|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Problem ze sprzęgłem
czarnyczarny22 - Nie Maj 17, 2009 20:16 Temat postu: [Freelander] Problem ze sprzęgłem Witam wszystkich klubowiczów.
Piszę z zapytaniem odnośnie sprzęgła freelander1.8 16V gdyż nie bardzo wiem jak sobie poradzić z tym problemem:na zimnym silniku nie mam problemów ze zmianą biegów natomiast po przejechaniu niewielkiego odcinka drogi zaczynają ciężko wchodzić biegi(najciężej 1bieg i wsteczny). Dodam,że sprzęgło ''bierze''nisko a samochód jest po przekładce.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
SyntaX - Nie Maj 17, 2009 21:27
Witaj
W jaki sposób miałeś przekładane sprzęgło.
Kupiłeś europejska pompę sprzęgła, czy tez było coś przerabiane.
Prosił bym o wstawienie fotek.
Jest kilka możliwości.
- Źle odpowietrzony układ sprzęgła po przekładce.
- Uszkodzenie uszczelnienia
- Uszkodzenie korka pompy sprzęgła
- Najbardziej prawdopodobna przyczyna: użycie złych węży przy dokonywaniu przekładki pompy.
Najczęściej laicy stosują nieodpowiednie zbrojone węże gumowe.
Pompa sprzęgła i układ wysprzęglika to układ raczej zamknięty i nierozbieralny
(wiadomo Polak potrafi).
Jest to układ w którym występuje wysokie ciśnienie.
Bardzo trudno go odpowietrzyć.
Jest to bardzo częsty objaw po przekładce.
Należy użyć węży ciśnieniowych do hydrauliki.
Jakim płynem została zalana pompa po przekładce. –Zalecam DOT 3 –R3 pełen syntetyk najlepiej firmy K2.
Wyślij jak najwięcej fotek pompy połączenia węzy i wysprzęglika na arkonet@o2.pl
Mam w tej kwestii trochę doświadczenia – pomogę.
czarnyczarny22 - Pią Maj 22, 2009 11:13
SyntaX napisał/a: | - Źle odpowietrzony układ sprzęgła po przekładce. |
W jaki sposób odpowietrza się ten układ
SyntaX - Pią Maj 22, 2009 11:34
Akurat w benzynie nie jest to takie proste, bo układ ten jest połaczony i raszej nierozbieralny.
Zwykle po wymianie samej pompki sprzęgła po jakimś czasie i tak pada wysprzęglik.
Ja bym niestety szykował kasę i wymienił cały zestaw.
Nie są to wysokie koszty http://www.allegro.pl/ite...ik_orygina.html
Niestety robota na cały dzień bo trzeba odsunąć skrzynię.
Ale po takim zabiegu jeszcze długo pojeździsz.
czarnyczarny22 - Pią Maj 22, 2009 22:40
Cytat: | Niestety robota na cały dzień bo trzeba odsunąć skrzynię. |
Oki wymienię cały układ ale czy aby na pewno trzeba odsunąć skrzynię??? Wysprzęglik jest montowany na skrzyni biegów w 1.8 16V
SyntaX - Sob Maj 23, 2009 09:05
Masz racje zapomniałem ze Ty masz inaczej.
W silniku Td4 jest inna skrzynia.
U Ciebie jest łatwiej.
Zmień cały układ bo majątku nie kosztuje a masz pewność że nie będzie problemów.
czarnyczarny22 - Sob Maj 23, 2009 09:40
Oki jak naraźie dziękuję za pomoc. Dam znać ''co i jak'' po wymianie całego układu.
