Zobacz temat - [R420SD] Plastikowa pokrywa na silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420SD] Plastikowa pokrywa na silniku

Upgreydd - Wto Maj 26, 2009 20:50
Temat postu: [R420SD] Plastikowa pokrywa na silniku
Witam, lata mi to ustrojstwo z tematu na silniku ;]
Zauwazylem, ze jakis "fachowiec" wkrecil 4 rozne sruby (ani jedna pewnie nie orginalna) oraz porozrywal gumowe przekladki, ktore mocuje sie w plastiku. Szukalem na forum i w Rave jakis oznaczen tych wkladanych uszczelek oraz srub, ale nie udalo mi sie. Moze ktos zna te oznaczenia albo chociaz dlugosc srub 10tek i jakie to maja dokladnie byc. Ponadto w tych uszczelkach znajduja sie jakby takie tulejki (ktorych jedna mam w moich porwanych uszczelkach). Ktos wie, czy takie czesci mozna nabyc?

szoso - Wto Maj 26, 2009 21:04

Upgreydd napisał/a:
Zauwazylem, ze jakis "fachowiec" wkrecil 4 rozne sruby

a u mnie są tylko 3 i nie ma miejsca na 4 :wink:

filo - Wto Maj 26, 2009 21:06

szosownik napisał/a:
a u mnie są tylko 3 i nie ma miejsca na 4 :wink:


szosownik, Zależy od wersji klekota...

szoso - Wto Maj 26, 2009 21:07

filo napisał/a:
szosownik, Zależy od wersji klekota...

a to nie wiedziałem :razz:

filo - Wto Maj 26, 2009 21:09

Upgreydd napisał/a:
4 rozne sruby


Oryginalnie miałem szpilki ale już trochę gwint sfatygowany ale idzie to dorobić.
Dawno nie zaglądałem pod maskę bo nie pamiętam ile mam tych szpilek :mrgreen: -chyba 3
Co do tulejek w uszczelkach to są to ograniczniki co by za mocno nie przykręcić...

azer - Wto Maj 26, 2009 21:09

4 śruby są w SD, a 3 w mocniejszych Di/SDi
thef - Wto Maj 26, 2009 21:10

Upgreydd, na pewno aby masz cztery śruby mocujące osłonę silnika? Bo takowe były w wersjach bez intercoolera, a przecież masz SDi.
Upgreydd - Wto Maj 26, 2009 21:15

No mam turbine w tym swoim aucie i 105KM, wiec jest to SDi tak? :p
Remigiusz - Wto Maj 26, 2009 21:25

No jak nie ma intercoolera to masz 4 sruby jak masz intercoller to tylko 3 :mrgreen:

Ja wywaliłem tez te orig. śruby bo mam teraz inną pokrywę na 3 śruby i te oryginalne kiepsko trzymały i mi pokrywa latała :evil: . Lepiej iść do sklepu z śrubami i kupić sobie parę śrub 10 i wypróbować które będą najlepiej pasować. :lol:

Upgreydd - Wto Maj 26, 2009 21:34

Kiedys jak pytalem o silnik ktos na forum mnie uswiadamial, ze jak mam 105kucy pod maska, silnik 2.0 Diesel i Turbinke to mam SDI :p
filo - Wto Maj 26, 2009 21:34

Upgreydd napisał/a:
No mam turbine w tym swoim aucie i 105KM,


A masz intercooler?
Bo jeśli nie to chyba tylko 86KM...

Upgreydd - Wto Maj 26, 2009 21:43

Moj rover byl najprawdopodobniej skladany z kilku bo wiele czesci ma "innych" niz standardowe. Poza tym w dowodzie i innych papierach mam wpisane "TDI 105KM". Powiedz mi gdzie sie intercooler znajduje (najlepiej na zdjeciu pokaz) to Ci powiem czy mam ;p Na samochodach sie nie znam za bardzo :P
thef - Wto Maj 26, 2009 21:55

Jak staniesz przodem do maski, to znajdziesz go po prawej stronie chłodnicy. Taki aluminiowy, zamontowany pionowo, z którego wychodzą górą i dołem gruby czarne węże ;) .

Na tym zdjęciu widać go między chłodnicą a lewym reflektorem samochodu (czyli po prawej na zdjęciu ;) ).

smak56 - Czw Maj 28, 2009 16:10

Miałem to samo. Nawierciłem otwory wiertłem 6.8 mm i nagwintowałem M8, problem z głowy.
rtoip24 - Sob Maj 30, 2009 00:44

Ja też miałem to samo -zamiast tłumić dodawała całą gamę nowych dźwięków-jeżdżę bez osłony :razz:
szoso - Sob Maj 30, 2009 15:22

rtoip24 napisał/a:
zamiast tłumić dodawała całą gamę nowych dźwięków-jeżdżę bez osłony :razz:

a ja zauważyłem że dzięki osłonie silnik ciszej pracuje i tak go nie słychać jak bez osłony :wink:

turus - Sob Maj 30, 2009 17:01

Uważajcie Panowie z tym dorabianiem i dosztukowywaniem śrub, ponieważ w mojej 600-ce pozrywano gwinty, a w prawy górny otwór ktoś wkręcił za długą śrubę i upssss przewiercił kolektor na wylot :/
Upgreydd - Sob Maj 30, 2009 20:09

To juz wiem, ze mam rovera 420 SD ;] bez i.

Sorki, ze odgrzebuje, ale nie bylo mnie w domu kilka dni...
U mnie tez ktos wlasnie wkrecil za dluga srube i cieknie, dla tego chce kupic te 4 podkladki z tulejkami, by to troche zatrzymac :/

Poza tym po zimie strasznie zaczal mi olej silnikowy uciekac.
Cieknie miedzy rozrzadem a blokiem silnika (po lewej stronie, jak stoje przodem do silnika), poza tym ucieka mi na dwoch uszczelkach na bloku silnika (gorna i dolna uszczelka, ta z samej gory silnika) - uszczelka klawiatury zaworow, a ta druga nie wiem jak sie nazywa. Czy ktos sie orientuje jakie sa ceny za te dwie uszczelki i uszczelniacze zaworowe (bo to chyba przez nie cieknie od rozrzadu). I czy bede w stanie dokonac tej naprawy sam? Z gory dzieki za odpowiedz i przepraszam jesli pytania sa glupawe. Nie jestem mechanikiem, wiec nie orientuje sie zbytnio w takich rzeczach.

thef - Nie Maj 31, 2009 10:35

Ceny sprawdź w www.tomateam.pl .
filo - Nie Maj 31, 2009 19:52

Upgreydd napisał/a:
uszczelniacze zaworowe (bo to chyba przez nie cieknie od rozrzadu).

Upgreydd napisał/a:
Cieknie miedzy rozrzadem a blokiem silnika (po lewej stronie, jak stoje przodem do silnika),

Zapewne cieknie z uszczelniaczy ale
Upgreydd napisał/a:
czy bede w stanie dokonac tej naprawy sam?


Na pewno nie bo napisałeś
Upgreydd napisał/a:
Nie jestem mechanikiem, wiec nie orientuje sie zbytnio w takich rzeczach
a to jest " za poważa" robota.
Do wymiany uszczelniacza wałka rozrządu należy zdemontować rozrząd.
Skomplikowana i trudna robota dla laika ze względu na złożoność operacji jak i brak narzędzi.
Do tego pasuje też wymienić uszczelniacz na wale i drugi uszczelniacz wałka rozrządu od strony pompy przy okazji...
Albo zrób to przy okazji wymiany rozrządu (uszczelniacze wymienia sie razem z rozrządem-nawet jeśli nie ciekną) jeśli nie dużo do niej zostało albo oddaj do mechanika ale dolicz nowy pasek rozrządu jeśli nie robisz całego.
Ewentualnie zalej bardziej gęsty olej :wink: