sprzęgło jest sterowane wysprzęglikiem hydraulicznym, więc nie wiem czy nie trzeba będzie zmieniać łapy sprzęgła do sterowania linką.

szoso - Sob Kwi 11, 2009 19:38

peter200 napisał/a:
Poza tym skrzynia z tej aukcji jest dedykowana do modeli R 45/MG ZS

fakt faktem jak ktoś ma linkę sprzęgła to jej raczej nie założy :wink:
do 400 diesla podejdzie bo jest sprzęgło hydrauliczne jak u mnie a ja właśnie mam tą skrzynię PG1 i chodzi jak zegarek :smile:

niuton - Nie Kwi 12, 2009 10:50

Aha no to włąsnie sie "wysrał" problem. Jest ktos zorientowany jaki koszt, ile roboty w kwestii srzegła. No bo ja mam linke wiec jest prolem.
EDIT: Kupel mówi ze pompa i hydraulika, powinno sie w 2,3 stówach zamknąc. Mam nadzieje.
[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 11:51 ]
peter200 napisał/a:

R65 była montowana do silników 1.1 1.4 1.6 ale wiem, że niektórzy zostawiali ją przy wymianie silnika na 1.8 i nawet startowali w wyścigach.

Hmm, ktos moze z forum? Nie było problemu to inne przełozenia? Dziwne mi sie to wydaje, ale mechanikiem nie jestem.

Musze miec wszsytko jasne bo bym to zamowil przez osobe z wysp.

peter200 - Nie Kwi 12, 2009 15:09

niuton napisał/a:
No bo ja mam linke wiec jest prolem.
EDIT: Kupel mówi ze pompa i hydraulika, powinno sie w 2,3 stówach zamknąc. Mam nadzieje.

No, bez rewolucji. Zamontowanie pompki sprzęgła w R 25 to jest problem.
Wszystkie R200/25/ZR 1.8 i diesle mają linkę sprzęgła i skrzynię PG1, więc dużo prościej będzie przełożyć mocowanie linki z jakiejś używki.

niuton - Nie Kwi 12, 2009 18:10

aha, czyli skrzynia i shoftshifter jak najabrdziej tak, moge kupowac?
hubosza87 - Nie Kwi 12, 2009 21:11

ja u siebie wymieniałem skrzynie na ową PG1 przy okazji swapa na 1.8 i mój mechanik nie miał żadnych problemow z przekładką a nie był to żaden znawca roverów tylko zwykły blacharz ;)
niuton - Pon Kwi 13, 2009 17:20

1.8 bez zminnych? Jak to chodzi na tym zestawie?