|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416si 96 1.6 16v] wiatrak sie nie uruchamia
redbull23 - Nie Maj 03, 2009 14:28 Temat postu: [416si 96 1.6 16v] wiatrak sie nie uruchamia Jak postoje w korku albo auto na podworku stoi włączone to po jakims czasie rosnie woda w zbiorniczku wyrownawczym i ostatecznie woda zaczyna sie gotowac i wyrzuca ja przez ten zbiorniczek..termostat wymienialem ostastnio wiec sprawny, uszczelka cala nie wiem jak z korkiem od zbiorniczka bo nie wiem jak go sprawdzic...jak silnik poziom wody wzrosnie i odlacze kabel od czujnika przy grubym wezu (nie ten skierowany w dol od wiatraka chlodnicy) to wiatrak sie uruchamia i po chwili poziom opada i wszystko jest ok..prosze o pomoc!!
sTERYD - Nie Maj 03, 2009 16:55
żeby sprawdzić korek to najlepiej go wymienić (nie jest drogi )
obwód wiatraka wygląda na sprawny, ewentyalnie problem może być jeszcze z czujnikiem, ale wygląda na korek
redbull23 - Nie Maj 03, 2009 18:09
Aha...a nowy da sie zamowic gdzies w sklepie czy ciezko nowy dostac??
Paul - Nie Maj 03, 2009 19:12
redbull23 napisał/a: | da sie zamowic gdzies w sklepie | Np. www.tomateam.pl
redbull23 - Nie Maj 03, 2009 20:46
O kurcze..dzieki za linka..sklep super..maja chyba wszystko ;];]
[ Dodano: Nie Maj 03, 2009 22:33 ]
Mam jeszcze pytanko...przy silniku jak wychodzi ten gruby wąż są 2 czujniki...ten wlasnie o ktorym pisalem (caly plastikowy )a drugi mial miejsce do odkrecania metalowe..jezeli korek bylby sprawny to ktory czujnik mam wymienic??
Paul - Nie Maj 03, 2009 22:41
redbull23 napisał/a: | ktory czujnik mam wymienic?? | może lepiej, jak się posiadacz 4xx-tki wypowie
sTERYD - Pon Maj 04, 2009 00:41
redbull23 napisał/a: | jezeli korek bylby sprawny to ktory czujnik mam wymienic?? |
ten który odłączałeś
czyli 2-pinowy, podający sygnal do komputera
bartek1686 - Nie Maj 10, 2009 10:59
Kolego zorientuj się najpierw gdzie są zlokalizowane dwa czujniki w bliskiej odległości od siebie (to jest łączenie tego grubego górnego węża z silnikiem). odpowiedzialny za to jest ten czujnik który ma podłączoną od dołu kostkę. Chyba koloru czarnego on jest. Zrób test czy coś inne nie jest uszkodzone. Przy odpalonym silniku wyciągnij kostkę z niego i po 5-10s powinien się włączyć wiatrak. Ten drugi czujnik (brązowy) jakby był uszkodzony to by ci gasł na gorący silnik i nie mól byś go uruchomić aż do ostygnięcia silnika.
sTERYD - Nie Maj 10, 2009 12:57
bartek1686, ten drugi czujnik nie ma nic wspólnego z silnikiem. On jest tylko do pokazywania temperatury na desce rozdzielczej (taka mała wskazówka w lewym dolnym rogu )
Urukhar - Pią Maj 15, 2009 18:00
Witam.
Mam ten sam problem nie załącza się wiatrak. Odłączałem kabelki i wyszło u mnie tak że ten brązowy (u mnie jest z boku wychodząc w prawą stronę) po odłączeniu spowodował załączenie wiatraka a ten czarny (u mnie idzie praktycznie w dół od rury) jest połączony z wskaźnikiem temperatury na desce rozdzielczej.
A co do swojej kwestii to rozumiem że mam problem z czujnikiem temperatury?
sTERYD - Pią Maj 15, 2009 18:01
na to wygląda
Urukhar - Pią Maj 15, 2009 18:11
No i misterny plan podróży samochodem na komunie poszedł się ....
Nic. Jak to szanowny forumowicz "oprawca_1978" napisał:
"Czujnik, tudzież jego linia sygnałowa, także i przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy i jego bezpiecznik. Trzeba sprawdzić pod względem sprawności wszystkie elementy tego OBWODU. Kuniec. Omomierz, latarka i do dzieła!"
marcze83 - Sob Maj 16, 2009 12:52
wymiana czujnika to koszt ok 40-60 zł zależy od sklepu, sama czynność wymiany zajmuje ok 2 minuty, należy tylko zwrócić uwagę na gwint, ponieważ z tego co pamiętam są dwa typy gwintów "19" i "22"
|
|