Zobacz temat - [R75] Skrzynia biegów - wyskakują biegi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Skrzynia biegów - wyskakują biegi

master-cars - Pon Maj 11, 2009 22:05
Temat postu: [R75] Skrzynia biegów - wyskakują biegi
Witam

Pozsiadam Rovera 75 CDT 99r. Mam problem ze skrzynią, a dokładnie z 3 biegiem.
Problem występuje po przejściu z 2 na 3 bieg potrafi wyskoczyć, aczkolwiek po mocniejszym wciśnięciu działa. Natomiast po zredukowaniu z 4 na 3 bieg nie wchodzi. W czym tkwi problem - obawiam się że skrzynia pada? Czasami jest też problem z 1 - ale ogólnie chodzi. Proszę o pomoc.

Zukowaty - Pon Maj 11, 2009 22:27

A nie jest tak że biegi generalnie ciężko Ci wchodzą? Ja bym pierwsze co sprawdził czy pompka sprzęgła przy pedale nie jest mokra i ile jest płynu w zbiorniczku na pompie.Trochę gimnastyki ale warto. Jeśli wszystko będzie ok to sprawdź jak wyglądają linki do sterownia skrzynią (takie cięgna pomiędzy lewarkiem zmiany biegów a skrzynią) Bo główki potrafią popękać i ciężko biegi trafiają. Jeśli wszystko będzie ok (pompa,wysprzeglik,cięgna sterowania) To trafiła Ci się zajechana skrzynia (chyba że o czymś zapomniałem)
master-cars - Wto Maj 12, 2009 18:22

Dzięki. Faktycznie słownik sprzęgła był mokry, a na dodatek brakowało w nim płynu.
Mam pytanie czy wymiana siłownika sprzęgła coś pomoże? I co lepiej zamontować oryginał czy od BMW

Pozdrawiam

Rowan - Wto Maj 12, 2009 20:40

master-cars, poszukaj na forum było tego mnóstwo, a szczególnie temat o pompce BMW.

[ Dodano: Wto Maj 12, 2009 21:41 ]
A tak BTW, to jakąś firmę posiadasz samochodową "master-cars"?

master-cars - Wto Maj 12, 2009 21:48

Kiedyś miałem sklep internetowy.
Zukowaty - Wto Maj 12, 2009 23:39

Całą pompkę będziesz musiał wymienić i najlepiej założyć od razu od BMW. Jest opcja wymiany samego tłoczka ale osobiście nie jestem do tego przekonany.
master-cars - Sro Maj 13, 2009 21:40

Dzięki bardzo

Pompe, oraz przewody już kupiłem, nie wiem tylko jaki przewód zastosować do podłączenia razem z pompą (ten metalowy) mam oczywiście oryginalny przewód od BMW razem z siłownikiem, jednak jego kształt i kolanko może stworzyc problem z montarzem.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy wszytko można połączyć za pomocą zwykłych opasek zaciskowych, czy cisnienie ich nie wypnie i płyn nie ucieknie?


Pozdrawiam

Zukowaty - Sro Maj 13, 2009 22:26

Najlepiej oddać przewód do zakładu, który bawi się w okucia przewodów wysokociśnieniowych i oni Ci dorobią na gotowo z odpowiednimi końcówkami.
master-cars - Sob Maj 16, 2009 08:40

Witam

Przewód udało mi się nawet rzerobić z oryginalnego, w połączeniu z przewodem od BMW.
Wszystko poskładałem, biegi chodzą idealnie oprócz 3. Cały czas jes problem we wrzyuceniu 3 biegu, z 2 na 3 czasem wchodzi, natomiast z 4 na 3 raczej nie. Co jeszcze można sprawdzuć przed ewentualną wymianą skrzyni?

Pozdrawiam

Rowan - Sob Maj 16, 2009 16:35

Eeee, to nie ma bata, synchronizator zajechany i już, trzeba wymienić. :/
Marian_K - Pon Maj 18, 2009 09:41

master-cars napisał/a:
biegi chodzą idealnie oprócz 3. Cały czas jes problem we wrzyuceniu 3 biegu, z 2 na 3 czasem wchodzi, natomiast z 4 na 3 raczej nie. Co jeszcze można sprawdzuć przed ewentualną wymianą skrzyni?
Czemu od razu wymiana skrzyni? Przecież można ją naprawić.
Problem z trzecim biegiem nie jest tak powszechny jak z wysprzęglikiem i pompką sprzęgła, ale jest znany.... Ja miałem dokładnie to samo, kilku użytkowników na angielskim forum również. U mnie trzeci bieg potrafił 'zniknąć' (nie dało się wrzucić) na kilka dni, aby potem znowu się pojawić. Problemem okazała się plastikowa końcówka wodzika w skrzyni biegów - rozpadła się. Załączam fotkę.

Pozdrawiam!

andrzej360 - Czw Mar 18, 2010 17:02

Stwierdziłem, że lepiej wyciągnąć "trupa" niż generować kolejny wątek o podobnej tematyce, szczególnie, że takich jest już dużo.

Problem z trójką. Jak chcę wrzucić z 2 na 3 to prawie zawsze zgrzyta. Przy zmianie z 4 na 3 zawsze zgrzyta. Mam zamiar to sprawdzić w warsztacie ale jak tak czytam posty to obawiam się, że będzie problem. Albo wymiana skrzyni albo wybebeszanie, a nie wiem, kto robi coś takiego w Krakowie i okolicach - tak czy inaczej koszty.

Mam też problem z jedynką i wstecznym. Jak jadę na tych biegach z określoną ilością gazu a nagle puszczę gaz to mam odgłos pod autem jak przy śrutowaniu - oczami wyobraźni już widzę połamane zęby szalejące po komorze :beczy:

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 17:02 ]
Marian_K napisał/a:
Problemem okazała się plastikowa końcówka wodzika w skrzyni biegów - rozpadła się


... ale było wybebeszanie?

Rowan - Czw Mar 18, 2010 17:29

andrzej360, wygląda na problem z dwumasą. Choć mogą też być synchronizatory, ale jakoś bardziej jestem skłonny obstawić dwumas. O ile dobrze pamiętam, to takie objawy miał Marian_K.
andrzej360 - Wto Mar 30, 2010 14:33

Rowan napisał/a:
andrzej360, wygląda na problem z dwumasą. Choć mogą też być synchronizatory, ale jakoś bardziej jestem skłonny obstawić dwumas. O ile dobrze pamiętam, to takie objawy miał Marian_K.


Dziękuję za sugestę. Nie podważam tylko dopytuję: dlaczego w takim razie mam problem tylko na trójce?

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 13:12 ]
Czy ktoś z małopolskich Forumowiczów mógłby polecić warsztat specjalizujący się w skrzyniach?

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 13:53 ]
Dodam jeszcze jedno. Zgrzytanie nie zaczęło się od razu. Pierwsze co było "nie tak" to wyskakująca "trójka". Przy wyprzedzaniu lub np. przy jeździe pod górę (czyli przy obciążeniu) bieg mi wyskakiwał i nadal wyskakuje. Dopiero potem doszłe zgrzytanie... Porblem dotyczy tylko i wyłącznie biegu "3". Może rzeczywiście to kwestia linki...?

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 14:53 ]
Wyjąłem akumulator i chciałem się dostać do tych linek. Niestety śruby od pudełka, w którym miwszka aku nie chcą puścić.

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 15:33 ]
Sakramentalne pytanie. Czy ktoś zna bezpieczne źródło z którego można nabyć skrzynię biegów? :beczy: