Zobacz temat - [R75] Problem z zapalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z zapalaniem

pemek1606 - Pon Kwi 27, 2009 17:33
Temat postu: [R75] Problem z zapalaniem
Witam
Posiadam ROVER 75 2004 rok 2,0 DIESEL 115KM Mam taki problem, ponieważ gdy jest ciepły silnik nie ma możliwości uruchomienia go. Natomiast gdy jest zimny zapala za 3, 4 razem :???: Na pych pali idealnie. Nie jest to czujnik położenia wałka ponieważ przekładałem ze sprawnego auta. :sad:

Siwus181 - Pon Kwi 27, 2009 18:06

A czujnik położenia wału korbowego sprawdzałeś?

BTW. Na jakim biegu palisz go na pych?

pemek1606 - Pon Kwi 27, 2009 18:16

Pale na każdym biegu 1,2 nawet i wsteczny. A ten czujnik gdzie sie znajduje?? Ja sprawdzałem czujnik położenia wałka rozrządu
se7en86 - Pon Kwi 27, 2009 18:19

To jak dalej zamierzasz go palić na pych, życzę powodzenia w dalszym użytkowaniu...
TEGO ROBIĆ NIE MOŻNA !!

pemek1606 - Pon Kwi 27, 2009 18:20

Wiem ale inaczej się nie da
dlatego szukam pomocy

se7en86 - Pon Kwi 27, 2009 18:33

Jak się nie da, to szukaj przyczyny, podłącz do komputera, ale nie na pych. Chyba, że chcesz mieć większe wydatki.
SeniorA - Pon Kwi 27, 2009 18:46

Czujnik wału korbowego , jak pisze Siwus 181.
pemek1606 - Pon Kwi 27, 2009 19:34

A wyjdzie to po podpięciu się pod komputer??
Siwus181 - Pon Kwi 27, 2009 19:43

pemek1606 napisał/a:
A wyjdzie to po podpięciu się pod komputer??


Zależy pod jaki komputer. Jeżeli pod Testbook T4 to wykryje go na 100% - zresztą, ten komputer wykrywa wszystkie usterki w Roverkach.

pemek1606 - Pon Kwi 27, 2009 19:46

tak tylko wie ktoś kto ma taki komputer na DOLNYM ŚLĄSKU??
Siwus181 - Pon Kwi 27, 2009 20:34

http://www.roverki.pl/gar...p=viewgar&cid=3

Nie wiem czy któryś z tych warsztatów ma Testbook'a. Musisz poczekać, aż ludzie z tego regionu sie wypowiedzą. :wink:

pemek1606 - Pon Kwi 27, 2009 20:38

Dziekuję bardzo a mam jeszcze jedno pytanie. Ile taka część może kosztować??
Rowan - Pon Kwi 27, 2009 20:40

Około 300zł nówka w BMW.
pemek1606 - Pon Kwi 27, 2009 21:01

Jutro jadę sprawdzić pod komputer zobaczymy czy to to

[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 13:50 ]
WITAM BYŁEM NA KOMPUTERZE I WYSZEDŁ TYLKO BŁĄD"7680 CAN WIADOMOŚCI ZAKŁUCENIA DZIAŁANIA" PROSZĘ O PODPOWIEDŻ GDZIE SZUKAĆ USTERKI.MECHANIK NIE MÓGŁ SIĘ POŁĄCZYĆ Z ABS ALE PO URUCHOMIENIU KONTROLKA NA DESCE GAŚNIE.AUTO W TEJ CHWILI NIE ODPALA WOGULE,JEDYNIE NA PYCH BEZ NAJMNIEJSZYCH OPORÓW,ALE JEST MI GO SZKODA TAK PALIĆ.I JESZE JEDNO PYTANIE GDY ODŁĄCZĘ AKUMULATOR TO NIC NIE NAROZRABIAM?BO ABS ZNAJDUJE SIĘ POD AKUMULATOREM.

paczek94 - Sro Kwi 29, 2009 13:50

Przyłanczam sie do prośby
sknerko - Sro Kwi 29, 2009 14:40

nie popsujesz nic odłączając aku chyba że masz tv to wtedy cała procedura odłączenia jest, poszukaj na forum niedawno było o tym.
błąd CAN miałem przy kłopotach z wentylatorem i było to zwarcie przewodu do masy może gdzieś ci sie jakiś przetarł i zwiera :hm:

paczek94 - Sro Kwi 29, 2009 20:00

A nie wiecie gdzie to sie może to znajdować?? Bo przeszukałem pół auta i dalej nie znalazłem:(
pemek1606 - Czw Kwi 30, 2009 07:31

Prosze pomóżcie bo nawet nie mam jak sie ruszyć :cry:
Brt - Czw Kwi 30, 2009 08:11

a rozrusznik kręci żwawo ?? ... może spróbuj podpiąć drugi aku i na dwa spróbuj odpalić .. :roll:
pemek1606 - Czw Kwi 30, 2009 08:23

teraz to już wogóle nie odpali, nawet na pycha. Rozrusznik kręci żwawo. A na dwa aku nie sprawdzałem. A problem z odpalanie może być spowodowany tym błędem 7680 CAN??
Pablocek - Czw Kwi 30, 2009 09:11

Witam

Skoro autko kręci a nie odpala to sprawdź może czy działają pompy paliwa. Miałem taką sytuację, że po przejechaniu jakiegoś dystansu nie mogłem ponownie odpalić autka. Otworzyłem maskę i okazało się, że po przekręceniu kluczyka pompka przy aku nie pracuje. Postukałem w nią kilka razy i zaczęła działać. Autko zapaliło bez problemów. sprawdź czy pracują u Ciebie pompy - jedna ta przy akumulatorze a druga w baku (chociaż gdyby nie pracowały komp powinien coś wykazać).

Rowan - Czw Kwi 30, 2009 13:39

Pablocek, wątpię czy komp to pokaże, pokazać może niskie ciśnienie układku niskiego ciśnienia paliwa.
SeniorA - Czw Kwi 30, 2009 14:47

pemek1606 napisał/a:
A problem z odpalanie może być spowodowany tym błędem 7680 CAN??
Może być . Ten błąd wskazuje ,że któryś moduł - odbiornik , nie może odczytać informacji z cyfrowej magistrali CAN w układzie rozruchowym.Ja bym posprawdzał , tak jak pisze kolega sknerko, przewody ,kostki łączeniowe i moduły.
pemek1606 - Czw Kwi 30, 2009 20:00

witam po całym dniu kombinacji i grzebania przy roverku mam dość bo nic nie namierzyłem.sprawdziłem wszystkie kostki pod machą i kable.pompkę paliwową koło aku,też działa a autko nie odpala,kręci pięknie.zastanawia mnie tylko jedno gdy odpinam aku,pompę paliwową i filtr,aby dostać się do kostki abs,i ponownie poskładam to auto zapala kilkakrotnie i potem znowu nic.mam dość i proszę o pomoc.
sknerko - Czw Kwi 30, 2009 20:35

pemek1606 napisał/a:
zastanawia mnie tylko jedno gdy odpinam aku,pompę paliwową i filtr,aby dostać się do kostki abs,i ponownie poskładam to auto zapala kilkakrotnie i potem znowu nic.mam dość i proszę o pomoc.

Sprawdź wiązki dochodzące do tych złączy może masz przetarte przewody na łaczeniach peszli (tych rurek w których idą), ja miałem przy wentylatorze przetarte albo w peszlu się przetarły i zwierają.
użyj sprayu KONTAKT na te złącza może któreś kiepsko łączy i lekko iskrzy po czym przestaje przewodzić, jak się tak dzieje to coś musi być w tych okolicach

pemek1606 - Czw Kwi 30, 2009 20:44

rozpruwałem prawie wszystkie peszle i wszystkie kostki psikałem kontaktem i zero efektu.
sknerko - Czw Kwi 30, 2009 20:59

To jeszcze wtyka od komputera w podszybiu zobacz i kontaktem potraktuj może odpięcie aku go resetuje i jakoś zadziała a potem znowu du...a
pemek1606 - Czw Kwi 30, 2009 21:09

sknerko, a gdzie to dokładnie szukać??

[ Dodano: Czw Kwi 30, 2009 22:32 ]
A mam jeszcze jedno pytanie. Pompa paliwowa ta koło aku może podawać za małe ciśnienie?? Bo zaczął odpalać po bardzo długim kręceniu i nie za każdym razem

phuss - Czw Kwi 30, 2009 21:43

pemek1606
a postukaj w tą pompę troche jakimś kluczem albo małym młotkiem tylko tak z czuciem, żeby jej nie rozwalić

pemek1606 - Czw Kwi 30, 2009 21:47

phuss, prubowałem i zero efektu
phuss - Czw Kwi 30, 2009 21:52

filtr paliwa sprawdzałeś czy nie ma w nim syfu
głupie pytanie, ale czasami się zapomina o najprostszych sprawach

pemek1606 - Czw Kwi 30, 2009 21:54

tak sprawdzałem
phuss - Czw Kwi 30, 2009 21:59

to sprawdź czy pompa podaje paliwo do filtra a następnie czy filtr paliwa podaje rope na wtryski
tylko go nie zapowietrz
nic innego nie przychodzi mi do głowy

Rowan - Pią Maj 01, 2009 06:47

pemek1606, dobra powiem Ci co jest. Albo padł Ci wtrysk (mało prawdopodobne), albo najlepiej zacznij od wyczyszczenia zaworu wysokiego ciśnienia pisałem o nim już mnóstwo razy, poszukaj sobie.

[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 07:49 ]
Bo to jest tak jak zapala: kręci, kręci, kręci, kręci..., aż w pewnym momencie ni stąd ni z owąd pyk zapala. Tak?

MaReK - Pią Maj 01, 2009 07:57

Ja tak mialem za pierwsza awaria wtrysku. Na poczatku odpalal, potem z trudem, potem juz tylko na pych, a potem ani na pych ani z kluczyka, dopiero mariusz418 zacisnal przelew komibnerkami i udalo sie na chwile odpalic, zeby kulejac podjechac na parking kryty i wymienic wtrysk.
Rowan - Pią Maj 01, 2009 08:27

MaReK, dlatego piszę, że to może być wtrysk, który puszcza przelewem, ale jednak zanim wymieniać wtrysk, to ja bym zawór wyczyścił.
pemek1606 - Pią Maj 01, 2009 10:00

Rowan, a mógłbyś mi podać link do tego tematu gdzie to opisywałeś bo nie moge znależć. A wtryski wyszły na komputerze bardzo dobrze.
Rowan - Pią Maj 01, 2009 11:56

pemek1606, zobacz to:
http://forum.roverki.eu/v...t=20834&start=0

jogi831 - Pią Maj 01, 2009 12:21

WITAM MAM PROBLEM Z CZUJNIKIEM TEMPERATURY POWIETRZA POKAZUJE MI -30 STOPNI ,KUPIŁEM NIEDAWNO AUTO I WYSZEDŁ TAKI PROBLEM DODAM ZE SPRĘŻARKA OD KLIMATYZACJI NIE ZAŁĄCZA SIE JEST TO MOZLIWE PRZEZ TEN CZUJNIK PROSIŁBYM O PORADY JESTEM TU NOWY NA FORUM POZDRAWIAM JOGI :cry:
sknerko - Pią Maj 01, 2009 12:29

