|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Luzy przekładni kierowniczej
apples - Pon Maj 11, 2009 17:40 Temat postu: [R75] Luzy przekładni kierowniczej Czy ktoś borykał się już może z wymianą przekładni, ponieważ mam duży dylemat czy kupić regenerowaną, używaną , czy ten typ tak ma i jeździć dalej? Objawy stukania występują podczas jazdy po kostce brukowej lub kamieniach, na prostej drodze nic się nie dzieje gorzej po wjechaniu w dziurę jakby lekko kierownicę wyrywało, ale może to być złudzenie. Wymieniłem wahacze z gumami.
Może znacie dobry warsztat który zregeneruje (oczywiście jeżeli warto)?
Rowan - Pon Maj 11, 2009 17:48
apples, a może stuka Ci łożysko górne kolumny McPhersona tak jak u mnie.
apples - Pon Maj 11, 2009 18:00
Jak trzymam drążek w okolicach gumy na przekładni to ewidentnie czuje stukanie, wygląda na maglownice. Chyba że jeszcze łożyska to sz.... chyba mnie trafi.
Jak można sprawdzić czy to łożysko?
Dam-Kam - Pon Maj 11, 2009 20:05
apples, jeśli skręcisz kierownicą na maksa i nią poruszasz (na luzie ) to Ci stuka Jak tak to jest to napewno maglownica. Ja tak mam i jestem po wizucie u mechaników. Nie wiem ile kosztują używki (zreszta nie interesuje mnie to) ale regeneracja bodajże już od ~500zł i ja mam w planach na wakacjach to zrobić
SeniorA - Pon Maj 11, 2009 20:20
Dam-Kam, a jaki masz luz jałowy ( w cm. ) na kole kierownicy przy wyprostowanych kołach
Dam-Kam - Pon Maj 11, 2009 20:47
w sensie że kręce a koła się nie ruszają
se7en86 - Pon Maj 11, 2009 21:19
Dołączę się do tematu. U siebie mam około 15mm. Jak jest tego przyczyna I czy warto coś z tym zrobić Bo w sumie dobrze mi się z tym jeździ.
Zukowaty - Pon Maj 11, 2009 22:31
Ja u siebie mam na postoju delikatne stukanie jak kręcę (przy zmianie kierunku jest pojedynczy "puk"), to samo przy wolnej jeździe ale jak przyśpieszę to już jest git. Maglownica czy taki urok?
KILLERMGZT190 - Wto Maj 12, 2009 00:42
Ja też miałem podobne objawy ale po wymianie końcówek drążków kierowniczych było ok.
SeniorA - Wto Maj 12, 2009 06:30
Dam-Kam napisał/a: | w sensie że kręce a koła się nie ruszają | tak,bo jeśli to jest nie więcej niż tzw. 2-3 palce czyli 3-4 cm. to jeszcze OK pod warunkiem,że w chwili pokonania oporu między ruchem jałowym i poruszaniem kół nie pojawiają sie te metaliczne stuki.
apples - Wto Maj 12, 2009 07:11
U mnie końcówki na pewno są OK. Na wyprostowanych kołach jak ruszam kierownico to luz w poziomie jest też ok. Na dziurach chyba listwa rusza się góra dół i dlatego są te stuki,co potwierdzili w warsztacie. jadę dzisiaj jeszcze na zbieżność i przegląd więc wszystko wyjdzie na 100%.
Dam-Kam - Wto Maj 12, 2009 08:34
ponad 4cm to napewno nie mam a przy ruszaniu na prostych kołach nie pojawiają się żedne stuki czyli wnioskuję że regeneracja będzie zbędna na ten czas
Dzięki wielkie SeniorA, gdyby to był mój temat to już poleciałby punkcik dla Ciebie
[ Dodano: Wto Maj 12, 2009 20:20 ]
SeniorA, sprawdziłem dziś jaki jest ten luz. Makzynalnie jest to 1cm i kola się ruszaja ale wiesz, to nie jest tak jak w starych samochodach że jest luz jako "pusta przestrzeń". U mnie cały czas jest płynny ruch, nie ma przejścia między luzem a obrotem kół
SeniorA - Wto Maj 12, 2009 20:20
Dam-Kam napisał/a: | to nie jest tak jak w starych samochodach że jest luz jako "pusta przestrzeń". | no tak , bo jest wspomaganie i ten luz dopuszczalny to 1/35 obwodu koła kierownicy a w starych konstrukcjach 1/20.
Zukowaty - Sro Maj 13, 2009 00:02
KILLERMGZT190 napisał/a: | Ja też miałem podobne objawy ale po wymianie końcówek drążków kierowniczych było ok. |
Tylko że ja mojego sprawdzałem na wszelkich możliwych szarpakach i żadne luzy mi nie wyszły.
apples - Wto Maj 26, 2009 09:00
Odświeżam temat ponawiając pytanie
Czy ktoś może regenerował swoją przekładnię lub wie czy można skasować jakoś luz?
PHJOWI - Wto Maj 26, 2009 12:04
tam przeważnie siadają drążki , kup za kilka groszy przekładnie od anglika, i poprzekładaj drążki ,bo nowych nie dostaniesz nikt nie produkuje nawet mgrover.
apples - Wto Maj 26, 2009 13:47
Niestety to nie drążki. Sprawdzone drążki, końcówki i krzyżaki kolumny- wszystko OK. Stuka w miejscu gdzie wchodzi drążek od kolumny do przekładni i porusza listwą.
[ Dodano: Pon Cze 01, 2009 19:53 ]
Co do drążków to gwinty wew. i zew. pasują od Saaba 95, jeszcze muszę zmierzyć długość
domel-x - Pon Cze 08, 2009 18:57
PHJOWI napisał/a: | tam przeważnie siadają drążki , kup za kilka groszy przekładnie od anglika, i poprzekładaj drążki ,bo nowych nie dostaniesz nikt nie produkuje nawet mgrover. |
mam tez problemik z maglem ,kolego czyli prawy na lewy i lewy na prawy drązek bedzie pasował od angola??
apples - Pon Cze 08, 2009 20:59
Z tego co mi wiadomo to prawa i lewa strona jest taka sama, czyli mają taką samą długość.
domel-x - Pon Cze 08, 2009 21:16
apples napisał/a: | Z tego co mi wiadomo to prawa i lewa strona jest taka sama, czyli mają taką samą długość. |
jak takie same?? nie chodzi mi o końcówki drążków tylko o same drażki,
inaczej.czy jakies bebechy z maglownicy anglika beda pasowały do naszych maglownic?
apples - Pon Cze 08, 2009 21:44
A ja piszę że są takie same drążki kierownicze osiowe, a nie końcówki drążków. Końcówki drążków występują jako lewa i prawa. Co do reszty to nie wiem, listwa może pasować, a uszczelniacze bym kupił nowe ok. 150zł komplet.
domel-x - Wto Cze 09, 2009 05:57
chyba niema co sie bawić,tylko regeneracja.dzieki pozdrawiam
Balas87 - Czw Paź 22, 2015 16:50
Hej mam pytanie czy ktoś się orientuję czy w naszych maglownicach jest może śruba regulacyjna do kasacji luzu
|
|