Zobacz temat - [R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?

Botanix - Sob Kwi 18, 2009 08:11
Temat postu: [R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?
Witam serdecznie tuningowców :) . Ostatnio chodzi mi po głowie wymiana silnika na coś większego. Aktualnie jeżdżę na dieslu, 2 literkach. Mocy ma całkiem niemało ale jednak chciałbym czegoś więcej. Zastanawia mnie kilka opcji. Jako, że za 3 miesiące wracam do kraju na 3 tygodniowe wakacje, chciałbym dokonać kilku przeróbek.

1. Zregenerować silnik do stanu fabrycznego + niewielkie zwiększenie mocy.
2. Wymienić silnik na mocniejszy.

O ile pierwsza opcja wydaje mi się tańsza nie jestem pewny czy osiągnę pożądany efekt nie narażając zbytnio silnika. Naczytałem się trochę i z tego co twierdzicie można osiągnąć dość ciekawy efekt. Niestety nikt nie pokusił się o hamownię a, że mam umysł ścisły to taki wykresik pomógłby mi w decyzji. Generalnie byłbym zadowolony gdyby przyśpieszenie z 4 osobami na pokładzie było na obecnym poziomie takim jaki jest tylko ze mną . Idąc dalej, przyśpieszenie z 2 osobami proporcjonalnie większe. Czy tak na chłopski rozum, te 120 parę koni jakie uzyskuje się po tuningu wystarczy?

Podpunkt nr 2 to już droższa inwestycja jednak jestem w stanie wydać te parę K aby zapewnić sobie większą frajdę z jazdy. Pytanie tylko na co wymienić? Raczej wciąż chciałbym diesla i jeśli już wymieniać to dla tych 140-150km minimum. Czy musi być to silnik od Rovera? Audi a3 ma całkiem ciekawy silniczek, 2 litry 170km i 350nm... to już musi być coś z tym, że jego cena przekracza wartość tego samochodu. Co można by zrobić w tym kierunku, powiedzmy żeby zamknąć się z robocizną w 5-8 tysiącach?

Z góry sorry za nieład w mojej wypowiedzi ale dopiero co wstałem :roll:

Adrian355 - Nie Kwi 19, 2009 00:37

co do 1 punktu. Na forum w tym dziale jest wątek jak zchipować SDi za 7zł tak jak byś kupił ,,Allegro pover hip" za 70zł...
Lub tez jest opcja zrobić tego chipa za 7zł z potencjometrem :) BRT coś o tym wie ;)
Lub jechać do VTG... oni Ci schamują autko zrobią mapę paliwa i będziesz miał 140km. i 280Nm :)

Ja 2 opcje bym pominął, lepiej założyć turbinkę od Saaba gdzie tu czytałem że pasują, bo jeśli ma być grubo to większy inter + strojenie + lepsze turbo. I masz oryginalny prawie samochód i te 150km. Bo bo swapie na Audi nigdy top nie bedzie to co było. Bo kolega kiedyś robił tylko że do Corrado to przekładał:
immo z kompem
Stacyjke
Silnik + osprzęt
elekrtyke
zegary
pedała

I jakos to śmigało ;) ale i tak miewało fochy :P

Botanix - Nie Kwi 19, 2009 07:52

Zastanawiam się czy te 140km to nie za dużo jak na tego roverka :) . Z tego co czytałem skrzynia może nie wytrzymać takiego momentu. Ila taka przyjemność kosztuje i jak się wtedy samochód zachowa ( mając te 280nm )?

Generalnie to jeśli taki zabieg byłby bezpieczny to jestem w stanie się zdecydować. Chciałbym po drodze nieco zregenerować/wymienić kilka elementów jak turbinkę, generalnie osprzęt. Chcę mieć pewność, że najpierw odzyskam fabryczną moc a potem dopiero się go podkręci. Jaki byłby mniej więcej koszt takiej regeneracji + tjuningu w VTG ( co to jest tak na marginesie? ) ?

Czyli rozumiem, że opcja druga jest wykonalna z tym, że im więcej zapłacę tym lepiej będzie to wyglądało. Może podejść do tematu inaczej. Powiedzmy, że mam na wydanie do 8 no może 10.000zł. Chcę mieć jak najlepsze osiągi, przy rozsądnym spalaniu. W grę wchodzi każdy silnik jaki tylko idzie do niego wepchać. Co można by zrobić w tym kierunku?

Brt - Nie Kwi 19, 2009 09:37

Ja widzę dwa rozwiazania:

1. porządny chiptuning obecnego silnika z nastawieniem nie na max wartość momentu, ale na uzyskanie płaskiej charakterystyki od mozliwie niskich obrotów i np. max 260Nm.
2. Swap na 2.0T od Tomcata/620Ti/820Ti - frajda gwarantowana, niestety spalanie niedieslowskie ;)

Adrian355 - Nie Kwi 19, 2009 09:41

Brt, ale kolega chciał swapa na diesla :)

Botanix, prosze to ze strony VTG... taki mały cennik :


Przykładowe ceny chiptuningu:

Grupa VAG 1.8T - 1600zł
Grupa VAG 1.9TDI - 1600zł
Grupa VAG 2.7biturbo - 1800zł
Grupa VAG 2.0TDI - 1800zł

Chiptuning w pozostałych markach ( gdzie jest taka możiwość ) - 2000zł
Moduły w zależności od marki 2000-2200zł

W cenę każdej modyfikacji wliczone jest zhamowanie samochodu przed oraz po modyfikacji.

Wszystkie podane ceny są cenami netto


Ale według mnie zanim zaczniesz przywracanie do serii to zmierz rowerka na hamowni bo a nóż widelec Będziesz miał zadbany silnik który trzyma serie ;)

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 10:45 ]
A co do wytrzymałości skrzyni itp. to myśle że VTG jest na tyle mądre że da sobie radę ;) jeśli masz tyle funduszy :)

Raptile - Nie Kwi 19, 2009 09:56

z takim funduszem ładował bym 2.0 T :)
Brt - Nie Kwi 19, 2009 10:03

Cytat:
z takim funduszem ładował bym 2.0 T

ja tez .... a pozostałą kase zostawił na paliwo :mrg:

Adrian355 - Nie Kwi 19, 2009 10:07

Botanix napisał/a:
Raczej wciąż chciałbym diesla


i się nie dziwię :P bo albo zrób mega projekt i wrzuć V6 albo KV6 ;) ale to nie wykonalne :)
Ja bardziej obcował bym za zabiegiem w VTG lub w innej porządniej firmie z doświadczeniem i hamownią :)
Na Twoim miejscu zregenerowałbym Turbo (może nawet lekko ja ulepszył), Powymieniał wszystkie rzeczy eksploatacyjne pojechał na hamownię, zobaczył jak silnik się trzyma i jeśli moc była by minimum 100km. to skierowałbym się do firmy Tuningowej :) Zrobić mapę paliwa i cieszyć się swoim szybkim kopciuszkiem :P

Konix - Nie Kwi 19, 2009 10:13

Brt napisał/a:
Cytat:
z takim funduszem ładował bym 2.0 T

ja tez .... a pozostałą kase zostawił na paliwo :mrg:


Z takim funduszem można śmiało szukać Tomcata w UK, a tego zostawić jak jest ;)

Botanix - Nie Kwi 19, 2009 10:47

Cytat:
i się nie dziwię :P bo albo zrób mega projekt i wrzuć V6 albo KV6 ;) ale to nie wykonalne :)


Dlaczego? Szczerze mówiąc zastanawiałem się na 2.5-3 litrowym dieslem ale zdaje się mówisz o benzynce:D tym bardziej że ceny samych silników bywają raczej podobne. Tylko co oprócz takiego silnika trzeba wymienić, tu już musiałbym bardziej poszperać. Obawiam się jednak że zamontowanie takiego silnika byłoby bardzo kłopotliwe. Z drugiej strony zastanawia mnie coraz mocniej ten tuning VTG. 2000zł to raczej sporo mniej niż chciałem wydać ale może już być sporawa różnica. 140km w dieslu to już chyba nawet, nawet. Jak to się sprawuje w porównaniu do 2.0T? Spalanie to również czynnik, który biorę pod uwagę gdyż całkiem niemało km robię na miesiąc. Diesla chciałbym jednak nie tylko ze względu na spalanie. Tata mój zazwyczaj miał diesla... i jakoś tak zamiłowanie na mnie przeszło :) . Poza tym urzeka mnie warkocić.
Cytat:

Cytat:
z takim funduszem ładował bym 2.0 T

ja tez .... a pozostałą kase zostawił na paliwo :mrg:


Tak orientacyjnie ile by jej zostało? Co do paliwka to w UK benzyna jest o 10% tańsza od diesla więc o tyle więcej mógłby palić abym różnicy nie zauważył wcale. Do tego ubezpieczenie jakieś 20% tańsze - czyli około 800funtów rocznie zamiast 1000. To też jakaś różnica. Trzeba by to przekalkulować. Ile taki 2.0T potrafi spalić? Głównie po mieście śmigam z obecnym spalaniem około 6L/100km.

Kurcze no nie wiem na co się decydować co prawda mam jeszcze trochę czasu ale wolałbym mieć już decyzję podjętą :) . 2000zł i + 40km to całkiem kusząca propozycja. Dodatkową kaskę mógłbym dorzucić na lekki tuning wizualny głównie nowe felgi bo resztę aktualizuję na bieżąco. Co do silnika to jestem zdania, że jak już szaleć to szaleć. Czy w tym przedziale cenowym 2.0T to wszystko co można by zrobić? Czy można by zaaplikować jakiegoś diesla z podobną mocą?

Cytat:
Z takim funduszem można śmiało szukać Tomcata w UK, a tego zostawić jak jest ;)


Problem w tym, że polubiłem tego rupcia i nie chcę go oddawać przez co najmniej 2 najbliższe lata :)

Brt - Nie Kwi 19, 2009 11:55

no niestety spalanie w 2.0 T po mieście to tak od optymisycznego 10 do zimowego dynamicznego 14 ;) w trasie 7-8
Botanix napisał/a:
Diesla chciałbym jednak nie tylko ze względu na spalanie. Tata mój zazwyczaj miał diesla... i jakoś tak zamiłowanie na mnie przeszło . Poza tym urzeka mnie warkocić.

hehe .... pozostaje tuning swojego w takim razie ;) Przekładka na diesla VAG to spoooro rzeźby będzie :/

Raptile - Nie Kwi 19, 2009 13:03

Botanix, Ktoś na forum robił swap do R200 2.0 T i oferował nawet że może zrobić to za $$ :)
Botanix - Nie Kwi 19, 2009 13:12

Cytat:
no niestety spalanie w 2.0 T po mieście to tak od optymisycznego 10 do zimowego dynamicznego 14 ;) w trasie 7-8


Łoj, sporawo :)


Cytat:
hehe .... pozostaje tuning swojego w takim razie ;) Przekładka na diesla VAG to spoooro rzeźby będzie :/


Kurcze no bardzo szkoda bo marzy mi się ponad 300nm...

Radzisz więc pozostać przy tuningu? Znalazłem jedną firmę tym się zajmującą na miejscu. Koszt w zasadzie podobny około 400 funtów. Hamują przed i po, deklarują zwiększenie mocy do około 135km i momentu do 260. Niby różnica w porównaniu do fabrycznego jest warta uwagi ale z drugiej strony, masz zdaje się dieselka tuningowanego samemu. Sporo to taniej wyszło jakby nie patrzeć. Szkoda, że nikt nie hamował byłoby porównanie ;) . Warto dopłacić te 1800zł ( odliczyłem na wskaźnik turbo ) i pojechać do RS tuning?

I jeszcze inna sprawa. Co gdyby tak wstawić diesla z r75 lub r45 , z tego co widzę są mocniejsze i po tuningu można osiągnąć wartość 330nm oraz 305nm. Różnią się czymś specjalnie?

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 13:13 ]
Cytat:
Botanix, Ktoś na forum robił swap do R200 2.0 T i oferował nawet że może zrobić to za $$ :)


Kto i za ile :grin: ?

thef - Nie Kwi 19, 2009 13:16

Botanix napisał/a:
Co gdyby tak wstawić diesla z r75 lub r45
Botanix napisał/a:
Różnią się czymś specjalnie?
Nawet znacznie ;) . R45 to seria L, taka jak Twoja, tyle, że z nowszą pompą i inną mapą, a R75 to diesel z BMW na listwie common rail.
Firq - Nie Kwi 19, 2009 13:20

Botanix, moim zdaniem 260-280 Nm i 135-140 kM Bardzo cię zadowoli przy nie wielkiej masie autka te dodatkowe Koniki bardzo dadzą się odczuć :))
Ps Sorka za pytanie z innej beczki panowie ale w waszych R SDI kiedy turbinka daje o sobie znać?? tzn kiedy ją słychac chodzi mi o zakres obrotów...?? :)
Pozdrawiam firq

Botanix - Nie Kwi 19, 2009 13:21

Cytat:
Nawet znacznie ;) . R45 to seria L, taka jak Twoja, tyle, że z nowszą pompą i inną mapą, a R75 to diesel z BMW na listwie common rail.


Idąc dalej, nowa pompa + strojenie i mam prawie r45 :) ?

To, to zaczyna mi się podobać. W sumie jeśli można dorzucić parę bajerów do obecnego silnika, po zabiegu stuningować i osiągnąć jeszcze więcej koników :) . Cena pewnie będzie mniejsza od nowego engina.

Tak jak kolega Adrian355 wspominał:
Cytat:

Ja 2 opcje bym pominął, lepiej założyć turbinkę od Saaba gdzie tu czytałem że pasują, bo jeśli ma być grubo to większy inter + strojenie + lepsze turbo. I masz oryginalny prawie samochód i te 150km.


Super sprawa, stary silnik nowa dusza :) . Mógłbym dowiedzieć się coś więcej na ten temat?

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 13:22 ]
Cytat:
tzn kiedy ją słychac chodzi mi o zakres obrotów...??


Ja jej w ogóle nie słyszę, czuć zaczyna być od około 1800-1900 może 2000 nie jestem pewien. :)

thef - Nie Kwi 19, 2009 13:25

Botanix napisał/a:
Idąc dalej, nowa pompa + strojenie i mam prawie r45 ?
A zadowoli Cię 101KM i 240Nm? ;) Jest jeszcze wersja z 25ki i ZRa 113 KM i 260 Nm ale to i tak Cię chyba nie uszczęśliwi ;) .
Firq - Nie Kwi 19, 2009 13:28

Botanix Napisał,
Cytat:
Ja jej w ogóle nie słyszę,

yy poważnie mówisz??
są jeszcze takie przypadki??
Botanix, w ile twój R ciagnie do 100km/h??

Botanix - Nie Kwi 19, 2009 13:29

Cytat:
A zadowoli Cię 101KM i 240Nm? ;)


Jeśli idzie o km to trochę ich mniej będzie za to poziom nm o 30 wyższy a po tuningu 305 już całkiem ładnie... na szczęście na max speed mi nie zależy :) . Czy taka operacja niesie ze sobą jakieś inne plusy poza zwiększeniem momentu?

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 13:31 ]
Firq

Przyznam szczerze, że do 100 to chyba trzeba umieć dobrze przyśpieszyć. Raz mi wychodzi raz nie :) . Raz udało mi się około 11sek ale z dodatkową osobą na pokładzie + skrzynią o masie około 30kg. Wydaje mi się, że lepiej sprawdzać ile wychodzi od 50 do 120.

PS. Wie ktoś może co za program na komórkę mierzy przyśpieszenie? Słyszałem o takim na symbiana ale nie pamiętam nazwy. Chętnie bym się sprawdził sam i bez skrzyni.

