Zobacz temat - [R620] Nierówne obroty narywanie silnikem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nierówne obroty narywanie silnikem

mariuszlol23 - Nie Maj 24, 2009 09:48
Temat postu: [R620] Nierówne obroty narywanie silnikem
Jakis czas byl spokoj i znowu sie zaczelo, tylko ze teraz gorzej jeszcze hehe. Po odpaleniu silnika zaczyna nim narywac, obroty skacza do gory na dol, tak chocby sam sobie gazu dawal. Co moze byc tego przyczyna?? Czy czeka mnie wymiana pompy paliwa??
thef - Nie Maj 24, 2009 10:22

Wiązka przewodów silnika. Wyczyść porządnie wszystkie kostki i posprawdzaj kabelki. Szczególnie przyłóż się do kostek przy pompie wtryskowej. Mruga "check engine" czasami, zapytam tak przy okazji?
mariuszlol23 - Nie Maj 24, 2009 10:27

Nie nic nie mruga, wszystkie kontroli sie gasza po odpaleniu silnika i w czasie jazdy nic nie mruga
thef - Nie Maj 24, 2009 10:30

No to pobaw się w czyszczenie kostek i sprawdzenie wiązki, powinno pomóc ;) .

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 11:32 ]
Jeżeli ostatnio lało, bądź było wilgotno, to więcej niż pewne, że kosteczki są problemem ;) .

mariuszlol23 - Nie Maj 24, 2009 10:51

Przed chwila wlasnie jechalem z tata i jest coraz gorzej.

Jak zaczyna narywac silnikem to tak zaczyna dymic z wydechu, ze mgla heheh.
Jak sie powoli jedzie to szrpie ponizej 2 tys obrotow. W tej co nas zaniepokoilo teraz to uslyszelismy przy otwartym oknie momentami taki odglos z okolic silnika jak tarcie blachy nie wiem do czego to porownac.

Byl spokoj i po wymianie rozrzadu zaczlo to sie robic. :beczy:

thef - Nie Maj 24, 2009 13:59

mariuszlol23 napisał/a:
Byl spokoj i po wymianie rozrzadu zaczlo to sie robic. :beczy:
Wróć do mechanika i niech szuka co się zepsuło, może coś z paskiem lub kołem napinacza przy pompie wtryskowej nie tak. Sami możecie zdjąć obudowę tego paska i zobaczyć jak to tam wygląda.
mariuszlol23 - Nie Maj 24, 2009 16:37

Do tego juz nie jedziemy bo idota jak nie wiem. Widac ze nigdy nie mial do czynnienia z samochodami tej marki. No tak ogladalismy tak wszystko wyglada dobrze.
W poniedzialek mamy jechac do mechanika, znajomy go polecil co tez ma rovera.

A co do tego odglosu metalicznego moze to byc komputer? Bo niekiedy ten dzwiek jest jak sie przekreci kluczyk i go slychac gdzies w okolicach prawej strony okolice schowka, kola prawego. I zalacza tez sie po takim mocnym szarpniecu, jedziemy i nagle samochod wychamywuje jak by paliwa nie mial i potem znowu dostaje i dociska do fotela.

I jeszcze jedno czy wszystkie zolte kontroliki gasna po chwili jak sie przekreci kluczyk, czy kontorla silnika powina zgasic sie jak sie odpali??

sTERYD - Nie Maj 24, 2009 19:54

mariuszlol23 napisał/a:
czy kontorla silnika powina zgasic sie jak sie odpali??

powinnna zgasnąć jak silnik pracuje. jak nie gaśnie to cos jest nie tak :/

thef - Nie Maj 24, 2009 19:57

Hmm, no to jedźcie do tego mechanika, nie bardzo mam pomysł na ten dziwny odgłos, ale warto zajrzeć pod "nogi pasażera", bo tam właśnie jest komputer. Może coś nie łączy? Zrób też diagnostykę silnika wg sposobu opisanego na stronie klubowej i zobacz czy są jakieś błędy. Wszystkie kontrolki powinny samoczynnie zgasnąć oprócz kontrolek ładowania i smarowania.
makogreg - Nie Maj 24, 2009 20:00

Witam!!

Mialem podobny problem z tymi obrotami u mnie to byla brudna przepustnica,po wyczyszczeniu wszystko jest ok

thef - Nie Maj 24, 2009 22:18

makogreg napisał/a:
Witam!!

