Zobacz temat - [25 1.4 IL 16V (2000)]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [25 1.4 IL 16V (2000)]

Gregor1467 - Pon Maj 04, 2009 17:44
Temat postu: [25 1.4 IL 16V (2000)]
Proszę o pomoc w rozwianiu moich wątpliwości jaką moc ma silnik w moim Roverku? Czy da się to rozpoznać po samych oznaczeniach?
marcze83 - Pon Maj 04, 2009 19:05

jeżeli pod maską masz napis TWIN CAM 16valve to jest to silnik 103 konny
wild_weasel - Pon Maj 04, 2009 19:13

marcze83 napisał/a:
jeżeli pod maską masz napis TWIN CAM 16valve to jest to silnik 103 konny

W R25 były tylko silniki na dwóch wałkach rozrządu, nie tak jak w R200.
Gregor1467, linki do odpowiednich tematów:
klik i klik.

Gregor1467 - Pon Maj 04, 2009 21:05

wild_weasel napisał/a:
jeżeli pod maską masz napis TWIN CAM 16valve to jest to silnik 103 konny



Taki napis jest na silniku ,a co do tematu przepustnicy to dziś wszystko przestudiowałem i wywnioskowałem że najlepiej byłoby ją wyciągnąć i sprawdzić kąty. Wydaje mi się że musi być jakiś łatwiejszy sposób.

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 20:10 ]
A to wyskoczyło na sprawdzajce VINu:

Opis Wartość
Model MG Rover, Rover 200, 25 and MG ZR
Body Style 5 Door Saloon
Class (Trim) Class 3klasa wyposażenia
Drive RHD kierownica po prawej stronie
Engine CC 1400 ccpojemność silnika 1400 cc
Engine cylinders 4 Cylinder4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System MPiwielopunktowy wtrysk paliwa
Fuel Type Petrolbenzyna
Performance Low Performance silnik o zaniżonej wydajności
Series Engine K Series
Transmission Manualmanualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speedpięć biegów
Transmission Type 5C39
Valves per engine 16Vsilnik 16-zaworowy
Model Year 2001rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 544369


czy to napewno znaczy ,że jest to słabszy silnik???

Lukasz17i - Pon Maj 04, 2009 21:59

Ja też miałem silnik o zaniżonej wartości wystarczyła przepustnica i roverek mial 108 koników
wild_weasel - Pon Maj 04, 2009 22:12

Lukasz17i napisał/a:
Ja też miałem silnik o zaniżonej wartości wystarczyła przepustnica i roverek mial 108 koników

Albo wymieniłeś coś jeszcze, albo jesteś w błędzie, albo miałeś silnik 1.6 :rotfl:
źródło

PTE - Wto Maj 05, 2009 08:06

Gregor1467, a VIN sprawdzałeś? To bym uczynił na początek. Na stronie klubowej jest dostępny dekoder (a link przyklejony wyżej).
Lechos - Wto Maj 05, 2009 08:29

Cytat:
wszystko przestudiowałem i wywnioskowałem że najlepiej byłoby ją wyciągnąć i sprawdzić kąty. Wydaje mi się że musi być jakiś łatwiejszy sposób.
bo jest. Wystarczy zdjac z przepusticy gumowy przewod ktory idzie od filtra powietrza i bedziesz widzial gardziel od srodka. Pociagnij na max linke od gazu przy przepustnicy i zobaczysz czy motylek w gardzieli otwiera sie calkowicie (90 stopni) czy czesciowo (45 stopni).
3 min. roboty.

Gregor1467 - Wto Maj 05, 2009 20:12

Dzięki Lechos wychaczyłeś plusika. Zrobiłem to nawet szybciej niż w 3min :mrgreen: .
No ale niestety okazała się to słabsza wersja. Teraz muszę zapolować na inną przepustnicę. Czy jeśli dorzucę do niej stożkowy filtr powietrza będzie jeszcze lepiej czy to tylko "zabieg kosmetyczny" ?

Lechos - Wto Maj 05, 2009 20:29

Lechos napisał/a:
3 min. roboty.

