Zobacz temat - [R45 2.0 IDT 00'] stuki zawieszenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0 IDT 00'] stuki zawieszenia

CULTUS - Czw Cze 04, 2009 15:53
Temat postu: [R45 2.0 IDT 00'] stuki zawieszenia
Witam! Mam taki problem, jak rano wyjeżdżam do pracy to z przodu słychać jak by sprężyny przeskakiwały z miejsca na miejsce i po czasie przestaje do momentu kiedy się nie zatrzymam i po jakieś godzinie jak znowu pojadę to się wszystko powtarza układa się i spokój do samego celu podróży, a z tylnym zawieszeniem dźwięk jest taki sam tylko że to się dzieje tylko jak pada deszcz i jak jest mokro, jak jest sucho to takiego problemu nie ma, co może być z tym zawieszeniem? Dodam jeszcze że mam sedana
kris-tofer - Sro Cze 10, 2009 10:36

witam
mam to samo ze sprężynami z przodu w R75
zapytałem mechanika i powiedział, że zapieczone są łożyska, na których osadzone są sprężyny, czyli prawdopodobnie chodzi o te poduszki od góry

marcinZG - Sro Cze 10, 2009 12:40

U mnie rowniez zdaza sie dzwiek pracujacych sprezyn.
I chyba faktycznie przede wszystkim jak jest mokro.
Przed zakupem zawieszenie auta bylo gruntownie sprawdzane na stacji diagnostycznej i pracownicy twierdzili, ze jest w bardzo dobrym stanie.
Moze to byc faktycznie cos takiego o czym pisze kris-tofer, ale nie wydaje mi sie, zeby jakos powaznie wplywalo na komfort czy bezpieczenstwo jazdy.

kris-tofer - Sro Cze 10, 2009 15:50

Na bezpieczeństwo raczej nie wpływa, ale te stuki są denerwujące, poza tym kierownica ciężej chodzi, jak tylko ogarnę kilka innych spraw w moim Roverku od razu biorę się za sprawdzenie tych sprężyn.
SeniorA - Sro Cze 10, 2009 15:57

Chodzi o łożysko amortyzatora (kolumny McPhersona).
marcinZG - Sro Cze 10, 2009 17:11

kris-tofer napisał/a:
Na bezpieczeństwo raczej nie wpływa, ale te stuki są denerwujące, poza tym kierownica ciężej chodzi, jak tylko ogarnę kilka innych spraw w moim Roverku od razu biorę się za sprawdzenie tych sprężyn.


Jak uporasz sie z tym problemem napisz cos wiecej, chetnie sie dowiem co to faktycznie bylo i jak sobie z tym poradziles.

CULTUS - Czw Cze 11, 2009 10:03

No to z przodem już wiem że muszę sprawdzić łożyska amortyzatora bo przy skręcaniu może sprężyna przekręcać się i potem trafia z powrotem na swoje miejsce, ale co z tyłem że reagują tylko jak jest mokro? tam chyba nie ma takiego łożyska? przecież koło nie skręca