Pozdrawiam
t15690b - Sob Maj 23, 2009 11:16
to początek padania pompy sprzęgła i wysprzęglika, mój frel stoi w garażu.... padło wszystko , pierwszymi oznakami własnie było ciężka zmiana biegów po dłuższej jeździe, czekam na pompe sprzęgła i wysprzęglik... ale często też łamie się ten wspornik która trzyma wysprzęglik, warto sprawdzić kiepsko to tam jest pomyślane warto też użyć wd40 i "psiknąć tam" gdzie wchodzi łapa lubi się to zacierać, mi tak ten cały system padł że aż pedał sprzęgła nie odskakiwał, a w zbiorniczku w którym powinien być sam płyn, był też biały smar z wysprzeglika
knighterrant - Nie Maj 24, 2009 12:52
Sprawdziłem u siebie w 1.8 demontuje się cały układ w 5 minut ale trzeba było się nieżle nakombinować .Właśnie zamówiłem nową pompę bo w starej były wspomniane ślady zużycia i 3 zaczynała ciasno wchodzić po przejechaniu paru kilometrów.
Maszine - Pią Maj 29, 2009 12:38
no chłopaki z nieba mi spadliscie mam te same objawy ... jak jest upał albo zagrzeje się przy silniku temperatura, biegi wchodzą z zgrzytem wierzcie mi czekałem na zimę bo wtedy wchodzi prawie idealnie (prócz wsteczny) chociaż kiedy ostatnio zaczełem uczyć zonę jezdzić wchodzi bez problemu;) nie wiem co ona zrobiła. DO TEMATU.juz chciałem sprzegło wymieniać ale skoro piszecie ze to ten system hudrauliczny to kupuje nowy ... jak kupiłem samochód to sprzęgło wchodziło do podłogi i ten sam objaw zgrzyt biegów a ze te sprzegło jest nieregulowane więc ("Polak potrafi") przesunołem cała pompkę na zaciski niebo lepiej przejechałem poł europy na tym ale nadal to niepowinno być tak .. zaraz zamawiam zestawik i robota bedzie na weekend , dodam ze jeden mechanik chciał mi wymieniać skrzynie biegów
postaram się dać znać
czy stał sie cód
knighterrant - Pią Maj 29, 2009 17:41
No witam.Część przyszła i to expresem,jutro zakładam,opiszę czy jest ok.trzeba zwrócić uwagę na montaż bo jak zabezpieczenie jest uszkodzone to jest problem.
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 12:07 ]
Super ! Po problemie , biegi wchodzą jak ta lala.Polecam wymianę pompki i wysprzęglika w całości.
czarnyczarny22 - Pią Cze 12, 2009 21:48
Witam jutro zabieram się za wymianę tego układu i mam jedno pytanie: w jaki sposób jest zamontowana pompa??? Jak ją wymontować??? Tam jest jakieś zabezpieczenie czy tylko się przekręca całą pompę w którąś stronę???
Pozdrawiam
knighterrant - Sob Cze 13, 2009 11:09
Pompę wysprzęglika odpinasz przy pedale , potem już w komorze silnika przekręcasz w prawą stronę i wyciągasz do siebie,natomiast wysprzęglik ma zabezpieczenie ( taki pół księżyc plastikowy ,który się przekręca i wyciąga ) reszta sama wypadnie. Radzę przy montażu nowego nie zdejmować plaskikowego zabezpieczenia,pęknie ono w momencie pierwszego naciśnięcia sprzęgła . Miłej zabawy !
czarnyczarny22 - Nie Cze 14, 2009 14:32
Witam układ zmieniłem biegi wchodzą lekko ale wsteczny czasami zgrzyta też tak ktoś ma??? Jest gdzieś jakaś regulacja????
benola - Nie Cze 14, 2009 14:38
Z tego co słyszałem,to jest układ który w trakcie eksploatacji sam się odpowietrza.Sam tego doświadczyłem.Powodzenia.