Gregor1467 napisał/a:
Zrobiłem to nawet szybciej niż w 3min :mrgreen: .
bo zapomnialem napisac o przerwie na browara ;)
Lukasz17i - Sro Maj 06, 2009 22:15

Nic więcej nie robiłem był urwany jeszce tlumik końcowy teraz mam caly przelot wycięty katalizator takze mysel ze bedzie kolo 120
Kuba - Nie Maj 31, 2009 15:36

Witam! Otóż mam ten sam problem! Przepustnica otwiera się do 45st. więc jest 84KM. Lukasz17i czy były jakieś problemy z wymianą przepustnicy? czy musi byc ona z całym osprzętem, czy wystarczy goły element? Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
Lechos - Nie Maj 31, 2009 16:17

Kuba napisał/a:
czy były jakieś problemy z wymianą przepustnicy?
cala wymiana polega na odhaczeniu linki gazy, odpieciu przewodu ktory idzie od filtra powietrza, odpieciu kostki od TPS i odkreceniu 4 srubek wiec zadnej filozofii nie ma :smile:
Kuba napisał/a:
czy musi byc ona z całym osprzętem, czy wystarczy goły element?
jedyny osprzet to czujnik TPS. Jesli jestes swego pewny to mozna kupic bez, ale z tego co widze to sprzedaja w komplecie.
Kuba - Nie Maj 31, 2009 16:23

sorka ale nie do konca kojarzę co to jest ten czujnik TPS (?) Widziałem ze gdzieś chcieli sprzedać bez potencjometru. czy to o to chodzi?
Lechos - Nie Maj 31, 2009 16:26

tak
Kuba - Nie Maj 31, 2009 16:34

OK! Dzięki dobry człowieku!!!!!!!!! To jeszcze zapytam, czy musi być przepustnica od R25, czy może da rade od 214si?? Bo zauważyłem że wiecej jest tych starszych i sa tansze. A powiedz robiłeś to w 1.4 84KM i była faktycznie różnica zauważalna? I czy nic złego sie nie działo?
zouza - Nie Maj 31, 2009 16:35

Kuba, jak już zmieniasz lepiej od razu kup aluminiową.
Lechos - Nie Maj 31, 2009 16:37

Kuba napisał/a:
To jeszcze zapytam, czy musi być przepustnica od R25, czy może da rade od 214si??
da rade, ale jak napisala kolezanka zouza bierz w aluminium
Kuba - Nie Maj 31, 2009 16:45

Ok, to rozumiem, że aluminium jest trwalsza. Obecnie mam chyba plastik jakiś. To jak będę kupował to jedynie ważne żeby się otwierała do 90st. , no i żeby ten czujnik TPS był. Dzięki wszystkim za pomoc!!!!! zouza a Ty też miałaś przygodę z przepustnicą? :smile:
zouza - Nie Maj 31, 2009 16:46

Ja wymieniałam na przepustnicę z MG ZR, tą 52mm. W 1.6 nie było zdławionych wersji ;P
Kuba - Nie Maj 31, 2009 16:48

no wiem, i właśnie się dziwiłem, pomyslalem ze moze mialas wczesniej 1,4. To ile przybyło? bo było chyba 111KM tak? zauważalna różnica?
zouza - Nie Maj 31, 2009 16:50

W r25 109kM, wg mnie żadna różnica. To nie działa tak samo jak ze zdławioną wersją.
Kuba - Nie Maj 31, 2009 16:53

Czyli mówisz że mogę się spodziewać dobrych efektów w moim 1.4? w końcu wg. danych fabr. to 19KM różnicy! powinno być czuć! tylko dziwi mnie że jak sprawdzałem sprint 0-100km/h to wyszło niecałe 11 sekund, czyki jak w wersji 103KM :???:
zouza - Nie Maj 31, 2009 16:54

Kuba, tematów o przepustnicach było 3 miliony, poczytaj forum będziesz miał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
Kuba - Nie Maj 31, 2009 16:57

muszę przyznać że piękne to twoje maleństwo :grin: Mam ten sam lakier, ale nie jest az tak obniżony. Ale mam ładniejsze felgi hehe! :razz:

[ Dodano: Nie Maj 31, 2009 16:59 ]
Ok ok dzieki za pomoc! Pozdrawiam!!