Zobacz temat - [MG ZS 120 + LPG] Zapalil sie Check engine :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 120 + LPG] Zapalil sie Check engine :(

BoloSr - Nie Maj 10, 2009 18:47
Temat postu: [MG ZS 120 + LPG] Zapalil sie Check engine :(
Witam
Wczoraj na trasie zapalił mi się check engine i niestety juz tak zostało :(
ale co dziwne auto laat na benzynie i LPG tak samo i nic sie nie dzieje :)
tak samo odpala na zimny i na cieplym silniku :)
moge z tym latac czy jak najszybciej musze pojechac na komputer zeby zdiagnozowac usterke ?? ?
Musi to byc T4 czy moze byc jakis inny komp ?? czy taki sam komp jest do Hondy Civic ?? ?
Gdzie dorwe takie cudo w zachodniopomorskim lub pomorskim ?? ?

edit
dzisiaj z ranca jakby gorzej odpalil ale odpali bez problemu i nadal swieci sie to :(
moze to byc od sondy lambda ?? ? bo wiem ze mam 2 i moze ta druga padla chociaz w takiej sytuacji spalnie mialbym wieksze co nie ?? ?

badek - Pon Maj 11, 2009 11:55

Witka Bolo.U mnie chek engine zapalil sie 14 miechow temu i od tej pory zrobilem okolao 40000 i nic sie nie dzieje.Bylem u paru mechanikow i twierdza ze to kontrola emisji spalin.2 tygodnie temu robilem przeglad i jeszcze raz spytalem o ta kontrolke.Facet mi powiedzial ze jak chce to moze mi ja zgasic komputerem za 30 funtow :lol: potem sprawdzil i zalecil wymiane tlumika.Pwiedzial mi tez ze juz wielu bylo u niego z ta kontrolka i wszyscy jezdza nadal :grin: Przeglad podbil i narazie nie mam zamiaru nic robic.Moze za rok.A do tej kontrolki sie juz przyzwyczailem.

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 13:05 ]
Jeden z mechanikow stwierdzil ze trzeba wymienic czujnik ale nie chce mi sie za nim latac bo jesli to tylko czujnik to nie ma to wplywu na prace silnika.I nie popadaj w paranoje ze silnik gorzej pali :lol:

BoloSr - Pon Maj 11, 2009 12:13

no ale ty masz diesla a nie benzynika :)
a po drugie to jakos mnie sie nie wydaje zeby bylo poprawnie zeby mi sie swiecila kontrolka ktora informuje o tym ze cos jest nie tak :(
ale pierw podjade do gazownika i on sprawdzi jak to na jego kompie wychodiz moze tam cos bedzie ze jakis blad wyskoczyl od LPG i dlatego wyskoczyl blad w aucie :(

badek - Pon Maj 11, 2009 12:18

Napewno masz racje tylko ze pierwsze slysze o kontrolce chek engine w benzyniaku???Myslalem ze w roverach tylko diesle je maja. :roll:

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 13:19 ]
Moze MG to inna bajka.

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 13:22 ]
Bardzo prawdopodobne ze to od gazu.Jesli to jest czujnik emisji spalin to gaz moze mu troche mieszac.Powodzenia na warsztacie.

BoloSr - Pon Maj 11, 2009 12:27

z tego co wiem to jak dobrze jest to dostrojone to nic nie powinno sie dziac wiec albo cos mi padlo i nie ma to dla komputera istnego znaczenia ale blad jest bledem i to zasygnalizowal albo cos sie stalo i niedlugo sie przekonam :(
Brt - Pon Maj 11, 2009 12:30

badek, zrób sobie samodzielnie test błędów kompa i będziesz wiedział .... a błędu emisji spalin nie ma ;) Procedura jest na stronie klubowej opisana.

