Zobacz temat - [R 214 Si '97 16v] Drgania, nierówna praca
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214 Si '97 16v] Drgania, nierówna praca

blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 11:54
Temat postu: [R 214 Si '97 16v] Drgania, nierówna praca
Witam

Około 3 tygodni temu mialam zrobiony gruntowny przegląd przed dłuższą trasą - wymienione zostały świece, bo przed przegladem nierówno pracował - okazało się że pali na 3 cylindry.

Wszystko było ok - ale w trasie po przejechaniu 200km zaczeła się znów nierowna praca - co dało sie czuć wewnątrz auta - drgania kierownicy, drązka zmiany biegów...
Zazwyczaj następowało to powyżej 3tys obrotów, a także przy hamowaniu-zatrzymywaniu się, na 1, na postoju- jak wciskałam sprzęgło to auto jakby traciło moc (ale nie gasło, bo to nie było aż tak mocno) a potem obroty były w normie 1-1,2tys, ale drgania lekkie były i słychac było że coś jest nie tak.

Teraz nie wiem czy to znowu któraś świeca padła (po 3tygodniach)? i czy to wogóle coś z prądem... :bezradny:

MaReK - Nie Kwi 19, 2009 12:01

A sprawdzal ktos przewody, cewka, kopulka, palec... ?

Moze byc jeszcze czujnik polozenia przepustnicy, co ostatnio zwalilo sie w Roverku mojej mamy, a objawy byly b. podobne do Twoich.

Zeby to sprawdzic to trzeba wykluczac wszystko po koleji.

Pozdrawiam,

azor77 - Nie Kwi 19, 2009 12:07

Witam
Sprawdziłbym również przewody do świec WN, kopułkę i palec rozdzielacza.
Kopułkę i palec może wystarczy wyczyścić, lubi się często w tych miejscach zabrudzić i są problemy.
Przewody WN wymienić na nowe.

blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 12:07

Cytat:
A sprawdzal ktos przewody, cewka, kopulka, palec... ?
no wszystko było sprawdzane na tym ostatnim przeglądzie i czyszczone, a świece wymienione...
MaReK - Nie Kwi 19, 2009 12:19

Przewody byly czyszczone ;D ?
Palec byl czyszczony?

Czasami czyszczenie nie wystarczy, zwlaszcza jak sie juz zuzylo.
Zaczalbym od wymiany przewodow. Potem palec i kopulka.

Cewka z uwagi na cene zostawilbym na koniec.

Pozdrawiam,

blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 12:23

MaReK napisał/a:
Przewody byly czyszczone ;D ?
Palec byl czyszczony?

ja tam nie wiem co sie czysci a co nie, :lol:
wiem, że rozbierane były te elementy, a świece wymienione.

kable WN średnio ile kosztują?

MaReK - Nie Kwi 19, 2009 12:50

100 - 200 zl?
A to nawet nie masz 100% pewnosci ze ktokolwiek cos sprawdzal i wymienial ;D ?

blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 12:55

Mam pewnośc, że to było sprawdzane, bo rozmawiałam z mechanikiem, a nawet jeszcze wczoraj dzwoniłam się upewnić co robił :)
oprawca_1978 - Nie Kwi 19, 2009 13:29

blackbetty napisał/a:
Mam pewnośc, że to było sprawdzane, bo rozmawiałam z mechanikiem, a nawet jeszcze wczoraj dzwoniłam się upewnić co robił :)


Jeśli sprawdzałaś pracę "mechanika" w ww. sposób - to nie na 100% ale na 1000% albo jeszcze więcej, NIC on nie zrobił, a tylko pieniążki wziął za wirtualną "pracę".
Taka jest smutna rzeczywistość w zdecydowanej większości polskich warsztatów.

Jak nie stoisz nad gościem jak kapo nad więźniem, jak go nie poganiasz, nie popychasz palcem, patrząc mu ciągle na łapy - i jeśli masz pojęcie, co ma zrobić- to tylko wtedy można mieć pewność, że coś będzie zrobione.

Dla tego też, ja każdemu, nie tylko posiadaczom roverków, gorąco zawsze radzę - w miarę swoich możliwości i umiejętności - naprawiajcie swoje samochody samemu, wszystko, co tylko będziecie w stanie sami zrobić.

Jak potrafią "mechanicy" "naprawiać" samochód, to chociażby moja trofiejna, od ojca, Nexia rocznik 1998 - jest tego przykładem, jak można człowieka, który się nie zna i który wierzy na "słowo" tzw. "mechanikom", rąbać na kasę, oszukiwać w żywe oczy i po prostu - w rozumieniu prawa- wyłudzać nienależne pieniądze i popełniać wielokrotnie przestępstwa POŚWIADCZANIA NIEPRAWDY - w tzw. "wirtualnych" wpisach w książeczce serwisowej pojazdu czy fakturach, ujmujących nie wykonana pracę i nie wymienione elementy.
Prawo karne się kłania - kodeks karny.

Gdy dostałem ten samochód od ojca, porozmawiałem sobie z tymi "specjalistami" w tej materii. Jakaś dziwna nerwowość ich opanowała, a potem nie chcieli już ze mną rozmawiać, uciekali, a szef stacji serwisowej był że tak powiem, technicznie uprzejmy.

Nie dajmy się nabrać! A jak się damy - i mamy na to kwit - to postraszmy nim tych, którzy go podpisali, powołując się na stosowne paragrafy KK. Zobaczycie, co się będzie działo.

blackbetty - Nie Kwi 19, 2009 13:39

oprawca_1978 napisał/a:
Jeśli sprawdzałaś pracę "mechanika" w ww. sposób - to nie na 100% ale na 1000% albo jeszcze więcej, NIC on nie zrobił, a tylko pieniążki wziął za wirtualną "pracę".
Taka jest smutna rzeczywistość w zdecydowanej większości polskich warsztatów.

nie rozumiem takiego podejścia!! :|

Skoro mowilam że to było zrobione to BYŁO. Mechanik jest znajomy i w trakcie przeglądu kilka razy tam też zagladalam.

Trudno mnie jako kobiecie NAPRAWIAĆ SOBIE OSOBIŚCIE. A nie każdy jest taki jak mowisz.

MaReK - Nie Kwi 19, 2009 19:21

Spokojnie, kolega Oprawca ma jakies problemy z dziecinstwa i traktuje wszystkich mechanikow jak zlo konieczne ;) Oczywiscie ja nie podwazam kompetencji Twojego mechanika, ale byc moze nie sprawdzil do konca wszystkiego a rutynowo powiedzial ze jest okej :)

Podjedz do niego i przy Tobie niech zmieni palec, kopulke i kable przede wszystkim.
U mnie kable wygladaly na super! Czysciutkie, przejscie bylo na kazdym z nich ale... po wymianie bylo okej.

Pozniej stalo sie to samo, ale tym razem musialem wymieniac palec i kopulke...

blackbetty - Pon Kwi 20, 2009 10:08

MaReK napisał/a:
Podjedz do niego i przy Tobie niech zmieni

gdyby to było mozliwe to bym nawet nie wspominala o tym na forum.

Przeprowadziłam się 600km no i mechanik pozostał a ja póki co szukam innego, w miedzyczasie pisząc z Wami ;)

jeśli to kable WN to znalazlam w necie kilka i niby pisze że do R200 ale rzućcie okiem
http://moto.allegro.pl/it..._rover_200.html
http://moto.allegro.pl/it..._zaplonowe.html
http://moto.allegro.pl/it...niej_bytom.html

osobiście lubie marke Bosch, ale czekam na sugestie o w/w

szoso - Pon Kwi 20, 2009 10:15

wolałbym kupić kable BERU niż w/w :wink:
blackbetty - Pon Kwi 20, 2009 10:20

jakieś namiary na te kabelki?
sTERYD - Pon Kwi 20, 2009 10:21

pierwsze są dobre, ale do ośmiozawrowego silnika ;)
drugie nawet jakby pasowały to przewodów bosch Ci nie polecam :/
Jeśli chodzi o trzecie to poproś o NGK i będzie ok :)

[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 10:27 ]
śmiało mozesz brać te:
http://moto.allegro.pl/it...416_krakow.html

szoso - Pon Kwi 20, 2009 10:38

blackbetty napisał/a:
jakieś namiary na te kabelki?

na allegro ich nie widzę ale powinnaś je dostać w sklepie z częściami :smile:
przewody BERU były zakładane na pierwszy montaż w Volkswagenie i Audi
w Audi miałem nabite 300.000km i miałem jeszcze fabryczne przewody BERU
w sumie NGK też nie są takie złe ale BERU lepsze :wink:

blackbetty - Pon Kwi 20, 2009 10:41

no własnie bo nie moge ich znaleźć na necie.
A cenowo to dużo droższe od ngk?

szoso - Pon Kwi 20, 2009 10:44

blackbetty napisał/a:
A cenowo to dużo droższe od ngk?

jak się nie mylę to coś około 200zł ale musiałabyś to sprawdzić i porównać :smile:

MaReK - Pon Kwi 20, 2009 11:15

blackbetty napisał/a:
gdyby to było mozliwe to bym nawet nie wspominala o tym na forum.

Przeprowadziłam się 600km no i mechanik pozostał a ja póki co szukam innego, w miedzyczasie pisząc z Wami ;)

Sprobuj znalezc kogos w okolicy, byc moze ktos polecal kogos na forum...

blackbetty - Pon Kwi 20, 2009 14:36

miałam założone świece NGK nr14 zamiast 28 - więc może tu tkwiła przyczyna. :|

Świece zmienione na 28, przewiozłam go troche i przyznam że czuć różnice. Mam nadzieje że pożegnałam w tym momencie nierówna prace.

szoso - Pon Kwi 20, 2009 15:17

blackbetty napisał/a:
miałam założone świece NGK nr14

one idą m.in. do:
-Civic 1,6VTI
-Lanos 1,6
-Mazda 1,3
a żadnego modelu Rovera nie znalazłem żeby te świece do któregoś szły :wink: