Zobacz temat - [R75] Przewód paliwa a magnetyzery
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przewód paliwa a magnetyzery

nitta - Sob Maj 23, 2009 20:46
Temat postu: [R75] Przewód paliwa a magnetyzery
Witam

Nosze sie z zamiarem kupna magnetyzerów do mojego R75 CDT - tylko prosze nie spamujcie ze to nic nie warte i wogole, decyzje juz podjałem, pytanie moje dotyczny czego innego. Jak je zamontowac, te od paliwa ? Juz pytalem paru ludzi na privie i pomogli mi na tyle ile umieli. Ale moze Wy cos nowego mi powiecie. Bo chodzi o to ze przed kupnem musze byc pewien ze wogole moge je jakos gdzies zamontowac. Magnetyzery paliwa powinny byc zamontowane na przewodzie paliwowym tuz przed pompą wtryskową, jeden okolo 5 cm od pompy a drugi 1 cm od pierwszego. Z tego co wiem u mnie tuz przed pompą jest metalowy przewód, wiec odpada, nie montuje sie magnetyzerow na metalowe przewody. Ale pewni zyczliwi ludzie z tego forum napisali mi ze z filtra paliwa wychodzi gumowy przewod a potem gdzies przechodzi w metalowy. Napisalem emaila do producenta i powiedzial mi ze moge zamontowac te magnetyzery wlasnie na tym odcinku gumowym, za filtrem paliwa, troche daleko ale ujdzie. Wczesniej jak przegladalem posty byl na tym forum temat ten sam i poleciliscie tej osobie zamontowanie magnetyzerow paliwa za pompką paliwową a przed fitlrem paliwa, to juz wogole porazka bo duzo za daleko od pompy wtryskowej. Ja bym chcial zamontowac jakos za filtem paliwa na tym gumowym przewodzie. Pytanie jest takie: czy tam sie wogole idzie jakos dostac do tego przewodu bez demontazu innych emementow ? Czy tam zmieszczą sie dwa male magnetyzerki paliwa ? Gdzie dokladnie jest ten przewod ?? Odnalazłem filtr paliwa ale nie widze zadnego przewodu gumowego. Moze ktos moglby mi jakies zdjecie dac z zaznaczonym tym przewodem ? W ktorym miejscu przechodzi ten gumowy przewód w metalowy i ile ma dlugosci (ten gumowy) ? Czy wogole da sie tam cos zamontowac ? Bardzo prosze o jakies odpowiedzi bo magnetyzery chce zamowic lada dzien i musze wiedziec wczesniej czy wogole bede mogl je zamontowac. I bardzo prosze o odpowiedzi dokladnie na temat i najlepiej tych co mają R75 CDT albo mieli. Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Dam-Kam - Nie Maj 24, 2009 08:42

przewód wychodzący z filtra to ten pokolorowany na czerono :)



jak ściągniesz osłonę silnika (tylko 3 śruby) to myślę że będziesz widział ile jest tam miejsca :)


dobra, nieważne... (rano jednak umysł jest jaśniejszy ;) ) poszukałem na forum zdjęcia Rowan'a. Tutaj widać wszystko:



pzdr

Rowan - Nie Maj 24, 2009 09:29

Dam-Kam napisał/a:
poszukałem na forum zdjęcia Rowan'a. Tutaj widać wszystko:

Łamanie praw autorskich, chcesz, żeby Cię do sądu podać? :mrgreen: :razz:

Dam-Kam - Nie Maj 24, 2009 10:13

kto jak kto ale Ty Rowan żebyś mnie do sądu chciał podać to się nie spodziewałem ;)
nitta - Nie Maj 24, 2009 12:43

aaa czyli ten na czerwono na drugim obrazku to wlasnie ten gumowy od paliwa ?
Rowan - Nie Maj 24, 2009 12:50

nitta, tak.
nitta - Nie Maj 24, 2009 13:15

no widzicie, pożdąna profesjonalna pomoc i to z obrazkami, dzieki chłopaki

tobie tez Rowan daje SOG'a (czy jak to sie tam mowi) żeby Ci smutno nie bylo, poza tym to byl plagiat Twojego obrazka no i pomagales mi na privie, wiec juz zostaw biednego Dam-Kam, w spokoju, bo jesli przegra sprawe w sadzie to sie nie wypłaci :P a wiesz ze posiadacze R75 zawsze mają duze wydatki :)

p.s. to na obrazku od czego odchodzi ten gumowy przewód (zaznaczony na czewono) to myslałem ze to jest pompka paliwa a nie filtr paliwa

