|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214 Si '97 16v] Drgania, nierówna praca
blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 10:54 Temat postu: [R 214 Si '97 16v] Drgania, nierówna praca Witam
Około 3 tygodni temu mialam zrobiony gruntowny przegląd przed dłuższą trasą - wymienione zostały świece, bo przed przegladem nierówno pracował - okazało się że pali na 3 cylindry.
Wszystko było ok - ale w trasie po przejechaniu 200km zaczeła się znów nierowna praca - co dało sie czuć wewnątrz auta - drgania kierownicy, drązka zmiany biegów...
Zazwyczaj następowało to powyżej 3tys obrotów, a także przy hamowaniu-zatrzymywaniu się, na 1, na postoju- jak wciskałam sprzęgło to auto jakby traciło moc (ale nie gasło, bo to nie było aż tak mocno) a potem obroty były w normie 1-1,2tys, ale drgania lekkie były i słychac było że coś jest nie tak.
Teraz nie wiem czy to znowu któraś świeca padła (po 3tygodniach)? i czy to wogóle coś z prądem...
MaReK - Nie Kwi 19, 2009 11:01
A sprawdzal ktos przewody, cewka, kopulka, palec... ?
Moze byc jeszcze czujnik polozenia przepustnicy, co ostatnio zwalilo sie w Roverku mojej mamy, a objawy byly b. podobne do Twoich.
Zeby to sprawdzic to trzeba wykluczac wszystko po koleji.
Pozdrawiam,
azor77 - Nie Kwi 19, 2009 11:07
Witam
Sprawdziłbym również przewody do świec WN, kopułkę i palec rozdzielacza.
Kopułkę i palec może wystarczy wyczyścić, lubi się często w tych miejscach zabrudzić i są problemy.
Przewody WN wymienić na nowe.
blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 11:07
Cytat: | A sprawdzal ktos przewody, cewka, kopulka, palec... ? | no wszystko było sprawdzane na tym ostatnim przeglądzie i czyszczone, a świece wymienione...
MaReK - Nie Kwi 19, 2009 11:19
Przewody byly czyszczone ?
Palec byl czyszczony?
Czasami czyszczenie nie wystarczy, zwlaszcza jak sie juz zuzylo.
Zaczalbym od wymiany przewodow. Potem palec i kopulka.
Cewka z uwagi na cene zostawilbym na koniec.
Pozdrawiam,
blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 11:23
MaReK napisał/a: | Przewody byly czyszczone ?
Palec byl czyszczony? |
ja tam nie wiem co sie czysci a co nie,
wiem, że rozbierane były te elementy, a świece wymienione.
kable WN średnio ile kosztują?
MaReK - Nie Kwi 19, 2009 11:50
100 - 200 zl?
A to nawet nie masz 100% pewnosci ze ktokolwiek cos sprawdzal i wymienial ?
blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 11:55
Mam pewnośc, że to było sprawdzane, bo rozmawiałam z mechanikiem, a nawet jeszcze wczoraj dzwoniłam się upewnić co robił
oprawca_1978 - Nie Kwi 19, 2009 12:29
blackbetty napisał/a: | Mam pewnośc, że to było sprawdzane, bo rozmawiałam z mechanikiem, a nawet jeszcze wczoraj dzwoniłam się upewnić co robił |
Jeśli sprawdzałaś pracę "mechanika" w ww. sposób - to nie na 100% ale na 1000% albo jeszcze więcej, NIC on nie zrobił, a tylko pieniążki wziął za wirtualną "pracę".
Taka jest smutna rzeczywistość w zdecydowanej większości polskich warsztatów.
Jak nie stoisz nad gościem jak kapo nad więźniem, jak go nie poganiasz, nie popychasz palcem, patrząc mu ciągle na łapy - i jeśli masz pojęcie, co ma zrobić- to tylko wtedy można mieć pewność, że coś będzie zrobione.
Dla tego też, ja każdemu, nie tylko posiadaczom roverków, gorąco zawsze radzę - w miarę swoich możliwości i umiejętności - naprawiajcie swoje samochody samemu, wszystko, co tylko będziecie w stanie sami zrobić.
Jak potrafią "mechanicy" "naprawiać" samochód, to chociażby moja trofiejna, od ojca, Nexia rocznik 1998 - jest tego przykładem, jak można człowieka, który się nie zna i który wierzy na "słowo" tzw. "mechanikom", rąbać na kasę, oszukiwać w żywe oczy i po prostu - w rozumieniu prawa- wyłudzać nienależne pieniądze i popełniać wielokrotnie przestępstwa POŚWIADCZANIA NIEPRAWDY - w tzw. "wirtualnych" wpisach w książeczce serwisowej pojazdu czy fakturach, ujmujących nie wykonana pracę i nie wymienione elementy.
Prawo karne się kłania - kodeks karny.
