|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Jak odkręcić sondę lambda?
tomi78 - Sro Kwi 15, 2009 16:56 Temat postu: [R416] Jak odkręcić sondę lambda? Pomozcie czy do sondy lambda jest potrzebny jakis specjalny klucz? jak ja odkrecic? Ostatnio probowalem ja wykrecic i ani z gory ani z dolu nie ma do niej dojscia takiego zeby zwyklym kluczem ja odkrecic . Wie ktos jak to zrobic?
horbi - Sro Kwi 15, 2009 19:39
Witam
Odkręca się zwykłym kluczem chyba 21 (najlepiej oczkowym), dobrze wcześniej polać jakimś odrdzewiaczem.
Czasem trzeba zdjąć osłonę wydechu żeby dojść kluczem.
secio - Sro Kwi 15, 2009 19:42
Te same pytanie do R200. Udało się komuś bez odkręcania kolektora wydechowego ?
Pzdr,
Mariusz
BoloSr - Sro Kwi 15, 2009 19:49
horbi napisał/a: | Witam
Odkręca się zwykłym kluczem chyba 21 (najlepiej oczkowym), dobrze wcześniej polać jakimś odrdzewiaczem.
Czasem trzeba zdjąć osłonę wydechu żeby dojść kluczem. |
ale ten oczkowy to musi byc przeciety w innym wypadku go nie przelozy przez kabelek
tomi78 - Sro Kwi 15, 2009 20:00
No wlasnie oczkowym to napewno nie wymienisz bo na koncu jest kabel i nie przelozysz przez oczko . Ja mam u siebie tak ciezkie dojscie do tej sondy ze nie moge za zadne skarby odkrecic tej sondy nie wiem juz co robic.
PTE - Czw Kwi 16, 2009 11:29
secio napisał/a: | Te same pytanie do R200. Udało się komuś bez odkręcania kolektora wydechowego ?
|
Mi się udało w R25. Odkręcałem na leżąco od dołu, płaskim kluczem. Poszło bez problemu.
Więcej w tym wątku.
tomi78 - Czw Kwi 16, 2009 11:44
Ja u siebie w 416 nie moge sie dobrac do tej sondy jest tak osadzona ze nie ma jak zlapac kluczem za nakretke. Moze w innych modelach jest inaczej ale w moim 416 to naprawde tragedia z odkreceniem tej sondy.
AndrewS - Czw Kwi 16, 2009 21:46
w 214 Si kanciaku odkrecilem bez zdejmowania kolektora, kluczem oczkowym chyba 22, przechodzi przez wtyczke, dodatkowo chyba jakims kolkiem robilem dzwignie, trzeba uwazac zeby nie urwac kolektora
dlugosc klucza tez miala znaczenie
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 06:10
Oczkowy przejdzie przez wtyczke ? Nawet o tym nie pomyslalem musze sprobowac ale nawet jak przejdzie to jest ciezko z miejscem , bardzo trudno sie do tego dostac . Ja juz tyle grzebalem i narazie nic nie moge wymyslec jak do tego podejsc.
sTERYD - Pią Kwi 17, 2009 09:05
klucz musi być krótkawy i od góry da radę podejść między kolektorem a wężem od chłodnicy
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 09:09
No to musze poszukac gdzies jakiegos krotkiego klucz bo zwyklym jest naprawde ciezko . No i zostaje jeszcze sprawa czy to wogole da sie wykrecic bo slyszalem ze niektore sa tak zapieczone ze trudno sobie poradzic.
AndrewS - Pią Kwi 17, 2009 09:18
no wlasnie z tego co pamietam, to dlugosc klucza ma tu naprawde kluczowe znaczenie, potem jak mi sie udalo klucz zalozyc, to do niego dostawilem kawalek drewnianego kolka, a w kolek walnalem mlotkiem i poszlo
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 09:31
To mowisz ze z gory najlepiej. A w ktora strone sie odkreca sonda mysle ze w dol trzeba krecic jak ods gory odkrecasz nie? A oczkowym kluczem to robiles czy normlnym?
