Zobacz temat - [R220 SDI] - Parę pytań o rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDI] - Parę pytań o rozrząd

Bordos - Czw Kwi 16, 2009 17:44
Temat postu: [R220 SDI] - Parę pytań o rozrząd
Niedługo czeka mnie wymiana rozrządu, planuje kupić komplet rozrządu z allegro (paski Gates, napinacze LUK/INA) i uszczelniacze wałka rozrządu i ewentualnie uszczelniacze wału korbowego w tomteam) Jest dla mnie parę rzeczy nie jasna tj:

- czy przy wymianie rozrządu konieczne jest zdejmowanie pokrywy zaworów (czy trzeba wymienić uszczelkę pokrywy zaworów)
- jak sprawdzić czy mam metalowy, czy plastikowy tylny uszczelniacz rozrządu
- czy tylny uszczelniacz rozrządu ( dość droga część ) uszczelnia wał rozrządu czy korbowy?
- czy uszczelniacze gumowe wałka rozrządu są z obu stron wałka takie same? I czy do ich wymiany również nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów
- czy do wymiany uszczelniacza wału korbowego trzeba dużo dodatkowo demontować ?
- czy po wymianie rozrządu trzeba ustawiać ponownie kąt wtrysku

Raptile - Czw Kwi 16, 2009 17:56

napinacze LUK/INA nie są najlepszej jakości
Brt - Czw Kwi 16, 2009 20:22

1. nie
2. nie wiem, odkręcić obudowę :roll:
3. nie wiem o co chodzi
4. wymiary mają takie same, moga być kierunkowe i wtedy będa inne .. ja chyba miałem dwa takie same (działające niezależnie od kierunku obrotów) Wymiary to chyba 40x50x7, ale głowy nie dam
5. obudowa dolna paska rozrządu + koło pasowe + koło zębate paska rozrządu, więc przy wymianie paska dodatkowo wlaściwie nic.
6. warto sprawdzić bo często się potrafi przestawić.

Bordos - Nie Kwi 19, 2009 08:12

A powiedz mi kolego, czy taki zestaw części styknie do tej wymiany?

- http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=285 dwie sztuki

- http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=431 raz

- http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html

A ten uszczelniacz tylny, o który Cie pytałem chodziło mi o
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=935

Co sądzisz na temat takiego zestawu części ?

fireman - Nie Kwi 19, 2009 08:32

witam.podlacze sie i zapytam, czy przy wymianie rozrzadu zawsze wymienia sie uszczelniacze walu korbowego i walka rozrzadu?jesli nie to kiedy?
szoso - Nie Kwi 19, 2009 08:32

Raptile napisał/a:
napinacze LUK/INA nie są najlepszej jakości

nie wiem czy wiesz ale INA idzie na pierwszy montaż do Volkswagena i robi również popychacze hydrauliczne do tej marki :wink:
nie wiem skąd masz takie wiadomości bo INA jest jedną z najlepszych firm i sam również ją zakładam :smile:
nie wierz we wszystko co ci mówią koledzy bo zapewne od nich słyszałeś że INA jest słaba i ja ci mówię że to plotki :wink:
jak nie wierzysz to przejrzyj inne fora np.Volkswagena :smile:

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 09:42 ]
fireman napisał/a:
witam.podlacze sie i zapytam, czy przy wymianie rozrzadu zawsze wymienia sie uszczelniacze walu korbowego i walka rozrzadu?jesli nie to kiedy?

powinno się je wymienić bo masz wszystko rozebrane a nie znasz dnia i godziny kiedy któryś uszczelniacz puści i będziesz musiał rozbierać wszystko jeszcze raz

Brt - Nie Kwi 19, 2009 09:20

mi puścił 5kkm po wymienie rozrządu i zaś trzeba było rozbierać rozrząd.
Bordos - Sro Kwi 22, 2009 18:00

Jeszcze jedno mam pytanko, dziś w sklepie gdzie pytałem o części, odczytali mi z katalogu, że w Roverze 220 SDI montowane były dwa różne paski rozrządu.

