|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 97r] Łożysko tylne padło...
Mayday - Sro Maj 13, 2009 14:59 Temat postu: [214i 97r] Łożysko tylne padło... Właśnie dzwonił mechanik i powiedział, że łożysko z tyłu do wymiany... Mam z tyłu tarcze. Cena wg. niego ponad 700zł + robocizna. Jest możliwość dostania tańszego?? I za ile?? Roverka potrzymam max jeszcze rok, więc nie opłaca mi się tyle inwestować... Plizzz help
[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 16:03 ]
Czy to pasuje?
http://www.allegro.pl/ite...5_400_nowa.html
Lub to?
http://www.allegro.pl/ite...a_tyl_lewa.html
fearless - Sro Maj 13, 2009 15:05
Pasuje.
yorker - Sro Maj 13, 2009 15:06
Mayday napisał/a: | Cena wg. niego ponad 700zł + robocizna |
Tego pana chyba nieźle czaszka uciska
fearless - Sro Maj 13, 2009 15:06
A w kupionych, widzę że i kolega Truten wymienia łożysko
[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 16:07 ]
Ten drugi link sobie odpuść, już kilku użytkowników wypowiedziało sie negatywnie na temat tej firmy.
[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 16:09 ]
yorker napisał/a: | Mayday napisał/a:
Cena wg. niego ponad 700zł + robocizna
Tego pana chyba nieźle czaszka uciska |
Pewnie wyczuł sprawę i chce przykosić.
Mayday - Sro Maj 13, 2009 15:10
Znajomy mechanik. Tyle mu powiedzieli tam skąd bierze części. Mogę liczyć na rabat, ale nie więcej niż 50zł... Pomóżcie znaleźć coś najtaniej ... Cholera wszystkie tarcze do wymiany i łożysko. Ładnie szarpnie po kieszeni...
fearless - Sro Maj 13, 2009 15:16
Mayday napisał/a: | Pomóżcie znaleźć coś najtaniej ... Cholera wszystkie tarcze do wymiany i łożysko. Ładnie szarpnie po kieszeni... |
Szukaj nowych tanich, nie ładuj się w używki - chodzi o łożysko.
A tarcze wcale do najdroższych nie należą.
b0b3k - Sro Maj 13, 2009 15:59
Mayday napisał/a: | Znajomy mechanik. Tyle mu powiedzieli tam skąd bierze części. Mogę liczyć na rabat, ale nie więcej niż 50zł... Pomóżcie znaleźć coś najtaniej ... Cholera wszystkie tarcze do wymiany i łożysko. Ładnie szarpnie po kieszeni... |
Mogę Ci podać namiary na warsztat na Pogoni w Sosnowcu gdzie robie zawsze jak coś mam z swoim R - częsci tez sprowadzaja, ale ja zawsze kupuje swoje, zaufani - jeden z mechaników to moj sąsiad
Mayday - Sro Maj 13, 2009 16:23
A jest jakaś różnica między lewym a prawym? w niektórych aukcjach podają stronę
[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 17:45 ]
Dobra zamówione z Krakowa za 150 używka po kilku tyś z powypadkowego. Podobno wygląda jak nówka. Gościa mi kiedyś ktoś polecał na forum. Handluje częściami do Roverów. Na imię chyba Bartek. Zna ktoś?
ywis - Sro Maj 13, 2009 18:02
Ten Twój mechanik chyba chory jest, 700 zł + robota
Mayday - Sro Maj 13, 2009 18:37
Nie wiem czy chory Dziś wymienił mi tarcze i klocki z tyłu na Boscha i za wszystko wziął 400zł. Dużo czy mało? A łożysko jak dostanę wymieni gratis co też mnie zdziwiło bo to tylko jakiś tam znajomy bardziej z widzenia
BoloSr - Sro Maj 13, 2009 18:38
Mayday napisał/a: | Nie wiem czy chory Dziś wymienił mi tarcze i klocki z tyłu na Boscha i za wszystko wziął 400zł. Dużo czy mało? A łożysko jak dostanę wymieni gratis co też mnie zdziwiło bo to tylko jakiś tam znajomy bardziej z widzenia |
400 za wszystko czy za roboty ?
bo za takie cos to ja dalem 320 zeta a mam wstawione tarcze i klocki ate oraz wymieniony plyn na ATE oczywiscie czesci kupione w http://www.tomateam.pl/
Mayday - Sro Maj 13, 2009 19:05
400zł za części z robotą. Tarcze po 125zł sztuka, klocki nie pamiętam. Jak wygląda Bosch w starciu z ATE??
[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 20:27 ]
Łatwo samemu wymienić łożysko?? Co trzeba wiedzieć?
Dzenson - Sro Maj 13, 2009 19:45
Ja moje buczące tylne łożyska wymieniłem w całości - piasta oraz cała reszta którą się przykręca do belki. Oczywiście bez tarcz oraz zacisków hamulcowych. Kupiłem części używane, które pracują u mnie do dziś sprawnie w dobrej cenie i sam wymieniłem. W takim wypadku można samemu wymienić.
Jeśli natomiast kupisz tylko piastę - to już tego nie zrobisz. No chyba, że masz narzędzia do wprasowania piasty.
sTERYD - Sro Maj 13, 2009 20:09
w przypadku hamulców tarczowych z tyłu piasty się nigdzie nie wprasowuje
zdejmujesz koło, osłonę zacisku, zacisk, tarczę, odkręcasz nakrętkę centralną, zdejmujesz piastę ręką, zakładasz nową, dokręcasz bodaj do 181Nm, zakładasz tarczę, zacisk, osłonę i koło i jedziesz w sumie da się zrobić w 10 minut
Dzenson - Sro Maj 13, 2009 20:18
sTERYD napisał/a: | w przypadku hamulców tarczowych z tyłu piasty się nigdzie nie wprasowuje
zdejmujesz koło, osłonę zacisku, zacisk, tarczę, odkręcasz nakrętkę centralną, zdejmujesz piastę ręką, zakładasz nową, dokręcasz bodaj do 181Nm, zakładasz tarczę, zacisk, osłonę i koło i jedziesz w sumie da się zrobić w 10 minut |
Właśnie nie byłem pewien ponieważ ja montowałem całość a w Rave rysunek nie pokazuje na jak mocny wcisk wchodzi piasta na tę krótką ośkę.
A reszta montażu dokładnie tak samo - ja musiałem jedynie odkręcić dodatkowo czujnik ABS ale to z wiadomych względów.
Ale przepraszam za wprowadzenie w błąd - już więcej nie będę.
xtek - Sro Maj 13, 2009 20:46
Mayday napisał/a: | Gościa mi kiedyś ktoś polecał na forum. Handluje częściami do Roverów. Na imię chyba Bartek. Zna ktoś? |
Ma szrot na Żaglowej, prawie wszystkie czesci leza caly czas pod golym niebem, niezaleznie od pogody I prawie zawsze mowi, ze czesci sa jak nowki. Mam pare rzeczy od niego, ale zawsze bralem osobiscie i ogladalem. Ogolnie to ma dosc drogo.
Mayday - Czw Maj 14, 2009 14:02
No mi zaśpiewał 150 za łożysko. Mówi, że wygląda jak nówka. Ma przysłać. Koniecznie muszę mieć klucz z manometrem do wymiany? I co z tym czujnikiem ABSu?
Steff - Czw Maj 14, 2009 14:16
Mayday - podaj rozmiar tych łożysk, mój znajomy-sąsiad pracuje w Timkenie w Sosnowcu to może takie produkują. A ja swego czasu kupowałem łożyska w Dąbrowie gdzieś na Mydlicach dla dokładnej lokalizacji nie pamiętam.
Mayday - Czw Maj 14, 2009 15:10
Steff - takie coś:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=847
A wymiarów nie znam
sTERYD - Czw Maj 14, 2009 16:03
Steff, niestety timken sosnowiec nie produkuje pełnych piast
Steff - Pią Maj 15, 2009 10:13
Na zdjęciach to już inaczej wygląda. Pytanie czy trzeba wymieniać łożysko z piastą bo to komplet czy można tylko samo łożysko wsadzić na piastę
sTERYD - Pią Maj 15, 2009 12:47
to nie jest komplet, po prostu łożysko to jest piasta
Mayday - Pią Maj 15, 2009 13:57
Koniecznie muszę mieć klucz z dynamometryczny do wymiany? I co z tym czujnikiem ABSu?
sTERYD - Pią Maj 15, 2009 17:59
czujnika abs nie ruszasz, nic mu nie będzie. Pierśceń jest stożkowy więc przy zdejmowaniu się odsuwa od czujnika, a przy zakładaniu wróci na miejsce
klucz dynamometryczny przydaje sie, żeby za mocno nie dokręcić, ale nie jest konieczny. Po prostu nie przesadź z dokręcaniem bo łożysko długo nie pożyje
Mayday - Pią Maj 15, 2009 18:12
ok dzięki wielkie
Steff - Pon Maj 18, 2009 10:32
MayDay - tak czy inaczej możemi podać oznaczenie tego łożyska. Rozmawiałem z kolegą i mając to oznaczenie może znaleźć zamiennik bo ma dostęp do wszystkich produkowanych łożyska chyba nawet na świecie
Brt - Pon Maj 18, 2009 10:35
ale tutaj bieżnia zewnętrzna łożyska jest jednocześnei piastą koła więc w typowych łożyskach na bank tego nie znajdzie
Steff - Pon Maj 18, 2009 15:11
No to już więcej nie pomogę ...
Remigiusz - Pon Maj 03, 2010 01:26
Odświeżam temat bo mi strasznie huczy tylne łożysko od strony pasażera Niby jest to moje stare z R 220 ale chyba coś się stało po wypadku z nim, bo tak huczy W R25 ze Radia się nie da słuchać.
Przy wymianie opon kręciłem kołem i szeleści i nawet szef mi mówił ze łożysko padło
Teraz pytanie czy wymieniać obydwa prawe i lewe czy tylko jedno. po lewe daje tez lekkie odgłosy ale nie takie silne jak prawe
|
|