jogi831 napisał/a:
WITAM MAM PROBLEM Z CZUJNIKIEM TEMPERATURY POWIETRZA POKAZUJE MI -30 STOPNI ,KUPIŁEM NIEDAWNO AUTO I WYSZEDŁ TAKI PROBLEM DODAM ZE SPRĘŻARKA OD KLIMATYZACJI NIE ZAŁĄCZA SIE JEST TO MOZLIWE PRZEZ TEN CZUJNIK PROSIŁBYM O PORADY JESTEM TU NOWY NA FORUM POZDRAWIAM JOGI

załóż nowy temat bo śmiecisz w tym.
Co do problemu to tak jest klimy nie włączysz jak będzie pokazywać -30.
Czujnik jest w zderzaku przednim, niedawno fotke umieszczałem na forum poszukaj

pemek1606 - Pią Maj 01, 2009 12:36

witam mam jeszcze pytanie. Rozkręciłem ten zawór i przeczyściłem. Zaczął odpalać. Ale po paru razach znowusz nie pali. Podejrzewam że może być zapchany filter paliwa i zapycha mi ten zawór. Da się filter wyczyścić czy trzeba nowy kupować?
jogi831 - Pią Maj 01, 2009 12:38

BARDZO CI DZIĘKUJE ZA PO RADE WIESZ MOZE ILE TAKI CZUJNIK KOSZTUJE I CZY JEST JAKIŚ ZAMIENIK
pemek1606 - Pią Maj 01, 2009 12:40

jogi831, sknerko prosił cię żebyś założył nowy temat a nie zaśmiecał tego
jogi831 - Pią Maj 01, 2009 12:41

AHA SORY ZE WŁADOWAŁEM SIE WAM W TEMAT ALE NIE MAM POJECIA JAK SIE ZAKŁADA NOWY TEMAT
pemek1606 - Pią Maj 01, 2009 13:07

Ponawiam moje pytanie
Rowan - Pią Maj 01, 2009 16:09

pemek1606, trzeba wymienić. Ale sprężarką go dmuchałeś? A po odpięciu wężyka za filtrem paliwa, leci paliwo mocno na włączonym zapłonie?
MaReK - Pią Maj 01, 2009 18:45

pemek1606 napisał/a:
Da się filter wyczyścić czy trzeba nowy kupować?

Nie rob siary ;) To koszt kilkudziesieciu zlotych, wymien go na swiezy i nie baw sie w czyszczenie ;D

pemek1606 - Sob Maj 02, 2009 12:45

Witam
Dzisiaj kupiłem nowy filtr paliwa. Przeczyściłem ten zawór i zaczął zapalać :mrgreen: :cool: :lol: :grin: :razz: :>
Dziękuję wam bardzo za porady szczególnie ROWAN tobie

Rowan - Sob Maj 02, 2009 12:58

pemek1606, nie ma sprawy, mogłem Ci powiedzieć wcześniej, ale chciałem, żebyś poszukał na forum, pisałem o tym tyle razy, że znaleźć jest łatwo, ale jednak niektórzy nie mają takie determinacji :/ No ale cóż, od tego tu jestem, żeby pomagać
edward25 - Sob Maj 02, 2009 18:37

Rowan napisał/a:
No ale cóż, od tego tu jestem, żeby pomagać

:ok: :ok: :ok:

pemek1606 - Pon Maj 04, 2009 21:16

witam z przykrością muszę prosić was jeszcze raz o pomoc.po wymianie filtra na nowy i wyczyszczeniu czujnika ciśnienia autko zaczęło poprawnie działać.Niestety ten problem powraca,po kilkakrotnym poprawnym uruchomieniu problem powraca,próbowałem czyścić sprężarką ten czujnik i fakt pomaga, ale jest to niestety tylko na pół dnia jazdy i znowu d...co mam robić? :???:
wieszczu - Pon Maj 04, 2009 21:18

pemek1606 napisał/a:
teraz to już wogóle nie odpali, nawet na pycha. Rozrusznik kręci żwawo. A na dwa aku nie sprawdzałem. A problem z odpalanie może być spowodowany tym błędem 7680 CAN??