Rowan - Nie Maj 24, 2009 19:20

nitta, pompka jest wcześniej, tzn w stronę podszybia.
se7en86 - Nie Maj 24, 2009 20:22

nitta jak już zamontujesz magnetyzatory zdaj relacje co powodują i czy dużo pomagają.
Dam-Kam - Pon Maj 25, 2009 22:25

nitta, ja nie chcę nic mówić ale z tego co widze na zdjęciu Rowan'a przewód gumowy przechodzi w metalowy ale potem widać że przed pompą dalej jest gumowy :) Sprawdź podczas montażu, może jest tam wystarczająca ilość miejsca żeby zamontować to przed samą pompą :)

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 23:26 ]
dopiero teraz to zauważyłem :)

nitta - Nie Kwi 11, 2010 18:57

Witam, odswierzam stary temat bo znów mam pytanko. Wiem ze nie wierzycie w dzalanie magnetyzerów, ale jak tak. I zastanawiam sie czy nie dzialaly by jeszcze lepiej gdybym jednak zamontował magnetyzery paliwa jeszcze blizej wtrysków, tam gdzie jest ten metalowy przewód. W tej chwili mam zamontowane az przed filtrem paliwa. Bo na tym odcinku gumowym tuz za filtrem paliwa autentycznie nie ma miejsca, u mnie ten przewód troszeczke inaczej biegnie niz na obrazku wyzej, tam jest tak ciasno ze sie nei da nic zamontowac. Idealnie duzo miejsca jest na tym metalowym odcinku (no i super bo blisko pompy wtryskowej), ale na przewodzie metalowym nie mozna montowac magnetyzerów.

Dam-Kam napisał/a:
z tego co widze na zdjęciu Rowan'a przewód gumowy przechodzi w metalowy ale potem widać że przed pompą dalej jest gumowy


zgadza sie, ale ten gumowy juz na samym koncu ma raptem ze 4 cm i jeszcze jest zgiety, wiec nie ma szans tam nic zamontowac.

Teraz moje pytanie. Czy nie mozna by zamienic tego metalowego przewodu na kawałek sztywnego plastikowego przewodu o tej samej długosci i srednicy wewnętrznej ? Ktos kiedys (Dam_Kam albo Rowan) napisał że skoro tam jest metalowy. tzn ze jakis powód tego jest i lepiej nie kombinowac. Ale z drugiej strony, jaka to roznica skoro przed tym metalowym jest zwykły przewód gumowy i za nim również ? Ja rozumie jak by cały przewód az od filtra paliwa był metalowy, to bym mógł mniemac ze jakis powód tego jest, ale tak ? Tymbardziej że w jego miejsce nie wstawił bym gumowy, tylko kawałek mocnego, sztywnego przewodu plastikowego. Poza tym z tego co wiem (poprawcie mnie odrazu jesli sie myle) w silnikach benzynowych, lepiej nic nie kombinowac z przewodami paliwowymi, bo sa tam dosc duze cisnienia, wiec materiały na owe przewody sa specjalnie dobrane; natomiast w silnikach diesla nie wystepują takie cisnienia wewnatrz przewodów, wiec moze jednak mozna zastąpic ten kawałek przewodu metalowego ?

Co myślicie zacni ludzie. Prosze o porady (tylko nie w stylu "daruj sobie bo to i tak nie działa" :razz: )

witgut - Nie Kwi 11, 2010 19:39

Może nie zastępuj przewodu metalowego, a jedynie wstaw dłuższy odcinek przewodu gumowego/plastikowego przed nim, na którym to odcinku mógłbyś zamocować magnetyzery.
nitta - Nie Kwi 11, 2010 20:35

no tego akurat wolałbym nie robic, bo wtedy musialbym przycinac ten matalowy, zeby dodac/zmieścic gumowey/plastikowy. A tak gdyby kiedys sie okazało ze ten plastikowy nie zdaje jednak egzaminu, to wtedy mógłbym z powrotem dac ten metalowy oryginalny (bo przeciez bym go nir wyrzucil tylko zachował), a tak jak go przytne to bedzie musztarda po obiedzie. Tak czy siak jak juz sie bawic w zmienianie to wolałbym odrazu wstawic całosc plastik w miejsce metalowego.

Teraz mi sie przypomnialo, ze chyba kiedy sie pytałem o to mechanika jakiegos, albo kumpla - a moze mi sie to przysniło :P - to mówił cos ze lepiej sie nie bawic w takie sprawy bo w czasie wymiany tegoż przewodu moglo by dojsc do rozszczelnienia układu i wystarczy ze by poszedł pęcherzyk powietrza to by sie mógł silnik zapowietrzył czy cos. No ale przeciez na chłopski rozum jak sie zmienia filtr paliwa to sie odpina przewody z 2 stron, to wtedy tam sie powietrze nie dostaje ? Chyba ze te zatrzaski przy filtrze sa tak skonstruowane ze po odpięciu są szczelne.

Ale mowie, moze mi sie to przysnilo :)

Tak czy siak piszcie Panowie czy mozna czy nie, przeciez w tylu autach sa gumowe/plastikowe przewody i jeżdzą, co nie ?