Czy to prawda?

Jak stwierdzić który u mnie występuje ?

szoso - Sro Kwi 22, 2009 18:26

Cytat:
Jak stwierdzić który u mnie występuje ?

porównać długość nowego paska ze starym i policzyć na nim ząbki :wink:

Bordos - Sro Kwi 22, 2009 18:52

szosownik napisał/a:
Cytat:
Jak stwierdzić który u mnie występuje ?

porównać długość nowego paska ze starym i policzyć na nim ząbki :wink:


No ta metoda akurat mnie nie urządza:) Bo sam wymieniał tego nie będę, chce po prostu dać auto do mechanika + dać części i niech zmienia:)

Tomi - Sro Kwi 22, 2009 19:05

Raptile napisał/a:
napinacze LUK/INA nie są najlepszej jakości


LUK/INA, SKF i Ruville różnią się od siebie pudełkiem :)

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 20:12 ]
Bordos napisał/a:
Niedługo czeka mnie wymiana rozrządu, planuje kupić komplet rozrządu z allegro (paski Gates, napinacze LUK/INA) i uszczelniacze wałka rozrządu i ewentualnie uszczelniacze wału korbowego w tomteam) Jest dla mnie parę rzeczy nie jasna tj:

- czy przy wymianie rozrządu konieczne jest zdejmowanie pokrywy zaworów (czy trzeba wymienić uszczelkę pokrywy zaworów)


Nie

Bordos napisał/a:
- jak sprawdzić czy mam metalowy, czy plastikowy tylny uszczelniacz rozrządu


Tylny można wymienić przy okazji wymiany sprzęgła, a nie rozrządu. Jesli masz tam wyciek, to faktycznie trzeba wymieniać. W dieselach najczęście stosowany jest metalowy.

Bordos napisał/a:
- czy tylny uszczelniacz rozrządu ( dość droga część ) uszczelnia wał rozrządu czy korbowy?


Uszczelnia wał korbowy od strony sprzęgła i nie ma związku z rozrządem.

Bordos napisał/a:
- czy uszczelniacze gumowe wałka rozrządu są z obu stron wałka takie same? I czy do ich wymiany również nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów


Są takie same i do ich wymiany nie zdejmuje się pokrywy zaworów.

[quote="Bordos"]- czy do wymiany uszczelniacza wału korbowego trzeba dużo dodatkowo demontować ? Odkręcić obudowę i dolne koło... górne zresztą również.
Bordos napisał/a:
- czy po wymianie rozrządu trzeba ustawiać ponownie kąt wtrysku


Najprawdopodobniej... ale o tym dowiesz się dopiero późną jesienią :)

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 20:18 ]
fireman napisał/a:
witam.podlacze sie i zapytam, czy przy wymianie rozrzadu zawsze wymienia sie uszczelniacze walu korbowego i walka rozrzadu?jesli nie to kiedy?


Osobiście jestem zdania, że należy wymienić. Guma używana do produkcji pasków rozrządu niezbyt dobrze znosi kontakt z olejem. Ponadto napinacz jest ustawiany ręcznie, wiec zmiana (conajmniej minimalna) siły naciągu paska jest więcej niż prawdopodobna. Pierwszą rzęczą, która o tym informuje są uszczelniacze, które po przejechaniu 10 kkm potrafią o tym stosownie przypomnieć. Pasek po kontakcie z olejem koniecznie trzeba wymienić na nowy.

Robocizna przy wymianie potem samych uszczelniaczy jest taka jak przy wymianie rozrządu i pewnie będzie kosztowała tyle samo :)

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 20:22 ]
szosownik napisał/a:
Raptile napisał/a:
napinacze LUK/INA nie są najlepszej jakości

nie wiem czy wiesz ale INA idzie na pierwszy montaż do Volkswagena i robi również popychacze hydrauliczne do tej marki :wink:
nie wiem skąd masz takie wiadomości bo INA jest jedną z najlepszych firm i sam również ją zakładam :smile:
nie wierz we wszystko co ci mówią koledzy bo zapewne od nich słyszałeś że INA jest słaba i ja ci mówię że to plotki :wink:
jak nie wierzysz to przejrzyj inne fora np.Volkswagena :smile:


Po części masz rację... jednak w każdej plotce jest odrobinę prawdy. Swego czasu na polski rynek trafiła bardzo duża partia sprzęgieł LUK'a... charakteryzowały się stosunkową niską ceną...