heh... u mnie zaczyna pojawiać się podobny problem - ciepły odpala po 3 sekundach, zimny - nawet po 10 sekundach. czytałem na forum o silnikach BMW - że to dość częsty problem związany z pompą paliwową - podobno sczytuje temp. silnika przed ustawieniem ciśnienia i dawki paliwa - gdy silnik jest ciepły - podaje mniejsze ciśnienie - zwiem że są do kupienia CHIPY które niwelują tą usterkę ( 90 pln) jednakże nie zastąpią rege neracji pompy czy też wymiany ( 1000-3000pln) Proszę informacji nie traktować jako porady - ponieważ sam jestem na etapie poszukiwania skutecznego rozwiązania - puki co 10 sekund nie robi mi problemu.
Dziś mnie zdziwiło - po raz pierwszy przekręciłem kluczyk przy włączonych światłach, włączonej klimie, CD - i odpalił od 1 dotknięcia .... nie zdiagnozowałem jeszcze czy to przypadek- ale zaskoczyło mnie pozytywnie :)

pz,
dawid

Rowan - Wto Maj 05, 2009 06:11

pemek1606, no właśnie, chyba pompka w baku Ci się sypie. :/ Przerabiałem to. Albo ta przy aku. Sprawdź czy ta w baku pracuje.
grze4 - Wto Maj 05, 2009 10:34

Jak można sprawdzić czy pompka w baku pracuje. U mnie jej nie słychać.
pemek1606 - Wto Maj 05, 2009 11:51

serwusik.tą pompkę w baku słychać,a ta koło aku ciśnie ropę.ja mam dość ten rover mnie przerósł.powiedz jak sprawdzić ewentualnie te pompki dokładniej.tak mnie zagotowało to autko że wczoraj wieczorem wystawiłem go do sprzedania,tylko muszę go zrobić aby chodził,dlatego proszę o pomoc.
Rowan - Wto Maj 05, 2009 14:57

pemek1606, to ja już nie wiem, może wtrysk Ci padł któryś.
witgut - Wto Maj 05, 2009 17:51

pemek1606, sorki ze nie na temat ale te informacje mogą ci się przydać: silnik jaki masz to nie DTI a raczej CDT, i o tempomacie też zapomnij bo go nie masz(chyba że nie twoje ogłoszenie oglądałem, ale raczej się nie mylę). :mrgreen:
paczek94 - Sro Maj 06, 2009 09:52

Tak wiem że jest CDT ale się nie da zmienić. A wiem że nie mam tempomatu. Mam jedynie kontrole prędkości.
Rowan - Sro Maj 06, 2009 13:43

pemek1606, no dobra, jeśli chodzi o te wtryski, to fakt, może być i tak, że są uwalone i dymi, znam przypadek, ale bajka, że używek się nie zaprogramuje to już wyssana z palca teza, jeśli wtrysk ma taki sam numer, to nie trzeba go programować.
pemek1606 - Sro Maj 06, 2009 13:49

gdzie szukać takie wtryski używane żeby się nie sparzyć i nie kupić następne posadzone wiesz może
Rowan - Sro Maj 06, 2009 14:15

U PHJOWI, powinien mieć, tylko najpierw sprawdź jakie masz numery na wtryskach.
PHJOWI - Sro Maj 06, 2009 15:24

LUDZIE W SILNIKACH M47 NIE PROGRAMUJE SIĘ WTRYSKÓW !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dzisiaj już 3 osoba dzwoni i się pyta .

syku4 - Nie Maj 31, 2009 15:38

Witam!
W ubiegłym roku miałem identyczne problemy , uszkodzony był zawór ciśnienia na pompie , i wtryskiwacz .Wtrysk jak ulega uszkodzeniu wtedy silnik bardzo trudno odpala, walczyłem z tym przez 3 miesiące.Po wymianie kpl. wtryskiwaczy motor pali na dotyk.Pozdrowionko syku4