Bolo ja bym jednak szukał przyczyny ... zobaczysz co gazownik powie :ok:

badek - Pon Maj 11, 2009 12:35

U mnie padlo 14 miesiecy temu i wszystko hula :grin: ale moje autko jest troche starsze i nie zalezy mi jak padnie.Tak naprawde to czekam na to bo wlasnie chce przeskoczyc na MG.Ale tak to bywa jesli ci na czyms nie zalezy to wszystko dziala,zaczniesz sie przejmowac to sypie sie wszystko.Musze zajezdzic mojego roverka ale on sie nie daje :lol:

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 13:36 ]
Sorki za zawracanie glowy pogadamy jak juz kupie MG-ka.Nara

BoloSr - Pon Maj 11, 2009 12:38

Brt napisał/a:
badek, zrób sobie samodzielnie test błędów kompa i będziesz wiedział .... a błędu emisji spalin nie ma ;) Procedura jest na stronie klubowej opisana.

Bolo ja bym jednak szukał przyczyny ... zobaczysz co gazownik powie :ok:


no ja musze znalesc przyczyne nie naleze do tych co im lata jak sie cos zapali umnie nei ma takiego czegos wszystko musi chodiz jak powinno :)
jutro bede wiedzial co i jak a jak narazie to sie pali i tak musi byc :(

badek - Pon Maj 11, 2009 12:54

Nie chodzilo mi o blad emisji spalin tylko o czujnik emisji spalin ktory w dieslach o dziwo istnieje i to wlasnie on zapala kontrolke "chek engine".Nie znajdziesz tej kontrolki w zadnym benzyniaku jesli chodzi o rovera.Jak widzisz pierwszy raz spotkalem sie z ta kontrolka w benzyniaku MG. :wink:
BoloSr - Pon Maj 11, 2009 12:56

badek napisał/a:
Nie chodzilo mi o blad emisji spalin tylko o czujnik emisji spalin ktory w dieslach o dziwo istnieje i to wlasnie on zapala kontrolke "chek engine".Nie znajdziesz tej kontrolki w zadnym benzyniaku jesli chodzi o rovera.Jak widzisz pierwszy raz spotkalem sie z ta kontrolka w benzyniaku MG. :wink:


ale w benzyniaku taka kontrolka istniej i moze byc to kontrolka od wszystkiego niestety :(

Ciufa - Pon Maj 11, 2009 13:03

badek napisał/a:
Nie znajdziesz tej kontrolki w zadnym benzyniaku jesli chodzi o rovera.Jak widzisz pierwszy raz spotkalem sie z ta kontrolka w benzyniaku MG. :wink:

w R45 też mam tą kontrolke :)
BoloSr, ja stawiam na sonde lambda, najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną i zrobić test spalin

BoloSr - Pon Maj 11, 2009 13:05

Ciufcia napisał/a:
badek napisał/a:
Nie znajdziesz tej kontrolki w zadnym benzyniaku jesli chodzi o rovera.Jak widzisz pierwszy raz spotkalem sie z ta kontrolka w benzyniaku MG. :wink:

w R45 też mam tą kontrolke :)
BoloSr, ja stawiam na sonde lambda, najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną i zrobić test spalin


no to by mi wiecej palil furak a tego nie odczulem :) no chyba ze liczyc nie potrafie :)

Ciufa - Pon Maj 11, 2009 13:08

BoloSr napisał/a:
no to by mi wiecej palil furak a tego nie odczulem :) no chyba ze liczyc nie potrafie :)

w sumie tak, ale jak gazownik nic nie wymyśli to może warto sprawdzić spaliny

badek - Pon Maj 11, 2009 13:09

BOLO jest OK ja wierze ze masz ta kontrolke.Chodzi tylko o to ze w roverach serii 200 (mysle ze 400,600 i 800 tez)bezyniaki nie maja takiej kontrolki.Od dzisiaj wiem ze MG je posiadaja.Dzieki za nauki.Chcialem talko dodac sprostowanie do komentarza BRT.