Firq - Nie Kwi 19, 2009 13:41

czesto nawigacje samochodowe maja takie programy mierzące przyśpieszenie od 0-100km/h

Pytanie o ta turbinke zadałem dlatego bo u mnie turbinka troche inaczej się zachowuje niz w innych r z moich porównan tak wynika... mianowicie mam paru znajomych w r220sdi i u nich turbinke sluchac od ok 1700 obr/min czasem 1900 a mój r jak stoi za zapalonym silniku to nawet na biegu jałowym słychać gwizd... a jak juz rusze nawet powoli to juz rarytas... :) od poczatku jak go kupiłem tak było i tak mnie to urzekło ze przed kupnem nawet sie nim nie przejechałem tylko posłuchałem silnika wypłaciłem pieniążki i pojechałem do domu 400km :)
Ps Kopa mój r zaczyna mieć juz od 1500 obr/min :))
Przed latem tego roku czeka go Chiptuning Wiekszy Cooler jakieś wentyle na przód troszke wieksze cisnienie i jeszcze pare drobiazgów :))

Brt - Nie Kwi 19, 2009 14:03

z rezystorkiem rozkręconym na max, przyspieszenie do 100 wyszło (2 osoby na pokładzie) ok 9,2 sek. Ob 60 -100 na IV biegu jakieś troszke ponad 6 sekund. Silnik ciągnie żwawo szczególnie w dolnym zakresie obrotów czuć różnicę. Myślę, że dobry chiptuning da jeszcze lepsze efekty (na rezystorku kopci dość mocno). Kilka razy już pisałem, ze bulem tego auta jest słaba skrzynia i ona niestety ogranicza możliwości, dlatego też proponowałbym własnie iść w kierunku poszerzenia ch-ki momentu niz tylko zwiększenia do max w wąskim zakresie obrotów.

Co do silnika, to jaoś bardziej wolę te starsze SDi niż nowsze iDT. W zwykłej jeździe codziennej bardziej mi podchodzą ;)

Botanix - Czw Kwi 23, 2009 08:15

Cytat:
Kilka razy już pisałem, ze bulem tego auta jest słaba skrzynia i ona niestety ogranicza możliwości, dlatego też proponowałbym własnie iść w kierunku poszerzenia ch-ki momentu niz tylko zwiększenia do max w wąskim zakresie obrotów.


Czyli powinienem zacząć od skrzyni... co można z tym fantem zrobić? Dałoby się wymienić skrzynię na inną? Jak już pisałem kaski na przeróbki trochę będzie. Na "chip tuning" się raczej skuszę ale dopiero po likwidacji słabych pkt, nie żeby 135km było mało ale mam wrażenie, że można więcej wycisnąć osuwając te słabe elementy.

Generalnie tak jak pisałem wcześniej, byłoby miło mieć pod maską około 170-200 koni, czy da się to zrobić na bazie tego silnika? Może ktoś się pokusił o solidny tuning tegoż silnika? Jeżeli tak to co należy wymienić i na co a może są jakieś zakłady, w których tuningują samochodu nie tylko poprzez wgranie nowych map bądź założenie chipa?Oczywiście chciałbym jak najwięcej zrobić samodzielnie ale ze wszystkim na pewno bym sobie nie poradził :)

Brt - Czw Kwi 23, 2009 08:35

170 - 200 koni przy tej skrzyni z diesla .. nidyrydy ... Taka moc + w miarę bezbolesny swap = silnik 2.0Ti z tomcia ;) Jeśli diesel i taka moc, to zmiana kompletna układu napędowewgo, ale nie wiem z jakiego auta .. :bezradny:
Krzysi3k - Czw Kwi 23, 2009 11:09

Botanix napisał/a:
Czyli powinienem zacząć od skrzyni...


Ale kolega wspomniał o skrzyni ;)
Tutaj nie ma pola manewru niestety... Sam chętnie bym chipem sobie dorobił trochę koników i NM, ale niestety skrzynia ogranicza :/

Tak mnie zastanawia, czy w R25 2.0 iDT 113 KM montowali inne skrzynie? Tam przecież było 260 NM, a skrzynia wytrzyma 240...

Botanix - Czw Kwi 23, 2009 11:57

Też mnie to zastanawia, wg zakładu chipującego w moim mieście R25 tuningują na max 310nm, R75 ponad 340nm, r45 również ponad 300nm. Jeżeli dałoby się przełożyć skrzynie wtedy taki tuning ma sens spory. Ponad 100nm to jednak duża różnica.