Zobacz temat - [R200] co uważacie o takich alusach?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R200] co uważacie o takich alusach?

szymon1986 - Wto Kwi 14, 2009 08:51
Temat postu: [R200] co uważacie o takich alusach?
Jak w temacie... zamierzam zakupic alufelgi tylko nie mogę się zdecydowac jakie,co sądzicie o tych?

http://moto.allegro.pl/it..._400_25_45.html

jak je oceniacie i czy ktoś może widział je na aucie jak się prezentują?

z góry dzięki za rady i opinie pozdro :)

camaro17 - Wto Kwi 14, 2009 09:06

szymon1986 nie kojarzę takiego modelu, po za tym na stronie www nie ma jej w spisie, ale ładnie wygląda prawdopodobnie koleś co sprzedaje wsadził dekielki z logiem i sprzedaje jako oryginalne, warto zwrócić uwagę ze mają ET36 a to na pewno nie jest oryginalne bo Rovery 200/400 lub 25/45 mają jakoś ET w granicach 40-45. Wzór jest ładny i może są nowe bo to zawsze można ukryć odnową i się nie połapiesz.
szymon1986 - Wto Kwi 14, 2009 09:10

no też mi przypadły do gustu,ale pokazałem koledze i powiedział że wyglądają jak bębny od pralki ;) więc postanowiłem się tutaj poradzic :) a o co chodzi z tym ET ?
dobryziom - Wto Kwi 14, 2009 09:10

strasznie toporne w feldze 14 cali będą wyglądać przytłaczająco jak kołpak... a o cenie już nie wspomnę...
szymon1986 - Wto Kwi 14, 2009 09:13

hmm a może ktoś polecić coś w rozsądnej cenie pasujące do R200? nie musi być orginał... no i rozmiar 15
dobryziom - Wto Kwi 14, 2009 09:24

tak na szybko wziął bym takie:

http://moto.allegro.pl/it...polerowane.html

szprychy w R200 zawsze ładnie wygladaja, tylko poszukał bym w niższej cenie za 900pln spokojnie znajdziesz nóweczki.

mielony22 - Wto Kwi 14, 2009 10:29

te szprychy sa fajne, a te pierwsze to szwagier w octavce ma identyk tylko 15'' z kapselkiem dezenta.jesli moge ci poradzic cos na temat felg to powiem ci tak,sszukaj czegos o ET zblizonym do oryginalu.ja mam u siebie 15'' o szerokosci 7J i ET 37 na to zalozone oponki 195/60.i tak po koleinach ciaga az milo :lol: ale najwiekszy minus to to, ze jak 4osoby zapakuja sie to najmniejszy wyboj powoduje obtarcie kola o nadkole.kola z ledwo bieda mieszcza sie w obrysie auta.chetnie bym je zamienil na cos innego o wiekszym ET, ale brak kasy nie pozwala narazie.moze za rok.
greg-si - Wto Kwi 14, 2009 12:04

ani jedne ani drugie felgi mi się nie podobają. Na Twoim miejscu kupiłbym jakieś oryginalne z roverka 15'. Jeśli nie z roverka to na pewno markowe a nie jakiś szajs firmy krzak. Dwóch kumpli się mało nie zabiło na takich felgach. Ładnie wyglądały a trwałości w ogóle. Jeden miał nówki sztuki 17 na profilu 45 i po dwóch tygodniach rant się oberwał po wjechaniu w dziurę. Drugiemu podobnie tyle że te szprych się oberwały. Ogólnie na felgach radziłbym nie oszczędzać.
Dodam że felgi roverowe są mocne. Ostatnio wjechałem w dziurę dość głęboką przy ponad 100km/h z 5 osobami i poza tym że zbieżność się przestawiła i na feldze został czarny ślad z gumy wszystko ok. Na wyważarce nie pokazało żadnych bić.

szymon1986 - Wto Kwi 14, 2009 16:13

dobryziom napisał/a:
tak na szybko wziął bym takie:

http://moto.allegro.pl/it...polerowane.html


No bardzo fajne są :) tylko czy faktycznie nie lepiej zainwestować w coś markowego?

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 16:15 ]
mielony22 napisał/a:
.jesli moge ci poradzic cos na temat felg to powiem ci tak,sszukaj czegos o ET zblizonym do oryginalu.


tzn jakie to ET ma byc?w ogóle chciałbym prosić kogoś o podanie optymalnych parametrów dla alu rozmiar 15

greg-si - Wto Kwi 14, 2009 16:59

5J15 (alu); Rozstaw śrub: 4x100; Otwór centrujący: 56,1 mm; ET: 45
mielony22 - Wto Kwi 14, 2009 18:41

greg-si wlasnie ci podal.szukaj czegos zblizonego do oryginaly.rozstaw srub i otwor centrujacy musi sie zgadzac bo inaczej feli nie zalozysz.co do ET i szerokosci felgi mozna kombinowac z innymi rozmiarami.
camaro17 - Wto Kwi 14, 2009 19:30

mielony22 różnicę w otworze centrujący można zniwelować pierścieniem centrującym
szymon1986 - Wto Kwi 14, 2009 20:04

dziękuje bardzo za odpowiedź, punkty "pomógł" już poleciały :) pozdro
camaro17 - Wto Kwi 14, 2009 20:06

szymon1986 spoko po to tu jesteśmy
szymon1986 - Wto Kwi 14, 2009 20:07

czyli jak rostaw i otwór się zgadzają można założyc normalnie czy mimo wszystko jakiś pierścień czy coś tam trzeba ładowac?
camaro17 - Wto Kwi 14, 2009 20:15

Ja jak teraz szukam sobie felg na lato to szukam 4x100 i patrze na ET żeby nie było za niskie. A co do otworu centrującego jak nie trafisz takiej felgi żeby było oryginalne to sobie dokupisz pierścienie centrujące takie aby pasowały i zniwelowały tą różnicę.
szymon1986 - Wto Kwi 14, 2009 20:20

rozumiem,a to ET to co to jest? :)
TomC - Wto Kwi 14, 2009 20:25

szymon1986 napisał/a:
to ET to co to jest?


ET czyli offset to nic innego jak odległość pomiędzy płaszczyzną symetrii felgi a płaszczyzną powierzchni montażowej. Offset może być wartością ujemną lub dodatnią.

camaro17 - Wto Kwi 14, 2009 20:58

Właśnie ot to.
greg-si - Wto Kwi 14, 2009 21:56

tylko trzeba pamiętać że przy zakładaniu dystansów może być konieczność przedłużenia szpilek
była kiedyś fajna strona z dokładnymi wymiarami koła przy różnych ET, szerokościach felgi, gumy, profilu opony tylko po formacie zgubiła mi się strona :/

azer - Wto Kwi 14, 2009 22:05

może ta? http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp :)
mielony22 - Czw Kwi 16, 2009 23:44

camaro17 napisał/a:
mielony22 różnicę w otworze centrujący można zniwelować pierścieniem centrującym


sorka zapomnialem o tym.konkretnie mi chodzilo o to ze trzeba wlasnie zniwelowac ewentualna roznice bo moga wystapic bicia kola.

szymon1986 - Pią Kwi 17, 2009 21:08

dzięki wszystkim za odpowiedzi i zainteresowanie w razie kupna będę wiedział czym się kierowac i na co zwracac uwagę :) pozdro :)