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 14:12 ]
Ale z tego co widze to i tak wszystkim spaliny chodza po glowie :lol:

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 14:13 ]
No i rovery nowszej generacji tez ja posiadaja :lol:

BoloSr - Pon Maj 11, 2009 13:28

Ciufcia napisał/a:
BoloSr napisał/a:
no to by mi wiecej palil furak a tego nie odczulem :) no chyba ze liczyc nie potrafie :)

w sumie tak, ale jak gazownik nic nie wymyśli to może warto sprawdzić spaliny


gazownik ma kompa i sprawdzi czy nie ma bledow na kompie gazowym a jak tam nic nie bedzie to podlczy kompa pod kompa benzynowego i zobaczymy co tam bedzie dziwnego :)
bo jezlei to od spalin to bedzie pewnie odpowiedni komunikat :(

fearless - Pon Maj 11, 2009 13:36

badek napisał/a:
Chodzi tylko o to ze w roverach serii 200 (mysle ze 400,600 i 800 tez)bezyniaki nie maja takiej kontrolki

U mnie na desce jest kontrolka, ale czy jest podłączona pod układ to nie wiem, nie miałem przyjemności obserwować jej świecenia :D

Brt - Pon Maj 11, 2009 14:00

w dieslu naszym nie ma czujnika emisji spalin też ;) ....
Tu jest tabela z czujnikami i kodami błędów ;)
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 dodam jeszcze, ze nie wszystki błędy powodujązaświecenie "check'a" :ok:

badek - Pon Maj 11, 2009 16:01

A moi mechanicy twierdza ze jest i to na niego zwalaja wine :lol: .Nie wiem kto bedzie mial racje wiec nie bede sie sprzeczal.W kazdym razie przejechalem ponad 40000 kilosow i nic sie nie dzieje.A niech sie swieci.A moze chodzi o EGR????

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 17:06 ]
Tak napewno chodzi o EGR to jedyny czujnik ktory ma cos wspolnego ze spalinami :lol:

Mariusz418 - Pon Maj 11, 2009 16:35

WITAM

Tak napewno chodzi o EGR to jedyny czujnik ktory ma cos wspolnego ze spalinami

NIE POSIADA EGR


POZDRAWIAM

badek - Pon Maj 11, 2009 16:40

Moj posiada :/
Mariusz418 - Pon Maj 11, 2009 16:47

WITAM

BO TY MASZ DIESLA A KOLEGA MA BĘZYNĘ


POZDRAWIAM

badek - Pon Maj 11, 2009 16:53

A to to juz wiem.Moje sprostowanie bylo skierowana do kolegi Brt ktory stwierdzil iz kontrolka chek engine w 200-ce dieslu nie ma nic wspolnego ze spalinami.
pablomontoya - Pon Maj 11, 2009 18:57

Panowie pomóżcie. w mojej 25 1,4benzyna rok2002 zapaliła sie właśnie takowa kontrolka (na pomarańczowy kolor, i nie gaśnie) z prawej strony kontrolki "ładowanie akumulatora", wg instrukcji występuje ona tylko w dieslu [Engine malfunction - AMBER (diesel models only)].
Tylko u mnie w tym samym czasie (zapalenia sie kontrolki) samochód stracił moc. Włączałęm się do ruchu, wbiłem mu 2jke i nawet pedał gazu wcisniety do konca nie pomógł bo samochod tracił obroty i zatrzymał sie (nie zgasł). No to włączyłem awaryjne, wrzucam mu jedynke, ruszam, ale jest bardzo mułowaty wiec zjeżdzam na parking obok. Podniosłem klapę silnika, sprawdziłem olej, płyny ale wszystko niby jest ok. No to po minucie znowu ruszam ale samochod jest bardzo mułowaty. Do domu jakos dojechałem ale kontrolka nie zgasła.
Całą sprawę udziwnił jeszcze fakt, że od paru dni świeciła mi sie kontrolka SRS. Teraz ona zgasła a świeci się właśnie "kontrolka sterowanie silnika".
Fakt ten prytrafił mi sie jak silnik był nagrzany, jeżdzilem samochode jakas godzine po miescie i parkingach, prawie cały czas na niskich biegach.
Czy ktoś wie o co tutaj chodzi?
Z góry dzieki.