Gdy dostałem ten samochód od ojca, porozmawiałem sobie z tymi "specjalistami" w tej materii. Jakaś dziwna nerwowość ich opanowała, a potem nie chcieli już ze mną rozmawiać, uciekali, a szef stacji serwisowej był że tak powiem, technicznie uprzejmy.
Nie dajmy się nabrać! A jak się damy - i mamy na to kwit - to postraszmy nim tych, którzy go podpisali, powołując się na stosowne paragrafy KK. Zobaczycie, co się będzie działo.
blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 12:39
oprawca_1978 napisał/a: | Jeśli sprawdzałaś pracę "mechanika" w ww. sposób - to nie na 100% ale na 1000% albo jeszcze więcej, NIC on nie zrobił, a tylko pieniążki wziął za wirtualną "pracę".
Taka jest smutna rzeczywistość w zdecydowanej większości polskich warsztatów. |
nie rozumiem takiego podejścia!!
Skoro mowilam że to było zrobione to BYŁO. Mechanik jest znajomy i w trakcie przeglądu kilka razy tam też zagladalam.
Trudno mnie jako kobiecie NAPRAWIAĆ SOBIE OSOBIŚCIE. A nie każdy jest taki jak mowisz.
MaReK - Nie Kwi 19, 2009 18:21
Spokojnie, kolega Oprawca ma jakies problemy z dziecinstwa i traktuje wszystkich mechanikow jak zlo konieczne Oczywiscie ja nie podwazam kompetencji Twojego mechanika, ale byc moze nie sprawdzil do konca wszystkiego a rutynowo powiedzial ze jest okej
Podjedz do niego i przy Tobie niech zmieni palec, kopulke i kable przede wszystkim.
U mnie kable wygladaly na super! Czysciutkie, przejscie bylo na kazdym z nich ale... po wymianie bylo okej.
Pozniej stalo sie to samo, ale tym razem musialem wymieniac palec i kopulke...
blackbetty - Pon Kwi 20, 2009 09:08
MaReK napisał/a: | Podjedz do niego i przy Tobie niech zmieni |
gdyby to było mozliwe to bym nawet nie wspominala o tym na forum.
Przeprowadziłam się 600km no i mechanik pozostał a ja póki co szukam innego, w miedzyczasie pisząc z Wami
jeśli to kable WN to znalazlam w necie kilka i niby pisze że do R200 ale rzućcie okiem
http://moto.allegro.pl/it..._rover_200.html
http://moto.allegro.pl/it..._zaplonowe.html
http://moto.allegro.pl/it...niej_bytom.html
osobiście lubie marke Bosch, ale czekam na sugestie o w/w
szoso - Pon Kwi 20, 2009 09:15
wolałbym kupić kable BERU niż w/w
blackbetty - Pon Kwi 20, 2009 09:20
jakieś namiary na te kabelki?
sTERYD - Pon Kwi 20, 2009 09:21
pierwsze są dobre, ale do ośmiozawrowego silnika
drugie nawet jakby pasowały to przewodów bosch Ci nie polecam
Jeśli chodzi o trzecie to poproś o NGK i będzie ok
[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 10:27 ]
śmiało mozesz brać te:
http://moto.allegro.pl/it...416_krakow.html
szoso - Pon Kwi 20, 2009 09:38
blackbetty napisał/a: | jakieś namiary na te kabelki? |
na allegro ich nie widzę ale powinnaś je dostać w sklepie z częściami
przewody BERU były zakładane na pierwszy montaż w Volkswagenie i Audi
w Audi miałem nabite 300.000km i miałem jeszcze fabryczne przewody BERU
w sumie NGK też nie są takie złe ale BERU lepsze
blackbetty - Pon Kwi 20, 2009 09:41
no własnie bo nie moge ich znaleźć na necie.
A cenowo to dużo droższe od ngk?
szoso - Pon Kwi 20, 2009 09:44
blackbetty napisał/a: | A cenowo to dużo droższe od ngk? |
jak się nie mylę to coś około 200zł ale musiałabyś to sprawdzić i porównać
MaReK - Pon Kwi 20, 2009 10:15
blackbetty napisał/a: | gdyby to było mozliwe to bym nawet nie wspominala o tym na forum.
Przeprowadziłam się 600km no i mechanik pozostał a ja póki co szukam innego, w miedzyczasie pisząc z Wami
|
Sprobuj znalezc kogos w okolicy, byc moze ktos polecal kogos na forum...
blackbetty - Pon Kwi 20, 2009 13:36
miałam założone świece NGK nr14 zamiast 28 - więc może tu tkwiła przyczyna.
Świece zmienione na 28, przewiozłam go troche i przyznam że czuć różnice. Mam nadzieje że pożegnałam w tym momencie nierówna prace.
szoso - Pon Kwi 20, 2009 14:17
blackbetty napisał/a: | miałam założone świece NGK nr14 |
one idą m.in. do:
-Civic 1,6VTI
-Lanos 1,6
-Mazda 1,3
a żadnego modelu Rovera nie znalazłem żeby te świece do któregoś szły
|
|