Zobacz temat - [MG ZR 160] - takie tyk w silniku...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] - takie tyk w silniku...

JeD - Sro Maj 20, 2009 23:59
Temat postu: [MG ZR 160] - takie tyk w silniku...
Nie chwaląc się, ale od wczoraj jestem pełnoprawnym posiadaczem Rovera MG ZR 160 :D

Jeździ jak marzenie, pali tak jak powinien, no i ma wnętrze szyte na moją miarę, kolega Wild_weasel nie mieści się w fotel...

Roverek dostał wczoraj nowe oponki, bo semislicki były straszliwie zużyte. W czwartek za tydzień dostanie nowy olej, filtry, rozrząd, klocki i co tam jeszcze.

Pojawił się na razie jeden problem - na zimnym silniku - miga co jakiś czas żółta kontrolka z symbolem silnika (miga jakoś 10 sekund i znika, potem drugi raz, czasem trzeci)- francuski miałem przez 3 lata w szkole, ale nie rozumiem co to znaczy (instrukcja po francusku...). Silnik się rozgrzewa, kontrolka przestaje migać. Na zimnym silnik wyraźnie nie lubi niskich obrotów, pracuje równomiernie dopiero pow 2 tys. jak się rozgrzeje chodzi jak zegarek, poza takim małym przystankiem "na oddech" co jakieś 15 sekund - taką mała przerwę sobie robi, wspomniane "tyk"...

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

Pozdrawiam,
Jędrzej

marcinmarcin - Czw Maj 21, 2009 22:18

Check Engine świadczy o jakimś, może nawet dość poważnym błędzie. Jedź do PHJOWI, masz do niego rzut beretem a zdiagnozuje Ci autko na T4 za 80-100zł ZTCP
Alonzo - Czw Maj 21, 2009 22:27

JeD napisał/a:
Jeździ jak marzenie, pali tak jak powinien, no i ma wnętrze szyte na moją miarę, kolega Wild_weasel nie mieści się w fotel...


co do przestronności MG ZR- czy jest to bardzo ciasne auto? W tej chwili mam Seicento i szlak mnie trafia. Nie dość ze 2 osobowe to za kierownicą muszę być odsunięty do końca zeby byc prawidłowo ustawionym ale mimo tego czuje się bardzo ciasno :P

Konrad_Zr160 - Czw Maj 21, 2009 22:34

Po pierwsze to absolutnie nie przekraczaj 2-3 tysiecy na zimnym silniku nigdy w tym aucie dopoki nie zlapie nominalnej temperatury - delikatnie z gazem - przypominam rowniez ze temp plynu chlodniczego to co widzisz niewiele ma wspolnego z temp. oleju, ktory grzeje sie wolniej. Pierwszy krok do uwalenia uszczelki to pranie na zimnym tych silnikow. Pozdr.
kaaaziuu - Pią Maj 22, 2009 12:40

Witam, mi tez zapalila sie ta kontrolka, pojechalem do mechanika, podlaczylismy autko do kompa i pokazalo nam problem z katalizatorem i i skra na 4 cylindrze, chcielismy sprawdzic ta iskre i pozamienialismy swiece, i wtedy mi tez zaczela tak pukac, mysle ze mogl bys sprawdzic swiece, nie wiem :/ odkrecic pozamieniac :smile:
wild_weasel - Pią Maj 22, 2009 12:48

JeD napisał/a:
pali tak jak powinien

tzn. od 8 do nieskończoności :rotfl:
JeD napisał/a:
kolega Wild_weasel nie mieści się w fotel...

Na moją miarę wnętrze ma MG ZT :D
Jeśli chcesz postawić autko na T4, to w Poznaniu ma (miał?) komputer użytkownik przemo285. tel. 698363760. (tzn. nie jest to osoba prywatna nieprowadząca działalności gospodarczej, lecz przedsiębiorca :mrg: T4 odpłatnie ;) ).
Może objawy ustąpią po wizycie w warsztacie w Puszczykowie (i ewentualnej wymianie świec i przewodów WN - masz taki zamiar?).

marcinmarcin - Pią Maj 22, 2009 20:43

wild_weasel napisał/a:
JeD napisał/a:
pali tak jak powinien

tzn. od 8 do nieskończoności


eeeeetam, przy moim dość ciężkim bucie nie przekroczył nigdy 12,5

[ Dodano: Pią Maj 22, 2009 20:46 ]
Alonzo napisał/a:
co do przestronności MG ZR- czy jest to bardzo ciasne auto?

Nie jest bardzo ciasne, ale do super przestronnych też nie należy... najlepiej przymierz się do 200/25 będziesz wiedział od razu czy Ci podejdzie ;)