Zobacz temat - [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??

grzesiek-neomix - Wto Maj 05, 2009 07:47
Temat postu: [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??
Witam, zmagam sie cały czas z obrotami silnika.Problem jest taki że jak wcisne pedał gazy dosłownie o jakies pół centymetra to silnik dostaje odrazu jakieś 2000 obrotów.W ogóle w czasie jazdy świruje jak sie nagrzeje, nie chce schodzic z obrotów na biegu jałowym, wrzucę na luz to trzyma na tych 2000 obrotów, musze kilka razy wcisnąc gaz do dechy zeby spadły obroty do normy.Wymieniłem silniczek krokowy i dalej to samo.Moze ktoś z Was mi doradzi co jeszcze??
NEOSSS - Wto Maj 05, 2009 08:20

grzesiek-neomix, podwiesza sie przepustnica....
PHJOWI - Wto Maj 05, 2009 13:46

wymień przepustnice na metalową i po problemach powinno być.
Mayday - Wto Maj 05, 2009 14:18

Przeczyść przepustnicę. Gdyby była uszkodzona to mam plastikową na zbyciu, bez czujnika.
grzesiek-neomix - Pon Maj 11, 2009 08:42

Przepustnica przeczyszczona, problem jak był tak jest nadal.Obroty strasznie wolno spadają jak tylko wrzucam na luz.Czy moze mieć cos z tym wspólnego czujnik temperatury cieczy??
NEOSSS - Pon Maj 11, 2009 08:55

Podmieniles przepustnice?
grzesiek-neomix - Pon Maj 11, 2009 13:52

Nie podmieniałem bo zauważyłem ze przy zamknietej dzieje sie to samo, obroty za wolno spadaja a jak silnik sie nagrzeje to zawieszaja sie na okolo 2000 obrotów.Chyba też wysiadł czujnik temp cieczy bo wskazówke mam cały czas na minimum, a wczoraj troszke po miescie sie kreciłem, silnik nagrzewał sie do tego stopnia ze wentylator z chłodnicy sie włączał, no a wskazówka była na minimum.
Mayday - Pon Maj 11, 2009 14:51

A może masz źle ustawioną śrubkę od przepustnicy i czujnik nie wie kiedy jest zamknięta?? Nie kręciłeś nią? Miałem z tym problem, instrukcja jak ją ustawić jest w tym temacie:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36873

maco - Sro Lut 17, 2010 20:12

Witam, podłańczam sie pod temat aby nie zakładać nowego.
Uprzedzam że zapoznałem się już z większością podobnych wątków i nic z tego.
POMOCY!
Gdy nagrzeje się silnik obroty zacinają się na luzie na 2000-3000tys. i nie chcą spaść!
Tak wiem, czyściłem przepustnicę, silniczek krokowy, zmieniałem oba czujniki temp. płyn w normie, (jestem po wymianie HGF) i dalej nie ma poprawy. Wczoraj zamontowałem metalową przepustnicę mając nadzieje na efekty i NIC! Zauważyłem też (przy zwiększonych obrotach) że temp. nieznacznie się podnosi (równo połowa lub 1mm powyżej a wentylator się nie załańcza) Nie mam już pomysłów co robić. Od dłuższego czasu tak mam, nie mam juz zdrowia. Proszę o jakieś pomysły, może wymienić całą linkę gazu? Może jest jeszcze jakiś czujnik? Jest ktoś z Gdańska kto mógłby pomóc. Poddaje się :cry:

des - Sro Lut 17, 2010 21:19

maco napisał/a:
Wczoraj zamontowałem metalową przepustnicę mając nadzieje na efekty i NIC!
A zmieniałeś przy tym czujnik położenia przepustnicy?

Ja mam właśnie z nim problemy (przynajmniej tak mi się wydaje). Obroty wiecznie wieszają mi się na takiej wartości jakbym jeździł na ssaniu.
Jak mierzyłem miernikiem oporność to zamiast 595ohm na zamkniętej mam 770ohm i zamiast 3*** ileś tam nie pamiętam mam prawie 4000 na otwartej.
Wnioskuję więc że jest walnięty.
Chociaż z drugiej strony napięcie powinno być 5V a u mnie jest 6V :roll:

Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad czujnikiem temp. bo blokowanie się obrotów na tej wartości wygląda jakby czujnik podawał złe info. do kompa i włącza się ssanie.

Trzeba będzie powymieniać to i owo ale to w swoim czasie. Najpierw muszę się uporać z wyciekiem płynu chłodniczego.
Jak mi walnie HGF to wy.... ten silnik, kupuje anglika i robię swapa na 2.0
Już nie będzie problemów z uszczelką pod głowicą, padającą skrzynią biegów (już druga zaczyna piszczeć) itd.
Co pól roku mam problemy z układem chłodzenia , już mnie to na prawdę zaczyna ostro wk....

Sorry że się tu żale ale już nie wyrabiam.

maco - Sro Lut 24, 2010 18:24

Witam ponownie, odpowiem sam na swój problem gdyż już sie z nim uporałem.
Przyczyną zacinających się obrotów (mimo czyszczonej przepustnicy - (później wymianie na metalową), silnika korkowego zmianie czujników temp., sprawdzeiu sondy i wymianie filtra powietrza po których nie było efektów) okazała sie linka gazu. Wystarczyło ją popuścić tuż przy przepustnicy (o kilka obrotów) i problem znikł. Nie wiem jak to się ma do wzrostu obrotów tylko przy pełnym rozgrzaniu silnika (w korku) ale pomogło gdzie inne metody zawodziły! :grin: Aha obroty przed jak i po są na tym samym poziomie.

leszczu - Sro Lut 24, 2010 18:36

chodzi ci o to żeby poluzować ??
maco - Czw Lut 25, 2010 11:43

leszczu19901 napisał/a:
chodzi ci o to żeby poluzować ??


Tak dokładnie!