Mialem podobny problem z tymi obrotami u mnie to byla brudna przepustnica,po wyczyszczeniu wszystko jest ok
Temat dotyczy diesla i przepustnica niestety nie wchodzi w grę ;) .
mariuszlol23 - Pon Maj 25, 2009 16:49

Bylismy u mechanika. Jego zdaniem to pompa. Ale nic z tym nie moze zrobic, bo nie ma odpowiednich narzadow, ale poslał nas do Kobiuru, gdzie jest warsztat spacjalizujacy sie w dislach. Pojechalismy tam, i nic wiecej sie nie dowiedzielismy, oprocz tego ze pani w biurze dala nam termin na 8 czerwca. I po opisaniu tego co sie dzieje, to cos mowila ze czesci sa droge, ale to musza sprawdzic i zalezy co tam sie stalo, ale cena nie powinna przekroczyc 2000zł.

Tak tylko sie spytam ile kosztuje nowa pompa??

thef - Pon Maj 25, 2009 19:39

Może i pompa, ale lepiej niech najpierw diagnozują, a potem się biorą za robotę. Te pompy tak na prawdę bardzo rzadko padają. Może wystarczy wyczyścić nastawnik.. No i porządnie niech elektrykę sprawdzą.
mariuszlol23 - Pon Maj 25, 2009 19:58

Nom mowili, ze najpierw sprawdza ale to dopiero 8 czerwca. A jak cos znajda to zawsze dzownia przed rozpoczeciem. Warsztat nie powiem imponujacy hehe. Doswiadczenie jakies maja jak od 1986 roku go maja:)

Mam nadzieje, ze my nie mamy tego pecha, ze nasza padla.

A tata sie pyta, czy na slasku okolice rybnika mikolowa katowic tych, jest jakis elektryk dobry co by mogl posprawdzac elektryke??

[ Dodano: Pią Maj 29, 2009 19:48 ]
"pod nogi pasazera" doslownie pod jego nogi, czy komputer znajduje sie np z boku. Bo tam dojscia nie ma zadnego. Wykladzina jest w calosci i wogule.

[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 21:24 ]
Roverek naprawiony. Wtyki przeczyszczone, regulacja katu wtrysku i cos tam jeszcze bylo ale nie pamietam co :P

nygus1986 - Nie Wrz 05, 2010 23:54

thef, witam widze ze bardzo inrensywnie udziela sie Pan na foru oraz nie brakuje Panu wiedzy na temat silnikow rovera sdi ja wlasnie takowy posiadam r420 sdi 105KM chcialbym sie zapytac a mianowicie robilem diagnoze silnika poniewaz przy cieplych dniach lub gdy silnik sie zagzeje delikatnie plywaja obroty oraz jest odczuwalny delikatny spadek mocy konputer wybluskal mi blad nr 28( Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM) kupilem nowa przeplywke ale objawy nie ustapily sprawdzalem kable czyscilem styki itp.bez rezultatu moze ma Pan jakis pamysl jak zwalczyc ten uciazliwy blad dodam iz w zimne dni usterka jest praktycznie nie odczuwalna prosze o odpowiedz pozdrawiam
jackelvis - Pon Wrz 06, 2010 19:55

nygus1986, odłącz akumulator na 15 minut, następnie wybłyskaj błędy - jeśli ich nie będzie to odpal prze gazuj i znów zrób diagnostykę.

Jeśli błąd się nie pojawi to po prostu trzeba było po wymianie zresetować błędy kompa.

thef - Wto Wrz 07, 2010 13:02

jackelvis napisał/a:
Jeśli błąd się nie pojawi to po prostu trzeba było po wymianie zresetować błędy kompa.
Nie ma konieczności resetowania błędów. Jeśli błąd nie występuje ciągle (check engine nie świeci stale), to nie ma to wpływu na pracę silnika. Po około 50 uruchomieniach stacyjki, jeśli błąd ponownie się nie pojawi, komputer sam kasuje go z pamięci.
jackelvis - Wto Wrz 07, 2010 19:30

Zaproponowałem takie postępowanie żeby się upewnić czy nowa przepływka jest ok, czy może coś innego wyskoczy :!:
nygus1986 - Wto Wrz 07, 2010 22:50

Panowie dzis znowu klapa poniewaz odpielem przeplywke podpielem jeszcze raz styki wyczyszczone a tu blad 29 noi 28 !! !! tylko tyle ze 29 sygnalizuje calkowite odpiecie przeplywki chyba ze sie myle.Jak to naprawic czy rozebrac cala wizke od samej wtyczki do dolu ona pozniej wchodzi(wiazka od przeplywki) do takiej grubszej zaizolowanej wiazki i konca nie widac.Czego szukac??? czy sama wtyczka od przeplywki jest rozkrecana ta z 4 kabelkami.I wkoncu pytanie jak zresetowac kompa?odpiecie klemy cos da? czy trzeba przekrecic 55 razy stacyjke?Acha i mam zamiar zaslepic EGR czy wtedy juz moja przeplywka przy zaslepionym EGR nie bedzie miala w ogole wplywu na prace silnika to znaczy dynamike i spalanie? z gory dzieki za moje zagmatwane problemy :-)
jackelvis - Czw Wrz 09, 2010 07:09

Z mojego doświadczenia (z moim SDI) to kręcenie stacyjką 50 cz 55 razy nic nie dwało (poza spalonymi świecami żarowymi - co prawda były już stare) :shock:

Jeśli włączyłeś zapłon na odpiętej przepływce to pojawił się drugi błąd i to normalne :rotfl:

U mnie klema z aku i za każdym razem błędy znikały - a jeśli awaria została usunięta już się błędy nie pojawiały (oczywiści rundka testowa i kontrola błędów) :mrgreen:

Zrób jak napisałem wcześniej i napisz jakie efekty.

nygus1986 - Pon Wrz 13, 2010 21:33

Witam zresetowalem kompa przekrecajac zaplon okolo 60 razy.Przekrecalem kluczyk, po 3 sek. kontrolka CHECK ENGINE zgasla,wylanczalem calkowicie zaplon i znowu ta sama czynnosc.Pozostal tylko blad 28.Dodam iz po skasowaniu bledu z kompa nr 29 autko zrobilo sie dynamiczniejsze bardziej czule na gaz tak wiec przeplywka w SDI nie steruje tylko samym zaworem EGR, ale rowniez masa powietrza pobierana przez silnik od intercoolera co ma znaczacy wplyw na dynamike i spalanie.Jutro po poludniu zawodowy elektryk zajmie sie moim bledem 28 poniewaz jest to zwiazane z elektryka (wiazka,zwarcie,masa itp.)dodam iz przy kasowaniu bledu usterka musi byc usunieta inaczej blad bedzie wystepowal nadal jak widac rowniez samo usuniecie techniczne usterki nic nie da trzeba takze zresetowac kompa.Zawor EGR i tak zaslepie nie chce truc jednostki a poza tym ludzie pisza ze jest przy tym poprawa pracy silnika.Jak usunie blad 28 napisze nastepnego posta moze niejeden klubowicz skorzysta :-) DODAM JESZCZE DLA CIEKAWOSCI ZE WODA POD NOGAMI PASAZERA W MOIM PRZYPADKU TO BYLO ZASYFIENIE BLOTEM CALEGO NADKOLA KTOREDY JEST ODPLYW WODY SPOD MASKI.MUSIALEM ODKRECIC KOLO,NADKOLE I GARSCIAMI WYBIERAC BLOTO POTEM LALEM WIADREM WODE I CZYSCILEM KANAL.GY WODA PRZEZ ZATOR NIE UCIEKALA JEJ POZIOM WZRASTAL I WLEWALA SIE DO SRODKA AUTA PRZEZ OTWOR GDZIE JEST POBIERANE POWIETRZE DO KABINY OD STRONY PASAZERA,TRZEBA ODKRECIC WYCIERACZKI I SCIAGNAC USZCZELKE Z MASKI (TAKI DLUGI PLASTIK WZDLUZ MASKI) JAK NARAZIE TO MOJE DOSWIADCZENIA Z ROVERKIEM MOZE KTOS SKORZYSTA !! !!!!!!!

[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 22:33 ]
Witam ponownie, blad 28 usuniety. Nalezalo bardzo dokladnie wrecz ze szwajcarska precyzja wyczyscic wnetrze przeplywki(MUSI BYC IDEALNIE CZYSTA ZAWSZE!!!) to znaczy ta Sonde (blaszke) UWAGA NALEZY TO ROBIC BARDZO DELIKATNIE BEZ DUZYCH NACISKOW PONIEWAZ JEST ONA PODATNA NA ZLAMANIA !! ! Czyscilem wacikiem do uszu,( zuzylem chyba ze 10 sztuk) i woda po goleniu (na alkoholu) podlaczylem odpalilem silnik popracowal minute,zgasilem silnik skasowalem bledy (55 razy przekrecona stacyjka) odpalilem silnik na minutke, zgasilem i diagnoza tylko wyblyskiwana cyfra 12 uuffffff WKONCU !! ! silnik pracuje plynniej i nie szarpie juz praktycznie wcale przy zmianie biegu. ciekawe jak bedzie ze spalaniem moje 105 KM 210 nm pali w cyklu 70% trasa 4/5 bieg i 30% miasto okolo 5,6 litra leje tylko VERWE na tesco wskazowka opadala w oczach doslownie !! ! nigdy wiecej paliwa z takich stacji !! ! Przebieg na chwila obecna 217 tys, olej LIQUI MOLY Super Leichtlauf (140zł) extra pracuje i wycisza silnik tak po 2 tyc kilometrow czyc znaczna roznice !! ! POLECAM dodam iz przy wycietym katalizatorze nawet nie dmuchnie czrnym dymkiem.