|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200 1,4 16V '99]Tylna wycieraczka i układ chłodzenia
boosterr - Nie Maj 10, 2009 00:13 Temat postu: [Rover 200 1,4 16V '99]Tylna wycieraczka i układ chłodzenia Witam
Mam dwa pytanka dotyczące mojego roverka. Są to sprawy które mnie nurtują od pewnego czasu.
1.Tylna wycieraczka zatrzymuje sie w dowolnym polożeniu-nie ma problemu z doplywem plynu z samym ruchem wycieraczek,jednak zatrzymuja sie gdzie chca i nie wracaja do polożenia startowego-co moze byc przyczyną?przekaznik?silniczek?wiem ze temat byl poruszany jednak nigdzie nie znalazlem satysfakcjonujacej odpowiedzi>proszę o rade co to moze byc oraz ewentualnie jak to naprawic(jak postępować krok po kroku-co odkrecic, co zdjąc,itp), czy co wymienic?
2.ucieka mi plyn chlodniczy- z tego co mi sprawdzili w carmanie to taki plastik-jakby rozdzielnik z tyłu komory silnika do ktorego dochodzi gruby wąż od zbiorniczka z plynem-czy ktos to wymienial w warsztacie?ile to kosztuje(części i robocizna), albo czy da sie to jakos czasowo naprawic jakims "sposobem gospodarczym"?proszę o podpowiedz oraz ewentualne(przy "naprawie"porady krok po kroku).
Gdyby któryś z tematów był szczegółowo omawiany na forum to z góry sorki i proszę o ewentualny link.
LUDZISKA POMÓŻCIE BO NIE WIEM CO MAM ROBIĆ!!
Pozdro
sTERYD - Nie Maj 10, 2009 12:54
ad1.- zerknij do wiązki tylnej klapy. pewnie przełamał się stały plus do wycieraczki
co do 2 to fajnie by było wiedzieć jaki masz silnik... bo w dieslu to trochę inaczej wygląda niż w K
boosterr - Nie Maj 10, 2009 14:10
sTERYD napisał/a: | ad1.- zerknij do wiązki tylnej klapy. pewnie przełamał się stały plus do wycieraczki
co do 2 to fajnie by było wiedzieć jaki masz silnik... bo w dieslu to trochę inaczej wygląda niż w K |
Silnik 1.4 103 KM,w benzynie.
A wiązke gdzie znajde?
sTERYD - Nie Maj 10, 2009 14:28
Cytat: | A wiązke gdzie znajde? |
w gumowej harmonijce przy prawym zawiasie klapy.
boosterr napisał/a: | plastik-jakby rozdzielnik z tyłu komory silnika do ktorego dochodzi gruby wąż od zbiorniczka z plynem |
ta rura biegnąca wzdłuż silnika? jest metalowa. przypuszczam, ze da się polutować mosiądzem i nie powinno być problemów
chyba, że chodzi o obudowę termostatu nieopodal. która faktycznie jest plastikowa. Wtedy wypadałoby sprawdzić czy jest faktycznie pęknięta, czy cieknie na jakimś połączeniu...
boosterr - Nie Maj 10, 2009 14:46
sTERYD napisał/a: | Cytat: | A wiązke gdzie znajde? |
w gumowej harmonijce przy prawym zawiasie klapy.
boosterr napisał/a: | plastik-jakby rozdzielnik z tyłu komory silnika do ktorego dochodzi gruby wąż od zbiorniczka z plynem |
ta rura biegnąca wzdłuż silnika? jest metalowa. przypuszczam, ze da się polutować mosiądzem i nie powinno być problemów
chyba, że chodzi o obudowę termostatu nieopodal. która faktycznie jest plastikowa. Wtedy wypadałoby sprawdzić czy jest faktycznie pęknięta, czy cieknie na jakimś połączeniu... |
Za 1. dzięki. Co do 2. to chodzi raczej o tą obudowę termostatu.Taka plastikowa część,jakby trojnik do którego dochodzi gruby,gumowy wąż.tego pewnie czasowo nie da sie naprawic?tylko kurcze cięzko mi znależć w poznaniu jakiś dobry i w miare tani zakład który by sie roverkiem zajął i dobrze go "opatrzył"
sTERYD - Nie Maj 10, 2009 14:53
to zależy, czy plastik jest pęknięty, czy cieknie gdzieś na łączeniach. Jeśli na łączeniach to nie powinno być problemów
a jeśli chodzi o zakłady w poznaniu i okolicach to ne powinno być problemów
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7320
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7011
boosterr - Nie Maj 10, 2009 15:00
Dzięki za adresiki.Jutro będę sie probowal skontaktowac z nimi.a co do tego ciekniecia-to jesli na laczeniach to próbować czymś "załatać" czy co?
matlacz - Nie Maj 10, 2009 16:42
boosterr, Wymień może opaski. Możliwe że tam cieknie a opaski są śmiesznie tanie.
Jeśli to nie to to dokładnie obejrzyj wąż u mnie było to samo. Zmieniłem opaski i tak ciekło okazało się że wąż jest przecięty (ale dziurka wielkości kilku milimetrów) i sączyło ściekając na termostat.
boosterr - Nie Maj 10, 2009 19:01
Dzięki za podpowiedź dotyczącą 1.-sprawdziłem wiązkę i okazało się ze dwa przewody są przerwane-połączyłem i wszystko działa.
sTERYD - Nie Maj 10, 2009 21:19
łąćzenia są uszczelniane. przy termostacie jest uszczelka którą po prostu pewnie trzeba oczyścić i równomiernie skręcić, a na połączeniu obudowy z pompą i z tą rurą wzdłuż silnika jest zwykły o-ring więc niedrogo da się wymienić
|
|