t15690b - Nie Cze 14, 2009 20:21
niestety czasami zgrzyta, sprawdź jeszcze pod samochodem, gdzie wychodzi lewarek biegów od spodu, tam jest takie połączenie lewarka biegów z ramieniem (taki nit tam jest) i czasami trzeba to "sklepać" poza tym jest tam jeszcze taka obejma która czasami "strzeli" albo się luzuje też trzeba sprawdzić, sprawdź też poduszkę/łapę trzymającą silnik od spodu jest po stronie pasażera (europejskiego) niezależnie od wersji, kiedy guma jest rozwalona to też wsteczny ciężko wchodzi... hehe miałem to wiem powodzenia
Maszine - Pią Cze 19, 2009 00:30
Zmieniłem ! efekty? zaraz opiszę ... . zyje na wyspie dlatego cena zestawu w funtach ... mam dwa sklepy w okolicy w jednym 52f X 5 PLZ zas w drugim pytałem się czy jest pozłacany bo chciali 111f x 5 PLZ wysmiałem ich i przestapiłem do montowania czyli jak kolega wczesniej opisał nic skomplikowanego zajeło mi to 25-30 minut benzyna. dorzuciłem zacisk pierscieniowy przy tym ksiązycu plastikowym generanie to jest jekis fajans.Jak tylko dostane spawarkę to wogle podspawam te trzymadło bo widze ze się nawet tam odchyla ale to w polsce. teraz efekty... długo o tym myslałem.... jak pisałem wczesniej miałem przesunięty wysprzeglik na zaciskach do przodu .... po wymianie na nowy i zamontowanie w pozycji standardowej poczułem rozluznienie wreszcie okolo 20-30% lepiej to bardzo duzo wreszcie koniec walki z biegami ale nie tak hop pojechałem znowu uczyc zony jazdy ... zaczyna się goorace lato ... ona zarzyna sprzegło 2 godziny i jest na poziomie biegów 1-2 czasem 3 .. wsiadłem po niej zadowolony a tu sraka ledwo jedynke wrzuciłem to samo zresztą biegów az wyjechałem na autostradę zrobiłem przewiew pod maską temperatura spadła i biegi zaczeły wracac do normy wiec chyba trzeba powiedzieć!TEN TYP TAK MA! myslałem o tym długo ponownie czytałem setki forum i o wdeptywaniu sprzegła do dechy i zadałem sobie pytanie dlaczego temperatura wpływa na to.moze rozrzedzenie cieczy płynu w tym układzie ... moze sprzegło się zagrzewa ... grom wie . jeszcze raz myslałem o tym długo i teraz owine ten przewód wysprzeglika i pompki czyms termo nieszkodliwym czyli chłodzenie na etapie podstawowym powinno albo dac efekt albo odpowiedziec na pytanie szukaj dalej !
(sorki za błedy pisze szybko i nie sprawdzam)
zaczynam nowe dwa tematy apropo frelka :
1: wiskoza i dlaczego mam inaczej zjezdzony bieznik tył przód do rocznika 2001
2: wstawiam gaz dodam ze nie do bagaznika bo i tak jest mały pózniej nawet bym nic nie mógł przewiezc... tylko pod spód na tej stronce prototyp a ja zrobie prototyp polski
www.wcrlpg.com/services/c...freelander.html
pozdrawiam
aaa wsteczny raz zgrzytnie raz nie robie to powili zawsze
trzymajcie sie
lenek5 - Nie Lip 26, 2009 21:55
Witam mam pytania czy przerobiłeś zbiornik jakieś fotki jaki tłumik końcowy karolcia5100@op.pl Chce wstawić zbiornik Lpg pod spód ?Bardzo proszę o pomoc
Maszine - Pon Lip 27, 2009 12:14
za trzy tygodnie Akcja Frell GAZ DOWN obstrykam fotkami zamieszcze podesle ...
moseq - Pią Wrz 04, 2009 22:46
Witam wszystkich! Chciałbym wrócic raz jeszcze do głównego tematu. Również mam ten problem i szukam rozwiązania. Powyższe posty rzeczywiście zawierają sporo informacji, ale chciałbym zapytac, czy ktoś może powiedziec, że uporał się z tym problemem do końca i zna jego przyczynę i sposób rozwiązania. Właściwie tylko Maszine opisał to szerzej, choc, jak sam stwierdził nie pozbył się problemu do końca. Nawiasem mówiąc, Maszine, podjąłeś próby, o których wspomniałeś. Jeśli tak, to czy coś zmieniły? Będę wdzięczny za wszelkie informacje od wszystkich użytkowników, którzy borykali się z opisywanym tu problemem. Pozdrawiam!
O, przepraszam, nie zauważyłem, że jeszcze knighterrant poinformował o rozwiązaniu problemu. Pytanie więc do kolegi, czy nadal wszystko ok i nie ma nawrotów? Pozdrawiam raz jeszcze!
knighterrant - Pon Wrz 07, 2009 00:37
Masz fart,winszuję że jestem...Zrób j.w. ,jeśli problem po wymianie powróci 95%myślę że masz szans ( na ciepłym,na zimnym OK)to wygięte dżwignie lewarka s.biegów.Młotek i będzie lux.Tylko delikatnie ! aha , tam masz taką jedą funkcję ... A jak do katowania w terenie to defender ! e,szkodada ! UAZ polecam mam ! Mam a LR do kościoła ,hehe.
gaza - Sro Lis 18, 2009 18:42
t15690b napisał/a: | to początek padania pompy sprzęgła i wysprzęglika, mój frel stoi w garażu.... padło wszystko , pierwszymi oznakami własnie było ciężka zmiana biegów po dłuższej jeździe, czekam na pompe sprzęgła i wysprzęglik... ale często też łamie się ten wspornik która trzyma wysprzęglik, warto sprawdzić kiepsko to tam jest pomyślane warto też użyć wd40 i "psiknąć tam" gdzie wchodzi łapa lubi się to zacierać, mi tak ten cały system padł że aż pedał sprzęgła nie odskakiwał, a w zbiorniczku w którym powinien być sam płyn, był też biały smar z wysprzeglika |
Witam
mam to samo pedal sprzegla wpadl mi do podlogi mocowanie wysprzeglika( czyli ta blacha) posypala sie lacznie z wysprzeglikiem, tylko nieiwiem czy u mnie wystaczy wymaian calego zestawu.Jest mozliwe ze padl mi docisk od sprzegla i rozsypal wysprzeglik? ( w sensie wyrwalo bo nieiwiem jakim cudem)
bardzo prosze o pomoc
z gory dzieki
exenrb - Sro Sty 01, 2014 15:33
SyntaX napisał/a: | Masz racje zapomniałem ze Ty masz inaczej.
W silniku Td4 jest inna skrzynia.
U Ciebie jest łatwiej.
Zmień cały układ bo majątku nie kosztuje a masz pewność że nie będzie problemów. |
Witam i przepraszam, za odgrzanie kotleta
W moim przypadku z silnikiem TD4 pojawił się problem z nieodbijającym sprzęgłem.
Dziwne, gdyż teraz sprzęgło działa poprawnie lecz nie wiadomo kiedy nas ponownie zaskoczy. W związku z tym, przeleciałem wszystkie tematy na forum i dostałem się do zbiorniczka wyrównawczego pod skrzynką bezpieczników. Nie widać wycieków od strony zbiorniczka wyrównawczego, czy od strony pedału sprzęgła.
Natomiast zrobiłem zdjęcie zbiorniczka wyrównawczego, gdyż nie wiem czy poziom płynu jest odpowiedni oraz czy jego kolor nie budzi wątpliwości?
Zerknijcie proszę na foto. Czy wystarczy jedynie dolać dobry DOT3/Dot4?
Z góry dzięki za pomoc!
SyntaX - Sro Sty 01, 2014 16:54
Mam nadzieję że jak to otwierałeś to nie nacisnąłeś sprzęgła bo do układ zalany fabrycznie i łatwo go zapowietrzyć.
Lekko biała barwa jest normalna - ten typ tak ma.
Płynu jest trochę za mało, powinno być 3/4.
Z tego co pamiętam to od środka w zbiorniczku jest kreska. Dolej do tego poziomu.
exenrb - Sro Sty 01, 2014 17:50
Szczerze, to wcisnąłem ze dwa razy na wyłączonym silniku. Chciałem zobaczyć czy poziom się zmieni ale się nie zmieniał.
Dolać taki jak piszesz wyżej DOT3, czy DOT4 też będzie ok?