AndrewS - Pią Kwi 17, 2009 09:58
na ja robilem z gory, sonde odkrecasz normalnie czyli w lewo, ja robilem oczkowym, jest znacznie wygodniej, bo nie spadnie przy dostawianiu kolka i biciu mlotkiem
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 10:01
No dzieki za podpowiedzi bede jeszcze raz sie musial za to zabrac tylko takiego klucza krotszego bede musial gdzies poszukac tylko gdzie?
AndrewS - Pią Kwi 17, 2009 10:07
ja znalazlem poprostu u nas w kluczach, jakis stary, oczko oczko, moze w sklepie z narzedziami cos dobiora, niestety nie jestem w stanie podac dlugosci
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 10:18
No jak nie znajde czegos w swoim warsztacie to bede musial sie przejsc do sklepu i zakupic jakis odpowiedni klucz . a wiesz czy mozna jezdzic z odpieta sada ? Czy to nie stwarza jakiegos zagrozenia dla samochodu? Chce poprobowac jak samochod sie zachowuje z odpieta sonda.
AndrewS - Pią Kwi 17, 2009 11:57
hmm nie wiem czy komp nie zlapie wtedy bledu i trzeba go bedzie potem skasowac czytnikiem
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 12:00
Tylko taki problem moze wystapic czy cos gorszego moze sie stac np. z katalizatorem orjentujesz sie?
AndrewS - Pią Kwi 17, 2009 12:31
w/g mnie nie, tym bardziej ze to nie jest nowy katalizator
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 12:46
Chcialbym odlaczyc sonde i pojezdzic samochodem wyprobowac jak sie bedzie sprawowal wtedy bede dokladnie wiedzial czy to napewno sonda jest winna za moja przypadlosc . Tylko boje sie ja odlaczyc zeby sie nic nie stalo.
Pat - Pią Kwi 17, 2009 12:51
stac sie nie powinno nic ( mechanicznie ) po prostu komputer sie nauczy i znajdzie blad ... pewnie wtedy bedzie chodzil w trybie z jakas ubozsza mieszanka ... tylko nie wiem czy po podlaczeniu nie trzeba bedzie skasowac tego bledu za pomoca kompa
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 12:55
Z ubozsza czy bogatsza mieszanka ? Jak ma sie podniesc spalanie bez sady to mieszanka chyba bedzie bogatsza tak mi sie zdaje.
Pat - Pią Kwi 17, 2009 12:59
u mnie mam blad katalizatora i sond ( wszystko do wymiany ) chodzi wlasnie w ubozszej mieszance .. nierowno i troche brakuje mu mocy .. pali mniej bo srednia do ok 7 l
tomi78 - Pią Kwi 17, 2009 13:37
To dziwne bo wszyscy mi mowia ze bedzie palil wiecej bo bedzie caly czas pracowal na bogatej mieszance ale ja sie na tym nie znam .
sTERYD - Pią Kwi 17, 2009 16:08
nic sie nie stanie po prostu komputer podstawi sobie stałą wartosć napięcia i tak bedzie pracował. Nie będzie żadnego błędu
AndrewS - Pią Kwi 17, 2009 21:28
sTERYD napisał/a: | Nie będzie żadnego błędu |
pewny jestes
bo w przypadku np. czujnika temp plynu, komp podstawi sobie stala temp, ale blad zostanie w pamieci
sTERYD - Pią Kwi 17, 2009 23:10
będzie błąd czujnika - obwód otwarty ale po założeniu nowego czujnika komputer powróci do normalnego sterowania bez kasowania błędu (tylko tyle, że w pamięci komputera będzie zapisane zdarzenie)
jeśli chodzi o sondę to sprawdzaliśmy z KPT i żaden błąd w pamięci się nie pojawiał... tylko tyle, że była stała wartość napięcia lambdy 0,4V
tomi78 - Nie Kwi 19, 2009 06:27
To dobrze ze mozna odlaczyc i posprawdzac . Wczoraj odlaczylem i silnik chodzi caly czas rowno wiec to na 99% sonda lambda jest do wyminy ale jeszcze musze troche pojezdzic posprawdzac wszystko. Juz sie ucieszylem bo moze znalazlem wreszcie przyczyne chwilowej nierownej pracy silnika. Oby to bylo to co stwierdzilem bo juz innych mozliwosci nie ma.
|
|