[ Dodano: Nie Maj 10, 2009 20:12 ]
Z tego co widze to kontrolka SRS znów świeci, no ale ten problem może zlokalizuje sam.
Ale kontrolka silnika cały czas świeci, nawet teraz na zimnym silniku.
Jeśli ktos wie co mogę zrobic we własnym zakresie prosze o jakies rady.
Z góry dziękuję

BoloSr - Wto Maj 12, 2009 06:38

Ciufcia napisał/a:
badek napisał/a:
Nie znajdziesz tej kontrolki w zadnym benzyniaku jesli chodzi o rovera.Jak widzisz pierwszy raz spotkalem sie z ta kontrolka w benzyniaku MG. :wink:

w R45 też mam tą kontrolke :)
BoloSr, ja stawiam na sonde lambda, najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną i zrobić test spalin


narazie sprawdzielm spalanie i wyszlo ze pali wiecej o 2 litry :cry: czyli moze byc wina sondy ale reszte bede wiedzial po robocie

Ciufa - Wto Maj 12, 2009 12:22

daj znać co gazownik powiedział
z tego co pamiętam to wymieniałeś ostatnio tłumik
to może mieć związek ale nie musi

BoloSr - Wto Maj 12, 2009 12:24

Ciufcia napisał/a:
daj znać co gazownik powiedział
z tego co pamiętam to wymieniałeś ostatnio tłumik
to może mieć związek ale nie musi


po 15 bede u niego i napewno napisze jak sie dowiem i mam nadziej ze nic powaznego nie jest :(

jak narazie to nic nie wymienialem tylko sie dopytywalem bo mnie zaczyna meczyc :)

Ciufa - Wto Maj 12, 2009 13:14

myślałem że juz wymieniłeś tłumik i że przy okazji coś popsuli ;P
BoloSr - Wto Maj 12, 2009 15:16

Ciufcia napisał/a:
myślałem że juz wymieniłeś tłumik i że przy okazji coś popsuli ;P


i juz po robocie check skasowany :)
a co to za blad byl to nikt nie wie na KTS nic nie pokazalo ale skasowac skasowal lampke :)
bede musial pojechac do kogos kto ma testbooka i mi to porzadnie sprawdzi :( bo tak nie potrafie zyc :)

badek - Wto Maj 12, 2009 15:29

No tak bez lokalizacji bledu to sam sobie moge wylaczyc :lol:
BoloSr - Wto Maj 12, 2009 15:49

badek napisał/a:
No tak bez lokalizacji bledu to sam sobie moge wylaczyc :lol:


a co ja ci poradze ze nic sie nie pojawilo :(
a druga sprawa auto pali jak palio wiec narazie czekam jak sie to znowu pojawi i wtedy podjade do kogos kto to potrafi lepiej ogarnac :)

McGAJveR - Sro Maj 20, 2009 10:01

Podbijam :D
BoloSr - Sro Maj 20, 2009 10:04

McGAJveR napisał/a:
Podbijam :D


dzieki a teraz do rzeczy

pojezdzilem troche i znowu sie pojawil check a z racji tego ze trza to sprawdzic dzisiaj chcialem podjechac do znajomego zeby mi to sprawdzil i co sie dzisiaj stalo chcek juz sie nei pali :mrgreen:
Jak to mozliwe zeby sma sie wylaczyl to auto ma auto adaptacje czy poprostu nie mam bledu to potrafi zgasnac czy tu jakies czary sa ?? ?

