Zobacz temat - [Problem z klimą w R200 2.0SDI z 97r]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Problem z klimą w R200 2.0SDI z 97r]

jackelvis - Sob Maj 02, 2009 23:58
Temat postu: [Problem z klimą w R200 2.0SDI z 97r]
Witam

Mój problem polega na tym że:
po załączeniu klimy silnik obroty podnosi, wentylator startuje, przekaźniki stykają, czujnik temperatury oleju mam zwarty a sprężarka się nie załącza.

Orientuje się ktoś z którego miejsca idzie CZERWONY przewód do sprężarki, gdyż przy samym kompresorze miejsca nie ma żeby sprawdzić czy dochodzi plus "+" ewentualnie podać bezpośrednio z akumulator.

Schemat mówi że idzie z czujnika temp. oleju ale tak nie jest, musi jeszcze gdzież być łączony.

Wszystko pozostałe sprawdziłem i jest :ok: ,

:bezradny:

fearless - Nie Maj 03, 2009 22:05
Temat postu: Re: [Problem z klimą w R200 2.0SDI z 97r]
jackelvis napisał/a:
Witam

Mój problem polega na tym że:
po załączeniu klimy silnik obroty podnosi, wentylator startuje, przekaźniki stykają, czujnik temperatury oleju mam zwarty a sprężarka się nie załącza.


Bardzo to czytelne jest :D Opisz raz jeszcze o co chodzi - a jutro z wielką przyjemnością podniosę maskę i sprawdzę, jak to u mnie wygląda...., a jak już będę wiedział to odpiszę. hej.

jackelvis - Nie Maj 03, 2009 23:05

Miałem pusty układ z powodu uszkodzonej chłodnicy, po wymianie napełniłem klimatyzacje i się nie załączyła okazało się że termowłącznik oleju jest uszkodzony - zwarłem piny odłączając go - i klima zadziałała, po paru dnach znowu nie załącza się elektromagnes sprężarki.

Więc:

Czynnik w układzie klimatyzacji jest na pewno,

Po włączeniu przycisku klimatyzacji w kabinie:
- świtełko w nim się zapala
- silnik podnosi obroty
- Wentylatory startują
a elektromagnes sprężarki się nie załącza :shock:

Chciałem podać plus na krótko z akumulatora lecz nie mam jak dojść do przewodu od elektromagnesu sprężarki, może wiesz z którego miejsca bardziej dostępnego wychodzi on na elektromagnes ?

A dziś zrobiłem auto test komputera wyskoczył Błąd 28 czy to może mieć coś wspólnego.

Brt - Pon Maj 04, 2009 12:53

jackelvis napisał/a:
Chciałem podać plus na krótko z akumulatora lecz nie mam jak dojść do przewodu od elektromagnesu sprężarki, może wiesz z którego miejsca bardziej dostępnego wychodzi on na elektromagnes ?

Z puszki przekaźników na lewo (patrząc od przodu auta) od zbiornika płynu chłodniczego. Takie czarne "coś" z dwoma wtyczkami od spodu :ok: ... Bezpieczniki sprawdzałeś ?? Pod maską jest ten od klimy. Czy na 100% masz zwarte dobrze te przewody czujnika temp oleju ??

jackelvis - Pon Maj 04, 2009 23:14

Z czarnej puszki +12V czerwonym przewodem wychodzi, za to do wtyczki na pierwszy pin przełącznika temperatury oleju dochodzi +9V :roll:

Jak podałem +12V z akumulatora na pin drugi to sprzęgło zaskoczyło.

Wg. schematu przewód czerwony od czarnej puszki do złączki przełącznika temperatury oleju idzie bezpośrednio.

Jak myślicie założyć mostek od czarnej skrzynki do wejścia przełącznika temperatury oleju i po sprawie powinno być ?

A czy ktoś kupował "przełącznika temperatury oleju" byłem w "Inter Cars" i nic takiego nie mają ; ktoś się orientuje gdzie nowy można kupić (może być zamiennik bez przewodów sobie dorobię) ? :?: :?: :?:

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 21:47 ]
Rozwiązaniem problemu okazał się przetarty przewód idący w wiązce przed pompą wtryskową.

Temat uważam za zamknięty.