|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??
grzesiek-neomix - Wto Maj 05, 2009 07:47 Temat postu: [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany?? Witam, zmagam sie cały czas z obrotami silnika.Problem jest taki że jak wcisne pedał gazy dosłownie o jakies pół centymetra to silnik dostaje odrazu jakieś 2000 obrotów.W ogóle w czasie jazdy świruje jak sie nagrzeje, nie chce schodzic z obrotów na biegu jałowym, wrzucę na luz to trzyma na tych 2000 obrotów, musze kilka razy wcisnąc gaz do dechy zeby spadły obroty do normy.Wymieniłem silniczek krokowy i dalej to samo.Moze ktoś z Was mi doradzi co jeszcze??
NEOSSS - Wto Maj 05, 2009 08:20
grzesiek-neomix, podwiesza sie przepustnica....
PHJOWI - Wto Maj 05, 2009 13:46
wymień przepustnice na metalową i po problemach powinno być.
Mayday - Wto Maj 05, 2009 14:18
Przeczyść przepustnicę. Gdyby była uszkodzona to mam plastikową na zbyciu, bez czujnika.
grzesiek-neomix - Pon Maj 11, 2009 08:42
Przepustnica przeczyszczona, problem jak był tak jest nadal.Obroty strasznie wolno spadają jak tylko wrzucam na luz.Czy moze mieć cos z tym wspólnego czujnik temperatury cieczy??
NEOSSS - Pon Maj 11, 2009 08:55
Podmieniles przepustnice?
grzesiek-neomix - Pon Maj 11, 2009 13:52
Nie podmieniałem bo zauważyłem ze przy zamknietej dzieje sie to samo, obroty za wolno spadaja a jak silnik sie nagrzeje to zawieszaja sie na okolo 2000 obrotów.Chyba też wysiadł czujnik temp cieczy bo wskazówke mam cały czas na minimum, a wczoraj troszke po miescie sie kreciłem, silnik nagrzewał sie do tego stopnia ze wentylator z chłodnicy sie włączał, no a wskazówka była na minimum.
Mayday - Pon Maj 11, 2009 14:51
A może masz źle ustawioną śrubkę od przepustnicy i czujnik nie wie kiedy jest zamknięta?? Nie kręciłeś nią? Miałem z tym problem, instrukcja jak ją ustawić jest w tym temacie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36873
maco - Sro Lut 17, 2010 20:12
Witam, podłańczam sie pod temat aby nie zakładać nowego.
Uprzedzam że zapoznałem się już z większością podobnych wątków i nic z tego.
POMOCY!
Gdy nagrzeje się silnik obroty zacinają się na luzie na 2000-3000tys. i nie chcą spaść!
Tak wiem, czyściłem przepustnicę, silniczek krokowy, zmieniałem oba czujniki temp. płyn w normie, (jestem po wymianie HGF) i dalej nie ma poprawy. Wczoraj zamontowałem metalową przepustnicę mając nadzieje na efekty i NIC! Zauważyłem też (przy zwiększonych obrotach) że temp. nieznacznie się podnosi (równo połowa lub 1mm powyżej a wentylator się nie załańcza) Nie mam już pomysłów co robić. Od dłuższego czasu tak mam, nie mam juz zdrowia. Proszę o jakieś pomysły, może wymienić całą linkę gazu? Może jest jeszcze jakiś czujnik? Jest ktoś z Gdańska kto mógłby pomóc. Poddaje się
des - Sro Lut 17, 2010 21:19
maco napisał/a: | Wczoraj zamontowałem metalową przepustnicę mając nadzieje na efekty i NIC! | A zmieniałeś przy tym czujnik położenia przepustnicy?
Ja mam właśnie z nim problemy (przynajmniej tak mi się wydaje). Obroty wiecznie wieszają mi się na takiej wartości jakbym jeździł na ssaniu.
Jak mierzyłem miernikiem oporność to zamiast 595ohm na zamkniętej mam 770ohm i zamiast 3*** ileś tam nie pamiętam mam prawie 4000 na otwartej.
Wnioskuję więc że jest walnięty.
Chociaż z drugiej strony napięcie powinno być 5V a u mnie jest 6V
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad czujnikiem temp. bo blokowanie się obrotów na tej wartości wygląda jakby czujnik podawał złe info. do kompa i włącza się ssanie.
Trzeba będzie powymieniać to i owo ale to w swoim czasie. Najpierw muszę się uporać z wyciekiem płynu chłodniczego.
Jak mi walnie HGF to wy.... ten silnik, kupuje anglika i robię swapa na 2.0
Już nie będzie problemów z uszczelką pod głowicą, padającą skrzynią biegów (już druga zaczyna piszczeć) itd.
Co pól roku mam problemy z układem chłodzenia , już mnie to na prawdę zaczyna ostro wk....
Sorry że się tu żale ale już nie wyrabiam.
maco - Sro Lut 24, 2010 18:24
Witam ponownie, odpowiem sam na swój problem gdyż już sie z nim uporałem.
Przyczyną zacinających się obrotów (mimo czyszczonej przepustnicy - (później wymianie na metalową), silnika korkowego zmianie czujników temp., sprawdzeiu sondy i wymianie filtra powietrza po których nie było efektów) okazała sie linka gazu. Wystarczyło ją popuścić tuż przy przepustnicy (o kilka obrotów) i problem znikł. Nie wiem jak to się ma do wzrostu obrotów tylko przy pełnym rozgrzaniu silnika (w korku) ale pomogło gdzie inne metody zawodziły! Aha obroty przed jak i po są na tym samym poziomie.
leszczu - Sro Lut 24, 2010 18:36
chodzi ci o to żeby poluzować
maco - Czw Lut 25, 2010 11:43
leszczu19901 napisał/a: | chodzi ci o to żeby poluzować |
Tak dokładnie!
|
|