McGAJveR - Sro Maj 20, 2009 10:09

Może to tylko zwykły brak kontaktu gdzieś w elektryce?
Raz kojarzy, a raz nie i stąd problem ??

BoloSr - Sro Maj 20, 2009 10:20

McGAJveR napisał/a:
Może to tylko zwykły brak kontaktu gdzieś w elektryce?
Raz kojarzy, a raz nie i stąd problem ??


no moze ale wez to znajdz :(

McGAJveR - Sro Maj 20, 2009 10:52

Ja w podobnych sytuacjach rozłączam i łączę po kilkakroć wszystkie możliwe kostki i złączki...
Pomimo że są one (niby) hermetyczne, to wilgoć zawsze się tam dostanie i styki korodują, a tlenki metali zwykle są izolatorami...
Po zimie, to nawet profilaktycznie taki "taniec z kostkami" robię...
"Szarpię" wszystkie jakie tylko znajdę...

Tak kiedyś gościu z CC stanął bezradny na środku ulicy...
A "zawiodła" kostka przy cewce WN... Błahostka, a gościu się załamał...
Kilka rozłączeń i połączeń kostki i samochód zapalił. :D
Gość myślał żem magik :hahaha:

W dwie minuty załatwiłem sprawę, której on nie mógł ze dwadzieścia minut...

BoloSr - Sro Maj 20, 2009 11:07

McGAJveR napisał/a:
Ja w podobnych sytuacjach rozłączam i łączę po kilkakroć wszystkie możliwe kostki i złączki...
Pomimo że są one (niby) hermetyczne, to wilgoć zawsze się tam dostanie i styki korodują, a tlenki metali zwykle są izolatorami...
Po zimie, to nawet profilaktycznie taki "taniec z kostkami" robię...
"Szarpię" wszystkie jakie tylko znajdę...

Tak kiedyś gościu z CC stanął bezradny na środku ulicy...
A "zawiodła" kostka przy cewce WN... Błahostka, a gościu się załamał...
Kilka rozłączeń i połączeń kostki i samochód zapalił. :D
Gość myślał żem magik :hahaha:

W dwie minuty załatwiłem sprawę, której on nie mógł ze dwadzieścia minut...


no dobra to musze polukac moze cos zauwaze ale watpie chociaz podejrzewam ze cos z cewka moze byc bo kiedys na poczatku furak potrafil mi chodizc na 3 garach i tracil moc i wtedy zapalal sie check ale teraz plai sie check ale mocy nie traci :)

McGAJveR - Sro Maj 20, 2009 11:13

Jeśli palił na trzy garnuszki, to nie była to cewka...
Przytarty i nadpalony paluszek + "kontakty w kopułce...
Tudzież ewentualnie przewód WN lub świeczka...

BoloSr - Sro Maj 20, 2009 11:16

McGAJveR napisał/a:
Jeśli palił na trzy garnuszki, to nie była to cewka...
Przytarty i nadpalony paluszek + "kontakty w kopułce...
Tudzież ewentualnie przewód WN lub świeczka...


toc ja nie mam kopulki tylko cewki :)

McGAJveR - Sro Maj 20, 2009 11:29

BoloSr napisał/a:
McGAJveR napisał/a:
Jeśli palił na trzy garnuszki, to nie była to cewka...
Przytarty i nadpalony paluszek + "kontakty w kopułce...
Tudzież ewentualnie przewód WN lub świeczka...


toc ja nie mam kopulki tylko cewki :)

A to sorałka ;)

sTERYD - Sro Maj 20, 2009 11:59

błąd w komputerze bedzie zapamiętany nawet jeśli wystąpił tylko raz, więc jeśli któryś czujnik nie kontaktuje to będzie widać który :cool:
BoloSr - Sro Maj 20, 2009 12:07

sTERYD napisał/a:
błąd w komputerze bedzie zapamiętany nawet jeśli wystąpił tylko raz, więc jeśli któryś czujnik nie kontaktuje to będzie widać który :cool:


no dobra a jakim cudem znikla kontrolka ?? ?