... i tym, że były regenerowane, ale o tym właściciele dowaidywali się po roku lub 2 latach. Tyle potrafiły wytrzymać niektóre egzemplarze :)

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 20:23 ]
szosownik napisał/a:
Cytat:
Jak stwierdzić który u mnie występuje ?

porównać długość nowego paska ze starym i policzyć na nim ząbki :wink:


Długość i ilość ząbków jest taka sama :)

W Twoim aucie będą węższe paski: tzn. 28mm (pasek rozrządu) i 22 (pasek pompy).

szoso - Sro Kwi 22, 2009 20:01

Tomi napisał/a:
Po części masz rację... jednak w każdej plotce jest odrobinę prawdy. Swego czasu na polski rynek trafiła bardzo duża partia sprzęgieł LUK'a... charakteryzowały się stosunkową niską ceną...

ja pisałem o INA a nie o LUK-u :wink:
tak przy okazji to dzięki Tomi za nową obudowę pilota immo,trochę się naczekałem bo zapomniałeś wysłać ale w końcu przyszła :ok:

Tomi - Pią Kwi 24, 2009 20:38

szosownik napisał/a:
Tomi napisał/a:
Po części masz rację... jednak w każdej plotce jest odrobinę prawdy. Swego czasu na polski rynek trafiła bardzo duża partia sprzęgieł LUK'a... charakteryzowały się stosunkową niską ceną...

ja pisałem o INA a nie o LUK-u :wink:


Wiesz jest pewna firma, która nazywa się LUK/INA. Ich produkty pakowane są czasem w zielono-białe pudełka (INA), czasem żółto-zielono-białe (LUK/INA) a czasem w żółto-białe (LUK) :)

szosownik napisał/a:
tak przy okazji to dzięki Tomi za nową obudowę pilota immo,trochę się naczekałem bo zapomniałeś wysłać ale w końcu przyszła :ok:


Jeszcze tylko odnowinie, wstawienie mebli, przeprowadzka i wszystko powinno działać płynniej, szybciej i w stałym kontakcie... a może i coś jeszcze :)

filo - Wto Kwi 28, 2009 16:22

Zauważyłem,że mam "spocone" okolice wałka rozrządu tzn.z przodu silnika trochę,ta plastykowa osłona rozrządu i z tyłu silnika przy kolektorze wydechowym.
Pewnie uszczelniacz wałka rozrządu nie został wymieniony.Pytałem mechanika to nie pamięta czy wymieniał ale mówił,że raczej nie bo nie lał :shock:
Po ściągnięciu osłony rozrządu jest tam sucho.
Osłona dziel się na dwie części-przednią odkręcaną (dwuczęściową) i tylną.
Więc olej z uszczelniacza nie ma raczej możliwości zamoczyć paska bo "spływa" za tylną osłonę.
Tak więc czy wymieniać ten uszczelniacz w nie długim czasie?
Do wymiany rozrządu mam nie całe 25 000 km-jakiś rok.
Wiadomo-uszczelniacz+nowy pasek rozrządu.
Czy uda mi się samemu to wymienić?
Wystarczy popuścić śrubę koła rozrządu,poluźnić napinaczem i zsunąć pasek czy muszę kompletnie wszystko rozbierać?
Nie wiem czy się dostanę za tylną osłonę w celu wymiany tego uszczelniacza.

I nie jest to jakiś wilki wyciek-po prostu "spocone".
Ale na palcu ślad zostaje-jak bym krople roztarł.
Oleju nie ubywa i nie jest silnik zabadźgany w oleju...
I pasuje też chyba zablokować silnik.
Uszczelniacz rozumiem,że ma być ten USZCZELNIACZ