SyntaX - Sro Sty 01, 2014 18:04
Dolej DOT-4 ale mogłeś w ten sposób zapowietrzyć sprzęgło.
Jak nie pomoże to trzeba będzie odpowietrzyć zaworkiem przy wysprzęgliku.
marconi_pno - Sro Wrz 05, 2018 13:11
Podepnę się pod temat. Po wymianie silnika i złożeniu wszystkiego do kupy nie działa sprzęgło. Tzn. pedał sprzęgła działa bez najmniejszego oporu ale nie można wbić żadnego biegu. Być może zapowietrzyłem ten układ bo tez parę razy wcisnąłem sprzęgło przy otwartym wieczku zbiorniczka wyrównawczego. Czy ktoś kto odpowietrzał ten układ może zdradzić jak to zrobić?
stealth - Czw Sie 08, 2019 21:28
Panowie odświeżę temat, bo muszę się upewnić czy objawy które podam, to wina pompki i wysprzęglika. Otóż dwa dni temu pojechałem moim frelkiem (2.0 TCIE, 1999r) na zakupy. Wszystko było dobrze, aż do momentu gdy chciałem wracać do domu. Odpaliłem silnik i za diabła nie mogłem wrzucić biegu, żadnego. W końcu jakoś udało mi się wrzucić dwójeczkę i powoli potoczyłem się do domu. Pompkę i wysprzęglik wymieniałem już jakieś 5 lat temu.
Teraz objawy:
- Pedał sprzęgła chodzi normalnie.
- Biegi na zgaszonym silniku wchodzą normalnie, na zapalonym już nie.
- Otworzyłem machę i nie zauważyłem żadnych wycieków z pompki itd. Może coś
przeoczyłem? Podniosłem czarne wieczko pompki i w środku niby płyn jest. Trochę
mnie zdziwiło, że ten gumowy korek tak łatwo zszedł...
- Popompowałem pedałem sprzęgła i biegi zaczęły wchodzić. Można jechać bez
problemu w zasadzie. Jednak po pewnym czasie znowu jest problem i trzeba
podpompować aby biegi znowu wchodziły.
Poproszę o diagnozę i z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Stealth
sknerko - Pią Sie 09, 2019 20:11
Wysprzeglik padl wiec komplet z pompka do wymiamy. Przepuszcza na uszczelkach
Winu - Pią Sie 09, 2019 23:00
Przy PG1 nie ma innej możliwości
stealth - Sro Wrz 18, 2019 05:58
Panowie pompka z wysprzęglikiem zostala wymieniona ale jest kolejny problem. Sprzeglo nie chodzi tak jak poprzednio. Łapie na samej gorze. Mam wrazenie jakby sie slizgalo. Przed wymiana lapalo normalnie praktycznie przy podlodze. Dodam ze mam na nim przejechane moze jakies 5000 km. Mechanik twierdzi, ze to wina sprzegla ale przeciez przed wymiana bylo wszystko ok. Panowie co poszlo nie tak? To wina tej pompki czy mechanior cos spartolil?
Pozdrawiam.
Stealth
sknerko - Sro Wrz 18, 2019 11:43
albo mechanik albo mocowanie wysprzęglika zgniło lub źle zamontowany wysprzęglik
stealth - Czw Wrz 19, 2019 08:12
Sknerko dzięki za odpowiedz. Łapę do wysprzęglika kupiłem nową i ją zamontowali. Takzę to nie to. W takim razie źle musieli zamontować wysprzęglik. Tylko jak to możliwe? Myślałem, że to banalna sprawa dla mechanika? Czy da radę to poprawić bez uszkodzenia wysprzęglika?
Pozdrawiam.
Stealth
sknerko - Wto Wrz 24, 2019 09:46
wysprzęglik jest na wcisk blokowany taką palstikową klamrą i da się go źle założyć, wiem bo to zrobiłem teraz już wiem jak się go zakłada i i robię to z zamkniętymi oczami. Jak wyjmiesz dolot to samemu ogarniesz jak to zamontować a najlepiej parę prób na starej łapie i wysprzegliku najpierw.
|
|