sTERYD - Sro Maj 20, 2009 14:24

znikła, bo błąd aktualnie nie występuje. Niemniej komputer o nim pamięta ;)
Jak wystąpi znowu to kontrolka się zapali :cool:

BoloSr - Pon Maj 17, 2010 18:54

sTERYD napisał/a:
znikła, bo błąd aktualnie nie występuje. Niemniej komputer o nim pamięta ;)
Jak wystąpi znowu to kontrolka się zapali :cool:


Witam i problem znowu sie ujawnil :(
tzn "Check" sie zapalil i zgasla ale na kompie nic nie pokazalo tylko ze to nie T4 i moze w tym problem :(
I teraz mam pytanie czy czyms innym niz T4 da sie zdiagnozowac Roverka bo juz rece mnie opadaja :(

TheArt - Nie Cze 27, 2010 17:33

badek napisał/a:
BOLO jest OK ja wierze ze masz ta kontrolke.Chodzi tylko o to ze w roverach serii 200 (mysle ze 400,600 i 800 tez)bezyniaki nie maja takiej kontrolki.Od dzisiaj wiem ze MG je posiadaja.Dzieki za nauki.Chcialem talko dodac sprostowanie do komentarza BRT.


Każdy R ma tę kontrolkę, zarówno diesle jak benzyniaki.

sTERYD - Nie Cze 27, 2010 17:50

TheArt, mylisz się w modelach sprzed 2000 z silnikami serii K ta kontrolka nie ma zastosowania.
BoloSr, na pewno da się błędy odczytać ktsem, nie wiem czy czymś innym również :cool:

TheArt - Nie Cze 27, 2010 17:54

Przecież u siebie w R 216 ją mam i właśnie daje o sobie znać.
sTERYD - Nie Cze 27, 2010 17:55

a mas silnik serii K??
TheArt - Nie Cze 27, 2010 18:00

Mam z Hondy.
sTERYD - Nie Cze 27, 2010 18:02

to nie pisz, że w każdym, bo nie w każdym :razz:
TheArt - Nie Cze 27, 2010 18:06

Ty też nie pisz że w żadnym bo nie w żadnym :D
kasjopea - Nie Cze 27, 2010 20:05

sTERYD napisał/a:
TheArt, mylisz się w modelach sprzed 200 z silnikami serii K tq kontrolka nie ma zastosowania.


TheArt, ja tutaj nie widzę stwierdzenia, że w żadnym :wink: .

TheArt - Pon Cze 28, 2010 00:12

badek napisał/a:
Chodzi tylko o to ze w roverach serii 200 (mysle ze 400,600 i 800 tez)bezyniaki nie maja takiej kontrolki.


To widać różnie z tym.

BoloSr - Sro Mar 14, 2012 18:16
Temat postu: Zwonu ten Check
Witam
Dzisiaj znowu zapalil mi sie check i teraz mam male pytanie czy moze byc tak ze padal mi sonda lambda i chceck zaplala sie i gasnie przy padnietej sondzie ?? ? Bo strasznie mi spalanie podskoczylo i teraz nie wiem czy mam jechac na komputer i da sie to sprawdzic na kompie innym niz T4 ?? ?

neo88 - Nie Mar 18, 2012 12:06

Cytat:
BoloSr
ma instalacje lpg kiedy ostatnio instalacja była serwisowana? Wymiana filtrów, strojenie instalacji.
Myślę że filtry się zapchały spadło ciśnienie i robi się uboga mieszanka gazu stąd check.
Proponuję odłączyć na noc aku pojeździć na benzynie i sprawdzić czy problem występuje.
Jeśli znów się zapali problemu należy szukać w sondzie oraz w tym nowym tłumiku.