Zobacz temat - [R416] Czyżby ECU........?????
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Czyżby ECU........?????

TomekBugajski - Wto Kwi 21, 2009 19:48
Temat postu: [R416] Czyżby ECU........?????
Witam
Oto ciąg dalszy perypeti z moim roverkiem:(
Sprawa wyglada nastepujaco.
Strasznie silnik mi przerywa na benzynie a co ciekawe na lpg znacznie mniej. Mam 4 generacje lpg.
Moj silnik to 1.6 16v.
kable i swiece wymienione. Kopolka wyczyszczona, zostaje tylko cewka aloe narazie sie powstrzymoje.
Po zwarciu pinow 4 i 15 na zlaczu diagnostycznym nic sie nie dzieje to znaczy nie mruga check engine, a co ciekawe ponoc ma sie zapalac na moment podczas rozruchu a u mnie tego nie ma:( ciekawe.

Ponadto zmierzylem sonde lambda i ma napiecie pomiedzy 0,2 a 0,6V,
z tym ze przy calkowicie zampknietej przepustnicy powinna miec 0 a na 0,5. Zrobilem test z roverki.pl i ma troche inne wartosci szczegolnie podczas zchodzenia z obrotow.
Przebieg to 170kkm

Ponadto nie wlaczyl mi sie nigdy wiatrak ten wiekszy na chlodnicy, choc zmienilem czyjnik temp. Mniejszy smiga na klimie, ale klima ma swoje ecu.

Wiec Pytam sie elektronikow czy jest mozliwosc sprawdzenia ina czej czye ecu żyje, a jesli nie to na co zwrocic uwage podczas kupna uzywki z allegro.

No chyba ze jest mozliwoc otwarcia ecu i pozamieniac powypalane elementy, troche sie znam na elektronice.

Samochod straaasznie duzo pali benz 13l
gazy 15l
prosze o pomoc

sTERYD - Wto Kwi 21, 2009 20:15

TomekBugajski napisał/a:
Po zwarciu pinow 4 i 15 na zlaczu diagnostycznym nic sie nie dzieje to znaczy nie mruga check engine, a co ciekawe ponoc ma sie zapalac na moment podczas rozruchu a u mnie tego nie ma:( ciekawe.

bo u Ciebie nie ma tej kontrolki :cool:
TomekBugajski napisał/a:
Mniejszy smiga na klimie, ale klima ma swoje ecu.

klima nie ma własnego ECU (zresztą to by wtedy nie było Ecu) a po jej wąłczeniu oba wiatraki powinny się włączyć... być moze masz dziurę w kabelkach... :hm:
TomekBugajski napisał/a:
czy jest mozliwosc sprawdzenia ina czej czye ecu żyje

jeśli samochód odpala, to ECU żyje. Może wariować, przez różne wartości podawane przez czujniki itp,

TomekBugajski - Wto Kwi 21, 2009 20:25

No widze ze kolega sie na roverkach naprawde zna w przeciwienstwie do mnie.

tzn. 2 wiatrak dziala na 100% ale jakos sie nie wlacza nie wiem czemu.

Pozatym czym podpiac sie pod to zlacze to chyba obd????? znaczy jakis kabelek i soft?????

a i mozliwe zeby lamda robila takie jaja i to szczegolnie na benzynie bo jak mowielem na lpg dziala plynniej.


Szarpanie, duuuze spalanie 15 16l

Może podam parametry:

silnik wolne obroty rozgrzany:
0,25V-0,4V

obroty rosna do 3000mbr

0,3-0,45 czasami 0,5V

obroty 3000mbr

0,40-0,6V

zamknieta przepustnica:

0,5-0,6V

I co mnie dziwi ma dosc duze skoki napiecia rzedu 0.2v przy stałych obrotach

sTERYD - Wto Kwi 21, 2009 20:31

Cytat:
Pozatym czym podpiac sie pod to zlacze to chyba obd????? znaczy jakis kabelek i soft?????

niestety byle czym się nie podepniesz... co najmniej bosch KTS a w 100% działa tylko Roverowy T4 :/
TomekBugajski napisał/a:
silnik wolne obroty rozgrzany:
0,25V-0,4V

obroty rosna do 3000mbr

0,3-0,45 czasami 0,5V

obroty 3000mbr

0,40-0,6V

zamknieta przepustnica:

0,5-0,6V

I co mnie dziwi ma dosc duze skoki napiecia rzedu 0.2v przy stałych obrotach

imho to troche małe oscylacje powinny być różnice minimum 0,5 V przy stałych obrotach...
i dziwne, że przy zamkniętej przepustnicy nie spada do 0 :hm:

TomekBugajski - Wto Kwi 21, 2009 20:47

Podpiołem sie pod czarny kabelek to jest sygnałowy????
Tak wyczytałem.

Wydaje mi sie ze sonda bezapelacyjnie do wymiany. To jest grzalkowa co ma wytrzymac 160kkm a ja mam 170 kkm przejechane a jest oryginalna od nowosci.

Z tym ze mozliwe ze to przez nia to spalanie i kangorki?????
Zaznaczam ze kangorki raz na jakis czas, nie zawsze????